Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Winoah
Laurens
Joost
Suus
Celeste
Levina
Merdyff
Milou
Sharon
13 plaatsers

Where is that voice coming from...?

Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Where is that voice coming from...? - Pagina 4 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Milou vr 19 jun - 23:45

Dat is niet het ergste als je, zoals mij, op de computer schrijft/typt. Dan is het ergste wat je kan overkomen je usb-stick kwijtraken.

Een balpen vind je gauw weer nieuw, een usb-stick met al je bestanden is niet vervangbaar. Maar een balpen waar je gehecht aan bent, is wel belangrijk. Ik had ooit een van mijn oma en die zou geluk brengen, met die pen heb ik nooit een onvoldoende gehaald en toen hij leeg was, haalde ik toevallig (of niet?) een onvoldoende.

Maar mij zou het echt zo irriteren, hè, als mijn computer het niet meer deed ofzo. Ik heb net weer een heel hoofdstuk geschreven. Ik ben echt in een schrijfbui. Is vele malen beter dan een vreetbui. 8D
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Where is that voice coming from...? - Pagina 4 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Merdyff za 20 jun - 11:28

Ik weet dat er ergere dingen zijn dan een lege balpen. I was only joking. :joker:
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Bericht van Levina za 20 jun - 13:01

Merdyff schreef:Aargh. Het ergste wat een schrijver kan overkomen is mij zonet overkomen......... Mijn balpen is leeg. :shock:
    J.K. Rowling bedacht Harry Potter in de trein zonder pen of papier! happy

Mijn broer heeft het in zijn hoofd gehaald om HBO Engels te gaan doen. meeh
    Hij is twee jaar geleden geslaagd op HAVO-niveau met een NT+NG profiel, heeft twee jaar cursussen in camera+licht rondom de cinematografie gevolgd - hij hoefde geen baan, is twee keer afgewezen voor de filmacademie en heeft een paar maanden terug een ultimatum gekregen van mijn ouders: OF hij gaat studeren, OF hij meldt zich aan bij een arbeidsbureau en wordt niet meer door hun gefinancierd.
    Hij heeft geen idee wat hij moest studeren, maar hij wil in ieder geval niets wetenschappelijks of commercieels, en al helemaal niet gaan werken, dus nu heeft hij bedacht dat hij wel Engels wil gaan studeren.
    Toen ik hem vroeg om een paar grote literaire Engelstalige werken te noemen die hij heeft gelezen, bleef het heel erg lang stil. Mijn vader moest de stilte breken door "lollig" te simuleren: "Nou, mijn zusje heeft Shakespeare in de kast staan!"
    (Eigenlijk heb ik ook Oscar Wilde en Jane Austen en de Brontë's in mijn kast staan, maar dat heb ik maar niet gezegd want Arnout (mijn broer) keek al heel erg chagrijnig en net zo onzeker over zijn plan als wij.)

Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen, maar of dit nu zo'n goed idee is...
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff za 20 jun - 13:41

Levina schreef:
    Merdyff schreef:Aargh. Het ergste wat een schrijver kan overkomen is mij zonet overkomen......... Mijn balpen is leeg. :shock:
    J.K. Rowling bedacht Harry Potter in de trein zonder pen of papier! happy
    Kan goed zijn, maar zélfs Rowling had haar ideeën achteraf nooit op papier kunnen zetten zonder iets van schrijfgerief. Dus wie ben ik dan om het te proberen.

Vervelende situatie voor je broer. Hopelijk maakt hij de juiste keuze.
    Mijn zus studeert film, maar die moest daar geen toelatingsproef of zo voor doen, omdat ze niet echt op een 'kunstschool' zit. Ik ben vorig jaar met haar meegeweest naar de sid-in (een soort van beurs waar alle hogescholen en universiteiten van Vlaanderen een standje hebben en je dus over alles uitleg kan vragen) en voor de meeste filmrichtingen op andere scholen had ze ingangsexamen moeten doen. Maar dit interesseerde haar het meeste.
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver

Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

Bericht van Suus za 20 jun - 18:39

Ik ben GESLAAGD!!!!!
    ...

Bedankt voor uw aandacht.

XD Ik ben echt zo blij. Ik weet niet hoe ik het geflikt heb, maar ik het het gedaan. Ik heb zelfs vier 8en op mijn eindlijst O__O
    Ik ben zo trots op mezelf. 👅
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff za 20 jun - 19:08

Gefeliciteerd! Ga je nu feestje bouwen?
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina za 20 jun - 19:16

:o very happy Gefeliciteerd!!
    Was het echt een verrassing dat je zo'n resultaat zou hebben? ^^
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver

Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

Bericht van Suus zo 21 jun - 9:47

Dank jullie wel =D
    Nou, bijna iedereen was er wel van overtuigd dat ik zou slagen....behalve ik dan, maar dat waren denk ik gewoon zenuwen. Maar dat ik vier 8en, drie 7ens en maar een 6je zou hebben had ik echt niet verwacht. Ik heb op mijn CE voor alle vakken, behalve twee, hoger gescoord dan bij mijn SE. Dat was echt wel een leuke verassing.

En tuurlijk gaat er gefeest worden 👅 Dat is toch wel een vereiste. Moet nog wel even kijken naar hoeveel feestjes ik ga...moet ook nog werken.
    Maar ja, ik zie het allemaal wel.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou zo 21 jun - 12:09

Ja! Gefeliciteerd! =D
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina di 23 jun - 19:27

EHEU!

Ik moet vrijdag een verslag inleveren van de uitwisseling met Nantes, en ik ben nog niet begonnen. Aan de organisatoren had ik beloofd dat ze mijn verslag mochten gebruiken voor publicatie om het uitwisselingproject te promoten, en daar heb ik dubbele gevoelens over. Het liefst stop ik in een verslag voor school zo veel van mijzelf als gepast is, dat doe ik bij leesverslagen ook. Het idee dat ze stukken ervan (of erger: heel het verslag) publiekelijk gaan maken maakt me een beetje trots, maar vooral erg nerveus.
    Net als bij Nederlands een verhaal of gedicht moeten schrijven en het dan hardop moeten voorlezen, daar heb ik ook zo'n hekel aan. Je bent dan trots, maar het idee dat mensen die jou kennen ernaar luisteren en erover oordelen is beangstigend. Dat lijkt me dan ook het moeilijke van boeken publiceren: niet de kranten, niet de lezers, maar mijn familie.
    Niemand in mijn familie heeft ooit een schrijfsel van mij gelezen en de gedachte eraan alleen maar maakt me van slag.

Maar goed, dit is iets wat ik moet doen en waar ik tegen moet kunnen, en ik zal er weer een beetje sterker van worden.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Where is that voice coming from...? - Pagina 4 Empty Where is that voice coming from...?

Bericht van Joost di 23 jun - 19:35

@ Levina: I totally agree! Ik heb hetzelfde...

EDIT: En dus J.K. Rowling ook...
    :o
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou di 23 jun - 21:27

Levina schreef:EHEU!

Ik moet vrijdag een verslag inleveren van de uitwisseling met Nantes, en ik ben nog niet begonnen. Aan de organisatoren had ik beloofd dat ze mijn verslag mochten gebruiken voor publicatie om het uitwisselingproject te promoten, en daar heb ik dubbele gevoelens over. Het liefst stop ik in een verslag voor school zo veel van mijzelf als gepast is, dat doe ik bij leesverslagen ook. Het idee dat ze stukken ervan (of erger: heel het verslag) publiekelijk gaan maken maakt me een beetje trots, maar vooral erg nerveus.
    Net als bij Nederlands een verhaal of gedicht moeten schrijven en het dan hardop moeten voorlezen, daar heb ik ook zo'n hekel aan. Je bent dan trots, maar het idee dat mensen die jou kennen ernaar luisteren en erover oordelen is beangstigend. Dat lijkt me dan ook het moeilijke van boeken publiceren: niet de kranten, niet de lezers, maar mijn familie.
    Niemand in mijn familie heeft ooit een schrijfsel van mij gelezen en de gedachte eraan alleen maar maakt me van slag.

Maar goed, dit is iets wat ik moet doen en waar ik tegen moet kunnen, en ik zal er weer een beetje sterker van worden.

Mijn vader vertelde toenstraks dat hij me half uitgelachen had met een collega van hem. Hij was té nuchter voor dat soort onzin, zij hij.

In mijn familie heeft mijn oma het gelezen, maar die is half dement, dus die vergeet dat weer. 👅
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff di 23 jun - 23:40

Ik heb een beetje gemengde gevoelens over het laten lezen van mijn schrijfsels aan mijn familie. Mijn moeder heeft 'Afgeschaft' gelezen, omdat ik haar vroeg of ze het wilde nalezen toen ik de definitieve versie moest insturen voor de wedstrijd van cjp waar ik vorig jaar aan meedeed. Mijn zus laat ik af en toe iets lezen, maar alles wat ik van commentaar van haar krijg is dan iets als 'Ja'. Als ik meer reactie wil, moet ik het echt uit haar uitsleuren. Terwijl ik als ik een one-shot laat lezen, dat natuurlijk is omdat ik er reactie op wil, omdat ik wil dat iemand zegt: 'Oh, dat is mooi geschreven' of 'Eigenlijk vind ik dit toch maar niks'. Mijn kleinste zus laat ik af en toe ook wel eens iets lezen, maar die is nog maar elf, dus zoveel reacties waar ik iets aan heb krijg ik daar ook niet van.
    Het probleem is dat ik eigenlijk wel zou willen dat mijn moeder sommige van mijn one-shots leest, maar ik zie er echt op tegen om haar die gewoon te geven en te zeggen: "Dit heb ik geschreven, wil je het eens lezen en dan eerlijk zeggen wat je er van vindt." Dat lijkt zo vreselijk idioot. Mijn nieuwe tactiek is daarom nu dat ik mijn one-shots afgeprint heb en in een mapje heb gestoken dat ik regelmatig thuis ergens laat rondslingeren, in de hoop dat mijn moeder het zal tegenkomen, erin zal lezen en mij nadien spontaan zal zeggen wat ze er van vindt. Helaas, ik ben er al een tijdje mee bezig, maar tot hiertoe werkt het nog niet. Ik vrees eerlijk gezegd dat, als ze al one-shots gelezen heeft, ze er niks van gaat zeggen, omdat ze gaat denken dat ik niet wil dat ze ze gelezen heeft of zoiets.
    Mijn lange verhalen zou ik sowieso niet laten lezen, ik denk dat ik mij daar niet zeker genoeg over voel.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou wo 24 jun - 12:40

Sharon, volgens mij kun je de nieuwe gebruiker die juul heet beter weer verwijderen. Ze is alleen maar lid vanwege mij. Ze moest een songtekst voor muziek schrijven als huiswerk en ik zei dat ik er een had en dat ze die wel mocht hebben. Verder heeft ze niet echt veel met schrijven of lezen dus ik denk niet dat ze nog vaak hier rondtoeft. tongue

En ja, ik ben iemand die altijd haar huiswerk uitleent aan anderen zodat die het kunnen overschrijven. tongue
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

Bericht van Sharon wo 24 jun - 13:00

Handig voor anderen, maar niet voor jou. Pronken met andermans werk...
    Ach, ik laat het maar zo. Ik moet nog altijd een mail sturen naar iedereen en het is niet de enige die niet komt kijken meer...
    Wow, twee nieuwe leden in één ochtend, een wonder xD
    Nou, ik heb mijn Frans mondeling erop zitten. Ging wel aardig, inhoud wel goed, nu hopen ook qua uitspraak en grammaticaal... Ik wil een voldoende! Hij telt voor het schoolexamen mee, dus bij een onvoldoende ga ik duidelijk mijn enige herkansing gebruiken... Nu nog even ontspannen voordat ik over 40minuten mijn geschiedenis heb en dan eindelijk op de helft!
    *word langzamerhand gek van het leren*
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou wo 24 jun - 20:33

Eh, ik moet opbiechten dat ik Michii ook ken. Dat is Michelle, een hele goede vriendin van mij, niet mijn zus! Ze is volgens mij ook alleen maar lid, omdat ze zich verveelde en iets te doen wilde hebben. En omdat ik helemaal verknocht ben aan dit forumpje en ze mij een plezier wilde doen. Ik denk dat ze het nu alweer vergeten is, dus die twee nieuwe leden, tja, ik weet niet of je ze wel echt als lid moet zien...

Ik had een 7.8 voor Scheikunde! Oeh jeeh, en ik sta wonder boven wonder het best voor Geschiedenis van de hele klas ofzoiets. Met nog vier anderen. We hebben ook maar drie proefwerken gehad en geen SO's of werkstukken ofzo. Drie punten maar. En daarvan had ik ook nog een maar een 6, omdat ik een opdracht gemist had met mijn dromerigheid. Geschiedenis is kei leuk, maar niet hoe onze leraar les geeft.

Edit: Sharon, trouwens, het interesseert me niet zoveel als zij pronken met mijn werk. Ik voel me alleen al dolsgelukkig als het goed wordt bevonden. Of ze het nou tegen Juul zeggen dat ze het goed vinden of tegen mij? Als ik Juul er nog een goed punt mee kan geven...
    Ik hoef niet per se in het middelpunt te staan. Het idee dat ik er had kunnen staan doet me veel meer.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff ma 6 jul - 0:08

Volgens mij heb ik donderdag zo'n beetje de koop van mijn leven gedaan. In de Club: lichtbeschadigde boeken tegen een zwaarbeschadigde prijs. Daarmee bedoelden ze pockets waarvan de blaadjes een beetje vergeeld waren tegen € 0,10 het stuk. Het was tien minuten voor sluitingstijd toen ik de winkel binnenkwam, helemaal niet met de bedoeling om er iets te kopen, mijn zus wou enkel weten hoeveel Twilight er kostte. Maar toen ik dit zag, ben ik snel alle achterflappen beginnen te lezen en tegen de tijd dat de winkel sloot, had ik een stapel van tien boeken. Tien boeken gekocht voor €1. Ik weet wat doen deze vakantie. wink
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina di 7 jul - 20:01

^ zoiets dergelijks had ik vandaag ook.
    De bibliotheek was haar collectie aan het vernieuwen (very happy), bestaande uit ingebonden (very happy) boeken, dus ze waren nu een heleboel exemplaren aan het verkopen (very happy) voor €1,- of €0,50 per stuk (very happy)!!
    Dus ik heb gekocht:

• Bibliotheken, Boudewijn Büch (Voor elke bibliofiel)
    • Prisma Nederlandse Plaatsnamen (1993, mijn vader heeft de nieuwere, slechtere niet-prisma versie. Zolang er plaatsnamen als 'Stompetoren' bestaan zijn zulke boeken geweldig leesvoer.)
    • Spectrum Citatenboek (Nietzsche, Wilde, Multatuli en Sophokles op één pagina, kan het nog beter?)
    • De grammatica van het gevoel, David Grossman. (Het onderwerp heeft me altijd al geïnteresseerd en een van mijn favoriete boeken, De stem van Tamar, is ook door hem geschreven.)
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Bericht van Joost zo 12 jul - 20:44

@ Levina: Ik had eens niks te doen, dus ging ik oude berichtjes lezen.
    Levina schreef:Gut, familie doet zo stom over jongens. Ik heb zeg maar, een paar jongensvrienden, waar ik gewoon, net zo veel (of met sommige meer) mee omga dan met mijn vriendinnen. Eigenlijk zijn het er drie, N, J en B, laat ik ze maar even noemen.
    Mijn zus is ervan overtuigd dat J mijn vriendje is, mijn broer denkt dat ik met N ga en mijn moeder beschouwt het als een feit dat ik verkering met B heb.
    En ze hebben het allemaal verkeerd, maar ze geloven me niet. XD

Als ik gewoon iets vertel, bijvoorbeeld, N gelooft niet dat het mogelijk is om met Muse mee te zingen. Zoiets, en ze de denken meteen dat ik iets met hem heb. Wtf, er zit toch helemaal geen romantieke lading aan die zin?
    >_<
    Het enige wat helpt, is te zeggen dat ze homo zijn. Voor mijn zus werkte het, maar mijn moeder, die B en N kent, werkte het helaas niet, ze geloofde het niet. Nou ja, ik ga maar weer verder aan Latijn leren, of zo. Of met Muse meezingen. (Ik heb al voor hem openomen hoe ik Hyper Music en Uno zing!)

Wat is dat toch? Zijn we zo kortzichtig of bekrompen geworden dat een vriendschappelijke relatie met een heteroseksuele jongen niet als mogelijk wordt beschouwd?
    Kijk dat jou zus dat dacht, dat wist ik wel. Maar dat je had gezegd dat wij homo zijn had je me niet verteld... Dus jou zus denkt nu dat ik homo ben. :shock: (Voor de rest van het forum: niet dat daar iets mis mee zou zijn, het is alleen niet zo.)
    Ik weet het, het is al 2 maanden geleden.
    Trouwens, ik heb meer vriendinnen dan vrienden. Want echt goede vrienden zijn alleen N en B! :o
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina zo 12 jul - 21:19

Nee, dat denkt ze niet, maar ze hield in ieder geval op met haar interrogations.

Oh en als ik dat laatste aan haar vertel om haar de mond te snoeren, wordt het alleen maar erger, omdat ze dan denkt dat je een of andere player bent. Dan gaat ze zich nog zorgen om me maken en zo. :shock:
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Where is that voice coming from...? - Pagina 4 Empty Verveling...

Bericht van Joost do 16 jul - 17:33

Het is vreselijk, de zomervakantie is nog niet eens begonnen en ik verveel me nu al... :shock:
    Iemand leuke ideeën? (A)
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina do 16 jul - 20:17

Lees een boek, schrijf wat, doe iets wat je doodeng lijkt, ga een dagje uit moet je familie of iets, neem een baantje, ga je kamer opruimen, ga helpen in het huishouden (ga bijv. 's avonds (helpen met) koken), ga met Jip wandelen in het zonnetje.
    En met dat boek dat je moet lezen bedoel ik elk godvergeten boek in de godvergeten bieb(bus), dus niet alleen de noorderlichttrilogie. tongue

Ofehm, ga met je zus of pa of ma praten, ga ijsjes maken, of ga een lijstje maken van dingen die je kunt doen en dingen waar je te lui voor bent.
    Koop een polaroidcamera of een oude typmachine op Marktplaats.

Neem het v.d. Schaar woordenboek van voornamen en het handboek der Nederlandse plaatsnamen en zoek leuke voor- en achternamen bij elkaar.

Ga mij proberen te overtuigen van de waarachtigheid van de kapitalisme tegenover de corruptie van het communisme! (Oké, die is eigenlijk vooral voor mij erg vermakelijk. Ik weet niet of jij het zo leuk zou vinden...)

In de volkskrant stond een leuk artikel over kinderen die zich verveelden waardoor mijn broer tot de ontdekking kwam dat hij hetzelfde verveelgedrag vertoonde als een vierjarige; misschien kun je die ook lezen, tegen je verveling?
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Where is that voice coming from...? - Pagina 4 Empty Verveling 2

Bericht van Joost do 16 jul - 20:35

Ik dank u Levina.
    Ik heb nog genoeg boeken om te lezen (Heel de HP serie opnieuw lezen, the Hobbit, His Dark Materials etc.). Ik had vandaag opeens zo maar een schrijfinspiratie-moment zeg! :o
    Dus ik heb nu een heul goed schrijfidee.
    Ik hoor net van jou dat ik m'n Shelf op Shelfari moet updaten. Oja, moet ik ook nog steeds doen.
    Ik ga niet met Jip wandelen, want die blaft alles bij elkaar als ze een andere hond ziet. -_____- En dan moet ik der eerst half aan de riem ophangen om der stil te krijgen.
    Ik moet ook m'n kamer nog een keer opruimen. :o
    Wat moet ik met eem typemachine/polaroidcamera?
    Eigenlijk heb ik wel een soort van iets verzonnen.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina do 16 jul - 20:38

De nada.

Wat moet ik met eem typemachine/polaroidcamera?
    Wat moet je NIET met een typmachine/polaroidcamera? is een betere vraag!
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou vr 17 jul - 14:18

Jeuj! Ik ben over. Was echt niet verwacht, ofzo.
    Mijn ouders vragen zich af wat ik met een rekenmachine van 95 euro moet.

* Huilt * Waarom is het forum zo inactief? Ik kom zowat elke dag hier en dan zie ik dat er geen berichten zijn en dan ben ik heel erg zielig, want ik wil dat er berichten zijn waarop ik kan reageren en dan zijn ze er niet en dan ben ik boos, omdat het forum niet lief doet en er zo weinig mensen zijn. Hij jaagt iedereen wegt. * Huilt verder *

Oké, iemand een idee? Ik denk al best lang aan een laatste reddende poging, maar mijn inspiratiegehalte staat op 0,0. Zowat voor alles. Alles! Vreselijk is het. Dus ik schreef een miniverhaaltje, maar het was zo slecht dat ik alleen nog minder inspiratie kreeg. Ik luisterde muziek. Ik lees boeken. Ik kijk films. Ik observeer en schrijf zelfs alle observaties in een boekje. En ik bewaar zelfs verpakkingen van eten om de vormen me inspiratie te geven. Dus nu bedenk ik verhaaltjes in mijn hoofd en schrijf ik die op. Gewoon, omdat ik wil schrijven. Ik wil het, maar ik kan het niet. Het is verschrikkelijk. Blugh. Ik ben een watto. Ik doe als een watto.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za 23 nov - 2:14