Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Winoah
Laurens
Joost
Suus
Celeste
Levina
Merdyff
Milou
Sharon
13 plaatsers

Where is that voice coming from...?

Winoah
    Winoah
    Member
    Member

Vrouw Aantal berichten : 43

Where is that voice coming from...? - Pagina 13 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Winoah do 3 sep - 0:00

Levina schreef:^ Winoah is officieel de stresskip van de klas. Zelfs de leraren zeggen dat ze een warhoofd is en alle belangrijke dingen vergeet.

Dat is niet waar. Ik stress nóóit. Zeker niet bij het FCE, Joost. Iedereen was aan het stressen, aantekeningen door aan het kijken etc, maar ik was, tsja, rustig. Komt dat vaak voor? Ik geloof het niet very happy

Levina, ik HOU van je avater :heart:
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Where is that voice coming from...? - Pagina 13 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Levina do 3 sep - 10:15

Dankjewel ❤

En nee, dat bedoel ik juist. Je stresst bij kleine dingetjes, maar bij belangrijke niet.

Winoah, ik zit alleen bij Natuurkunde bij jou in de klas. 😢

Enenenen, mijn moeder is weg. Naar mijn zus. En als ze terugkomt, neemt ze mijn broer mee! very happy
    Waarom gaan alle gesprekken thuis over filosofie als mijn moeder weg is / ophoudt met praten. Zij weggaan en ophouden met praten is bijna nooit los van elkaar.
    Winoah
    Winoah
    Member
    Member

Vrouw Aantal berichten : 43

Bericht van Winoah vr 4 sep - 17:48

Ik heb vandaag m'n boeken opgehaald. Drie-en-dertig boeken. Vijfentwintig kilo. Ik weet, boeken wegen doen alleen brugpiepers, maar er zat zo'n grote krak in m'n rug dat ik toch even wilde weten hoeveel kilo de schuldige daarvan zijn. Ik heb ook nog steeds geen kaftpapier, ik heb gewoon absoluut geen zin om kaftpapier te halen. Kaften zelf vind ik niet zo erg (waarschijnlijk zal deze mening wel veranderen als ik er drieëndertig achter elkaar doe, maar goed) en kaftpapier kopen is toch ook niet erg? Maar toch is er iets dat me ervan weerhoudt te gaan. Dus blijf ik lekker berichten posten en verhalen afmaken. In de hoop dat iemand reageert.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Where is that voice coming from...? - Pagina 13 Empty Where is that voice coming from...?

Bericht van Joost vr 4 sep - 17:59

Ik heb echt een hekel aan kaften... :shock: Maarja, het zal wel moeten. -_____-"
    En Winoah wie gaat er dan ook nog met 25 kilo boeken op z'n rug de halve stad doorfietsen? (oké om een boek te kopen. )
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Bericht van Milou vr 4 sep - 18:28

Ik heb 36 boeken. hmm En ik krijg er ook nog twee voor Geschiedenis en 6 voor M&O. Of tel je antwoordenboeken niet mee?

Ik heb nog nooit gekaft. :oops: In de eerste deed mijn moeder het met mijn zus, in de tweede idem dito en in de derde was ik op vakantie en toen deed mijn zus en haar vriend het. En nu hoop ik dat haar vriend me weer wil helpen, want hij doet het echt goed! :lol:

Ik ben maar blij dat er mensen zijn die het wél goed kunnen. Ikzelf weet écht niet hoe het moet.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Where is that voice coming from...? - Pagina 13 Empty Where is that voice coming from...?

Bericht van Joost vr 4 sep - 18:56

Ik ga m'n moeder overhalen me te helpen met kaften. (A)
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina vr 4 sep - 19:01

Ik heb er maar 27.
    En dat valt dus echt reuze mee, maar ik heb meer van die vakken waar je geen boeken voor nodig hebt. CKV en zo.

Maar goed, ik ben zelf aan het kaften, ben al op de helft! En niemand was van plan om me te helpen. XD
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou vr 4 sep - 19:47

Ik heb wel boeken voor CKV. Zes zelfs, volgens mij en anders vier.

Het leukste van alles is dat leuke literatuurboek! Hebben jullie dat ook? gaah
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina vr 4 sep - 19:52

^ Agreed! Agreed!

Wij hebben twee boeken, die er een beetje zo uitzien:
    Where is that voice coming from...? - Pagina 13 37932818_1_detail

Laagland of zoiets. Het is wel leuk hoor, maar sommige dingen zijn wel dom. Er wordt bijv. een halve pagina besteed aan het uitleggen dat een titel vaak naar het thema van het boek verwijst. 🇳🇴 (en ik heb dus een VWO versie, dit is HAVO)

EDIT 06-09-09 09:24 -->
    http://www.bol.com/nl/p/boeken/het-leven-van-teksten/1001004002729496/index.html#product_overview
    Dit boek wil ik. Lezen.
    En de bieb in Middelburg heeft 'm.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou zo 6 sep - 19:13

BELANGRIJK!

Internet op de laptop deed het al lang niet meer, maar nu is hij op de computer ook kapot. Ik zit nu bij een vriend op de computer die zo lief was zijn laptop eventjes uit te lenen aan me. Ik zal dus voorlopig niet vaak meer op het forum te zien zijn. Hopelijk duurt het niet al te lang, maar je weet maar nooit.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina zo 6 sep - 19:16

^ bah. Computers horen het gewoon te doen, en het Internet ook.

PMbox op dreuzels al geleegd?
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou zo 6 sep - 19:38

Ja, is al geleegd, ja.

Maar voor hetzelfde geld duurt het 3 maanden ofzo. Hoe wil ik dan de nodige onderzoekjes doen enzo? Ik moet ook werkstukken maken enzo. En ik wil ook schrijven op internet. * huilt *

Leuk begin van het schooljaar... Ik begin nu alweer te stressen.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina zo 6 sep - 20:05

Drie maanden lijkt me sterk.

En, hebben jullie geen OLC?
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou zo 6 sep - 20:28

OLC?
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina zo 6 sep - 20:45

Open Leercentrum. Ook wel bekend als Mediatheek.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou zo 6 sep - 22:27

Blijkbaar hebben we het toch. hmm

Maar de helft van de tijd doen alle computers het niet enzo.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou ma 7 sep - 18:12

Wat een geweldige dag. Ik had echt zin om naar school te gaan, maar nu heb ik al helemaal geen zin meer. Mijn rooster is zo slecht als ik maar had kunnen indenken. En ik mag opeens niet meer gaan naar de schrijfworkshops, omdat ze er niet zijn en ze willen weten waar ik heen ga en met wie en door wie het georganiseerd wordt. Wat we er doen. Mijn opa moet me daar dan op het adres afzetten. Dan vindt mijn vader het nog niks.

Het mag wel ergens boven in Holland als zij er bij zijn. Ja, fijn! Ze kunnen toch nooit wanneer zo'n dag er is. Dan kan het opeens niet. Ik zal nooit naar zo iets mogen. Ze vinden het alleen maar zeik. En ik vraag me af: Waarom zeg je eerst dat het goed is, om vervolgens op je woord terug te komen?

En de computer doet nu helemaal niks meer. Je kunt hem wel aanzetten, maar niets doet het meer. Niets! En de laptop is ook bijna kapot. Er is geen geluid meer op, je krijgt om de vijf minuten een melding dat er te weinig geheugen is en waar de laptop aan vast zit is afgebroken. En internet doet het ook alleen als je onder zit en zo'n kabeltje erin steekt. Ik kan niet eens meer iets afdrukken! Terwijl dat toch wel belangrijk is voor school. Waar zijn mijn ouders in hemelsnaam mee bezig? En mijn ouders gaan een nieuwe laptop kopen en daar mag dan niemand op.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina ma 7 sep - 18:51

Ah, Milou, je suis très très désolée pour toi.

Echt (...) van je ouders, dat ze je dat flikken. Echt gemeen, laag-bij-de-gronds.

En van je computer en je rooster is ook (...). Maar dat hoef ik je natuurlijk niet te vertellen XD.

Zo.

:scratch:

Waar was ik?

Ooh ja, gisteren heb ik mijn ouders uitgebreid ruzie horen maken over mij. Ze waren het niet eens met de manier waarop ze mij 'opvoeden'. Zeer ironisch. Na een minuut of wat heb ik mijn iPod-oortjes maar ingedaan en ben ik mijn tanden gaan poetsen. Sommige dingen hoef ik niet te horen, het zou me alleen maar mijn moeder nog meer gaan haten en dat is echt niet nodig of zo.

Dat, ja.

En nu heb ik honger.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou ma 7 sep - 19:58

* huilt *

Ik wil gewoon schrijven, alleen. Niet in de woonkamer waar iedereen is. Dat is echt het belangrijkste voor me! En juist dát kan niet. Dus ik ga gewoon sparen voor een eigen laptop. Al zal ik het pas over een jaar hebben ofzo. Ik wil er gewoon een.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina ma 7 sep - 20:14

^ http://www.fondsvoordeletteren.nl/ iets voor je? XD

En treur niet, de pen en het papier zijn er altijd voor je.

Trouwens, op Ebay kun je voor 100 euro een prima laptop op de kop tikken, gedekt door PayPal (je krijgt je geld dus terug als ie niet aankomt).
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou ma 7 sep - 20:20

Ik schrijf niet met pen en papier. Dit klinkt misschien heel verkeerd, maar ik kan dat gewoon niet. Ik kan dat niet. Ik wil zien hoe mijn verhaal staat. Ik wil niet walgen bij het zien van mijn handschrift. Ik kan niet écht schrijven met pen en papier. Met pen en papier schrijf ik ook altijd verkeerd. Dan denk ik aan andere dingen, omdat het me niet snel ofzo gaat En dan schrijf ik in plaats van doos banaan op, ofzo. En dan moet ik het weer strepen en dan zie ik niet meer waar strepen staan en waar niet en dan kan ik het niet zo herlezen als ik wil. Nee, vreselijk. Ik kan niet met pen en papier schrijven. Dat voelt niet goed aan.

Al voel ik me wel goed als mijn hand helemaal lam is na het maken van mijn huiswerk!
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina ma 7 sep - 20:31

*in shock*

Wauw. Dat wist ik niet!

Typmachine?

Ik merk ook wel dat het voor mij veel verschil uitmaakt of ik typ of schrijf, maar het gaat allebei even makkelijk (of moeilijk).
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Bericht van Joost ma 7 sep - 21:02

*is soort van blij met z'n rooster*
    Maar goed, zo erg is het nou ook weer niet.
    In ieder geval is m'n mentor (nieuw op school én lerares Nederlands very happy) wel heel aardig, enthousiast, goed geordend (vind ik altijd heel belangrijk) en vriendelijk.
    Alleen van m'n tutorklas word je nog niet echt blij, er zijn wel een paar aardige leerlingen tussen, maar over het algemeen zijn ze behoorlijk saai. :shock:
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou ma 7 sep - 21:50

Mijn mentor is ook een leraar Nederlands en wel cool. Hij is vegetariër en heeft twee varkentjes als huisdieren. Eentje heet Sebastiaan en de ander heeft hij niet gezegd. :p
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

Bericht van Sharon di 8 sep - 9:59

Mijn mentrix geeft Frans. Ze is al meerdere jaren mentrix van een klas geweest, maar dan van de vierde als ik het goed heb. Nu heeft ze voor het eerst een mentorklas in de 6de... En vanavond verplichte ouderavond... voor mij dan, ik moet mee.
    Ohja, en ik heb een idee voor ikvertel op papier uit weten te werken, nu nog overtypen, beetje aanpassen en hopelijk vind ik hem dan goed genoeg om dit kwartaal in te sturen xD

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr 22 nov - 9:17