Leesmaand september - ENGEL IN ROOD
Dit is het topic voor 'leesmaand' september. September alweer! :shock:
Anyway, de drie boeken zijn deze keer uitgezocht door Soetkin, en eigenlijk zouden we één van deze lezen in augustus, maar dat is dus opgeschoven. Volgende keer is Milou Joost aan de beurt, en dan is het al oktober.
Anyway, jullie weten hoe het stemmen werkt - hoop ik, enneh, don't judge the books by their covers! (Like, alsof dat niet precies de bedoeling is van het hele stemmen)
Het gekozen boek van de maand:
"Een realistisch geschreven verhaal. Het vrijmoedig taalgebruik rond
items als seks en dood geeft het verhaal een volwassen karakter." - NBD/Biblion
Drie maanden had ze gezegd. Het was lang wachten om haar te mogen
zoenen. Ik nam me heilig voor dat het geen dag langer zou duren. Ik zou een stuk van mijn tong bijten en in plaats van te boksen alleen nog fluwelen handschoenen dragen.
Senne is zeventien en stapelverliefd. Op Noor, het nieuwe meisje in de klas. Ze is bloedmooi en sexy. Een engel, maar met een eigen willetje! Noor ziet Senne ook wel zitten, alleen... zijn driftbuien en agressieve karakter hoeft ze niet. Er is volgens haar al genoeg aanzin in de wereld. Pas als Senne erin slaagt om zich drie maanden lang te beheersen en minder opvliegend te worden, mag hij haar kussen!! Geen seconde wil Senne nog verliezen, maar goede wil is niet alles. Als de waanzin in de wereld te veel wordt, is het soms heel moeilijk om niet door het lint te gaan...
Informatie over de niet-verkozen boeken:
Dit is het topic voor 'leesmaand' september. September alweer! :shock:
Anyway, jullie weten hoe het stemmen werkt - hoop ik, enneh, don't judge the books by their covers! (Like, alsof dat niet precies de bedoeling is van het hele stemmen)
Het gekozen boek van de maand:
Engel in rood Gerda van Erkel Davidsfonds |
items als seks en dood geeft het verhaal een volwassen karakter." - NBD/Biblion
Drie maanden had ze gezegd. Het was lang wachten om haar te mogen
zoenen. Ik nam me heilig voor dat het geen dag langer zou duren. Ik zou een stuk van mijn tong bijten en in plaats van te boksen alleen nog fluwelen handschoenen dragen.
Senne is zeventien en stapelverliefd. Op Noor, het nieuwe meisje in de klas. Ze is bloedmooi en sexy. Een engel, maar met een eigen willetje! Noor ziet Senne ook wel zitten, alleen... zijn driftbuien en agressieve karakter hoeft ze niet. Er is volgens haar al genoeg aanzin in de wereld. Pas als Senne erin slaagt om zich drie maanden lang te beheersen en minder opvliegend te worden, mag hij haar kussen!! Geen seconde wil Senne nog verliezen, maar goede wil is niet alles. Als de waanzin in de wereld te veel wordt, is het soms heel moeilijk om niet door het lint te gaan...
Informatie over de niet-verkozen boeken:
- Spoiler:
"Een spannend boek waarin veel gebeurt. De lezer moet zich goed concentreren door de aanwezigheid van drie groepen (de witte heksen, de magische kring, de satanisten). De plot is duidelijk, het taalgebruik is afgestemd op de leeftijdsgroep."Volgelingen van Satan
Patrick Lagrou
Clavis
Sinds een tijdje wordt het landelijke stadje New Salem opgeschrikt door vreemde gebeurtenissen. Wat eerst beschouwd wordt als een walgelijke grap, blijkt het begin te zijn van een donkere dreiging die de hele omgeving langzaam maar zeker in zijn greep krijgt. Niemand kan eraan ontkomen. Ook de zeventienjarige Kenneth en zijn jongere zus Virginy niet, net zomin als hun ouders, die in een echtscheidingsprocedure verwikkeld zijn. Niemand beseft wat er in de lucht hangt. Alleen de oude dominee Robinson twijfelt er niet meer aan. Volgens hem staan de inwoners van New Salem voor de ultieme uitdaging: de confrontatie met Satan en zijn trawanten in hoogsteigen persoon ...
De jaren dertig van de eenentwintigste eeuw. Zonder het te beseffen worden acht studenten uit verschillende Europese landen voorbereid op een geheim onderzoeksproject. Als de tijd rijp is, worden ze ontvoerd en bij elkaar gebracht. De acht mogen de ruimte waarin ze zijn opgesloten niet uit. Eerst moeten ze hun opdracht afmaken. Samen proberen de jongeren erachter te komen door wie ze ontvoerd zijn en waarom. Waar zijn ze terechtgekomen, en vooral, waarin bestaat die bijzondere opdracht ? Maar de toenemende spanning en het wantrouwen vertroebelen de samenwerking.De ark van Alsem
Anne Rutyne
Davidsfonds
Laatst aangepast door Levina op zo 20 sep - 10:12; in totaal 2 keer bewerkt