Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Winoah
Laurens
Joost
Suus
Celeste
Levina
Merdyff
Milou
Sharon
13 plaatsers

Where is that voice coming from...?

Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Where is that voice coming from...? - Pagina 18 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Milou zo 15 nov - 2:04

Maakt niet uit. Nou, als ik al mijn gedachten die ik eromheen heb, opschrijf. En de gebeurtenissen allemaal vertel, misschien wel. Ik ben nogal een verteller, geloof ik. Een zin van drie woorden kan ik vertellen in 500 woorden, denk ik.

Heeft niemand hier dat ook? Ik heb echt de onuitstaanbare drang om alle details te verwerken.
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur

It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

Where is that voice coming from...? - Pagina 18 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Bloody Mary zo 15 nov - 16:17

Dat ligt er net aan, soms wel, en andere keren niet. Met NaNo meestal wel, omdat dat meer woorden oplevert! (A)

Laatst aangepast door Bloody Mary op wo 18 nov - 18:00; in totaal 1 keer bewerkt
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver

Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

Bericht van Suus zo 15 nov - 19:26

Ugh.... Deze week mijn eerste tentamens op het HBO gehad. Ik denk dat ze wel goed zijn gegaan, maar ik ben niet compleet zeker. Ach ja, ik zal het wel zien.

En ik moet nu gewoon echt eens beginnen met schrijven *schopt zelf* Het lukt me maar niet om te beginnen. Where is that voice coming from...? - Pagina 18 Icon_sad
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou zo 15 nov - 20:14

Suus, gewoon beginnen! Gewoon doen. Al staat er dat de koe naar de bakker liep, alles brengt nieuwe inspiratie. Je moet gewoon beginnen. Wat houdt je tegen om de slechte stukken te verwijderen? Misschien hebben ze je wel op een geweldig nieuw idee gebracht.
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver

Lief Luiaardje

Bericht van Suus zo 15 nov - 20:25

Weet ik *schopt zelf nog een keer* vanavond moet ik tenminste aan een van mijn geplande verhalen beginnen....anders mogen jullie me allemaal slaan!
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur

It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

Bericht van Bloody Mary zo 15 nov - 20:30

Ik zit nu op 14835 (ongeveer) van de 50 000, heel erg achter dus.
    Succes Suzanne!
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Bericht van Merdyff ma 16 nov - 1:08

Ik zit perfect op schema: 25,203 woorden. Alleen heb ik even een kleine crisis omdat ik niet weet hoe ik verder moet gaan. Als ik nu verder ga zoals ik het min of meer geplot had, ontstaat er een gigantisch onevenwicht tussen spannende stukken en rustigere stukken met veel uitleg. Ik heb nu één leuke, spannende scène nodig en dan ben ik normaal weer voor een hele tijd op het juiste spoor. Maar ik heb er geen idee van wat die ene scène zou kunnen zijn.

Trouwens, in december word ik wel weer actiever. XD
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Where is that voice coming from...? - Pagina 18 Empty The Tales of Beedle the Bard

Bericht van Joost za 21 nov - 16:21

Ik was vandaag in de stad om Sinterklaascadeautjes te kopen en toen was ik in de boekenwinkel (waar ik nog iets van 100 boeken heb gezien die ik ooit nog eens moet lezen en/of bezitten). En ik was daar aan het rondlopen en toen zag ik een hele stapel met The Tales of Beedle the Bard. Natuurlijk kon ik de verleiding niet weerstaan en toen heb ik er één gekocht. (a)
    Where is that voice coming from...? - Pagina 18 Lens2352920_1230526804The_Tales_of_Beedle_The_Bard_Book_Review_2
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur

Man Aantal berichten : 154

Bericht van Laurens za 21 nov - 17:08

Joost schreef:Ik was vandaag in de stad om Sinterklaascadeautjes te kopen en toen was ik in de boekenwinkel (waar ik nog iets van 100 boeken heb gezien die ik ooit nog eens moet lezen en/of bezitten). En ik was daar aan het rondlopen en toen zag ik een hele stapel met The Tales of Beedle the Bard. Natuurlijk kon ik de verleiding niet weerstaan en toen heb ik er één gekocht. (a)
    Where is that voice coming from...? - Pagina 18 Lens2352920_1230526804The_Tales_of_Beedle_The_Bard_Book_Review_2
    Heb het boekje ook ^^
    Is wel eens leuk om te lezen, het zijn echte sprookjes en de commentaar van Dumbledore is gewoon zalig =P
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Bericht van Levina za 21 nov - 17:22

^ leuk!!! Ik vond the Tales echt mooi...

Hebben jullie trouwens dit al gezien? http://twitter.com/Jk_rowling
    very happy

Volgens mij ben ik een van de weinige mensen op aarde die hoopt dat ze niet met de The Scottish Book (encyclopedie) bezig is...? Ik vind de HP wereld wel geweldig en zo, maar ik heb toch veel liever verhalen. ^^

Oh ja, ik kom weer terug naar schrijfsels, denk ik. Zeg maar niks over het feit dat ik er al ben XD. Maar ik ga hier niks doen waar ik eigenlijk geen zin in of tijd voor heb.

Oh, en, voor wie zich afvraagt hoe het is afgelopen met mijn omaatje in A'dam; ze is donderdag overleden aan een hersenbloeding die ze zondag heeft gehad. En ondanks dat het heel verdrietig is, is het ook gewoon goed zo. Ze had zelf niet gewild dat de Alzheimer nog verder zou komen, en iedereen heeft nog afscheid kunnen nemen.

Dus, ja.
    En hoe gaat het met jullie?
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou za 21 nov - 17:30

Het gaat wel. Mijn moeder moest gister naar het ziekenhuis. En als het niet binnen twee dagen beter ging, moest ze terugkomen. Nou, het is nu nog niet veel verbeterd, dus ik ben benieuwd.

Stom slecht ziekenhuis ook.

Nouja, ik hoop niet dat het echt iets ernstigs is. Verder leef ik op een appel vandaag, omdat ik totaal geen eetlust heb. En ik zit al de hele dag in mijn pyjama zogenaamd huiswerk te maken waar ik geen zin in heb. Dus ik ben niet echt heel erg blij. XD

En ik wil schrijven, maar het lukt me niet. Ook al heb ik een idee.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina zo 22 nov - 14:53

Naar van je moeder! Ik hoop dat het goedkomt... (en over slechte ziekenhuizen: het zieknhuis 'bie ons in hoes' stond in 2006 op plaats nummer 98 op de ziekenhuizen top 100 XD. Nu op 60, overigens)

"En ik wil schrijven, maar het lukt me niet. Ook al heb ik een idee."
    Same here. Ik heb te weinig vertrouwen in mezelf op schrijfgebied en dan blokkeer ik totaal.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou zo 22 nov - 17:46

Waar halen we de kracht vandaan om te schrijven? gaah

Ik hoop ook dat het goedkomt. Ze is nu alweer terug naar het ziekenhuis. Crapzooi.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff di 1 dec - 2:48

Pfoe, NaNoWriMo is voorbij. De 50,000 had ik zondag al en met een laatste krachtinspanning is om vijf minuten voor twaalf mijn verhaal ook afgeraakt. Ik ben zo trots op mezelf. De twee komende maanden heb ik een ander doel: examens halen. Als ik een heel boek kan schrijven op een maand tijd, zijn examens een koud kunstje, toch? Toch?
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou di 1 dec - 18:02

@ Soetkin: Dat verwacht ik wel! En wauw dat je het gehaald heb! Echt supertof! Ik vind dat je wel iets moet verdienen ofzo, dat je het als enige gehaald heb!
    Ik moet ook weer eens beginnen met schrijven, maar ik heb er echt geen tijd en inspiratie/zin voor/in. Ik heb eigenlijk alleen maar zin om niets te doen. Ik wacht op een moment van bezinning!
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver

Lief Luiaardje

Bericht van Suus di 1 dec - 18:52

Yay voor Soetkin~! Tof dat je het gehaald hebt joh!
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina wo 2 dec - 16:24

Where is that voice coming from...? - Pagina 18 Icon_eek

Gefeliciteerd!!! 50.000 woorden is echt ongelooflijk veel, echt supergoed van je. En succes met je examens!

Even iets anders: weet iemand misschien wat er met Sharon aan de hand is? Ze is sinds dinsdag 17 november niet meer hier of op Dreuzels geweest, en ik heb haar een belangrijke mail gestuurd en ik krijg maar geen antwoord...

Misschien zitten er hier klasgenoten van haar die d'r op school aan kunnen spreken?
    Nevermind.

En waarom is het zo stil hier?
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Bericht van Joost wo 2 dec - 17:22

Wauw wat goed dat je het hebt gehaald! Where is that voice coming from...? - Pagina 18 Icon_surprised
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff wo 2 dec - 17:27

Thanks allemaal.

Levina schreef:En waarom is het zo stil hier?
    Omdat niemand iets zegt?

Anders zal ik even iets vertellen: ik ga morgen leren bloed prikken. Ik ben excited, maar ook best zenuwachtig, want we gaan op elkaar moeten prikken (eerst op dummies uiteraard, maar tegen het einde van de les op elkaar) en sinds vorig jaar iemand toen ik ging bloedgeven behoorlijk naast mijn ader geprikt heeft, ben ik niet meer zo fan van mensen die bloed willen afnemen bij mij - het gaat morgen de eerste keer sinds toen zijn dat er bloed bij mij geprikt wordt - en ben ik zelf denk ik ook banger om fout te prikken, omdat ik weet hoe vreselijk dat is. Ik heb daar een half jaar later nog steeds last van. Als ik over de huid van mijn elleboogplooi wrijf, voel ik een tintelend gevoel doorheen mijn hele zenuw, tot aan mijn pols. Ik denk dat ik meer schrik heb voor het feit dat ze over mijn arm gaan moeten wrijven om een vene te vinden dan voor het prikken zelf, want dat kan al niet veel slechter zijn dat de vorige keer.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina do 3 dec - 20:21

EEEEW. Where is that voice coming from...? - Pagina 18 663381

Ik haaaaaat prikken. Goed, als ik er eenmaal ben, ben ik ook kalm en geef ik me eraan over, maar ik ben altijd zenuwachtig en de gedachte aan prikken maakt me echt een beetje misselijk.
    Verkeerd prikken lijkt me ook echt vreselijk, gelukkig heb ik het nooit meegemaakt. Getsiederrie.

Ik hoop voor je dat het goed is gegaan! Where is that voice coming from...? - Pagina 18 356846
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff do 3 dec - 20:48

Ja, het ging best goed. Ik heb zelf meteen goed geprikt, wel met aanwijzingen van de lesgeefster, maar dat ging dus goed. Het meisje dat bij mij moest prikken had iets minder geluk, twee keer mis geprikt, maar eerder niet diep genoeg dat te diep, dus ik heb er helemaal geen last van. Uiteindelijk waren we daar nog als laatste en heeft ze op de lesgeefster mogen prikken, omdat die duidelijkere aders had dan ik.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina do 3 dec - 20:58

^ Gelukkig maar!! happy

Voor iedereen die nu zoiets heeft van: Where is that voice coming from...? - Pagina 18 101739 bij het zien van alle veranderingen hier op het forum: dat komt door mijn 'promotie' waar ik jullie nog officieel van op de hoogte ga stellen... Ooit. Zeer binnenkort. smiling dead

Ik heb met mijn Nantes-verslag (ga ik nog even een PDF van maken en dan in één keer hier neerzetten!) een prijs gewonnen, daar kwam ik achter toen ik vanmorgen werd gelevinapped (dank aan Nathan voor deze term) door de lerares Frans (de zus van Bart van der Weide, de zanger van Racoon) die me twee boncadeau's van 7.50 overhandigde! very happy
    Ik heb alleen geen idee welke prijs.
    Maar iets met reisverslagen.
    Daar kom ik ooit nog wel achter, denk ik.

Ooh ja, en heel de sectie Frans en DE RECTRIX hebben dat verslag geschreven. Mijn verslag. :$

Is dit dan de eerste stap naar professioneel schrijverschap? aaw

(sorrie voor de overvloed aan smileys, maar ik vind ze zo schattig!! kiss)
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou do 3 dec - 21:34

De smileys zijn óók schattig!

Ik vind prikken echt cooel! Overal vind ik het geweldig, vooral in je vingertoppen, dat is echt grappig. Alleen zo midden in je arm, in dat kommetje zeg maar, aan de andere kant waar je elleboog zit. Aaah, dat voelt echt eng aan, maar blijkbaar is het dé plek waar het prikken het minste pijn doet, maar ik vind het maar eng. XD Het idee dat daar zo'n naald naar binnen gaat, maar het gevoel is wel leuk. Het kietelt zo, vind ik. Ik was echt zo blij toen de twee in mijn armen verstopt raakten en ze het toen in mijn vingertoppen moesten doen enzo. XD
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver

Lief Luiaardje

Bericht van Suus do 3 dec - 23:39

.....Milou....jij bent eng. Ik bedoel, ik vind prikken niet vervelend, maar om te zeggen dat je ervan geniet is gewoon een beetje....vreemd. Maar ach, alsof ik zelf niet vreemd ben Where is that voice coming from...? - Pagina 18 470961

Het zijn inderdaad hele schattige emoticons Levina, echt superlief Where is that voice coming from...? - Pagina 18 221382
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Bericht van Joost vr 4 dec - 16:32

Ik heb niet echt een mening over prikken... Eén keer per jaar moet ik om de griepprik, dit jaar moet ik er drie halen (ook nog twee voor de Mexicaanse Griep); waarvan ik er nog één moet.

Máár, nu even iets anders.
    Ik vind die nieuwe emoticons ook echt GE-WEL-DIG. Where is that voice coming from...? - Pagina 18 627453

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr 22 nov - 21:21