Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 plaatsers

Leesmaand september - ENGEL IN ROOD

Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Leesmaand september - ENGEL IN ROOD Empty Leesmaand september - ENGEL IN ROOD

Bericht van Levina ma 24 aug - 12:09

Leesmaand september - ENGEL IN ROOD

Dit is het topic voor 'leesmaand' september. September alweer! :shock:
    Anyway, de drie boeken zijn deze keer uitgezocht door Soetkin, en eigenlijk zouden we één van deze lezen in augustus, maar dat is dus opgeschoven. Volgende keer is Milou Joost aan de beurt, en dan is het al oktober. gaah
    Anyway, jullie weten hoe het stemmen werkt - hoop ik, enneh, don't judge the books by their covers! (Like, alsof dat niet precies de bedoeling is van het hele stemmen)

Het gekozen boek van de maand:

Leesmaand september - ENGEL IN ROOD 168h2rnEngel in rood
    Gerda van Erkel
    Davidsfonds
    "Een realistisch geschreven verhaal. Het vrijmoedig taalgebruik rond
    items als seks en dood geeft het verhaal een volwassen karakter." - NBD/Biblion

Drie maanden had ze gezegd. Het was lang wachten om haar te mogen
    zoenen. Ik nam me heilig voor dat het geen dag langer zou duren. Ik zou een stuk van mijn tong bijten en in plaats van te boksen alleen nog fluwelen handschoenen dragen.

Senne is zeventien en stapelverliefd. Op Noor, het nieuwe meisje in de klas. Ze is bloedmooi en sexy. Een engel, maar met een eigen willetje! Noor ziet Senne ook wel zitten, alleen... zijn driftbuien en agressieve karakter hoeft ze niet. Er is volgens haar al genoeg aanzin in de wereld. Pas als Senne erin slaagt om zich drie maanden lang te beheersen en minder opvliegend te worden, mag hij haar kussen!! Geen seconde wil Senne nog verliezen, maar goede wil is niet alles. Als de waanzin in de wereld te veel wordt, is het soms heel moeilijk om niet door het lint te gaan...

Informatie over de niet-verkozen boeken:
    Spoiler:

Laatst aangepast door Levina op zo 20 sep - 10:12; in totaal 2 keer bewerkt
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Leesmaand september - ENGEL IN ROOD Empty Leesmaand september - STEMMEN

Bericht van Joost ma 24 aug - 12:28

Mijn stem gaat uit naar Volgelingen van Satan.
    Ik heb niet echt een reden voor mijn keus, het verhaal sprak me gewoon gelijk aan...
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Leesmaand september - ENGEL IN ROOD Empty Re: Leesmaand september - ENGEL IN ROOD

Bericht van Levina ma 24 aug - 15:23

Ik ga voor Engel in rood. Eigenlijk niet zo'n moeilijke keuze: ik ben een beetje allergisch voor griezelverhalen, en De ark van Alsem lijkt me niet zó.
    Maar het eerste boek lijkt me geweldig, dus daar gaat mijn stem heen! ^_^
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Leesmaand september - ENGEL IN ROOD Empty Re: Leesmaand september - ENGEL IN ROOD

Bericht van Milou ma 24 aug - 19:05

Ik kies ook voor Engel in Rood. Dat boek sprak me aan en de andere gewoon wat minder.

En ik doe in Oktober niet mee met de leesmaand, Levina. Dus dan mag de volgende gewoon kiezen en begin ik wel weer als laatste met kiezen. Maakt mij toch niets uit. Ik ben in Oktober 2 en een halve week weg. En in een week zal ik waarschijnlijk ook nog onderzoeken moeten doen, dus ik heb vrij weinig tijd in die week.

Komt in orde!
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver

Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

Bericht van Suus ma 24 aug - 19:26

Ik ga denk ik voor De ark van Alsem, het lijkt me op zich best intrigerend. Maar zoals altijd vind ik de andere boeken ook prima.*doet nooit erg moeilijk*
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Bericht van Merdyff ma 31 aug - 15:46

Aangezien het mij eigenlijk totaal niet uitmaakt, ga ik de meerderheid volgen. Mijn stem gaat naar Engel in Rood.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina wo 2 sep - 20:37

Surprise, surprise!

Het boek van de maand is Engel in Rood geworden met een meerderheid van drie stemmen.

Ik ga het boek nú reserveren happy!
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff do 3 sep - 23:07

Ik ga het boek morgen bestellen in de fnac. Ik wilde het al lang kopen, dus nu is een goede gelegenheid. Tien september ben ik daw weer in Gent voor de proclamatie, dus als hij er tegen dan is, kan ik er dan omgaan.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou do 3 sep - 23:11

Ik ga het boek meteen halen als mijn school begonnen is!
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff za 19 sep - 22:17

Ik heb het boek ondertussen uit. Ik vind het een heel mooi boek. Ik hou enorm van de schrijfstijl van Gerda Van Erkel. Het verhaal is ook erg herkenbaar. Niet echt voor mij persoonlijk, maar ik ken mensen die in de situatie van Senne zitten, nl
    Spoiler:
    , en het daar ook heel erg moeilijk mee hebben, en ik denk dat iedereen daar op zijn eigen manier mee omgaat, maar voor mensen in die situatie is het volgens mij heel erg herkenbaar. Het wordt ook niet overdreven dramatisch, zoals bij Dirk Bracke (naar mijn mening) wel vaak het geval is.
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver

Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

Bericht van Suus za 19 sep - 23:17

Ik ga het denk ik niet meer halen om op tijd dat boek te krijgen en uit te lezen...teveel nieuwe indrukken I guess XD
    dus ik doe volgende maand weer mee
    (en dan werkt ook mijn OV en kan ik gratis met het openbaar vervoer! Yay~!)
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina ma 21 sep - 16:50

Ik ga hem denk ik ook niet op tijd krijgen, die stomme bieb ook... Sinds dat nieuwe computersysteem gaat het altijd goed met reserveren. Maar ach. Hij komt wel, ooit.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou ma 21 sep - 18:47

Ik heb hem bijna uit. Ik vind de beelden echt prachtig. Gevoelens hadden voor mij iets beter gekund, maar de beelden zijn echt heel mooi en treffend. Ik vind het een mooi boek. Ook wordt hij niet saai op een gegeven moment, er komt altijd wel weer iets nieuws wat het verhaal interessant blijft maken.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina ma 28 sep - 21:07

Oeioeioeioei! Ik heb het een halfuur geleden opgehaald bij de bieb. ^^ Ga er strakjes lekker in lezen.
    Hopelijk vind ik 'm ook zo mooi als jullie!

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr 22 nov - 5:03