Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Winoah
Laurens
Joost
Suus
Celeste
Levina
Merdyff
Milou
Sharon
13 plaatsers

Where is that voice coming from...?

Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Where is that voice coming from...? - Pagina 3 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Merdyff zo 3 mei - 16:04

Die stenen zijn handig voor als mijn kleine caviaatjes geboren worden (misschien vandaag of morgen al very happy ). Ik noem mijn cavia's altijd naar stenen. Zo heb ik Onyx, Jaspis, Amber, Ruby, Jade, Schieffer en Paardje (de uitzondering om de regel te bevestigen tongue ). En ik had ook een Kiezel en een Lava, maar die zijn weggegaan, omdat ik uiteraard niet al mijn kleintjes kon houden.

Edit: Gelukkige verjaardag, Levina!
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Where is that voice coming from...? - Pagina 3 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Levina zo 3 mei - 16:17

Milou, mijn ouders hebben juist graag dat ik mijn boeken (of die van hen) op mijn eigen kamer zet, dan hoeven zij niet tegen de troep aan te kijken... En ik heb een eigen boekenkast, dus rommelig zal het toch niet worden!
    Ik denk niet dat het toeval was, maar dat je vriendin gewoon kon zien of inschatten dat jij ze niet zo kon waarderen. tongue

Hahaha Soetkin, die namen zijn echt heel leuk!! Ik hou van originele namen, mijn zus haar hond heet Dapper, en onze eigen honden heten Lawrence (van Lawrence of Arabia, 't beestje heeft felblauwe oogjes) en Bowie (maar dat is niet origineel. Mijn broer en ik wilden hem eigenlijk Tony noemen). Maar jouw namen zijn veel leuker..

En dankjewel!! very happy
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Bericht van Milou zo 3 mei - 20:10

Dat toeval ging over iets anders! tongue

Ik heb ook een eigen boekenkast en daar is het wel rommelig in, behalve de bovenste kant en die daaronder, daar staan boekjes die ik niet naar boven wil brengen. Ze willen dat ik het op zolder dump, dan zien ze het ook niet.

En Lawrence, zo heet de vriend van een iemand die heel goed kan zingen!

En PROFICIAT! En Soetkin, ik houd van CAVIAATJES! Ik wil er later ook eentje.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff ma 4 mei - 1:50

Caviaatjes zijn zoooo schattig. Veel leuker dan konijntjes bijvoorbeeld, vind ik. Mijn caviaatjes hebben echt elk hun eigen karakter. De vier vrouwtjes hebben een groot hok buiten met een behoorlijk groot stuk gras (al heeft het gras de winter niet zo goed overleefd) en een heuveltje met een buis in. Ik kan daar echt uren op zitten kijken als ze rondlopen. Ik weet zo wie de eerste is om aan mijn schoenveters te bijten als ik in hun hok kom (Paardje), wie het hoogste klimt om blaadjes te kunnen eten (Jade, echt een zot beest, want cavia's horen helemaal niet te kunnen klimmen), wie de eerste is om de kat lastig te vallen als die op 'hun' gras ligt te slapen (Ruby),...
    Als de kleintjes geboren zijn, ga ik foto's posten. *knikt* Alleen jammer dat ik ze sowieso pas vrijdag ga zien, omdat ik tot dan op kot zit.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou di 5 mei - 16:51

Waarom hebben wij eigenlijk geen foto-topic? Bedacht ik me net.

Soetkin
    Ik heb een keer gehuild samen met mijn zus, omdat we geen lief, klein konijntje mochten. tongue En ook een keer een hoop heisa gemaakt over een cavia en een labrador. Maar ik zal er mee moeten leven dat ik nooit een diertje krijg.

Ik heb hoofdpijn.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina di 5 mei - 17:12

Jaa! Een foto-topic, dat zou echt leuk zijn!

Mijn broer en ik hebben twaalf jaar moeten zeuren voordat er eindelijk een huisdier kwam. We zijn zelfs een keer in hongerstaking gegaan, tenminste, ik, want na een uur kreeg hij honger. (Je zou denken dat een jongen van elf wel meer besluitvast zou zijn dan een meisje van zes, maar niets was in ons geval minder waar) Ook had híj een keer een hamster voor zijn verjaardag gekregen van onze zus, maar die moest ze van onze woedende ouders weer terugbrengen. Allemaal omdat de huisarts heeeeel lang geleden had gezegd dat Arnout (mijn broer dus) een verhoogde kans had om een allergie voor huisdieren te ontwikkelen, die hij zelfs nu nog steeds niet heeft. >_<
    Maar, toen mijn zus het huis uit ging nam ze een Labrador, waar wij allemaal heel erg dol op waren, en Arnout niet allergisch voor werd, dus toen, twee jaar later, mochten wij ook een hond.
    En mijn pa, die had verkondigd: "Het is óf ik, óf zo'n rotbeest!" Maakte dit ultimatum helaas niet waar, want hij is er nog steeds, en soms hoor ik hem hele verhalen vertellen aan de hondjes, als hij denkt dat wij hem niet horen.

En dat was het verhaal van onze dierloze jeugd

Morgen moet ik weer naar school.
    Zondag ga ik naar Nantes, Frankrijk, om 7:00 vertrekt de bus.
    Gezouten pecannootjes = hemel.
    Ik hoop echt heel erg dat het forum blijft leven en nog levendiger wordt.
    Misschien ga ik een nieuw verhaal beginnen, of tenminste, een oud verhaal herschrijven.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff di 5 mei - 20:38

Het zijn er drie!!! Ze zijn gisteren voormiddag geboren. Ik heb ze zelf nog niet gezien, maar mijn moeder heeft mij foto's doorgestuurd, die ik zoals beloofd hier post. Foto's zijn genomen toen ze ongeveer een halve dag oud waren. (En toen het al donker begon te worden, vandaar dat de kleuren niet ideaal zijn).

Where is that voice coming from...? - Pagina 3 P1016563b

Where is that voice coming from...? - Pagina 3 P1016568b

Where is that voice coming from...? - Pagina 3 P1016583b
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou wo 6 mei - 0:54

Aaah, wat een schattepoemeltjes! * lieft de cavia's *

Ik ben net terug van de film. Het was leuk, maar mijn ouders (vooral mijn moeder) maakt er een hoop drama van, omdat ik met één jongen ging. Eén jongen. Dat is toch echt een wereldwonder, of niet dan? Zo ziet zij het geloof ik wel. Achja.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina wo 6 mei - 21:23

OEHH zo lief!!! <3 Ik had ze eerlijk gezegd veel kleiner verwacht, onze honden waren nog kleiner dan deze schattige caviaatjes toen ze pasgeboren waren :shock: !

^ Zolang jij het niet bijzonder vindt, moet zij dat ook niet vinden.

Gut, familie doet zo stom over jongens. Ik heb zeg maar, een paar jongensvrienden, waar ik gewoon, net zo veel (of met sommige meer) mee omga dan met mijn vriendinnen. Eigenlijk zijn het er drie, N, J en B, laat ik ze maar even noemen.
    Mijn zus is ervan overtuigd dat J mijn vriendje is, mijn broer denkt dat ik met N ga en mijn moeder beschouwt het als een feit dat ik verkering met B heb.
    En ze hebben het allemaal verkeerd, maar ze geloven me niet. XD

Als ik gewoon iets vertel, bijvoorbeeld, N gelooft niet dat het mogelijk is om met Muse mee te zingen. Zoiets, en ze de denken meteen dat ik iets met hem heb. Wtf, er zit toch helemaal geen romantieke lading aan die zin?
    >_<
    Het enige wat helpt, is te zeggen dat ze homo zijn. Voor mijn zus werkte het, maar mijn moeder, die B en N kent, werkte het helaas niet, ze geloofde het niet. Nou ja, ik ga maar weer verder aan Latijn leren, of zo. Of met Muse meezingen. (Ik heb al voor hem openomen hoe ik Hyper Music en Uno zing!)

Wat is dat toch? Zijn we zo kortzichtig of bekrompen geworden dat een vriendschappelijke relatie met een heteroseksuele jongen niet als mogelijk wordt beschouwd?

Laatst aangepast door Levina op vr 22 mei - 14:50; in totaal 1 keer bewerkt
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou wo 6 mei - 22:02

Levina, waarschijnlijk is dat het. xD
    Ik moest lachen om je bericht. En dat homo-gedoe, daar gaan ze ook een drama over maken, niet dat ze het slecht vinden ofzo, maar ik weet niet, dat zit me op de een of andere manier nog minder lekker.

Als het aan mijn moeder ligt heb ik al 1000 vriendjes gehad. Als ik ook maar eventjes met een jongen praat op msn ofzo doet ze er al moeilijk over. Ikzelf vind het altijd wel grappig, maar af en toe is het hoogst irritant.

:lol!: <-- Dit poppetje wordt mijn strijdafbeelding voor anti-mensen-die-denken-dat-een-vriendschappelijke-relatie-met-een-jongen-niet-kan.

* gaat foto-topic aanmaken *
    * gaat daarna weer zielen lezen *
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff do 7 mei - 1:03

Tja, cavia's zijn inderdaad wel meteen relatief groot als ze geboren worden, ze hebben in tegenstelling tot bijvoorbeeld konijnen meteen een vacht, ze lopen meteen rond en zo. Dat komt omdat de mama veel langer draagt. Bij konijnen is het denk ik drie weken, cavia's dragen 68 dagen, meer dan twee maand dus. En aangezien Amber nu maar drie kleintjes had, hebben ze zich ook allledrie echt goed kunnen ontwikkelen. Vorige keren waren er vier en vijf en toen was er altijd wel eentje dat kleiner was dan de andere.

En ik heb ook verschillende jongens als vrienden, altijd al gehad. Mijn ouders plagen mij daar af en toe wel mee, maar ze weten wel dat dat gewoon vrienden zijn.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina za 16 mei - 12:56

Salut tout le monde!!

Vanmorgen om half zes ben ik weer terug aangekomen uit Frankrijk. Ik heb een ongelooflijk leuke en ongelooflijk vermoeiende week gehad. Vannacht heb ik niet geslapen (met dank aan mijn eigen hersenen die niet begrijpen dat filosofische vraagstukken zeer ongeschikt denkmateriaal zijn als je probeert te slapen, dubbelgevouwen op een busstoel), vanochtend wel, tussen zes en negen op de bank.
    Ja, ik ben helemaal dood. Nee, het is géén goed idee om nu te gaan slapen, hoe graag mijn lichaam ook wil.

Heb acht boekenleggers gekocht;
    Where is that voice coming from...? - Pagina 3 P1010007.th
    En nog een stel hele leuke souvenirs. Heb de skyline van de lichtstad gezien rond middernacht, om tien over twaalf reden we langs een verlichte eiffeltoren!!!!!

Ook heb ik een stel nieuwe amis gemaakt, :lol!: !

*kruipt weer terug in hol met de hobbit*

Wacht, nog even een geweldige quote van Esther (RedRose).
    Levina: "Denk jij wat ik denk?"
    Esther: *Geïrriteerd* "Ik ben nu te moe om hetzelfde te denken als jij!"
    XD

Ooh ja, ik had heel veel ideeën voor gedichten maar ik ben bang dat ik het meeste ben vergeten. Zie bieb der gedichten. Ik ben er best wel trots op.

PS: Ik wil een boxed set van LOTR bestellen, maar ik weet niet of ik de Engelstalige of de Nederlandstalige moet kiezen. Heeft iemand er ervaring mee? Denk je dat ik de Engelse aankan als ik The Hobbit zonder enige moeite kan lezen?

Laatst aangepast door Levina op zo 17 mei - 12:02; in totaal 1 keer bewerkt
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou zo 17 mei - 1:16

* Lacht om de quote *
    Geweldig!

Zo te horen heb je een leuke tijd achter de rug, Levina! Boekenleggers zijn trouwens leuk, vooral diegene met het hoofd is hippig!

Ik ben vandaag terug van Maastricht, was gaan winkelen. Ik heb nieuwe schoenen (<3) en nog twee paar oorbellen (<3) en een lovely ring (<3!)! Verder was het natuurlijk ook heel gezellig enzo. Morgen ga ik naar de bioscoop, naar Coraline, ik verwacht er niet te veel van. Het is geen film waar ik zelf heen zou gaan, maar hij kan leuk zijn.

En ik heb in de V&D van Maastricht gezien... [size=18]PSYCHOLOGIE VOOR DUMMIES![/size] Die wil ik écht wel, ik vraag hem voor kerst, omdat ik geen boek(en) mocht kopen van mijn moeder. Ik dreig gewoon met het motto: 'Of dat boek, of niks!'. En dan koopt ze het toch wel, want ze wil me ook niet niks geven, wat ik normaal wel eens vraag.

En ik ben weer eens begonnen aan een blog. Mensen die me al wat langer kennen weten dat ik duizenden sites en blogs heb gehad, maar er nooit mee door ben gegaan en elke keer zei: 'Deze wordt actief!'. Dus nu zeg ik het gewoon niet en zie ik wel wat er van komt. Dan blijft hij tenminste bestaan! ^^

En ik ga ook weer veel schrijven. Op de een of andere manier begin ik, na een schrijfdipje, er weer heel veel zin in te krijgen. Nog meer zin dan de zin die ik ooit had. Gewoon echt een schrijfdrang. Ik schrijf nu op alles wat ik zie zowat iets. Ook al is het onzin. Ik heb het zo druk dat ik bijna niet kan schrijven en aan dingen waaraan ik móét schrijven, daar heb ik amper inspiratie voor. Achja, morgen om 11 uur opstaan, 1 uurtje leren, naar de film, terugkomen van de film, avond-eten, schrijfsel voor een opdracht maken en dan naar bedje toe voor school.

Edit: * is hyper *
    Normaal geef ik geen zak om kleertjes, maar deze zijn allemaal zó schattig. ^^
    Nieuwe koopjes: Bikini, nachthemd, spijkerbroekje (short), roze topje en een rood topje.
    Ik kan niet wachten totdat mijn leuke kleertjes eindelijk komen. xD
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff ma 18 mei - 11:57

@ Levina, LOTR Engels/Nederlands: Ik heb de Hobbit en LOTR zelf in het Nederlands gelezen, dus ik kan niet echt oordelen over de Engelse versie. Ik heb enkel eens een paar kleine stukjes uit het 1ste boek gelezen toen ik een spreekbeurt voor Engels over LOTR aan het voorbereiden was. Die stukjes gaven mij de indruk dat het best te doen is om in het Engels te lezen. Ik denk dat als je de Hobbit begrijpt, LOTR ook geen probleem zou mogen zijn. Persoonlijk vond ik de boeken in het Nederlands niet altijd zo lekker lezen (ik weet niet of er verschillende vertalingen van zijn, dan lag het misschien daaraan), als ik de boeken opnieuw zou lezen, zou ik ze in elk geval in het Engels lezen.
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver

Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

Bericht van Suus ma 18 mei - 20:26

@Levina Ik denk dat je het best aan kan om LotR in het engels te lezen. Persoonlijk vond ik ze in het Engels het fijnst lezen, de Nederlandse kwam ik een stuk lastiger door. Maar dat kan ook komen omdat de vertaling die ik heb al aardig oud is...
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina ma 18 mei - 20:43

Oké! Super bedankt voor jullie advies!! Ik denk dat ik inderdaad voor de Engelse ga, nu. Ik heb drie hoofdstukken gelezen uit mijn broer zijn exemplaar van De Reisgenoten (de filmeditie, ISBN 902747575X), en dat las niet echt fijn. Hijzelf heeft hem nooit uitgelezen.

Goed, ik ga sparen voor de boxed set van 40/50 euro very happy :roll: !

Milou, ik vind het nog steeds ongelooflijk dat je geen boeken mag kopen. Heb je je ouders al verteld hoe blij ze moeten zijn dat hun kind boeken van haar zakgeld wil kopen, niet zoals haar oppervlakkige leeftijdsgenoten die alles aan kleding en make-up opmaken, of aan sigaretten en uitgaan? En dat ze het kopen van boeken zouden moeten stimuleren, niet tegenhouden?

Vast wel, maar ja.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina za 30 mei - 23:56

Levina-update.

Vanmorgen: Ik sta op. Ik zet de laptop aan. Ik besteed een halfuur van mijn tijd aan praten met Joost en kijken naar de taarten op de Hema-site. Ik ontbijt, douche, en spendeer de rest van de dag aan buiten lezen, computeren en kostuumdrama's kijken op televisie. Vanity fair, en daarna deel twee van Wuthering Heights. very happy
    Daarna begon mijn moeder "Wuthering Heights" van Kate Bush te zingen. 😢
    Ik zei dat ik niet echt een fan ben van Kate Bush. :silent:
    Zei vertelde dat ze dat ook niet is, maar dat ze destijds helemaal fan was van het boek, en dat ze dat liedje daarom ook prachtig vond... Wist ik wel hoe leuk zoiets is?
    Ik introduceerde aan haar de wrock, kort voor wizardrock. aaw

Dat was mijn dag. :o
    Niet dat dit interessante informatie was voor jullie...

Oh ja, en er zijn ongeveer tien verschillende boxed sets van LOTR. :scratch:
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou zo 31 mei - 17:13

Levina schreef:
    Milou, ik vind het nog steeds ongelooflijk dat je geen boeken mag kopen. Heb je je ouders al verteld hoe blij ze moeten zijn dat hun kind boeken van haar zakgeld wil kopen, niet zoals haar oppervlakkige leeftijdsgenoten die alles aan kleding en make-up opmaken, of aan sigaretten en uitgaan? En dat ze het kopen van boeken zouden moeten stimuleren, niet tegenhouden?

Vast wel, maar ja.
    Lol! Mijn moeder vind het juist leuk als ik kleding of make-up koop. Nouja, kleding vindt ze leuker. Heel leuk zelfs. Ze vind het maar niks dat ik 'vreemd' ben, denk ik. Nou denk ik niet dat ze sigaretten zo leuk vindt, maar uitgaan, och toe jeeh, dat stimuleert ze zelfs ook.
    'Wil je niet een keertje uitgaan? je kunt met Michelle (min zus) meegaan?'
    Dus tja, ik heb de 'goede kijk' op dingen, volgens mij en zij heeft de 'slechte kijk' op dingen. xD
    Maar nu hebben mijn ouders overigens al 3 dagen ruzie ofzo. Vannacht hebben ze zelfs niet bij elkaar geslapen. Mijn zus geeft er geen ene moer om en is er telkens niet, ze blijft bij haar vriendje en ik zit met alle ellende hier opgescheept. Mijn vader probeert mijn moeder af te kraken en andersom ook. En ik al had zo'n dipmomentje, blugh. Hopelijk komen ze snel van het 'scheid-idee' af, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er van moet denken, wat op zich best vreemd is. Maar misschien heb ik wel een slecht voorgevoel dat ik niet wil hebben en merk ik het daardoor niet dat ik iets slechts denk.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina ma 1 jun - 13:17

Drie dagen ruzie hoeft niet iets te betekenen als het daarvoor gewoon goed ging, maar ik kan je wel vertellen dat het geen zin heeft om je er zorgen om te maken, of je druk te maken. Jij kunt er niets aan doen dat ze ruzie hebben, dus wat je kunt proberen is om ze gewoon te laten doen. Zoek afleiding!
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou ma 1 jun - 14:50

Vandaag gaat de vijfde dag in. Nu heeft iedereen ruzie met elkaar. Ofja, mijn moeder heeft in ieder geval halve ruzie met iedereen in dit huis. Mijn moeder is ongelukkig. Ik zie het aan haar. Ze was het al die tijd al, maar dat het zo erg was besefte ik niet. Ze voelt zich achteropgesteld, niet belangrijk. Tenminste, dat denk ik. Ik kan het niet precies weten.
    Het enige dat ik weet is dat, als ik iets ga doen, ik me alleen nog erger ga voelen. Nu voel ik me net een ding dat er gewoon is en geen mens, maar als ik nu gezellig ga zwemmen, dan voel ik me nep en dat wil ik niet zijn.
    En ik maak me ook geen zorgen dat ze uit elkaar gaan ofzo. Zelf al was het wél zo, het zou het einde van de wereld niet zijn. Nee, ik maak me gewoon heel erge zorgen over mijn ouders. Of ze nog wel gelukkig zijn, of ze niet liever dit willen doen i.p.v. dat, maar dat het niet gaat door mij en mijn zus, etc. Zo'n dingetjes.

Edit: En nu willen ze opeens gezellig aan barbecuen, snappen jullie dat nou? En nee, dat wordt weer dat saaie boek van Britt lenen en het nu proberen wél uit te lezen. Dit gaat over de Tranen van een Moordenaar. Misschien wordt ik toch nog aangenaam verrast naarmate ik verder kom dan de eerste paar hoofdstukken, maar ik denk toch van niet. xD
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina za 13 jun - 13:42

Hier is het momenteel ook op eieren lopen geblazen... Iedereen is heel erg opgefokt, mijn broer heeft zich niet in de hand, mijn moeder begint een discussie om elk onbenullig dingetje en mijn vader is heel zenuwachtig en doet zijn uiterste best om zich niet bij een conflict te betrekken.

En ik probeer vier kaartjes voor Muse in de Ahoy te bestellen, maar de site is overbelast, ik kom er niet tussen, en mijn zus probeert nu telefonisch aan kaarten te komen. En terwijl ik hier livenation zit te F5-en zit iedereen aan mijn kop te zeuren over wat ik wel of niet moet doen, en gaan daar vervolgens onderling ruzie over maken.

(Was ik maar een fan van een of ander indiebandje dat niemand kent, in plaats van dat ik mijn grote liefde moet delen met tienduizenden andere mensen...)

EDIT: de kaartjes zijn uitverkocht. Het is belachelijk; de kaartverkoop begon vandaag om 10:00 uur, en vanaf 10:00 uur was de site overbelast en waren er "tijdelijk geen kaarten beschikbaar". Nadat mijn zus minutenlang aan de telefoon had gezeten (45 ct per minuut), kreeg ze te horen dat de kaarten uitverkocht waren. (Zij belde vanuit Utrecht naar mij met dit nieuws, en ik kreeg een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen en heb vijf minuten geen woord uit kunnen uitbrengen totdat ik eindelijk, een octaaf hoger dan normaal, "oké" kon zeggen en, "daag" voordat ze ophing. ONWIJK SITUATIES WAARIN JE MOET EEN BROK IN JE KEEL KRIJGT AAN DE TELEFOON TEN ALLE TIJDEN!) Nu heeft ze kaarten op een andere site gevonden, twee keer zo duur, maar wel legaal of zoiets. En zitplaatsen, vrij hoog, terwijl we staanplaatsen wilden. Het is idioot: die site heeft 200 kaarten voor Muse, terwijl je er van de officiele verkoper maar vier tegelijk kon kopen en de verkoopmogelijkheden de hele dag overbelast waren.
    Hoe kan zoiets? Ik geloof serieus dat hierbij sprake is van corruptie. Het is serieus voor een gewone consument niet meer mogelijk om aan een kaartje voor een concert te komen via de 'gewone' weg.

Ach ja, ik kan nu alsnog naar Muse, en dat is geweldig, maar het blijft gewoon zuur dat ze uitverkocht waren terwijl ik serieus alles had gedaan wat ik kon.

Oh ja, en toen mijn zus had opgehangen en ik het nieuws aan mijn vader vertelde, begon hij een heel verhaal over dat hij in de Volkskrant een artikel had gelezen dat bands tegenwoordig een CD om de tour heen plannen, in plaats vroeger, toen ze een tour begonnen vanwege de nieuwe CD.

Gevoelloze eikel.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Where is that voice coming from...? - Pagina 3 Empty Where is that voice coming from...?

Bericht van Joost zo 14 jun - 14:57

Ik heb op dit moment weinig tijd om te lezen en te schrijven, jammer genoeg.
    En natuurlijk komt dat weer door school, dinsdag heb ik namelijk mijn FCE (First Certificate in English) als afsluiting van TTO in de onderbouw! Maar alle andere leraren gaan natuurlijk gewoon door met het opgeven van proefwerken... -.-"
    In ieder geval heb ik nog maar 2 (!) weken les en dan nog 1 week toetsen en dan nog 2 weken geen les (boeken inleveren etc.) en dan vakantie!

Ik denk dat ik maar weer eens ga leren... (A)
    Want ik moet nog leren voor een proefwerk scheikunde (o_O), een so geschiedenis (waar ik een goed cijfer voor wil halen, liefst een 10, want dan gaat m'n gemiddelde van een 9.6 naar een 9.7! =D) en natuurlijk voor het FCE.

Oja, en volgende week maandag hebben we het "Speaking" gedeelte van het FCE. Wat ik natuurlijk weer moet doen met de persoon die ik het meest haat uit mijn klas... :shock: Natuurlijk ga ik wel misbruik maken van het feit dat hij geen Engels kan en ik me (natuurlijk) goed ga voorbereiden!
    Want zoals mijn avatar al zegt:
    "Knowledge is the key to power!"
    *gaat verder met schoolwerk*
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Where is that voice coming from...? - Pagina 3 Empty Where is that voice coming from...?

Bericht van Joost di 16 jun - 17:40

FCE Update! (Voor de mensen die denken dat dit interessant is...)
    Vandaag heb ik alle schriftelijke toetsen gehad!
    - Reading - Het leesgedeelte, ging super, ik had bijna geen twijfel!
    - Writing - Het schrijfgedeelte, het schrijven van 2 brieven (resp. 120-150 en 150-180 woorden) ging me, boven alle verwachtingen, super goed af!
    - Use of English - De mix van grammatica en woordenschat, ging ook geweldig!
    (Oké, misschien wordt het wat eentonig, maar het ging gewoon heel goed...)
    - Listening - Het luistergedeelte, ook dit onderdeel ging goed! Alleen jammer dat het zo lang duurde, alle teksten werden 2 x (!) afgespeeld (en het duurde in totaal 40 minuten!).

Maandag dan nog de echte beproeving, het Speaking! :pale:
    Oja, mijn partner (die ik dus intens haat en dan bedoel ik dus ook écht intens) weet nog niet eens op welke tijd in welk lokaal we maandag moeten zijn...
    Gelukkig ga ik misbruik maken van zijn onprofesioneelheid, zit er toch nog een pluszijde aan!

En ik was héél zenuwachtig voordat het begon (het begon eigenlijk gisteravond al), maar toen ik eenmaal bezig was, waren alle zenuwen verdwenen!

http://www.cambridgeesol.org/exams/general-english/fce.html
    Voor de mensen die eigenlijk wel eens willen weten waar ik het over heb!
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Where is that voice coming from...? - Pagina 3 Empty Ik zit in een dilemma...

Bericht van Milou do 18 jun - 17:00

Ik zit in een dilemma. Een groot dilemma. Of op mijn huidige school blijven of naar een andere school gaan.

De enige reden waarom ik niet zou gaan is omdat ik bang ben en laf. Ja, bang en laf en alle redens die ik kan bedenken waarom ik niet zal gaan ontstaan daaruit. Het is belachelijk, maar zelfs wanneer ik weet dat het me alleen daarom gaat, is mijn keuze nog niet gemaakt. Ik denk dat ik zelfs bang ben dat ik, nu ik het weet, toch zo onverstandig ben om te blijven op mijn huidige school. Een vriendin van me zegt blijven en een ander zegt gaan. Ik moet mezelf gewoon dwingen om wél te gaan, want ik moet toch ooit eens mijn angst voor nieuwe dingen - het maakt niet uit wat - overwinnen. Ik snap me zelf niet eens. Ik roep al zo lang dat ik mijn huidige school haat en dat ik graag naar die andere school wil en net nu mijn ouders me toestemming geven om te veranderen, twijfel ik. Ik wil de goede keus maken, maar ik weet niet welke de goede is.

Redenen blijven op mijn huidige school:
    - Daar zijn mijn lieve, schattige vriendjes. Stomme reden om te blijven op een school, maar ook heel begrijpelijk. Ik ben gewoon vreselijk slecht in afscheid nemen en ben ook bang dat ze, als ik wegga, niets meer met me te maken willen hebben.
    - Overstappen naar een andere school is heel moeilijk. Een vriendin van mij, Michelle, heeft het dit jaar gedaan en haar punten gingen allemaal omlaag en waarschijnlijk kan ze nu niet over. Zij doet ook niet echt veel, maar ik doe ook niet veel meer.
    - Ik ben ongelooflijk onhandig in sociaal zijn met nieuwe mensen. Ik ben zo verlegen als een beer met mensen die ik niet ken en ik ben bang voor nieuwe dingen. Of eigenlijk ben ik gewoon bang. Vreselijk, maar ik ben niet bang om bang te zijn. Ik ben gewoon bang, maar ooit kom ik er vanaf!
    - Misschien - komt het weer - is die school helemaal niet zoveel beter voor mij en kan ik beter om mijn huidige school blijven, maar dat is allemaal misschien en ook nog eens die verdomde stront angst. Misschien werkt die school wel niet voor mij.

Redenen nieuwe school:
    - Het feit dat Michelle allemaal slechte punten heeft kán ook aan mijn huidige school liggen.
    - Het is een betere school. Het is als het verschil tussen een rauwe wortel en een chocoladereep. Alhoewel, wortels zijn wel gezond, chocoladerepen niet, maar wel lekker!
    - Waarschijnlijk zijn alle redens die pleiten voor blijven, gebaseerd op angst en daar moet je niet vaak naar luisteren.
    - Ik heb er al een heel goede vriendin die ik al 13 jaar ken en waar ik ook mee naar school toe kan gaan.

Sorry voor deze verveling, maar ik moest het gewoon érgéns kwijt, waarschijnlijk ga ik dadelijk nog wel schrijven om het weg te krijgen.
    Ik ben er dus al uit. Ik ga naar die andere school. Ik weet het al best snel, maar eigenlijk wist ik mijn keuze allang.
    Ik wilde vandaag per se naar de bioscoop met een paar vriendinnen van me, gewoon spontaan ideetje van mij, iets heel vreemds, omdat ik dat normaal nooit doe, maar het ging niet door. En ik weet niet waarom, maar opeens moest ik huilen, omdat ik weg ga. Dat buitje duurde nog geen 3 minuten, maar was wel heftig. Ik zal ze zó missen, en dan weten sommigen het ook nog niet eens, dat ik wegga, dat maakt alles nog erger, maar eerst nog 3 verjaardagen waarop we veel lol gaan maken! very happy
    En dan, ach... Dat zie ik dan wel weer. Dit is iets goeds en ik sta nog steeds achter mijn keuze en iedereen die daar niet achter staat, tja, vrienden staan meestal wél achter je keuze.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff vr 19 jun - 22:11

Aargh. Het ergste wat een schrijver kan overkomen is mij zonet overkomen......... Mijn balpen is leeg. :shock:

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu ma 25 nov - 10:15