Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Winoah
Laurens
Joost
Suus
Celeste
Levina
Merdyff
Milou
Sharon
13 plaatsers

Where is that voice coming from...?

Winoah
    Winoah
    Member
    Member

Vrouw Aantal berichten : 43

Where is that voice coming from...? - Pagina 16 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Winoah di 6 okt - 21:03

Ik verveel me. M'n huiswerk is al af. Er niets op tv. En geen nieuwe Cluedo-berichten. Dus ben ik maar de musical Joseph aan het luisteren... Ik vind musical-liedjes echt geweldig, de droogheid, en zó mooi gezongen! Ik stap maar eens over naar Sunset Boulevard. Die is helemaal geweldig very happy ik ga maar eens kijken of er iemand tegen mij wilt praten op msn xD
    Vanavond weer House. Maar het zal er wel een zijn die ik al duizend keer gezien heb. En donderdag geen seizoen 5 sad
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Where is that voice coming from...? - Pagina 16 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Merdyff do 8 okt - 23:27

Is er een bepaalde reden waarom niemand in Cluedo post? Heeft iedereen het gewoon te druk, of hebben jullie er om één of andere reden geen zin meer in?
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver

Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

Bericht van Suus vr 9 okt - 14:34

Als ik voor mij persoonlijk spreek ben ik gewoon heel druk. School is nogal hectisch, maar ik vind cluedo nog steeds wel erg leuk hoor ^^
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Bericht van Joost vr 9 okt - 16:56

*schaamt*
    Ik vergeet het heel de tijd! Where is that voice coming from...? - Pagina 16 Icon_eek Totdat Winoah me op school hyperventilerend aanspreekt over alle dingen die er nu weer zijn gebeurd.
    Dus...

Sorry.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Bericht van Levina vr 9 okt - 20:41

even iets heel anders

Noem me hypocriet, maar
    blijf niet lang boos.

Ik ga stoppen met Schrijfsels. Ja. Misschien ben ik niet patsboemweg, maar ik ga jullie wel verlaten. Langzaamaan. Of niet langzaamaan.

Waarom?
    Schrijfsels is mijn 'hobby' geworden. In plaats van schrijven. Ik kwam hiernaartoe omdat ik meer bezig wilde zijn met schrijven. Ik hoopte hier motivatie, kritiek, en gezelligheid te verkrijgen. Dat is deels gelukt. Maar toch ben ik zeker een uur kwijt per dag aan het forum bekijken in de hoop dat er nieuwe berichten zijn, ze lezen, teleurgesteld zijn, etcetera. Ik had ook kunnen schrijven in dat uur. Dan had ik tenminste iets bereikt.

Hoe dat zo opeens?
    Ik keek naar het NOS journaal. Herta Müller had de Nobelprijs voor de literatuur gewonnen. Ik wil de Nobelprijs voor de literatuur winnen. Ik wil niet mijn leven weggooien aan het reanimeren van een forum waar ik verdrietig van wordt. Ik wist weer wat ik wilde.
    Een paar maanden geleden bedacht ik me ook al dat ik hier weg wilde, maar in plaats daarvan startte ik HAM. Het werd een succes. Voor hoelang de vakantie duurde. In heel de vakantie heb ik maar iets van duizend woorden geschreven en iets van tweehonderdduizend gelezen. Verder heb ik niks uitgevoerd, behalve HAM. Toen school weer begon besefte ik me dat ik de vakantie lang dood achter mijn computerschermpje had gezeten.

Bovendien heb ik nu genoeg problemen. Ik zal alle zelfvertrouwen, creativiteit, liefde, miterieurs en kogelvrije vesten die ik kan vinden, nodig hebben om de de Gazastrook die thuis heet, levend uit te komen.

Dus, daarom.

Laatst aangepast door Levina op vr 9 okt - 20:53; in totaal 1 keer bewerkt
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Bericht van Joost vr 9 okt - 20:51

Nee Levina!
    Je mag niet stoppen met Schrijfsels. Where is that voice coming from...? - Pagina 16 Icon_eek
    *weet niet wat te zeggen, alhoewel ik het al een soort van wist, maar nu het hier zo concreet staat er toch nog van schrikt*
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Bericht van Milou vr 9 okt - 20:54

Ik geef Levina helemaal gelijk en ik ben dus ook helemaal niet boos, hoor. Zelfs niet eens teleurgesteld, omdat ik het gewoon begrijp. Ik heb het druk, ja. Ik wil schrijven, ja. Ik heb het altijd druk. Ik ben altijd bezig. Ik heb nooit tijd voor mezelf. Nooit tijd om na te denken, daar wordt ik gestresst van. Ik kan zoiets niet. Ik ben een chaoot. Ik word nog een ergere chaoot als ik hier maar wat aanrommel. En ík wil dat ook niet. Ik wil niet hier kijken en een berichtje posten terwijl niemand ooit reageert. Geef me de schuld wegens gebrek aan uithoudingsvermogen, maar geef toe, er zijn niet zoveel te vinden die gewoon volhouden. Ik weet niet eens wat ik wil typen, nu ik dit typ, eigenlijk. Ik zit een beetje in de knoei vandaag en ik ben gestresst. Vanwege school, vanwege gewone problemen, maar ook vanwege het feit dat schrijfsels niet actief wordt. We hebben het geprobeerd, het duurde een week. Daarna probeerde we het weer, het duurde nog geen drie dagen. We probeerden en we probeerden. HAM heeft het langst geduurd. En ik had er vertrouwen in, echt waar, maar nu lijkt het net alsof het forum weer stil hangt.

Ik ga het forum niet verlaten, niet voor altijd in ieder geval, maar voor nu word ik wat minder actief om na te denken waar ik mijn tijd écht nuttig aan besteed en waaraan niet.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Bericht van Joost vr 9 okt - 20:58

Zit er dan niemand anders op het forum omdat hij of zij het gewoon leuk vindt? Ik bedoel, het is geen moeten om iedere dag op het forum te komen en te kijken en te reageren en te weetikveelwatallemaal. Want als ik het als zodanig zou ervaren, dan zou ik er gelijk mee stoppen.
    Zul je zien, krijgen we nu een hele discussie opgang en wordt het forum weer actief. *hoopt stiekem dat dit gebeurt*
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou vr 9 okt - 21:09

Ik vind het ook nog steeds leuk, hoor! Ik wordt er niet depressief van, ofzo. Maar ik heb veel dingen te doen. Heel veel. Sommige dingen zijn leuker dan andere. Sommige dingen zijn belangrijker dan andere dingen. Ik zeg ook niet dat ik ga stoppen, maar voorlopig wel, denk ik. Ik doe te veel. Ik heb te weining tijd. Ik ben te gul met mijn tijd. Ik wil het wat rustiger hebben. Dat is eigenlijk mijn uitgangspunt. En als je een forum als een begin heb, dan moet je daar veel tijd in steken, vind ik. Een forum waar je twee weken lang niet op hoeft te zijn en dan nog niets hoeft te missen is gewoon niet leuk meer. Dan heb ik niet het gevoel alsof het vernieuwend is.

Edit: Ik geef ook niet de hoop op voor dit forum, hoor. Maar ik wil ons - Jullie, Sharon en mezelf - wel even wakkerschudden dat dit echt het laatste 'redseintje' is.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff za 10 okt - 1:07

Ik vind het heel jammer, Levina, maar ik begrijp het ergens wel. Als het echt schrijven is wat je wilt doen, dan moet je daar inderdaad tijd voor maken. Langs de andere kant denk ik dat het ook heel interessant is als je schrijft om feedback te krijgen. En dat kan je hier krijgen. Want het is misschien niet zo veel, maar ik denk niet dat je kan zeggen dat we nog niet op jouw verhalen gereageerd hebben. En ja, er kruipt veel tijd in om zelf op andere verhalen te reageren, maar je krijgt er ook wel wat voor terug. (Zo zie ik het toch.)
    Joost, je bent niet de enige die gewoon op het forum zit omdat het leuk is. Ik zit hier ook voor mijn plezier. Ik schrijf graag, maar ik hang ook graag gewoon op het forum rond. Ik ben niet zo actief geweest de laatste weken, maar ik weet gewoon even niet wat ik eerst moet doen. Het lijkt wel alsof hoe minder les ik heb, hoe minder vrije tijd ik ook lijk te hebben. Misschien heeft het ook wel te maken met het feit dat ik op drie weken tijd bijna twee volledige seizoenen van Doctor Who heb gezien. XD
    In elk geval ben ik nog niet van plan om te stoppen, ik moet alleen maar eens alles op een rijtje te kunnen zetten, mijn tijd beter verdelen.
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur

Man Aantal berichten : 83

Bericht van Poltergeist za 10 okt - 11:50

Jammer dat je gaat.
    Aan de andere kant is dit misschien maar iets tijdelijks totdat alles weer beter gaat en heb je dan weer de fut om terug rond te hangen. In ieder geval veel geluk.
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur

Bericht van Poltergeist do 22 okt - 21:28

Is er hier trouwens nog iets leuks te beleven? Het is hier zo stil inneens.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Bericht van Joost do 22 okt - 21:32

Ja, had ik ook last van, niet dat ik er wel iets aan heb gedaan om weer een soort van gesprek opgang te krijgen ofzo...
    Maarja, ik weet het ook niet.
    Het lijkt wel of sinds het 'vertrek' van Levina het hele forum in elkaar is geklapt.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff do 22 okt - 21:35

't Is hier inderdaad echt wel behoorlijk dood. Ik wil wel nog actief zijn, maar ik heb het gewoon echt nog wel druk voor school op dit moment. Maar als iemand een ideetje heeft om weer wat actief te doen, wil ik wel meedoen.
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur

Bericht van Poltergeist do 22 okt - 21:47

En Milou is ook al spoorloos.
    Conclusie: zonder die twee is het forum niet levend. En nee ik leg helemaal geen druk op jullie twee.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff do 22 okt - 22:04

*doet een beetje actief*
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver

Lief Luiaardje

Bericht van Suus vr 23 okt - 12:08

*is net bijna een volle week doodziek geweest*

Yay voor Merdyff, iemand die het probeerd! Laat ik me ook maar wat actiever opstellen en wat posten, wat ik me al de hele tijd voor hou om te doen. Maar ach, ik heb het zo druk, druk, druk. Heb ook een tijdje geen goed woord meer op papier gezet. *is nog steeds vastbesloten de ideeen voor verhalen die ik heb uit te werken*
    Ik moewt enkel wennen aan die nieuwe schoolomgeving en dat duurt bij mij een tijdje. tongue
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou vr 23 okt - 14:12

Ik ben net terug uit Italië! Het was echt wel mooi! Ik ben echt blij dat ik weer thuis ben, maar toch had ik nog graag een weekje gebleven. Ik ga nu maar eens verder alles checken.

Note: Ga nooit naar Venetië. De boottochtjes zijn echt om misselijk van te worden.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Bericht van Joost vr 23 okt - 16:49

Milou schreef:Note: Ga nooit naar Venetië. De boottochtjes zijn echt om misselijk van te worden.
    Where is that voice coming from...? - Pagina 16 Icon_eek
    Venetië is hartstikke leuk!

Even heel iets anders, eindelijk weer eens iets om op te reageren! Where is that voice coming from...? - Pagina 16 Icon_smile Ik kon niet eerder op die spelletjes reageren omdat ik vaak de laatste was die nog gepost had.
    Maar goed, heb ik nu in ieder geval iets te doen.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou vr 23 okt - 18:18

Venetië was ook super! Vooral de glasblazers. Maar ik moest 6 keer op een boot, eigenlijk 7, maar ik ben een keer gaan lopen. Auwiej, ik kan dus echt niet tegen dat schommelen van de boot. Het is me meegevallen dat ik niets moest braken, want dat heb ik wel al eens gedaan. Mijn moeder lachte me uit. XD

En mijn leraar maakte foto's terwijl ik misselijk lag te zijn. Ik wilde hem echt in het water gooien toen. En ze hadden me wakker gemaakt. Ik was nog misselijk van de boottochtjes en was dus naar een andere kamer gegaan om daar te rusten (mijn eigen kamer zat bomvol met luidruchtige mensen) en daar viel ik in slaap. En toen maakte ze me om 12 uur wakker. En terwijl ik lag te zeuren over de gang omdat ik terug moest naar mijn oude kamer, slaapdronken, heeft een leraar een foto gemaakt. Help!

En een leraar ging me koppelen. Aan Bert, aan Max, aan Diégo, aan Micha.

En eigenlijk heb ik zoveel te vertellen dat ik chaotisch doe. XD Dus ik kap maar.
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur

Bericht van Poltergeist vr 23 okt - 19:05

Venetië is toch supertof? Alleen verdwaal je er zo makkelijk. (En ja wij hadden een kaart bij, maar de jeugdgeneraties weten enkel de Mc Donaldsen te vinden, dat moet de rest ondertussen toch ook wel weten.)
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver

Lief Luiaardje

Bericht van Suus vr 23 okt - 22:06

Aaw echt, dat is dan inderdaad wel weer een domper op je bezoek aan Venetië Milou. Ik ben echt verliefd geworden op die stad de keren dat ik er was, vooral de kleine, stille straatjes. Van de boottochtjes had ik dan weer geen last, vond het juist heerlijk, maar het was ook lente toen ik ging (ja, allebei de keren), geen herft, dat zal ook wel een verschil maken. ^^
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou za 24 okt - 19:27

Naja. De boottochtjes zijn altijd vreselijk voor me. Where is that voice coming from...? - Pagina 16 Icon_razz

En Venetië was inderdaad supermooi! En Rome en Florence had ook echt heel erg veel pracht! Ik vond Siena niet zo leuk en we zijn ook naar een dorpje Gimignano geweest, dat was ook erg klein, dus de eerste dag vond ik niet zo geweldig. Ik vond Milaan ook niet zo leuk, eigenlijk, maar dat komt vast doordat ik niet zo van winkelen houd. Verona was ook wel leuk. Daar heb ik wel wat dingetjes gekocht, in Venetië trouwens ook.

Maar het was allemaal ook heel gezellig. Het was een hele mooie reis. (A)

Ik vind dat hij veel te kort duurde, ik zou nog wel een keertje willen gaan, maar ik ben toch heel blij dat ik weer thuis ben, geweldig.

Edit: Ik ga meedoen met een schrijfwedstrijd! Dan doe ik met drie tegelijk mee, volgens mij, maar ik vind het superleuk. En deze voorronde is ook erg in de buurt!
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff zo 25 okt - 16:06

Niemand zin om mee te doen met de wedstrijd Het verhaal der lage landen van cjp? Je hebt nog drie dagen om een verhaal in te sturen. Ik heb het mijne al ingezonden.
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur

Bericht van Poltergeist zo 25 okt - 16:31

Ik zou wel willen maar in 1400 woorden krijg ik echt niets verteld. Ik zou niet weten hoe je daar een plot in verteld krijgt. Misschien dat als ik wat scenes uit een groter verhaal achter elkaar plak? Maar dan heb je weer een vertekend beeld over wat er speeld. Nee, ik denk dat ik deze laat schieten.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za 23 nov - 1:04