Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Winoah
Laurens
Joost
Suus
Celeste
Levina
Merdyff
Milou
Sharon
13 plaatsers

Where is that voice coming from...?

Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Where is that voice coming from...? - Pagina 6 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Levina ma 27 jul - 17:05

Bel de kranten!
    Mijn ouders hebben al de hele dag geen ruzie gemaakt! Niemand van ons, trouwens. Echt, wauw...

Ik wilde heel graag de Dr. Who serie gaan volgen, uit 2005, dus daar had m\'n ma de eerste drie afleveringen van gekocht op DVD.
    Mijn broer* en ik zo: HUH WTF waar is David Tennant gebleven?
    Bleek dat in seizoen 1 The Doctor gespeeld wordt door Christopher Eccleston. Paniek om niks.
    Maar ja. Wij (mijn moeder en ik) zijn meteen verslaafd. XD

* Arnout was overtuigd dat mijn moeder, mijn pa en ik het een stomme serie zouden vinden. En dat het te nerdie voor ons was. En te sci-fi.
    Like, te sci-fi? Zeg Arnout, weet je nog wie altijd met jouw R2D2 poppetje zat te spelen? En met wie jij altijd lichtzwaardjes maakte met oude, gele pvc buizen, en er vervolgens - gehuld in badjas - lichtzwaardgevechten mee deed? En wie was er altijd zo\'n grote fan van Princess Leia? Hè? Nou?

Maar ja, nu maar wachten tot de ruzie weer toeslaat en de vrolijkheid voorbij is. Ik ga ervan uit dat het een kwestie van uren, rather than dagen is.

Laatst aangepast door Levina op ma 27 jul - 17:13; in totaal 1 keer bewerkt
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Where is that voice coming from...? - Pagina 6 Empty Where is that voice coming from...?

Bericht van Joost ma 27 jul - 17:09

Blup...
    Hier is het ook weer voorbij! :o
    Nu probeert m'n moeder ook echt op ieder moment een eventuele discussie af te kappen. XD
    In ieder geval, beter dan hoe het gisteren was. Niet dat ik bang was dat het van lange duur was hoor.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Where is that voice coming from...? - Pagina 6 Empty Re: Where is that voice coming from...?

Bericht van Levina di 28 jul - 15:04

JIPPEEEEEHHH!!! very happy :cheers: ❤
    Ik krijg zojuist een mail van azur.be dat mijn LOTR-omnibus en Narnia-omnibus eerdaags worden geleverd. EINDELIJK! =D

:study:

Oh, en, ik heb net drie nectarines en een kiwi gold achter mijn kiezen. Die dingen zijn echt goddelijk.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Bericht van Milou di 28 jul - 15:34

Nectarine! Die zijn zo lekker, ja. En kiwi is nog lekkerder, alleen raakt mijn mond daar geïrriteerd van. Van kiwi's, maar ik vind ze wel echt heerlijk.

Ik ga wat doen... Ik weet alleen nog niet wat.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina di 28 jul - 15:45

Ik ga ook wat doet.
    Dit jaar.

Ik heb een nieuw dagboek gekocht, A5, hardcover, dun, wit, lijntjespapier, zoals ik ze twee jaar heb gehad. In de eerste en de tweede. Maar deze kaft is veel saaier dan de vorige kaften, dus ik hoop dat de inhoud interessanter zal zijn.

En ik verheug me op NaNoWriMo. Ik denk dat ik al heel erg in de verte weet waar mijn Nano over zal gaan, heel, heel vaagjes.
    En het is totaal anders dan al het andere dat ik tot nu toe heb geschreven. Maar ik heb er zo'n zin in!
    Als het me gaat lukken, 50.000 woorden in een maand, dan heb ik mezelf echt aan in ieder geval mezelf bewezen. En dat zegt wat. En... Als het me niet lukt, ga ik het gewoon opnieuw proberen.

En ach, het is pas november. Eerst komt nog school, mijn nieuwe klas, nieuwe vakken.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina wo 29 jul - 19:40

10 Things Teenage Writers Should Know About Writing

Een heel behulpzaam artikel over tieners en schrijven. Ik las het en een heleboel dingen die ik zelf ook dacht, of vreesde, worden erin bevestigd, en dat geeft ook een beetje troost.
    Nou ja, lees maar gewoon. Als je hulp nodig hebt met het Engels, PM me, maar ik ga niet heel het stuk voor je vertalen tongue.

Laatst aangepast door Levina op wo 29 jul - 20:17; in totaal 1 keer bewerkt
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Where is that voice coming from...? - Pagina 6 Empty Where is that voice coming from...?

Bericht van Joost wo 29 jul - 20:14

Echt geweldig dat artikel! En best wel herkenbaar soms ook nog... :o
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina wo 29 jul - 20:16

Overal herkenbaar, voor mij. En ik denk dat hij gelijk heeft op bijna alle punten.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Bericht van Joost wo 29 jul - 20:58

Levina schreef:En ik denk dat hij gelijk heeft op bijna alle punten.
    Dat denk ik ook wel!
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur

Man Aantal berichten : 154

Bericht van Laurens wo 29 jul - 21:35

Inderdaad, alles wat erin staat is heel herkenbaar en hij heeft gelijk over het meeste wat hij zegt. happy En denk dat het de eerste keer is dat ik hier in dit topic post ^^
    Atm aan het wachten/hopen dat Milou terug online komt op msn want heb haar nodig tongue
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou wo 29 jul - 22:01

Ik snapte het artikeltje best goed, volgens mij. Zo moeilijk was hij niet. Meetsal kan ik er wel een logische samenhang in vinden. En oooh! Echt zowat alles klopt. Er is geen een ding waarvan ik denk: Nee, echt niet! Sommige dingen meer dan de ander, maar in feite klopt alles wel.

En Laurens, ik ben er, maar ik ga nu weer, maar daarna kom ik weer!
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur

Bericht van Laurens do 30 jul - 23:21

Mijn ouders hebben nu ook verlof, dus dat betekent dat ze steeds zitten te zagen dat ik niet heel de tijd voor laptop moet zitten en mee moet gaan naar winkels, uitstapjes en klusjes in de tuin. Dus heb nooit echt een moment dat ik eens goed kan doorschrijven, want wordt steeds onderbroken door mijn ouders die komen zagen -.-
    Iemand die tips heeft?

Gelukkig waren ze deze ochtend even weg, en kon ik nog wat schrijven. En kreeg daarnet echt supergoed idee voor nieuw verhaal. Altijd leuk ^^
    Maar eerst even mijn fanfiction afwerken, iemand die trouwens nieuw hoofdstuk al heeft gelezen? Want feedback is steeds welkom! very happy
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Bericht van Merdyff do 30 jul - 23:54

@ Laurens: Ik ben zeker van plan om je verhaal te lezen van zodra ik tijd heb om uren ongestoord op het forum te zitten en lange reacties te schrijven. Alleen vrees ik dat dat zeker niet voor 3 september zal zijn, dan is mijn laatste herexamen. Maar ooit krijg je zeker een reactie van mij.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina vr 31 jul - 12:20

Ohjezus, ik heb tot elf uur liggen pitten. Ongelooflijk, volgens mij kwam ik slaap tekort. Elke ochtend laat mijn moeder de hondjes de tuin in, waar ze gaan staan blaffen, maar ze doet er heel weinig aan. Ze roept ze een keer, en dan komen ze aankakken, en krijgen een brokje omdat ze gekomen zijn, en mogen dan weer gewoon naar buiten. En dan begint het weer opnieuw. Om acht uur 's ochtends. In de vakantie. En waarschijnlijk ben ik niet de enige die er wakker van wordt!
    Ik heb al eens gezegd dat het ontzettend asociaal is om ze zo buiten te laten blaffen. Zorg dan dat ze niet buiten mogen komen als ze niet stil kunnen zijn! :roll: Maar blijkbaar heeft het geen indruk gemaakt.
    Maargoed, vandaag was ik dus weer in slaap gevallen. XD

Laurens, werkt het om te zeggen dat ze je gewoon met rust moeten laten? Ik heb er ook last van, meestal neem ik de laptop op mijn kamer als ik wil schrijven of iets anders creatiefs, en dan krijg ik ook allemaal commentaar dat ik niet buiten kom, en als ik beneden kom is het van: "kijk, ze is uit haar grot gekropen!" Maar als ik op een beheerste toon zeg dat zeg dat ik met rust gelaten wil worden, doen ze dat meestal wel.
    Ik ben om de helft van je nieuwe hoofdstuk en heb al aardig wat feedback voor je klaarliggen, maar ik moet het dus nog afmaken.

Maareerst ga ik even ontbijten en zo, en dan de laptop die mijn broer van me heeft afgepakt weer terughalen, want daar staan en ce moment al mijn aantekeningen op. >_<
    Hij heeft een eigen laptop, maar daar kan hij geen GTA 4 op spelen, dus heeft hij de 'mijne' nodig, maar als hij dat heeft gespeelt weigert het ding de eerstvolgende keer om op te starten. En daar zit ik dan weer mee.

EDIT 12:41 vanaf de laptop!: "GTA IV moet nu worden afgesloten om te voorkomen dat het schade toebrengt aan deze computer," luidde de melding ongeveer die ik te zien kreeg toen ik dit ding opstartte, VOORDAT ik de instellingen van het beeldscherm had aangepast zodat het weer op 1440x900 stond en NIET op 800x600. Bovendien stond het nog in de standy-by, wat betekent dat de lieve mooie nieuwe laptop de hele nacht aan had gestaan, OP DE GROND TUSSEN DE VUILE KLEREN. Ik vermoord dat rotjong nog eens.

Maar nu het goeie nieuws.
    Gisteren zijn The Cronicles of Narnia (complete one-novel version) en The Lord of the Rings (complete one novel version) aangekomen. LOTR heeft ook nog eens alle Appendices EN een register. En een boel kaarten. En dat in 1200 pagina's! En het boek is ongeveer net zo groot als Harry Potter en de Orde van de Feniks, paperback! =D *is blij*
    Oh, ennenenenn de dvdbox van seizoen 1 van Dr.Who is bezorgd, daarnet. 5 DVD's vol puur vermaak. Ik kom de zomer wel door!

(Trouwens, niemand in m'n gezin geloofde dat ik LOTR serieus uit zou lezen. >_<. Nou ja, dan heb ik dubbel zo veel plezier als zodra het me gelukt is!)
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Bericht van Joost za 1 aug - 12:29

Ik ga morgenvroeg (nouja, vroeg, niet heel vroeg ofzo, maar wel 's ochtends) op vakantie. Dus vandaag is de laatste dag dat ik nog op Schrijfsels ben voor de komende tijd.
    14 augustus ben ik weer terug, dus in dat weekend zal ik weer online komen.
    Oja, en zorg maar dat ik véél te lezen heb als ik thuis kom.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou zo 2 aug - 13:35

Niet dat je het nog leest ofzo, Joost, maar fijne vakantie!

En we zullen er hopelijk voor zorgen! =D
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur

Bericht van Laurens zo 2 aug - 17:55

Levina schreef:
    (Trouwens, niemand in m'n gezin geloofde dat ik LOTR serieus uit zou lezen. >_<. Nou ja, dan heb ik dubbel zo veel plezier als zodra het me gelukt is!)

LOTR is moeilijk om te lezen, vooral omdat je soms met saaie stukken zit, waar geen eind aan lijk te komen etc. Maar als je ze nu eenmaal hebt gelezen, zijn ze echt goed. Ben nog nooit een verhaal tegengekomen met zoveel diepgang. (bij lotr zit achter elke steen wel een verhaal) Heb zelf ook Silmarilion gelezen, dat is nog moeilijker dan lotr en echt héél zwaar. Veel plezier en succes met lezen!
    Btw: Proficiat met overwinning van Zwerkbal gisteren! Het was nipt tongue

@Joost: Nog een hele leuke vakantie! (lees je toch niet meer, maar toch heb het gezegd)
    En ik zal zorgen dat je veel te lezen hebt! (heeft weer hoofdstuk klaar liggen)
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina zo 2 aug - 18:36

^ Dankjewel!
    Ik geloof je helemaal.
    Mijn handen jeuken om erin te beginnen! (Wat ik al heb gedaan, eigenlijk, tegen mijn eigen regels in omdat ik nog in allemaal andere boeken bezig ben! XD Maar ik ben nog maar bij hoofdstuk 2, geloof ik.)

Vrijdag gaan wij op vakantie. Een huisje in Emst, de middle of nowhere. Ik hoop dat ik internet kan krijgen daar, want de laptop gaat mee!
    Het is wel een beetje ironisch, want niemand heeft echt zin om te gaan. Mijn vader niet, mijn moeder niet echt, en ik niet zo. We zien allemaal op tegen en week met elkaar opgescheept te zitten zonder escape plan. Wat voor familie zíjn wij? meeh
    Mijn moeder heeft aangekondigd dat ze de hele week gaat lezen, evenals mijn vader, evenals ikzelf. Het punt is alleen dat mijn moeder maar één boek heeft om te lezen, en dat heb ik haar voor moederdag gegeven.
    Maar ja.
    Ik hoop maar dat de autorit (wagenziek, hoofdpijn door airco en een weersverwachting van 30 graden) het ergste zal zijn!
    En anders heb ik nog niks te klagen, eigenlijk, want de bossen zijn geweldig.

Maar ik moet gaan!
    We eten omelet met versgebakken brood. Vegetarisch, dus. Zoals hopelijk de rest van mijn leven!
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

Bericht van Sharon zo 2 aug - 19:38

Ik kom even hier aangeven dat als het goed is vanaf nu mogelijk is je foto in de galerij te editten. Als iemand me even kan weten of het inderdaad nu mogelijk is?
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur

Bericht van Laurens zo 2 aug - 20:34

Sharon schreef:Ik kom even hier aangeven dat als het goed is vanaf nu mogelijk is je foto in de galerij te editten. Als iemand me even kan weten of het inderdaad nu mogelijk is?
    Heb even foto van mezelf geupload, maar zie nergens knop staan om te editten ofzo.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina zo 2 aug - 20:44

🇳🇴 bij mij kan het ook nog niet.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Bericht van Sharon ma 3 aug - 16:56

Vreemd... Ik heb de instellingen gecontroleerd en die kloppen. Leden horen hun eigen foto's te kunnen bewerken en verwijderen.
    Ik heb even bij mijn eigen foto gekeken en heb gevonden waar bewerken hoort te staan. Onder de titel van de foto staat er een meerkeuzebalk met erin 'Original Picture' en erachter een knop met 'Ok'. Die balk met 'Original Picture' moet je aanklikken en dan onder het dikgedrukte en schuingedrukte woord 'Beheer' staat 'Bewerk' en 'Verwijderen'. Daarmee hoort het te moeten lukken, dat doet hij bij mij althans. Anders weet ik ook niet wat er fout is aan de instellingen en moet je mij maar een PB sturen als er een foto weg moet.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina ma 3 aug - 18:17

^ bij mij staat er alleen View met daaronder Original Picture, Slideshow en Special Effects.

Naja, het maakt ook niet zo veel uit.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Bericht van Sharon ma 3 aug - 19:40

Vreemd... Naja, boeit niet. Dan zien we maar hoe mensen veranderen. Het is nu ook niet dat we megaveel leden hebben die er een foto van zichzelf in posten. Wanneer het te vol zou worden, kan ik altijd de oudsten gaan verwijderen of juist dubbelen. Toch?
    *mept ikvertelconstructie*
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou ma 3 aug - 19:49

* mept mee *

Sharon, mijn groenige foto kan verwijderd worden. xD
    Ik ben boos op mijn mams.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za 23 nov - 2:01