Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

    /:/Imagination/:/ One Shots van Suus

    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver


    Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

    /:/Imagination/:/ One Shots van Suus Empty /:/Imagination/:/ One Shots van Suus

    Bericht van Suus zo 22 maa - 23:16


    /:/Imagination/:/

    One Shots van Suus

    Welkom bij mijn One Shot Topic, waar ik al mijn hersenspinsels neer zal zetten. Mijn korte verhaaltjes die anders vergeten zouden worden. Prologen van onbekende verhalen. Hapjes uit mijn geest. Verledens en gedachten van personages die ik uitgedacht heb.

    Inhoud
    /-/ Proefkonijntje
    /-/ Tegenzin


    Laatst aangepast door Suus op ma 11 jan - 19:33; in totaal 2 keer bewerkt
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver


    Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

    /:/Imagination/:/ One Shots van Suus Empty Re: /:/Imagination/:/ One Shots van Suus

    Bericht van Suus do 28 mei - 23:05

    /:/Imagination/:/ One Shots van Suus Proefkonijntje

    “Vertel mij eens tot hoeveel je kan tellen?”
    De stem galmde door de witte kamer. Er kwam geen antwoord. Natuurlijk kwam die niet.
    “Je hoeft niet verlegen te zijn, ik weet dat je het kunt.”
    Op de grond van de kamer zat een jongen van een jaar of zes, in zijn handen hield hij een knuffelkonijn, waar hij op neerkeek. Om hem heen lagen verscheidene stukken speelgoed en hij zat op een groot, kleurrijk kleed met de letters van het alfabet erop geborduurd.
    Het was doodstil in de kamer voordat de stem weer sprak.
    “Wil je het niet?”
    De greep van de jongen op het konijntje werd steviger en zijn donkere ogen keken nors naar de knuffel.
    “Nee?”
    Het was een vreemd kind, dat was al van een afstand te zien. Hij had geen haar, zelfs geen wenkbrauwen en zijn huid was merkwaardig licht van kleur, zo licht dat je op sommige plaatsen van zijn lichaam kon zien wat er onder de huid zat. Ook leek zijn hoofd te groot voor zijn lichaam, maar dat kon ook schijn zijn.
    “Je hoeft het niet goed te hebben,” probeerde de stem weer. “Als je iets fout heb is het niet erg.”
    Weer niets. Natuurlijk niet.
    “Nou, dan niet.” De stem klonk geïrriteerd.
    Kwaad smeed de jongen het konijn op de grond. Een luide knal was te horen toen het glazen oog van het beestje de grond raakte.
    Waarom zei hij nu niets? De jongen zelf moest ook zo vaak dat soort stomme vragen beantwoorden en zelfs nog vervelendere dingen zoals bloedprikken en bewegingen maken. Dan was één vraagje beantwoorden toch niet teveel gevraagd?
    Het kind kalmeerde wat. Hij wist ook wel dat knuffels niet konden praten, maar hij wilde het zo graag. Op tv kon het wel, daar kon vaak alles praten.
    De jongen zuchtte verlangend, hij wilde zo graag dat hij in zo’n tv-wereld leefde, daar zou hij nooit testjes hoeven te doen, daar was hij een held.
    De gedachtestroom van de jongen werd onderbroken toen de deur open ging en een bruinharige vrouw van in de veertig naar binnen liep. Haar gezicht stond bezorgd.
    “Is alles oké? Ik dacht dat ik iets hoorde vallen.”
    Het gezicht van het jongetje klaarde meteen op.
    “Mama!” riep hij enthousiast uit terwijl hij opsprong en in de armen van de vrouw sprong. Het enige wat zij deed was haar ogen rollen en het kind van zich afhalen.
    “Ik had toch gezegd dat je me zo niet mag noemen, ik heb je alleen maar gedragen, maar ik ben niet je moeder, jij hebt geen moeder. Plus de volwassenen zaten in vergadering en ik heb je toch gezegd dat je ons niet mocht storen?”
    Het jongetje knikte treurig, zijn moeder zei dat elke keer als hij haar ‘mama’ noemde, maar toch bleef hij het proberen, ook al was de kans dat ze het ooit goed zou vinden klein.
    Zijn moeder was namelijk een professor, dokter Helena Derhove, net als zijn vader, dokter Marco Vrisse, ze werkten samen met een aantal collega’s bij een soort onderzoekscentrum, en het kind, hij was hun grootste onderzoeksproject.
    Project nr. 0129423, zo stond hij in alle archieven.
    Het kind voelde zijn moeder’s handen op zijn magere schouders en hij keek langs haar naar het knuffelkonijn dat nu op de grond lag met een gebroken oog. Hij zou nu wel weg worden gedaan. Want iets dat kapot was, was niet meer te gebruiken, was dus nutteloos en werd weggegooid.
    Heel even vroeg hij zich af wat er zou gebeuren als hij ooit nutteloos werd, zouden zijn ouders hem dan ook weggooien?
    De jongen wist het antwoord al, ze zouden het doen, dat was ook de hele reden waarom hij bij zijn geboorte geen naam had gekregen, maar een nummer. Hij bestond voor het onderzoek, verder niet.
    “Ik ga weer terug, gedraag je,” zei Helena terwijl ze weer opstond. De jongen volgde haar met zijn blik, toen ze weg was liep hij terug naar het kleed en knielde bij de knuffel. Hij zag er verlaten uit. De jongen strekte zijn hand uit en aaide de knuffel voorzichtig.
    “Het is oké als je iets niet weet hoor, je leert het wel.” De stem van de jongen fluisterde zachtjes tegen het konijn. Hij zou er voor zorgen dat hij niet werd weggegooid, alleen maar omdat zijn oog kapot was, net zoals hij er voor zou zorgen dat hijzelf niet op de vuilnisstapel zou komen.
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver


    Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

    /:/Imagination/:/ One Shots van Suus Empty Re: /:/Imagination/:/ One Shots van Suus

    Bericht van Suus ma 11 jan - 19:32

    /:/Imagination/:/ One Shots van Suus Tegenzin

    Terwijl landschappen door het raam voorbijschoten, zat ze daar, op een van de groene,
    versleten zitplaatsen van het oude treintoestel. Ze zat helemaal alleen in de
    coupé. Al de hele twee uur dat ze nu onderweg was, was er niemand ook maar in
    haar buurt gekomen. Zelf had het meisje het niet eens door.
    Gespannen zat ze daar, haar kin leunend op haar hand. Met een vage blik in haar ogen
    staarde ze naar buiten, maar ze was te verdwaald in haar eigen gedachten om ook
    maar werkelijk iets te zien van wat er buiten de trein gebeurde. Op haar
    schoot lag een klein pakketje, netjes ingepakt, er zat zelfs een strik omheen. Het
    felle inpakpapier stond in scherp contrast met haar lange, zwarte jas. Haar
    vingers hielden het cadeautje krampachtig vast, alsof ze het wilde weggooien,
    ver van haar vandaan. Ze was bijna bij haar bestemming en wist eigenlijk nog steeds niet precies waarom ze ging. Ze voelde helemaal geen behoefte om haar weer te zien, totaal niet.
    Toch ging ze.

    Na een tijdje kwam de trein tot stilstand, maar het meisje realiseerde zich pas dat ze
    het eindstation hadden bereikt toen dat werd omgeroepen door de speakers, met
    het vriendelijke verzoek of iedereen het voertuig wilde verlaten. Even
    twijfelde het meisje, maar uiteindelijk pakte ze toch haar spullen bij elkaar
    en verliet de trein. Ze keek op naar het stationbord en zuchtte. Er was echt
    geen weg meer terug.
    Voor jaren was ze dit moment uit de weg gegaan. Ze had elk telefoontje genegeerd,
    elke brief was ongeopend in de prullenbak gegaan. Maar haar vader had de
    telefoontjes niet kunnen negeren. En na jaren van gezeur had hij ingegeven en
    het meisje gesmeekt om te gaan. Één bezoekje, dat hadden ze afgesproken, daarna
    zouden ze haar nooit meer dwingen.

    Nors wandelde ze, zo langzaam mogelijk, naar de uitgang van het stationsgebouw. Ze
    wierp een korte blik op het kleine cadeautje dat haar vader vlak voor haar
    vertrek in haar handen had gepropt.
    “Voor je zusje.” Had hij haar toen gezegd met een trieste glimlach. Ze kon er niet tegen
    als hij zo keek, zo droevig, daarom had ze geaccepteerd om het presentje te
    geven, maar het zou niet van harte gaan. Ze wilde dit niet en deed dit enkel
    omdat ze geen nee tegen haar vader kon zeggen, dat zou ze hen beiden duidelijk
    maken.

    Het moment dat ze het gebouw verliet werd ze
    om de hals gevlogen door de persoon die al die tijd op haar had gewacht.
    Het was een stevige omhelzing, maar het meisje reageerde niet, ze liet het toe
    en dat was alles. Toen de vrouw eindelijk uitgeknuffeld was, nam ze wat afstand
    om het meisje beter te bekijken.
    “Je bent zo groot geworden! En zo mooi, je ziet er alleen een beetje bleek uit, zorgt je
    vader wel goe…” De vrouw stopte abrupt toen ze de blik van haar dochter zag. In
    haar ogen las de oudere vrouw de woede en de haat. Haar dochter had haar nog
    niet vergeven en het zag er niet naar uit alsof ze dat ooit nog zou doen.

    Gesponsorde inhoud


    /:/Imagination/:/ One Shots van Suus Empty Re: /:/Imagination/:/ One Shots van Suus

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 17 mei - 7:59