Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Winoah
Laurens
Joost
Suus
Celeste
Levina
Merdyff
Milou
Sharon
13 plaatsers

Where is that voice coming from...?

Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Where is that voice coming from...? - Pagina 7 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Levina ma 3 aug - 20:13

*geeft genadeklap*

Ik had onder het eten weer een hele discussie met mijn moeder; het ging over vleesvervangers. Ze was al helemaal enthousiast over net-kipfilets en weet ik veel wat.
    En ik ben niet zo van de namaak-vleesjes. Ik ben meer van de champignons, ei en nootjes. Geen dingen die nergens naar smaken en de consistentie van een huishoudsponsje hebben.
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur

Man Aantal berichten : 154

Where is that voice coming from...? - Pagina 7 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Laurens ma 3 aug - 20:16

*Wilt ook op iets meppen, maar ziet dat er niks meer overschiet*

Laurens zit vrees ik met een writersblock, zit nu al een week aan hetzelfde hoofdstuk.
    Had deze morgen al heel stuk geschreven, vergeten op te slagen... En moet nu terug opnieuw beginnen en lukt me niet. *Zucht*
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina ma 3 aug - 20:39

^ mep je writersblock.

En als dat niet werkt: mep jezelf en ga schrijven.

Dat doe ik altijd hihi. Maar dan een mentale klap. Werkt ook.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina do 6 aug - 9:47

Jakkiebah.

Mijn moeder heeft net beweerd dat overgangsliteratuur (adolescentenliteratuur) en chicklit heel dicht bij elkaar liggen. En ze heeft beweerd dat ik chicklit lees. Ik ben diep gekrenkt. Hoe kun je zoiets nu denken?

For the record, waarschijnlijk doelde ze met chicklit op de gossip girl serie, en ja, dat is chicklit, en ja, die heb ik gelezen :oops: , MAAR, dat is al meer dan drie jaar geleden. En nee, het is niet verstandig om haar daaraan te herinneren want dan krijgt ze een rolberoerte.

Maar KOM OP ZEG! Ze is verdikkie lerares Nederlands! (tegen de verwarring: ze geeft nu Engels, maar ze mag ook Nederlands geven en heeft dat in het verleden ook gedaan.) Ik bedoel, Per Nilsson, Floortje Zwigtman, Edward van de Vendel, John Green. Welke van deze vier schrijft chicklit? Welke van deze vier schrijft adolescentenliteratuur? Welke van deze vier wordt alom geprezen door allerlei jury's die niet eens een BLIK werpen op de 'literaire' thrillers die mijn moeder zo eens in het halfjaar leest - omdat ik er zo op aandring dat ze überhaupt iets leest?
    Eerste vraag: geen enkele.
    Tweede vraag: allemaal.
    Derde vraag: allemaal.
    I mean, kom op zeg.

Bovendien had ze nog nooit van Kluun gehoord. Oké, dat je er niks van gelezen hebt, à la. Ik ben ook niet van plan om een van zijn boeken in handen te nemen. Maar ze had er nog nooit van gehóórd! Nog nóóit! Dat bewijst nog maar eens dat ze in de afgelopen vijf jaar niet in een boekhandel geweest is, of in een bibliotheek, want daar wordt je overladen met Kluun. En Klunen.

Zucht.

Ik hoop niet dat ze zich gaat bemoeien met mijn literatuurlijst volgend jaar. En dat is eigenlijk een valse hoop, want daar is ze nu al mee bezig. Ze heeft al tegen mijn toekomstige leraar Engels zitten opscheppen dat ik zoveel lees.
    OH NOOOEEEES.

Dat is trouwens echt verschrikkelijk. Ze heeft zo'n groepje lerarenvrienden, MIJN LERAREN, en daar gaat ze dan eens in de zoveel tijd uitgebreid praten over hoe moeilijk het wel niet is om een tienerdochter te hebben.
    En mijn horrormoeder weet het ook nog eens voor elkaar te krijgen dat ze tegelijkertijd kan klagen EN kan opscheppen.
    Zo van: "Oh oh oh, ze geeft AL haar kleedgeld uit aan boeken, zo slim is ze, echt vervelend!"

Gênant.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Bericht van Milou do 6 aug - 16:59

Levina, dat laatste zegt mijn moeder ook, maar volgens mij doet ze dat niet om op te scheppen, maar juist om te klagen.

Als je zelf lezen leuk vind enzo, dan zou je het waarschijnlijk wel als opscheppen op kunnen vatten.

Mijn moeder gaat zich daar niet mee bemoeien, denk ik. Of wel. Zoiets van: Milou, je moet die en die lezen, die zijn de makkelijkste, krijg je hogen punten voor, dat heeft Michelle ook gelezen. Moet je echt doen. Niet die andere, die zijn veel te moeilijk en ook saai, die lees je dan toch nooit uit.

Jaja. Ik weet alles over horrormoeders. XD
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina do 6 aug - 18:10

Oh, ik denk dat het wel een beetje uit trots is dat ze het zegt. Maar dat ze het gewoon niet anders kan brengen dan als klacht. Maar ze vindt het ook belachelijk dat ik boeken koop.
    En ze hééft lezen leuk gevonden, maar doet het nu niet meer. Ze heeft nu zoiets van: nou ben ik belezen, dus hoef ik niet meer te lezen. Multatuli en alle Marilyn Frenchs gehad, waarom zou ik nog aan Kahled Hosseini beginnen?

>_<

Maar ja. Het kan allemaal veel erger, qua horrorgehalte. (En dat is ook iets wat moeders nooit begrijpen als het om hun tiener-kinderen gaat...)

Morgen op vakantie! =D
    Mijn vader is nu al helemaal zenuwachtig. Om gestoord van te worden, als je vraagt of je er even langs mag, of als hij niet tien minuten vóór het journaal begint voor de tv kan zitten krijgt 'ie al een break-down.
    En mijn broer (die thuis blijft) heeft de diepvriespizza's al ingeslagen.
    Lucky bastard.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou do 6 aug - 18:54

Mijn ouders hebben nog nooit echt van lezen gehouden. Mijn vader had vorig jaar tijdens de vakantie voor het eerst sinds 27 jaar weer een boek gelezen. En het was ook nog een hele dunne! En het ging over dat Nederland Europees Kampioen werd in 1988. En voetbal is zijn grootste hobby, die van mijn moeder trouwens ook.
    Mijn moeder leest héél af en toe. Een keertje in het jaar ofzo? En dat zijn alleen maar waargebeurde verhalen. Mijn vader heeft er absoluut geen geduld voor en het interesseert hem geen klap en mijn moeder heeft er geen tijd en geduld voor en heeft ook geen zin om tijd te verspillen aan boeken. Vroeger, toen ze nog jong was (minderjarig dus) deed ze het volgens mij wel eens. Af en toe.

De rest van mij familie vindt het ook maar niets om te lezen. Mijn neven en nicht vinden het echt 'kutklotekolererotzooi' en mijn zus leest alleen als het voor school moet. En ze is begonnen in Harry Potter, maar over deel 2 doet ze nu al bijna twee weken en ze is pas bij hoofdstuk drie ofzo. Ze komt er niet doorheen, zegt ze. En ze vind deel 1 en 2 en 3 sowieso niets (zonder dat ze het ooit gelezen heeft, maargoed) en deel vier lijkt haar wel leuk als je van lezen houdt. Ik verdenk haar er stiekem van dat ze ze alleen maar wil lezen, omdat ik dat ook heb gedaan (duizenden keren! =D). Ze is er al vaker in begonnen, maar ze heeft ze toen nooit uitgelezen.

En mijn twee tantes vinden het ook niets. Een oom zie ik nog wel eens af en toe lezen. Zo een keer in het jaar, maar mijn andere oom, die heeft volgens mij nog nooit een boek in zijn handen gehad, nog erger dan mijn vader. =P

En mijn oma zeurt altijd op mijn opa als die leest. 'Hij zit alleen maar de hele dag te lezen,' moppert ze dan. Dus tja, de enige die ook in mijn familie leest is mijn opa. =D

Hebben jullie ouders ook zo'n verhalen die ze tegen iedereen zeggen als ze op bezoek komen? Bij mij is het altijd: 'Ja, ze leest héél véél' en: 'Ochdie? Die doet niks voor school, maar toch haalt ze goede punten.'

En ze vertellen ook altijd van die keer dat ik mijn moeders cola bacardi opdronk toen ik vier was ofzo. =P

En dat ik in groep 6 in het ziekenhuis lag en dat toen iedereen dacht dat ik anorexia had en daardoor was opgenomen. XD Dat vind ik zelf ook nogal grappig eigenlijk. =P

Alvast fijne vakantie, Levina! (A)
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur

Bericht van Laurens do 6 aug - 19:06

Ik heb zelf ook niet veel mensen in mijn familie die lezen, mijn moeder leest wel maar dat zijn meestal van die stationromannetjes, soms durft ze ook wel eens iets anders lezen. Nu leest ze zo'n boek over de weduwen van 11 september. En mijn papa leest niet zoveel, enkel als ik een boek heb gekocht dat hem aanstaat (meestal een boek van Dan Brown of Pieter Aspe).
    En mijn zus heeft dyslexie, dus ze leest nogal moeilijk. Maar ze leest wel graag, alleen vrees ik dat ze toch moeilijk naar dikkere boeken gaat grijpen. (Ze is een harry potter fan, maar is toch bang om ze beginnen te lezen)
    En van mijn grootouders leest niemand, dus ik ben eigenlijk de enige die veel leest.

En Milou, mijn ouders vertellen ook steeds zo'n dingen telkens als ze op bezoek gaan. Over dat ik ooit toen ik klein was bij mijn oma in de kachel krantensnippers aan het gooien was, en ik zo dom was om mijn hand er iets te lang in te houden. Of dat ik ooit tijdens een ongeluk tijdens turnen, een stuk van mijn tong beet...

En Levina, een leuke vakantie toegewenst!
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina do 6 aug - 20:54

Dankjulliewel!! very happy

Eigenlijk ben ik een lucky bastard, I get it. Mijn broer die Tirza van me steelt, mijn zus die mijn Potters leent en kwijtraakt en een jaar later weer teruggeeft, mijn moeder die in haar jeugd alle jeugdboeken in haar bieb had gelezen (zo gaat in ieder geval het verhaal), en mijn vader die elke week weer een nieuw veel te dik boek over veel te ingewikkelde technische, natuurkundige processen leest.
    Alleen jammer dat mijn oudste broer niks van boeken moet hebben. Behalve als ze over architectuur gaan, voor de helft uit foto's bestaan en vijftig euro kosten.
    Ik heb twee neven met dyslectie aan mijn vaders kant, en een nichtje (nou ja, ze is een halfjaar ouder dan ik) dat dezelfde boeken als ik leuk vind. En de enige grootouder die ik nog heb - mijn demente oma - kan niet meer lezen, maar deed dat wel heel graag, vroeger.

Zulk soort verhalen... Oh, ja, ons vervloekte fietsje. Wie het verhaal wil weten:
    Spoiler:
    Dat verhaal kent inmiddels wel heel de familie, maar het is niet echt gênant. De verhalen aan de visite gaan meestal over recente dingen...
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Bericht van Merdyff do 6 aug - 23:08

Ik denk dat ik in de familie wel zo'n beetje de grootste boekenfreak ben, maar ik ben belange niet de enige die graag leest.
    Mijn oudste zus (die twee jaar jonger is dan ik) leest ook graag, maar heeft er gewoon niet zoveel tijd voor omdat ze vaak met andere dingen bezig is.
    Mijn jongste zus (die 11 is) leest ook graag, maar wil om een of andere reden nooit geloven dat de boeken die ik haar aanraad echt goede boeken zijn. Ik ben er vorige week wel in geslaagd om haar van voor de tv te halen en haar Stormbreaker van Anthony Horowitz te doen lezen. Ik geef dus zeker nog niet op met de andere boeken. Mijn broer (13) leest enkel strips van Garfield. Hopeloos geval. Al is het mij ook al eens gelukt om hem mee te nemen naar de bibliotheek en toen zag hij daar een boek van Flight 29 Down (dat ook een tv-programma is op Ketnet) en toen heeft hij dat gelezen en een paar weken nadien is hij zelfs helemaal zonder mij naar de bieb gegaan om het tweede boek. Dus ook bij hem geef ik nog niet meteen op.
    Mijn moeder leest ook best veel en zeker toen ze jong was heeft ze ook veel gelezen. Onze smaak van boeken komt niet helemaal overeen, maar overlapt wel, dus we geven elkaar af en toe wel leestips. Zij pikt al eens een boek uit mijn boekenrek, ik vraag haar of een boek dat zij al gelezen heeft wel goed afloopt (ik hou niet van boeken die slecht aflopen). Ze juicht het absoluut toe dat ik boeken koop, zeker als het boeken zijn die haar ook interesseren, want dan kan zij ze ook lezen.
    Mijn vader leest heel weinig. Meestal omdat hij er gewoon de tijd niet voor heeft. Af en toe leest hij eens een boek waar hij dan achteraf mee kan uitpakken. Zo heeft hij De wereld van Sofie gelezen (heeft hij vijf jaar over gedaan), De Da Vinci Code, het eerste Harry Potter boek, Het Mozart-mysterie (soort Dan Brown-achtig boek, heb ik zelf nog niet gelezen, maar hij is muziekleraar, dus dat sluit dan aan bij zijn interesses). Als we hem dan verwijten dat hij zo weinig leest, is het altijd van: "Ik heb wel het eerste HP-boek gelezen, hé". Vroeger las hij ook vaak detectives van het type Baantjer, Cadfael en zo.
    De moeder van mijn moeder leest ook nog wel regelmatig een boek. De vader van mijn moeder las vroeger heel veel detectives (Aspe, Baantjer, Henning Mankell,...), maar nu ziet hij niet meer genoeg om te kunnen lezen. De ouders van mijn vader heb ik nog nooit met een boek gezien, eigenlijk. Ze hebben best wel wat oude boeken, dus misschien dat ze vroeger nog wel gelezen hebben, maar het zou mij ook niet verwonderen dat ze die alleen maar hebben. Ik moest ooit eens een boek van Felix Timmerman(s?) lezen voor school en toen ben ik dat bij hen gaan lenen. Zij hebben een hele reeks van zowat alle boeken van hem, maar erg gelezen zag het boek dat ik moest lezen er toch niet uit. Zou mij niet echt iets verbazen als dat een reeks is die je met de krant of zo kon sparen en die ze gewoon gekocht hebben, maar niet gelezen.

Oh, en ik heb ook nog nooit van Kluun gehoord. Is dat een schande?
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver

Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

Bericht van Suus vr 7 aug - 11:59

Kluun is op het moment nogal een populaire schrijver, persoonlijk spreken zijn boeken mij niet zo aan.... maar ja ieder zijn smaak natuurlijk <3

Ik denk dat ik ook wel geluk heb met mijn familie, zowel mijn vader en mijn moeder lezen erg graag, hoewel mijn vader er alleen in de vakanties tijd voor heeft en onze smaken overlappen elkaar heel erg, daarom geven ze mij vaak tips wat leuk is om te lezen, maar de laatste drie jaar komen ze ook naar mij toe voor boekentips. Vind ik persoonlijk wel erg top. Mijn oudste broertje is nu 15 en doet mij in veel dingen na, ik heb ervoor gezorgd dat hij anime, manga, muziek en natuurlijk lezen ook leuk is gaan vinden. En nu leest hij ook mijn boeken (momenteel is hij bezig met deel drie van de Hitchhiker's Guide to the Galaxy).
    Mijn andere broertje van 13 is dyslectisch en vind lezen dus niet zo. Maar deze vakantie heeft hij wel Airman van Eoien Colfer uitgelezen en, voor zijn doen, nog heel snel ook. Hij vond het geweldig, dus voor hem is er ook nog hoop. 👅
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff vr 7 aug - 18:13

*zoekt Kluun op op wikipedia*
    Aha, Nederlander. Vandaar dat ik hem niet ken.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou za 8 aug - 22:23

Hoe zit het dan met vrienden van jullie? Vinden die lezen leuk?

Sommige bij mij wel, maar ook vele niet. Een paar lezen alleen als het per se moet (of als ik ze er weer eens toe dwing, haha) en een paar zijn nog wel toegeeflijk in mijn pogingen ze aan het lezen te krijgen. Ze vinden het van te voren dan niets, maar als ze het gaan lezen, komen ze tot de conclusie dat het best leuk is!

En ik was één van de drie mensen (inclusief de leraar) van de 33 die boeken leerzamer vonden dan documentaires!
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

Bericht van Sharon ma 10 aug - 16:08

Ik heb aardig wat vrienden die lezen leuk vinden en die vinden dan ook vaak schrijven leuk.
    Heb ik eindelijk een serie uit gelezen en moet ik wachten op het vierde deel, dus wil ik naar de bibliotheek gaan om Twilight te gaan beginnen (en erna de vervolgen als het mij leuk lijkt), is de bieb gesloten tot en met het einde van de vakantie zowat! Gelukkig was ik nog niet weg en keek ik op internet of ze mijn boeken wel hadden en hoe laat ze open waren. Anderen zijn soms wel open, maar of te ver weg of ze hebben de boeken niet. Nu moet ik dus besluiten of het boek te kopen - nadat ik net een videocamera gekocht heb en na één boek echt blut ben zowat - of een oud boek maar opnieuw lezen... *zucht*
    Stil hier trouwens op het forum *port*
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur

Bericht van Laurens ma 10 aug - 17:51

Het is hier inderdaad laatste dagen wat stilletjes!
    *Port ook even*
    Ik heb echt zin om een nieuw verhaal te beginnen maar weet nog niet wat. '-.-
    En langs de ene kant wil ik ook niet nieuw verhaal beginnen, want wil het andere nog af maken. Moet nog maar acht hoofdstukjes schrijven tongue
    Achja, straks wat buiten zitten en wat proberen schrijven, wie weet heb ik weer een hoofdstuk klaar en dan weer een stap dichter bij het eind.

Ik heb ook wel enkele vrienden die lezen, goeie vriend van mij leest graag fantasy. Dus die las Harry Potter, de Dwergen (nooit gelezen, lijkt me nogal flauw aftreksel van lotr), Inkt-Trilogie (op mijn aanraden), en nu wil hij van mij mijn Noorderlichttrilogie lenen (zie ik niet zo zitten, hecht nogal wat veel waarde aan mijn boeken en leen ze het liefst niet uit). En jammer genoeg is hij er nooit ingeslaagd om LOTR uit te lezen, iedereen die ik ken lijkt te stoppen bij het stuk dat ze aankomen in Rivendell. Rust er soms een vloek op dat hoofdstuk?
    Nu heb nog enkele andere vrienden, die lezen minder. En als ze iets moeten lezen voor school kiezen ze meestal het dunste boek uit.
    Btw: het nieuwe boek over Robert Langdon komt uit in oktober! Kijk er al naar uit!
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

Bericht van Sharon wo 12 aug - 12:33

Heeft iemand zin om mee Ikvertel te meppen? Al anderhalve week kijk ik iedere dag een paar keer naar die stomme constructie! De vorige keer was het toch veel sneller of ligt dat aan mij? :scratch:
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou wo 12 aug - 12:45

Geen idee. De vorige keer keek ik er niet echt naar. En ja, ik mep mee! Ze mogen nu wel opschieten.
    *mept, beukt, slaat, schopt, martelt, scheurt, vervloekt, tikt, vecht *
    'Stomme Ikvertel.nl'
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina vr 14 aug - 15:43

EN IK BEN THUIIIISSSS!!!!!!!!!!!!!!! *viert feest* JIPPPEEEEHHHH!

Wat een rotweek heb ik gehad. Echt. Ik geloof dat het dinsdag of woensdag was dat ik riep dat ik naar huis wilde, heimwee, stress van mijn ouders die niet op konden houden met ruziemaken, en verveling.
    Goed, goed, het huisje war aardig, de bossen waren mooi, en even leek het erop dat mijn ouders lief gingen doen tegen elkaar, tot mijn pa verkondigde dat hij NIET mee ging wandelen als de hondjes ook mee gingen, NOOIT. Normaal gaan de ruzietjes nergens over, maar deze ging over zoveel. Betekenisvol. En dat was even schrikken, want de conclusie was dat ze naast elkaar leven, niet met elkaar.
    En niemand is van plan om een oplossing te vinden. Mijn moeder zei tegen me dat ze nog hoop heeft dat het ooit tussen hen goed zal komen, en dat ze daarom nog lang niet van mijn vader gescheiden is. Maar ze heeft niet de puf om een beslissing te nemen, en al helemaal niet om het beter te laten worden.
    Zonde vind ik dat. En egoïstisch, terwijl ik dat niet mag denken, en zielig, en laf. Ik heb medelijden met haar, maar ik ben ook boos op haar omdat ze het door haar 'hoop' voor iedereen verpest. Valse, valse, valse hoop. Elke idioot kan zien dat het zo gewoon niet meer kan.
    En mijn vader durft geen eigen initiatief te nemen:
    M: "Heb je zin om mee te gaan wandelen?"
    P: "Ja. Ging je de hondjes thuis laten dan?"
    M: "Nee, natuurlijk niet."
    P: "Oh. Dan ga ik niet mee."
    M: *boos/teleurgesteld*
    P: "Maar als je wilt dat ik mee ga, dan ga ik mee natuurlijk."
    M: "Maar dat is dan tegen je wil!"
    P: "Ja, en?"

>_< DAT WERKT GEWOON NIET! En toch blijven ze dat gesprek voeren. Zielig gewoon. En mijn ma maar denken dat ze een strijd voert, en mijn pa maar denken dat hij zichzelf opoffert.

En zolang ze bij elkaar blijven, zit ik tussen twee vuren in. Ze vinden het ook niet nodig om ergens anders elkaar uit te schelden als ik erbij ben, ze zijn zelfs VERBAASD als ze erachter komen dat ik alles heb gehoord. En mijn broer zit natuurlijk ook in de vuurlinie, maar die gaat weg. Eikel. 😢

Het is trouwens heel stil hier. Ik had tenminste 50 nieuwe berichten verwacht. EN de uitslag van Ikvertel. *slaat de constructie*

Maar ik ga lunchen, want dat heb ik nog niet gedaan, dussehm, daag!

EDIT 14-08-09 14:56: Ik heb Nacht van Inkt gekocht, en een nieuwe winterjas, en een shirt en twee truitjes, en ik heb geen woord geschreven, behalve vijf pagina's aan dagboek over het disfunctionele gezin dat eigenlijk geen gezin meer is, maar meer vergane glorie en een pakhuis vol gevoelens en botsende karakters waar je niet bij wilt horen, maar op een of andere manier toch bij betrokken wordt. Omdat je van ze houdt.
    En ik heb maar viere hoofdstukken LOTR gelezen, ben nu op de eleventyfirst pagina, de hobbits zijn net het de Shire uit en dat schiet dus ook niet op omdat ik niet kan lezen als ik niet thuis ben en al helemaal niet als ik stress heb.

Wel heeft mijn mama drie boeken gelezen, en er eentje gekocht. Dus daar ben ik wel heel blij om. Maar ik moet me niet gaan vastklampen aan dat sprankje hoop dat ze weer normaal wordt, want dat maakt alles alleen maar erger. Afstand, anders verlies ik mezelf in het kiezen tussen de kampen. Vredestichten is geen optie.

Ergens tussen Epe en Emst staat een bord op het akker: "Kent u Jesus nog niet?", en als je dan doorrijdt en achterom kijkt, lees je: "Jesus kent u wel!"
    En dan heeft mijn moeder het erover dat ze best in Epe of Emst zou willen wonen, terwijl ik zin heb om aan de andere kant van een weg een bord neer tezetten: "Kent u Sinterklaas nog niet? Sinterklaas kent u wel!"

En dat world-family-congress dan. Om te janken. "Homosexualiteit is egoïstisch." zegt zo'n mens, zo'n onmenselijk mens, lees ik in de Volkskrant. En dat ze het heroïsch vindt als homo's hun neigingen onderdrukken.
    Bah.
    Heroïsch is als je je 'neigingen' niet onderdrukt, terwijl er MONSTERS, GEDROCHTEN, WANSCHEPSELS zijn die zulke dingen durven te zeggen terwijl ze denken dat ze gelijk hebben omdat ZIJ JESUS KENNEN.

Lieve wereld, alle liefde is geweldig, prachtmooi. ALLES. Of je nu hetzelfde geslacht, dezelfde cultuur, hetzelfde geloof ,dezelfde voorouders, dezelfde leeftijd hebt, of niet.
    Zolang het liefde is, dan is het mooi.
    Gefrustreerde, homofobische alleshaters, die zijn lelijk. Doordrenkt door lelijkheid. Walgelijk.
    DIE zijn egoïstisch, DIE zijn slecht voor de maatschappij, DIE zorgen ervoor dat de maatschappij verslechterd, NIET de mensen die van elkaar houden en de liefde omarmen.

En daar zat ik dus, in een hutje op de hij, tussen alle gerevormeerde boerengezinnen, me boos te maken om die walgelijke vertoningen.

*zucht*

Zo, ik geloof dat ik nu wel klaar ben.

De nieuwe single van Muse is aardig. Ik hoop wel dat de rest van de cd meer kracht heeft. ❤ Maar die rebelse tekst, die bevalt me wel.

EDIT 14-08-09 16:45:
    • Soetkin, nog gefeliciteerd!!!!
    • IkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopen. Goed. Ik ga hem niet kopen. Misschien lenen, van de bieb, de vertaling, want dat maakt me ook niet uit als het geen lit is, of als ik het niet als lit beschouw. Of misschien ga ik wel alleen de film kijken, als die ooit komt.
    • Van mijn vrienden... Joost leest, da's duidelijk, mijn vriendinnen Julia en Esther lezen niet serieus, het maakt ze geen drol uit of een boek goed is of niet, maar ze lezen wel, vooral Esther, en voor de rest lezen Nathan en Bob wel, maar niet heel fanatiek. Of, Naat iig niet, Bob misschien. Nathan heeft LOTR gelezen, de vertaling, maar vond het een beetje suf, geloof ik, maar wel 'epic'. Zijn vocabulaire bestaat ongeveer uit 'fail', 'win' en 'epic'.
    • Nu ga ik niet meer editten.
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur

Bericht van Laurens vr 14 aug - 17:53

Levina schreef:

EDIT 14-08-09 14:56: Ik heb Nacht van Inkt gekocht, en een nieuwe winterjas, en een shirt en twee truitjes, en ik heb geen woord geschreven, behalve vijf pagina's aan dagboek over het disfunctionele gezin dat eigenlijk geen gezin meer is, maar meer vergane glorie en een pakhuis vol gevoelens en botsende karakters waar je niet bij wilt horen, maar op een of andere manier toch bij betrokken wordt. Omdat je van ze houdt.
    En ik heb maar viere hoofdstukken LOTR gelezen, ben nu op de eleventyfirst pagina, de hobbits zijn net het de Shire uit en dat schiet dus ook niet op omdat ik niet kan lezen als ik niet thuis ben en al helemaal niet als ik stress heb.
    Nacht van Inkt is echt zo'n zalig boek! Heb het als een dolle gelezen. (Was zo dom om het boek te kopen juist voor examens= tijdens examens verslonden)
    En ja, veel nieuws is er hier niet bijgekomen op het forum . :oops:
    En je hebt nog een hele weg te gaan naar The Mount of Doom, straks kom je wel een leuk personage tegen dat niet in de films zit.
    En nu beëindig ik hier mijn reactie met dit bericht aan Sharon en Levina.
    Vanaf nu is het oorlog! :twisted: *Bereid zich voor op Zwerkbal voor vanavond!*
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou vr 14 aug - 18:28

Levina, je bent niet de enige met waardeloze familieleden die altijd wegrennen als er iets ergs gebeurt ofzo. En als ik het zo hoor is de vakantie inderdaad niet leuk geweest. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen. Ik weet het nooit echt goed. Ik weet alleen dat woorden het nooit goed kunnen maken als er iets gebeurd is wat niet leuk is, hoe klein ook. Het zal beter zijn, misschien, maar nooit helemaal goed. Tenminste, zo is het bij mij. Ik hoop dat de rest van je vakantie wat leuker wordt dan de vakantie op zich. Je zou het echt verdienen om een leuke vakantie te krijgen!

Nou, mijn verhaal. Ik was blij dat mijn zus en haar vriend weg zijn op vakantie. Ik ga lekker naar boven. Ik ging schrijven en schrijven en niet nadenken over wat ik schreef. Opeens riep mijn moeder me. Ik kwam onder en ik kon meteen zien dat ze gehuild had. Ze zei dat de uitslag van mijn oma binnen was en dat het totaal niet goed was. Echt dementie dus. En toen begon ze te huilen en te schokken. En ik ging maar bij haar zitten en nu ik dit vertel rollen de tranen nog over mijn wangen. Ik sloeg mijn armen om haar heen en voelde haar lichaam dat zowat overal schokte. Ik moest ook huilen, want ik kan er niet tegen als er iemand huilt. Dan móét ik gewoon huilen, alsof het een soort tweede natuur is.

En ze vertelde dingen. Dat haar moeder geen moeder meer voor haar was. Dat haar moeder dadelijk ons niet meer kon. Dat ze zich schuldig voelde dat ze zich wel eens aan mijn oma irriteert. Dat ze zich schuldig voelt, omdat ze met demente mensen werkt en het bij mijn oma niet verdragen kan.

Ik denk dat ik het schuld ben, dat ze dement geworden is. Ik link het hele gebeuren aan mijn impulsiviteit en stompzinnigheid waarmee ik vroeger alles zei wat ik dacht. Nee, ik dacht niet eens ooit wat. Ik leefde niet eens. Ik was een robot dat gewoon deed waarvoor het gemaakt was. Mijn oma kon zich toen een klein dingetje niet meer herinneren. Ik zei (voor de grap): 'Haha, je wordt toch niet dement, hè?'
    Nou, dat vond ze niet leuk en voor mijn gevoel is vanaf toen alles slechter gegaan. Ik weet, het is belachelijk van me om te denken, maar ik denk het gewoon.

En dan mijn andere oma. Ik heb al jaren geen contact meer met haar en mijn ouders ook niet, maar ik vraag me af of zij zich druk erom maken, ik soms wel. Ik denk dat ik me schuldig ga voelen als het een keer te laat is om te vertellen wat ik echt denk. Ik denk dat ik me schuldig ga voelen als ik haar niet laat weten dat ik alles al vergeven heb, al lang geleden. Als ik mezelf maar een beetje ken, weet ik gewoon dat ik me schuldig ga voelen.

En nu denk ik: Waarom worden alle momenten van blijheid altijd weer gestoord door verdriet? En waarom denk ik alleen dat verdriet de blijheid verstoort? Blijheid verstoort het verdriet net zo goed, maar dat is positief, dus daar denk ik niet aan, terwijl ik dat ook zou moeten doen.

Edit: Zwerkbal! Ik heb boek 3 en 4 en 5 niet. Mijn zus en haar vriend hebben ze meegenomen daar Spanje, op vakantie. Ik wilde het niet uitlenen, maar ik wilde het ook niet niet uitlenen en toen besefte ik dat ik maar voor het goede moest gaan en heb ik ze uitgeleend. Dusja, ik heb nu dus de boeken niet. XD
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff vr 14 aug - 23:35

*knuft Levina en Milou*
    *weet verder niet wat zeggen*
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina za 15 aug - 12:25

^ <3

Oh Milou, wat naar voor je! En het is echt heel erg belachelijk om te denken dat het jouw schuld is. Héél erg.
    Dat je oma niet het leuk vond wat je zei, komt hoogstwaarschijnlijk omdat de dementie toen al begonnen was. Je oma wist of voelde al dat ze mentaal achteruit aan het gaan was en dan komt zo'n onschuldig grapje hard aan.

Met mijn oma ging dat ook een beetje zo, maar zij probeerde krampachtig allemaal herinneringen op te halen, ze probeerde de hele tijd aan zichzelf en aan anderen te bewijzen dat ze nog alles wist, maar tegelijkertijd vertelde ze bepaalde dingen die ze had meegemaakt minstens drie keer per dag. Wij (en de deskundigen waar m'n moeder mee heeft gepraat) denken dat het toen al begonnen was, de alzheimer.

Het is nu drie à vier jaar later, ze zit eindelijk in een verzorgingstehuis (waar nog een heel drama over is geweest, je wilt het niet weten), en de gesprekken gaan helemaal nergens over, ze spiegelt gewoon je houding en geeft enkel sociaal gewenste antwoorden, maar ze weet nog wie ik ben, althans, ze herkent me. En als mijn moeder en ik haar kamer binnenkomen, begint ze te huilen van geluk en roept ze tegen iedereen die maar luisteren wil dat ze 'zo'n mooie dochter en kleindochter heeft', of, als ze even in de war is. Maar soms weet ze ineens onze namen weer, en de andere dag vraagt ze aan mijn moeder of die ook nog zusjes heeft. Maar ze leeft nog, en ze geniet van vanalles om zich heen, ookal vergeet ze soms waar en wie ze is. Dus het is het einde niet, het hoeft het einde niet te zijn.

En dat is soms nog wel beter dan hoe het vroeger was, als mijn oma ging strijden met iedereen in de buurt over alles dat los en vast zat. Want wij hebben ook duizendmaal ruzie gehad met haar, ons mateloos geïrriteerd, en verpestte ze onze lange weekends, maar je schuldig voelen over het verleden is zo zinloos en dat hoor jij te weten met dat prachtige onderschrift!

En over je andere oma... Het is jóúw oma, en als jij het met haar goed wilt maken, dan is dat je goed recht. Ik zou het doen, als ik jou was.

Die laaste vraag: zonder blijheid geen verdriet, zonder verdriet geen blijheid. Als je nooit verdriet hebt, kun je ook niet blij zijn. Ups zijn alleen maar ups omdat er ook downs zijn, en downs zijn alleen maar downs omdat er ook ups zijn. Ik vind het een zegen, zeker als je kunt genieten van je blijheid.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Where is that voice coming from...? - Pagina 7 Empty Where is that voice coming from...?

Bericht van Joost za 15 aug - 13:21

Oké, ik was van plan om nu een hele uitgebreide reactie te plaatsen... Maar ik moet m'n tas (van de vakantie) nog uitpakken... -___-" Voordat mijn dwangmatige ouders daarover gaan zeuren. En we gaan zo eten en dan kan ik het weer niet afmaken, dus ik post vanmiddag dan nog wel een uitgebreidere reactie. (A)
    Oja, ik ga hiërogliefen leren lezen! Want we waren op vakantie in het British Museum en daar verkochten ze dit boek: http://www.britishmuseumshoponline.org/invt/cmc19106?stylecat=bookshop
    Ik ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden...
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina za 15 aug - 14:02

^ Oh God, Joost! TIP: koop nooit boeken in musea.
    Ik heb Odysseia ook nog liggen, weet je nog? En wat er met dat boekje over seks in de oudheid dat ik er gratis bij kreeg is gebeurd, geen idee. Ik heb het niet meer gezien. *blij* Maar goed, ik heb Odysseia dus nog niet gelezen.

Maaaaaar misschien vindt jij die hiërogliefen wel superinteressant en lees je het zo uit, het zijn maar 192 pagina's.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff za 15 aug - 17:00

Ik was helemaal vergeten dat vijftien augustus een officiële feestdag was en dat alle winkels dan gesloten zijn, met als gevolg dat ik nu helemaal geen brood of iets anders van eten op kot heb, want ik zou vandaag boodschappen gaan doen naar de Aldi, maar die is dus dicht. Vandaag heb ik al gegeten: 1 muesli-reep, 1 (klein) stuk chocolade, 2 druivensuikertabletjes en 1 kop oplossoep. *neemt nog een druivensuikertje* Geloof mij, studeren met een lege maag is niet echt een aanrader. Zeker niet wanneer het over het spijsverteringsstelsel gaat. Hopelijk is de pitta-zaak vanavond open, daar ben ik al vaker geweest op feestdagen. En dan moet ik morgenvoormiddag maar zien dat ik op tijd uit mijn bed kom om naar de bakker te gaan.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr 22 nov - 21:16