EN IK BEN THUIIIISSSS!!!!!!!!!!!!!!! *viert feest* JIPPPEEEEHHHH!
Wat een rotweek heb ik gehad. Echt. Ik geloof dat het dinsdag of woensdag was dat ik riep dat ik naar huis wilde, heimwee, stress van mijn ouders die niet op konden houden met ruziemaken, en verveling.
Goed, goed, het huisje war aardig, de bossen waren mooi, en even leek het erop dat mijn ouders lief gingen doen tegen elkaar, tot mijn pa verkondigde dat hij NIET mee ging wandelen als de hondjes ook mee gingen, NOOIT. Normaal gaan de ruzietjes nergens over, maar deze ging over zoveel. Betekenisvol. En dat was even schrikken, want de conclusie was dat ze naast elkaar leven, niet met elkaar.
En niemand is van plan om een oplossing te vinden. Mijn moeder zei tegen me dat ze nog hoop heeft dat het ooit tussen hen goed zal komen, en dat ze daarom nog lang niet van mijn vader gescheiden is. Maar ze heeft niet de puf om een beslissing te nemen, en al helemaal niet om het beter te laten worden.
Zonde vind ik dat. En egoïstisch, terwijl ik dat niet mag denken, en zielig, en laf. Ik heb medelijden met haar, maar ik ben ook boos op haar omdat ze het door haar 'hoop' voor iedereen verpest. Valse, valse, valse hoop. Elke idioot kan zien dat het zo gewoon niet meer kan.
En mijn vader durft geen eigen initiatief te nemen:
M: "Heb je zin om mee te gaan wandelen?"
P: "Ja. Ging je de hondjes thuis laten dan?"
M: "Nee, natuurlijk niet."
P: "Oh. Dan ga ik niet mee."
M: *boos/teleurgesteld*
P: "Maar als je wilt dat ik mee ga, dan ga ik mee natuurlijk."
M: "Maar dat is dan tegen je wil!"
P: "Ja, en?"
>_< DAT WERKT GEWOON NIET! En toch blijven ze dat gesprek voeren. Zielig gewoon. En mijn ma maar denken dat ze een strijd voert, en mijn pa maar denken dat hij zichzelf opoffert.
En zolang ze bij elkaar blijven, zit ik tussen twee vuren in. Ze vinden het ook niet nodig om ergens anders elkaar uit te schelden als ik erbij ben, ze zijn zelfs VERBAASD als ze erachter komen dat ik alles heb gehoord. En mijn broer zit natuurlijk ook in de vuurlinie, maar die gaat weg. Eikel.
Het is trouwens heel stil hier. Ik had tenminste 50 nieuwe berichten verwacht. EN de uitslag van Ikvertel. *slaat de constructie*
Maar ik ga lunchen, want dat heb ik nog niet gedaan, dussehm, daag!
EDIT 14-08-09 14:56: Ik heb Nacht van Inkt gekocht, en een nieuwe winterjas, en een shirt en twee truitjes, en ik heb geen woord geschreven, behalve vijf pagina's aan dagboek over het disfunctionele gezin dat eigenlijk geen gezin meer is, maar meer vergane glorie en een pakhuis vol gevoelens en botsende karakters waar je niet bij wilt horen, maar op een of andere manier toch bij betrokken wordt. Omdat je van ze houdt.
En ik heb maar viere hoofdstukken LOTR gelezen, ben nu op de
eleventyfirst pagina, de hobbits zijn net het de Shire uit en dat schiet dus ook niet op omdat ik niet kan lezen als ik niet thuis ben en al helemaal niet als ik stress heb.
Wel heeft mijn mama drie boeken gelezen, en er eentje gekocht. Dus daar ben ik wel heel blij om. Maar ik moet me niet gaan vastklampen aan dat sprankje hoop dat ze weer normaal wordt, want dat maakt alles alleen maar erger. Afstand, anders verlies ik mezelf in het kiezen tussen de kampen. Vredestichten is geen optie.
Ergens tussen Epe en Emst staat een bord op het akker: "Kent u Jesus nog niet?", en als je dan doorrijdt en achterom kijkt, lees je: "Jesus kent u wel!"
En dan heeft mijn moeder het erover dat ze best in Epe of Emst zou willen wonen, terwijl ik zin heb om aan de andere kant van een weg een bord neer tezetten: "Kent u Sinterklaas nog niet? Sinterklaas kent u wel!"
En dat world-family-congress dan. Om te janken. "Homosexualiteit is egoïstisch." zegt zo'n mens, zo'n onmenselijk mens, lees ik in de Volkskrant. En dat ze het heroïsch vindt als homo's hun neigingen onderdrukken.
Bah.
Heroïsch is als je je 'neigingen' niet onderdrukt, terwijl er MONSTERS, GEDROCHTEN, WANSCHEPSELS zijn die zulke dingen durven te zeggen terwijl ze denken dat ze gelijk hebben omdat ZIJ JESUS KENNEN.
Lieve wereld, alle liefde is geweldig, prachtmooi. ALLES. Of je nu hetzelfde geslacht, dezelfde cultuur, hetzelfde geloof ,dezelfde voorouders, dezelfde leeftijd hebt, of niet.
Zolang het liefde is, dan is het mooi.
Gefrustreerde, homofobische alleshaters, die zijn lelijk. Doordrenkt door lelijkheid. Walgelijk.
DIE zijn egoïstisch, DIE zijn slecht voor de maatschappij, DIE zorgen ervoor dat de maatschappij verslechterd, NIET de mensen die van elkaar houden en de liefde omarmen.
En daar zat ik dus, in een hutje op de hij, tussen alle gerevormeerde boerengezinnen, me boos te maken om die walgelijke vertoningen.
*zucht*
Zo, ik geloof dat ik nu wel klaar ben.
De nieuwe single van Muse is aardig. Ik hoop wel dat de rest van de cd meer kracht heeft.
Maar die rebelse tekst, die bevalt me wel.
EDIT 14-08-09 16:45:
- Soetkin, nog gefeliciteerd!!!!
- IkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopenIkgaTheLostSymbolnietkopen. Goed. Ik ga hem niet kopen. Misschien lenen, van de bieb, de vertaling, want dat maakt me ook niet uit als het geen lit is, of als ik het niet als lit beschouw. Of misschien ga ik wel alleen de film kijken, als die ooit komt.
- Van mijn vrienden... Joost leest, da's duidelijk, mijn vriendinnen Julia en Esther lezen niet serieus, het maakt ze geen drol uit of een boek goed is of niet, maar ze lezen wel, vooral Esther, en voor de rest lezen Nathan en Bob wel, maar niet heel fanatiek. Of, Naat iig niet, Bob misschien. Nathan heeft LOTR gelezen, de vertaling, maar vond het een beetje suf, geloof ik, maar wel 'epic'. Zijn vocabulaire bestaat ongeveer uit 'fail', 'win' en 'epic'.
- Nu ga ik niet meer editten.