Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Winoah
Laurens
Joost
Suus
Celeste
Levina
Merdyff
Milou
Sharon
13 plaatsers

    Where is that voice coming from...?

    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Where is that voice coming from...? Empty Where is that voice coming from...?

    Bericht van Sharon do 22 jan - 20:34

    Where is that voice coming from...?


    Dit is het eerste chattopic op Schrijfsels, zoals jullie graag wilden. Houd het aub wel netjes en beleefd, ga niet schelden, etc. Ga ook niet spammen, want dan sluit ik dit topic meteen! Houd het zinvol en ga ook niet overdreven veel smileys gebruiken in je berichten!
    Als iemand zich hier niet gedraagd, meld het dan aub meteen, dan kan ik er misschien nog iets aan doen.
    Nog een ding: Have fun!
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Milou vr 23 jan - 20:14

    * gedraagt zich niet *

    Haha. Ik ben de eerste die hier post! En ik zou graag iets vrolijks willen melden, maar helaas is dat amper te doen.

    Wist je dat:
    - Ik ziek ben?
    - Mijn zus zeurt?
    - Mijn zus mijn bibliotheekboeken heeft opgehaald?
    - Ik nu niet kan gaan sporten?
    - Ik nu niet bij een vriendin kan gaan slapen?
    - Ik dadelijk lasagne ga eten? (jammm...)

    De lasagne en de bibliotheekboeken zijn wel leuk. Ik heb één boek over een verslaafd meisje. In dagboekvorm vertelt. Ik weet niet of hij leuk is, maar Dorien raadde hem mij aan. Dan heb ik nog: Ik weet waarom gekooide vogels fluiten. En de proloog was in ieder geval leuk, dus ik hoop dat de rest ook leuk is. Dan heb ik nog Een Onbeschreven Blad. En dan nog een info-boekje over het sterrenbeeld: Ram.
    Ik ben gister naar informatieavonden geweest over studies. Psychologie. Wat heel erg leuk was! Where is that voice coming from...? Smiley1


    Hebben jullie trouwens het nieuws gezien? Die man die in België kinderen van 0 t/m 3 jaar verwondt heeft! Afgrijselijk toch. Het zou je kind maar zijn. * rilt *
    Het moest echt een heel bloedbad zijn geweest, van al die kleine baby's die schreeuwden en krijsten van de pijn. Wie gaat er nou baby's neersteken?
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Sharon vr 23 jan - 20:49

    Nee, niet gezien. Ik heb ook net lasagna gegeten ^^
    Nou, ik ken ook wat engs; niet afgelopen avond, maar die nacht ervoor was hier vlak achter brand in een flat. Het is hier echt om de hoek! Om ongeveer half 4 's nachts werd ik wakker van de sirenes van de brandweerwagens. Ik ben zo blij dat ik het gordijn niet omhoog gedaan had, anders - mijn ouders hadden wel gekeken - had ik het zo goed kunnen zien, zelfs zonder bril... De vlammen sloegen eruit en ik hoorde zonet van mijn zusje - die blijkbaar iets beter op de hoogte is inmiddels - dat het een 22-jarige Marokkaan was die zelfmoord wilde plegen. Hij probeerde zelfs met blote voeten de ramen kapot te maken, zodat er meer zuurstof bij zou komen (en had er een explosie kunnen ontstaan!). *rilt*
    Oké, niet echt vrolijk is dit... Maar die brandweer konden er ook niet bij. Vanaf de zijkant ging het niet en vanaf de overkant (het ligt aan de sloot) was de ladder te klein en moest er dus een andere wagen komen. En die bewoner werkte dus ook niet mee.
    Een vriendin van mij woont wat verder weg, maar zelfs zij was van het lawaai wakker geworden!
    Oké, nu ga ik weer schrijven aan Imagination or Truth... XD
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Merdyff vr 23 jan - 20:56

    Ik heb het op de radio gehoord, van de man die die kindjes heeft vermoord en verwond. Ze spraken eerst van 5 dodelijke slachtoffers, maar ik denk dat het er ondertussen 3 zijn, 2 kindjes en 1 personeelslid van het kinderdagverblijf. Echt verschrikkelijk. En Dendermonde, de stad waar het gebeurde, is echt maar 10 km of zo van waar ik woon. Nog niet denk ik, aangezien ik al met de fiets naar Dendermonde ben gereden om te gaan zwemmen. Als zulke dingen ergens gebeuren redelijk ver van jou, waar je sowieso niemand kent, is dat natuurlijk heel erg, maar dan blijft het toch wel ver van je bed. Maar ik vind dat dit al akelig dichtbij komt.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Merdyff wo 11 feb - 1:11

    Waarom is het hier zo dood? Of is dat enkel mijn idee?
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Sharon wo 11 feb - 12:51

    Het ligt niet aan jou, dat beeld heb ik ook. Misschien dat het door school en alles komt. Zelf zit ik bijvoorbeeld in een zeer belangrijke periode, maar ook de kortste. Ik heb pas net bijna 2 weken mijn rapport, maar ik heb nog maar 3 schoolweken (en ertussen nog 1 week vakantie) voordat het alweer toetsweek is en allerlei PO's moet ik nog maken en inleveren, heel fijn...
    Het hoeft natuurlijk niet daaraan te liggen... Maar ideeën om het forum weer actief te krijgen, zijn altijd welkom! ^^
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Milou wo 11 feb - 20:11

    Ik kan wel veel onzin gaan posten? Help ik daar iemand mee?

    Ik moet nu eigenlijk Duits gaan leren, maar omdat ik niet leef zonder schrijven moest ik toch maar weer even hier op komen. Vandaag had ik test-dag, wat op zich best wel leuk was, omdat we nu al om half 1 klaar waren (als je op schoot met die honderden vragenlijstjes die allemaal dezelfde vragen bevatten) en normaal ik pas om 10 over 4 klaar was. En daarna ben ik nog met Désiré (Dees) kadootjes gaan kopen en wat snoep! En nee, ik heb niet te veel gesnoeperd, want ze had alleen maar vieze dropjes en krijtjes en allemaal ander troep gepakt wat ik niet lust. Al had ze ook zurige dingen. * kwijlt *
    Morgen heb ik de eerste 2 uur vrij, leeuk! Lekker uitslapen, geweldig. Dan gymmen, iets minder geweldig, dan nog 3 uur school, helemaal niet zo geweldig en dan uit, nog geweldiger dan geweldig.

    Ach ja, ik ga maar eventjes verdel over het Forum dwalen, voordat ik ga leren. (blèègh)
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Merdyff vr 13 feb - 17:36

    Misschien een schrijfwedstrijd. Niets groots, gewoon een vrij korte opdracht voor iets te schrijven. 't Is morgen Valentijn, best wel cliché, maar wel een dankbare gelegenheid voor een schrijfwedstrijd. Ik heb wel een ideetje voor een opdracht en het zou wel moeten lukken om morgen tijd te vinden om ze te openen.
    *gaat voorstel naar Sharon sturen*
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Levina za 14 feb - 20:33

    Leuk en goed idee! Ik zit nu een beetje na te denken over wat ik ga schrijven...

    Nou, het is hier inderdaad nogal dood. Ik heb voor deze week en de komende week een excuus, namelijk een twee toetslesweken (thanks anyway, Plasterk). Elke dag minimaal één proefwerk, soms een proefwerk en een SO op een dag en daarnaast altijd huiswerk. Maar dat is niet helemaal waarom ik hier haast niet meer heb gepost in de afgelopen paar weken... Ik denk dat het ook komt door mijn writer's block en mijn emotionele crisis en bloei. En... Ben ik nu gek of is het hier nooit echt heulemaal levend geweest?
    Nog een vraagje: wat gaat er eigenlijk met Write with Passion gebeuren? Ik snap dat er meer stemmen moeten komen, in ieder geval nog zodat alle deelnemers gestemd hebben, maar nu ligt het echt al een maand stil en dat vind ik nogal jammer.
    Ach ja.

    Niet dat het iemand ook maar een greintje interesseert, maar ik ben me deze twee weken een slotjesbeugel (dat is mijn vierde), een horloge, nieuwe schoenen, een spijkerbroek, een vest, een nieuw idee voor een verhaal, een 2262-woorden-tellend lees verslag over John Greens Het Grote Misschien, een bestelling bij bol.com voor een miniscule, paarse, 2GB kingston USB stick en een PRACHTIGPRACHTIGPRACHTIG exemplaar voor The Hobbit rijker gemaakt. En daar ben ik zó blij mee. Ik weet, het klinkt materialistisch, maar ik kan echt blij worden van zulke aanwinsten. Vooral als het boeken zijn.
    Kijkkijkkijk:
    http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/the-hobbit-or-there-and-back-again/1001004001312638/index.html#product_description
    En hardcover <3.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Milou zo 15 feb - 14:14

    Levina schreef:Leuk en goed idee! Ik zit nu een beetje na te denken over wat ik ga schrijven...

    Nou, het is hier inderdaad nogal dood. Ik heb voor deze week en de komende week een excuus, namelijk een twee toetslesweken (thanks anyway, Plasterk). Elke dag minimaal één proefwerk, soms een proefwerk en een SO op een dag en daarnaast altijd huiswerk. Maar dat is niet helemaal waarom ik hier haast niet meer heb gepost in de afgelopen paar weken... Ik denk dat het ook komt door mijn writer's block en mijn emotionele crisis en bloei. En... Ben ik nu gek of is het hier nooit echt heulemaal levend geweest?
    Nog een vraagje: wat gaat er eigenlijk met Write with Passion gebeuren? Ik snap dat er meer stemmen moeten komen, in ieder geval nog zodat alle deelnemers gestemd hebben, maar nu ligt het echt al een maand stil en dat vind ik nogal jammer.
    Ach ja.

    Niet dat het iemand ook maar een greintje interesseert, maar ik ben me deze twee weken een slotjesbeugel (dat is mijn vierde), een horloge, nieuwe schoenen, een spijkerbroek, een vest, een nieuw idee voor een verhaal, een 2262-woorden-tellend lees verslag over John Greens Het Grote Misschien, een bestelling bij bol.com voor een miniscule, paarse, 2GB kingston USB stick en een PRACHTIGPRACHTIGPRACHTIG exemplaar voor The Hobbit rijker gemaakt. En daar ben ik zó blij mee. Ik weet, het klinkt materialistisch, maar ik kan echt blij worden van zulke aanwinsten. Vooral als het boeken zijn.
    Kijkkijkkijk:
    http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/the-hobbit-or-there-and-back-again/1001004001312638/index.html#product_description
    En hardcover <3.

    Ik heb al een idee wat ik ga schrijven! Ik wilde eerst het idee voor een one shot gebruiken, maar eigenlijk past het precies in deze schrijfwedstrijd!

    En ehms, ik moet ook nog stemmen bij Write with passion, maar ik kan echt niet kiezen. En ik wil ook niet zomaar klakkeloos op iets stemmen, zonder te weten wat het nou écht is.

    En tja, het is hier niet druk en eigenlijk kun je ook niet veel beginnen met 36 leden waarvan de helft inactief is. Maar ik heb het wel druk, met van alles en nog wat. En ik heb dus geen tijd om te schrijven en dus ook geen tijd om te posten en ook geen tijd om iets te lezen en te reageren. Al heb ik jouw verhaal wel gelezen, Levina. Waar warmte leeft. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om te reageren, ja.

    Trouwens, ik word ook altijd heel blij als ik een boek heb. En als ik hem dan uit hebt, dan zet ik heb in mijn boekenkast en als hij niet past, dan dump ik oudere boeken op zolder en zet ik de leukste boekjes erin. =D
    Of ik ga gewoon mijn boekenkast eens opruimen en alles wat er in ligt dat ik niet nodig heb, verbannen uit mijn kamer. Of ik ga gewoon niet meer naar school en doe al mijn schoolboeken weggeven aan arme kindertjes in Afrika. XD

    Ach ja, ik ga maar eens wat eten, toedeloes!
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Levina zo 15 feb - 20:52

    ^ Dan moeten die arme kindertjes in Afrika wel eerst Nederlands (of Engels, als je op het TTO zit) leren, hè... XD

    *Luistert Nirvana*
    Gut, ik krijg altijd de vreemde drang om Kurt Cobain een dikke het-komt-wel-goed-knuffel te geven als ik zijn depri teksten hoor. Helaas is het daar al veertien jaar te laat voor sad .
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Sharon di 3 maa - 16:50

    Whoeps, zeer inactief ben ik geweest. Ik hoop dat jullie me dat kunnen vergeven! 😢
    Ik heb het echter enorm druk. Deze periode op school is korter dan normaal en dan moeten we ook nog eens meer PO's en alles maken dan ooit tevoren! Ik heb nauwelijks tijd voor mijn eigen forums of sites waar ik normaal iedere dag op zit! *mept school*
    Gelukkig is deze periode bijna over, maar dat betekend dat ik volgende week toetsweek heb en alles moet inleveren, dus nog minder vrije tijd! Helaas zal ik dus niet echt actief worden nu, maar gezien de volgende periode bijna 2x zo lang is als normaal, zou ik erna wel actiever kunnen worden! *hoopt*
    In ieder geval zie ik dat er zo nu en dan nog gepost word, dat zal ik hopelijk binnenkort ook weer doen gezien ik ergens nog dingen heb liggen die ik tussendoor geschreven heb...
    Ik ga maar weer gauw aan de slag of ik haal het niet op tijd! *jammert*
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Merdyff wo 4 maa - 1:09

    Veel succes met toetsen en zo, Sharon! Don't worry, we houden het forum wel een beetje actief.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Milou wo 4 maa - 20:21

    Ja, dat doen we zeker! Een beetje dan. En ik begrijp het wel! Ik heb het zelf ook heel druk gehad en toen snapte ook niet iedereen dat en ik weet hoe irritant het is. Sommige snappen gewoon niet dat ik schrijven en school voor laat gaan.

    Ik ben echt geïrriteerd door een paar klasgenoten. Ik met nog een drietal mensen hadden zitten pokeren onder Natuurkunde, omdat we er toch geen snars van verstaan (lees: ook niet begrijpen, maar dat is een ander verhaal) en gewoon altijd uit de boeken en het internet leren. Of via andere leraren iets proberen te regelen dat zij ons een bijles geven ofzo. Maar gingen zij dat zeggen tegen mijn mentor, die het niet zo leuk vond.
    Ik bedoel: wat hebben die klasgenoten er nou van voordeel bij?

    Ik heb trouwens erge keelpijn, echt gemeen. En ik heb een SO duits, voor morgen. Ik ga Duits denk ik laten vallen en kies dan muziek. Dan heb ik een C&M profiel met Aardrijkskunde, Economie, Frans, CKV en Muziek dus. En Wiskunde A.

    Maargoed, ik begin ook last van mijn nek te krijgen, dus ik ga maar eens leren. XD
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Levina wo 4 maa - 21:30

    @ Sharon: Oh, het geeft niet. Veel succes in ieder geval, ik vind het knap dat je zo zelfgedisciplineerd bent dat je gewoon de hele tijd aan school kunt werken. Zou mij niet lukken.

    Hahaha, Milou, pokeren is bij ons op school verboden (ivm gokken) en onder de les pokeren is dan zo ongeveer een doodzonde. Maar ik vind het vervelend voor je dat ze dat tegen je mentor gingen zeggen, dat slaat nergens op.
    En ik ga ook C&M kiezen! Met uhm, wat was het ook alweer, Frans, CKV, KCV, wiskunde B, natuurkunde, aardrijkskunde, muziek, beeldende vorming, filosofie en (misschien) nog uren voor de leerlingenraad.
    (en ik heb dus ook nog geschiedenis & zo)
    Haha, als ik het zo achter elkaar zet lijkt het echt ongezond veel. Maar dat is het ook!

    Goed, de rector heeft een nieuwe regel voor de leerlingen bedacht: vanwege de rotzooi die 'wij' altijd in de aula en de gangen gooien, moeten nu alle klassen, één voor één, een week lang na schooltijd de rommel opruimen. Niet iedereen even blij, natuurlijk.
    Nu was het gisteren in de middagpauze het geval dat een jongen (ik ken hem niet persoonlijk zeg maar, wel van naam en gezicht), een beetje een buitenbeentje die gepest wordt, per ongeluk een prullebak omgooide.
    En toen kreeg hij bijna iedereen in de aula en de gangen op z'n dak: iedereen ging hem om hem heen staan uitjouwen en uitlachen, en toen moest 'ie huilen. Wat iedereen heel gek vond, maar ik niet, want ik weet hoe het voelt alsof je het gevoel hebt dat iedereen een hekel aan je heeft. Op dat moment voelde hij dat waarschijnlijk ook: maar dan dat heel de aula hem haatte.
    En ik kan daar gewoon zó ontzettend niet tegen! Ik werd gewoon hartstikke boos op iedereen die daar stond te lachen en te schreeuwen, en ik wilde hem zo graag helpen maar er stonden dus honderd mensen tussen hem en mij in.
    Nu heb ik een vriendin (op wie hij verliefd is) om zijn e-mailadres gevraagd en hem op een anoniem e-mailadres van mij een lange oppep-ikstabijjeinhetkrijt-jijbentbeterdanzij-hetkomtnietdoorjou-e-mail verzonden.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Milou do 5 maa - 20:25

    Levina, filosofie hoort bij ons bij levensbeschouwing. happy

    En bij ons is pokeren ook verboden, maar die leraar... Schei uit! Hij komt van Kroatië en kan amper Nederlands. Ik denk dat hij het woord verboden niet eens kent. Hij schrijft zelfs 'verzinnen' verkeert.

    Ik heb dus ongeveer hetzelfde profiel, alleen heb jij geen economie en een paar extra vakken, maar voor Psychologie heb ik aan alles wat ik nu heb genoeg (geloof ik).

    En wij moeten elke pauze al opruimen. meeh

    En ja, ik weet hoe je je voelt. Vre-se-lijk. Ik was vorig jaar de enige die aardig deed tegen iemand bij mij in de klas. Ze had eh, PDDnos, geloof ik. En iedereen peste haar, klierde haar, lachte haar uit, negeerde haar, behalve ik! * is trots *
    Want ik weet inderdaad ook hoe het voelt om door iedereen negeerd te worden en naar niemand toe kunnen gaan met je problemen, omdat je niemand hebt om naar toe te gaan. Alleen huil ik dan niet en mijn 'vrienden' die me toen in de steek lieten, naja, ik was er ook niet boos op. Ik uitte mijn ontevredenheid in de vorm van heel erg hard kletsen en druk doen en weet ik nog wat voor allemaal idiote dingen en doen alsof ik heel erg blij en vrolijk was en dat zelf ook geloven, maar dan zo eens in de maand een huilbui hebben waarin ik vreselijk hysterisch ga doen, etc.

    En ik vind het heel goed van je dat je zoiets doet, maar dat had ik eigenlijk ook wel van je verwacht. happy

    En ik vind het ook goed van Sharon, mij lukt dat dus totaal niet. Ik ben niet zo'n leergierig mens. Naja, ik ben wel leergierig, maar dan alleen in dingen die echt iets betekenen voor mij en wat ik boeiend vind, dan doe ik echt heel goed mijn best.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Merdyff do 5 maa - 23:00

    @ Levina: Ik vind het ook erg goed van je dat je die jongen een troostende mail stuurt, maar waarom anoniem? Laat hem gewoon weten dat je het rot voor hem vindt en dat hij niet alleen is.
    Ik weet dat het niet altijd makkelijk is om openlijk voor iemand op te komen, maar je moet het gewoon durven en op zo'n mannier dat je duidelijk maakt dat het je niet kan schelen wat de rest van je denkt. Als ze je willen uitlachen, omdat je zijn kant kiest, laat ze dan gewoon lachen, plaats jezelf daar boven.
    En waarschijnlijk zeg je nu dat dat makkelijker gezegd dat gedaan is, en waarschijnlijk is dat ook wel zo, maar ik heb het gedaan, dus ik vind dat ik het wel mag zeggen. Ik ben niet iemand openlijk gaan troosten als de halve school hem stond uit te lachen, of ik dat gedurfd zou hebben weet ik niet, maar ik ben wel in het zesde jaar met de jongen die zo'n beetje als de freak van de klas beschouwd werd naar het galabal geweest.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Levina vr 6 maa - 10:07

    Ja, je hebt gelijk, maar... Ik weet het niet... Het is niet omdat ik niet wil dat mensen weten dat ik zoiets doe, helemaal niet, ik ben er juist trots op.
    Eigenlijk weet ik niet waarom ik het anoniem had gedaan. Het leek me zo logisch, op een of andere manier, maar nu ik erover nadenk weet ik niet meer precies waarom. Ik weet wel dat ik vond dat de nadruk moest liggen op hém en op het feit dat er mensen zijn die aan zijn kant staan, maar dat ik daar een van was vond ik niet zo belangrijk. En ik denk dat als je niet weet wie het is, je kunt speculeren: misschien is de mail wel van háár, of van dat ene meisje, of van die. En als dan de mogelijkheden door je hoofd gaan besef je je misschien wel van hoeveel mensen hij kan zijn, wat mij persoonlijk een beter gevoel zou geven dan als ik wist dat het die of die is.
    Maar dat bedenk ik me nu achteraf.

    OH NOES! de bel gaat over tien minuten en ik moet nog tandenpoetsen en gut naja doei!!
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Milou vr 6 maa - 19:21

    Ik wist niet dat je het anoniem had gedaan, maar nu ik het wel weet zou ik er wat over willen zeggen. Ik zou liever willen dat ik wist wie het was. En trouwens, zoals je er nu over praat, lijkt het voor mij net alsof je heel onzeker bent. Zo van: 'Ik ben toch niet belangrijk en het doet hem waarschijnlijk niets als ik aan zijn kant sta.'
    En nu kan ik misschien gaan zeggen dat je dat niet moet zijn, maar dat is heel wat makkelijker gezegd dan gedaan en ik weet zelf ook niet hoe je 'zeker van je zelf' moet zijn, want ik ben het zelf dus ook niet echt. Misschien jij wel en begrijp ik je gewoon verkeerd.

    En bang zijn dat mensen jou gaan pesten (ik weet dat je dat niet bent, maar dit is voor iedereen in het algemeen): nooit zijn.
    Ik ben zelf er nooit bang voor geweest en ik ben wel meer dan eens voor iemand opgekomen in het openbaar. En ik ben nog nooit gepest, sterker nog, iedereen vond het juist goed van me.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Levina vr 6 maa - 22:34

    Hmmm, nee, dan kom ik inderdaad helemaal verkeerd over. Ik ben daar helemaal niet onzeker over en kom altijd voor 'de gepesten' op. Dat heb ik later in de klas, toen mijn klasgenoten nog eens na aan het lachen waren, ook gedaan. Ik ben niet bang dat ze me gaan pesten of me raar vinden of zoiets.
    Ik werd op de basisschool (en in de eerste en tweede klas ook) gepest en een goede vriendin van mij ook, en op een gegeven moment kwam ik voor haar op (als enige) en toen is het pesten twee keer zo erg geworden, maar ik heb geen moment gedacht dat ik dat beter niet had kunnen doen. Ik heb er nooit spijt van gehad en ik wist dat wat ik deed juist was. En dat doe ik nog steeds, maar gepest wordt ik niet. Mensen worden volwassener, gelukkig.

    Ik ben helemaal niet onzeker en ik weet e -- wacht, laat ik de mail posten. Ja, dat zal ik eens doen. Ik heb zijn naam even in Piet veranderd.
    *LINK INMIDDELS WEGGEHAALD, BESTAND OOK*

    Daar kun je het lezen en hier kritiek geven, als je wilt.

    Ik weet niet of ik het al duidelijk heb gezegd, maar hij kent mij dus niet. Ik heb hem nog nooit gesproken en ik ken zijn naam via een vrienden en omdat hij bekend als een van de lachertjes van de derde klassen.


    Laatst aangepast door Levina op za 4 apr - 11:18; in totaal 1 keer bewerkt
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Merdyff za 7 maa - 23:45

    Wat heeft de evolutietheorie met gelovig zijn te maken? Je kan best gelovig zijn en de evolutietheorie geloven, hoor. Al is geloven hier niet echt het juiste woord: iets wat wetenschappelijk bewezen kan worden, moet je niet 'geloven', dat moet je gewoon aanvaarden. Mensen die geloven dat God de wereld geschapen heeft in zes dagen vind ik persoonlijk behoorlijk stom. En ik ben gelovig. Nou ja, min of meer, niet echt fanatiek of zo, maar toch genoeg om mezelf gelovig te noemen.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Levina zo 8 maa - 11:14

    De evolutie is bewezen, maar de evolutietheorie niet. Anders zou het geen theorie zijn. Ik geloof dat de evolutietheorie waar is, en er zijn genoeg mensen die dat niet doen. Met 'dat het ras sterker en beter wordt' doel ik op de natuurlijke selectie/survival of the fittest.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Milou zo 8 maa - 17:22

    Wauw! Mooie tekst, hoor, Levina. Persoonlijk zou ik me veel beter voelen als ik zo'n mail had gekregen. happy

    Zelf ben ik ook anders (en dit klinkt misschien heel, eh, verwaand, maar daar doel ik niet op). Er zijn gewoon weinig mensen die me accepteren zoals ik ben en er is al helemaal niemand die ooit iets begrijpt van wat ik zeg (of ze denken het te begrijpen, maar ze begrijpen het niet als ik er op door ga). Mensen uit mijn omgeving praten over onzinnige bezigheden, maar ik heb liever een gesprek waar ik iets aan heb. En juist die gesprekken waar ik zo van houd zijn zeldzaam.

    Maargoed, daar gaat het eigenlijk niet om. Waar het wel om gaat is dat mensen die - ik noem ze bijzonder, speciaal - zijn, juist dat verschil maken wat er zo hard nodig is. En juist die mensen, zijn meestal de mensen die gepest worden of gepest zijn geweest, omdat anderen de waarheid niet aan kunnen, maar waar mensen juist naar zouden moeten luisteren.

    En over 'geloven' of niet. Ik ken iemand die gelooft in elfjes en sommige mensen denken dan: die heeft een klap voor haar kop gehad.
    Of iemand die in 'God' gelooft.
    Ik geloof zelf in beide niet, maar ik zeg niet dat god of elfjes niet bestaan, want voor die mensen bestaan ze wel en het helpt hen ook. Voor mij kan God niet bestaan, maar voor een vriendin van mij bestaat hij. Dus ik vind niet echt dat er te twisten valt over of God nou wel of niet bestaat. Want voor de een bestaat hij en voor de ander niet.

    En ik vind mezelf ook gelovig. Ik geloof in de dingen waar ik in geloof, ook al gelooft de rest van de wereld het niet, dan geloof ik nog. Ik geloof misschien niet in een God, maar ik geloof altijd nog andere dingen. Dus ik ben gelovig. XD

    -----
    En ik ben nog steeds ziek...
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Merdyff wo 25 maa - 0:08

    Ik heb vandaag Anthony Horowitz ontmoet en zijn nieuwste boek gekocht en laten signeren. Hij kwam signeren in een boekhandel in Gent van half 5 tot half 7 en heel toevallig kwam ik rond een uur of 2 in die boekhandel en zag ik daar een aankondiging van hangen. Twee jaar geleden wilde ik absoluut naar de boekenbeurs op de dag dat hij kwam signeren en toen heb ik verschillende plannen proberen te maken om te kunnen gaan, maar die dag lukte voor mij echt niet en nu wandel ik gewoon een winkel binnen, toevallig op de dag dat hij daar komt signeren. Echt gek. Maar ik ben helemaal happy nu.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Levina za 28 maa - 13:21

    ^ dat. is. echt. GEWELDIG!! Zomaar toevallig, je liep binnen en daar zag je hem? (Btw, hij heeft toch ook Midsomer Murders geschreven?)



    Ik ben echt halfdood. Gisteravond/vannacht een slaapfeestje gehad bij Esther (RedRose) thuis, en ik heb van vijf tot negen uur 's ochtends geslapen. Ongeveer. Het zonlicht brand aan mijn ogen...
    We hadden drie films gekeken, eerst Krabat (gebaseerd op het boek, Meester van de zwarte molen), die wel oké was, en daarna naar The Rocker, die ik gelukkig heb overleefd en dáárna naar de Disney speelfilm Bedtime Stories. Laat ik daar maar niks over zeggen xD. (Esther, zit er toevallig een reden achter dat je niet had gezegd dat het een DISNEY SPEELFILM was?)

    Wat wilde ik ook alweer zeggen?

    OH JA!

    Ik had dus voor haar verjaardag een boekje met gedichten (zelfgeschreven natuurlijk) laten afdrukken bij de HEMA. very happy Dat kan heel makkelijk daar, je kunt gewoon een fotoalbum maken en dan text invoegen ipv foto's... Echt een aanrader!

    Gesponsorde inhoud


    Where is that voice coming from...? Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 17 mei - 10:10