Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 plaatsers

Leesmaand juni - DE TRANEN VAN DE MOORDENAAR

Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Leesmaand juni - DE TRANEN VAN DE MOORDENAAR - Pagina 2 Empty Re: Leesmaand juni - DE TRANEN VAN DE MOORDENAAR

Bericht van Levina di 30 jun - 17:25

Dit topic blijft gewoon open, hoor! De discussie blijft gewoon doorgaan, en ook open voor mensen die bijv. over een paar maanden het boek toevallig ook lezen en er wat over willen zeggen. Ik zie geen reden om het te sluiten.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Leesmaand juni - DE TRANEN VAN DE MOORDENAAR - Pagina 2 Empty Recensie

Bericht van Joost zo 5 jul - 21:20

Ik had beloofd het al vorig weekend te doen, maar vanwege toetsweek is het er niet van gekomen. Hier dan alsnog mijn (uitgebreidere) recensie van De Tranen van de Moordenaar. Ik heb m'n recensie tussen Spoilertags gezet, i.v.m. leden die het boek in de toekomst nog gaan lezen.

Spoiler:
    @ Levina: Wanneer wordt de Leesmaand Juli officieel ingeluid? Want de begindatum van 1 juli is reeds verstreken...
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Leesmaand juni - DE TRANEN VAN DE MOORDENAAR - Pagina 2 Empty Re: Leesmaand juni - DE TRANEN VAN DE MOORDENAAR

Bericht van Levina di 21 jul - 0:36

BEVAT SPOILERS

Ik vond het een zeer mooi boek.

Bondoux heeft een prachtige schrijfstijl, de personificatie van alles wat los en vast zit is heerlijk en zo beeldend dat ik alles zonder moeite voor me zie, hoor, ruik of voel. Dat als eerste.
    Ten tweede waren de personages erg knap in elkaar gezet, en hun verbanden ook. Angel met zijn mentale tweestrijd en de vreemde relatie tussen hem en Paolo betrokken mij emotioneel direct bij het verhaal, dat dreigend, spannend en choquerend was.
    Het einde kwam heel onverwachts: voor mij was het een heleboel opbouw, een klein beetje conflict en de rest ontknopingen en afsluitingen. Een beetje vreemd, maar dat neemt niet weg dat ik het einde heel mooi en passend vond.
    Heel confronterend dat Angel toch opgepakt wordt; je voelt het aankomen, je weet dat het gebeuren gaat, en toch is het een klap in je gezicht als hij dan toch veroordeeld wordt. Maar wel realistisch, totaal niet zoetsappig, en dat is knap van de schrijfster.

Ik houd niet van cijfers, dus: een heel mooi, aangrijpend verhaal, levendig beschreven.[b]

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr 22 nov - 10:25