Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Winoah
Laurens
Joost
Suus
Celeste
Levina
Merdyff
Milou
Sharon
13 plaatsers

Where is that voice coming from...?

Tygoras
    Tygoras
    Amateur
    Amateur

Ik hou van taco's.
    Man Aantal berichten : 123

Where is that voice coming from...? - Pagina 23 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Tygoras za 20 feb - 13:33

ik ga het op wikipedia opzoeken.

EDIT: wikipedia kent 'm niet! heeft iemand een etymologisch woordenboek?
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Where is that voice coming from...? - Pagina 23 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Joost za 20 feb - 14:02

http://www.encyclo.nl/begrip/waslijst

waslijst
    ` was - lijst de -woord waslijsten lijst van het wasgoed; schertsend lange
    lijst: een waslijst van vragen ; een waslijst van kleine vergrijpen
    gevonden op http://www.woorden.org/woord/waslijst

Blijkbaar dus gewoon een lijst van wasgoed, ook niet spannend ofzo... -.-
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Bericht van Levina za 20 feb - 14:29

EDIT: wikipedia kent 'm niet! heeft iemand een etymologisch woordenboek?

Ikke, ikke! Maar hij staat er niet in. Wasbeer - wasem - wassen. Stupide Van Dale.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Bericht van Milou za 20 feb - 15:35

Haha... Ik vind mijn uitleg nog steeds het best! Ha!

Gister tot drie uur in de nacht opgebleven, ik kon er niets aan doen. Ik had zo een zin om te schrijven enzo. Echt vreselijk dit. Nu moet ik gaan leren en daar heb ik echt geen zin in.

En het is toch best levendig, levendiger dan daar!
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou za 20 feb - 19:17

Ik kan niets aan mijn dubbelpost doen, want dit moet ik echt even zeggen!

Ik ga de derde feministische golf bekend maken! ;D

En dan richt ik een groep op met doelstellingen. Stellingen die de andere actiegroepen niet hebben behaald, of slechts maar een deel daarvan.
    Tygoras
    Tygoras
    Amateur
    Amateur

Ik hou van taco's.

Bericht van Tygoras zo 21 feb - 23:13

nooh, geen feminisme! ik ben fel tegen.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou ma 22 feb - 1:46

Wat heeft iedereen toch tegen mijn geniale plan? Where is that voice coming from...? - Pagina 23 900887
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina ma 22 feb - 12:32

Ze zijn gewoon geïntimideerd.

Zie hier: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/7004

En JEUJ!
    Ik had samen met een vriendin een pakket van 6 Paul Frank shirts besteld op eBay. Daarnet aangekomen. Ze zijn helemaal echt. Voor 30 euro. what Daarmee is dus 210 euro bespaard. =D Ik ben maar een klein beetje T-shirts- en hoodiesverslaafd hoor!
    Where is that voice coming from...? - Pagina 23 BkMdZCgBmkKGrHqIOKjQEsmnWIpOKBLWhck
    Die blauwe, grijze en felroze zijn voor mij.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou ma 22 feb - 16:49

Ik kom een tijdje niet meer om Schrijfsels, door privé omstandigheden.
    Tygoras
    Tygoras
    Amateur
    Amateur

Ik hou van taco's.

Bericht van Tygoras ma 22 feb - 19:35

interessant.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Bericht van Joost ma 22 feb - 20:38

Levina, wat een gave T-shirts! Where is that voice coming from...? - Pagina 23 255883
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Bericht van Merdyff do 25 feb - 19:57

Twee voornemens van mij komen met elkaar in conflict. Voornemen 1 is zo weinig mogelijk brossen, wat wil zeggen dat ik in principe bijna elke dag om half negen in de les zou moeten zitten. Voornemen 2 is meedoen aan de Nacht van het Examen, waarvoor ik gedurende 10 dagen (denk dat het er 10 zijn) om 12u 's nachts de Vraag van de Nacht moet oplossen om zo veel mogelijk punten te hebben, want enkel degene met het meeste punten kunnen meedoen. Resultaat is dat ik nu al vreselijk moe ben en het is nog een week. Wat een mens niet allemaal moet doen om gratis naar de film te kunnen gaan. XD
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina vr 26 feb - 15:28

Dat klinkt inderdaad vermoeiend. Brossen, is dat spijbelen? Where is that voice coming from...? - Pagina 23 171953

-----

En ben ik de enige die dit heel eng vind:
    https://www.youtube.com/watch?v=ipTUblPXzE4&NR=1 ?
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff vr 26 feb - 16:20

Brossen is inderdaad ongeveer hetzelfde als spijbelen. Spijbelen wordt alleen meer gebruikt voor niet naar de les gaan op de middelbare school, waar de lessen verplicht zijn, terwijl brossen eigenlijk het overslaan van niet-verplichte lessen op de unief is. Je zal weinig studenten bij ons horen zeggen dat ze spijbelen.
    Tygoras
    Tygoras
    Amateur
    Amateur

Ik hou van taco's.

Bericht van Tygoras za 27 feb - 1:25

@Levina,
    nee, je bent absoluut niet de enige die dat eng vindt. Where is that voice coming from...? - Pagina 23 255883
    die kauwgom ga ik dus absoluut nooit kopen.
    hoewel ik het wel kool zou vinden als er een chibi-achtig rendier achter mij ging dansen.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Bericht van Joost za 27 feb - 16:34

Dat filmpje is inderdaad wel ... apart inderdaad, Levina. Ik hoop dat als er ooit zoiets in Nederland komt, dat de Reclame Code Commissie de reclame toch wel verwijdert.
    Die hupsende beesten doen een beetje denken aan Olympische Spelen mascottes...

http://www.narragansett.k12.ri.us/NES/images/2010olympicmascots.jpg en http://2010vancouver.ca/mukmuk.jpg
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina za 27 feb - 17:36

Ja, maar die zijn schattig!
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou zo 28 feb - 12:23

Ik droomde vanacht dat Levina van Schrijfsels afging en dat ik dat toen ook wilde. Ik weet alleen niet of ik het ook werkelijk gedaan heb.

En nog wat andere dingen waar ik me niet meer herinner van wat het is, maar ik weet wel dat het doodnormaal was en echt zou kunnen gebeuren.

Edit: En ik weet nog iets van mijn droom. Sharon (en nog een paar van schrijfsels, maar die zeiden niet veel bijzonders) zei dat ze mijn kladschrift van Achter de Wolken echt heel mooi vond en dat ik veel had bijgeleerd in een korte tijd. Hihi.

Het was best een blije droom, behalve dat van Levina dan.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou zo 28 feb - 16:33

Joost schreef:
    Levina schreef:Heeft niemand dan An Inconvenient Truth gezien?
    Ooit eens proberen te kijken, maar de manier waarop Al Gore die hele rampscenariodocumentaire aan elkaar (probeerde) te praten, kon me niet boeien.

Nee, mij ook niet. De feiten zoals over die golfstroom zijn misschien waar, maar dat alleen wij mensen het schuld zijn geloof ik niet. En misschien zouden veel medestanders van Al Gore zeggen dat de tegenstanders dat alleen maar willen geloven, zodat wij dan nergens schuld van hebben, maar ik geloof niet dat ik mijn ogen zo bedek met oogkleppen dat ik niet wil zien dat wij het milieu wel degelijk vervuilen. Want dat is wat wij doen, maar ik geloof niet het klimaat alleen door ons toedoen veranderd. En het hele ‘de aarde gaat naar de knoppen’ geloof ik ook niet. Nee, wij mensen gaan naar de haaien en waarschijnlijk zien de meesten dát als het probleem, want als het klimaat dusdanig verandert dat de aarde voor ons niet meer leefbaar is, tja, dan sterven wij uit. Ik geloof wel dat wij mensen een zodanig grote overlevingsdrang hebben om dat tegen te willen gaan.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Bericht van Joost zo 28 feb - 20:23

Daar ben ik het ook mee eens Milou, ik denk ook dat de mens bijdraagt aan de opwarming van de aarde door middel van het versterkte broeikaseffect, maar dat de mens alleen niet de oorzaak is van de opwarming van de aarde. Er zullen wel meerdere factoren zijn die de temperatuur op aarde dusdanig kunnen veranderen dat de aarde opwarmt.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff zo 28 feb - 22:50

Jep, mensen liggen voor een deel aan de basis van het probleem, maar ook voor er mensen waren (of in elk geval voor die mensen gingen vervuilen), waren er al belangrijke klimaatswijzigingen. IJstijden en zo.
    Ik denk trouwens dat de kans er best inzit dat de mensheid er iets op vindt om te overleven als de aarde naar de knoppen gaat. Dan verhuizen we allemaal naar een of ander ruimteschip of zo. Maar misschien heb ik ook wel gewoon te veel Doctor Who gekeken. :p
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou zo 28 feb - 22:57

Volgens de gegevens kan de maan bewoond gaan worden over een aantal jaar. Dus misschien verhuizen we wel naar de maan. Wij mensen zijn slimme wezens. Dat is best raar om te beseffen, maar WIJ zijn de slimsten van alle diersoorten. En als je dan slim bent en ik ga er vanuit dat de mensen op dit forum toch wel een redelijk hoog intelligentieniveau hebben, dan ben je dus een van de slimsten. Haha.

En wat fijn dat er mensen zijn die me toch gelijk geven. very happy
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina ma 1 maa - 10:38

Jij met je niet uitzonderlijk intelligent. XD

Ik heb zojuist 25 euro overgemaakt naar giro 555. De rest van mijn zakgeld gaat naar een tweedehands gitaar en als ik dan nog iets overheb aan het einde van de maand (vóór 26 maart, volgens giro 555) wil ik dat ook nog wel storten.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff ma 1 maa - 16:05

Wat voor gitaar? Speel je al gitaar of ga je het leren als je ze gekocht hebt?
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina ma 1 maa - 16:53

Een akoestische beginnersgitaar, en nee, ik speel geen gitaar, ik ga het leren als ik hem gekocht heb. Maar ik had mijn broers ex' (doet nu conservatorium) gitaar (de sufkop moest 'm weer teruggeven toen het uit was) een keer vast en sindsdien heb ik altijd al gitaar leren spelen. Dat geluid... Haha.
    Mijn moeder kan me ook helpen - als ze niet te 'moe' is tenminste - want háár exgenoot zat in een band en zo en zij speelde daar soms met optredens mee.

En ik wilde gewoon weer een muziekinstrument leren.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za 23 nov - 1:09