Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

Nieuwe versie forum

Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

Nieuwe versie forum Empty Nieuwe versie forum

Bericht van Sharon zo 1 feb - 19:50

Oké, eigenlijk hoort dit idee hier niet thuis, maar ik doe het toch. Ik liep er al langer mee, maar sinds kort denk ik er serieuzer over na. Doordat ik zelf wat mensen ken die alleen maar - of het liefst in ieder geval - engels schrijven, zit ik erover te denken dit forum nogmaals te maken, maar dan in het engels, zodat ook engelse mensen en engelse verhalen gepost kunnen worden. Dan werken dat forum en deze in feite samen onder hetzelfde beheer met dezelfde mogelijkheden, alleen andere taal. Gezien ik eerst wil weten of hier wel interesse in is en het toch te maken heeft met het forum, besloot ik dus eerst dit topic aan te maken.
    Wat vinden jullie ervan? Is het iets of zeggen jullie van: Nee, dat is niets. Ik zeg maar wat. Maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar jullie mening ^^
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Nieuwe versie forum Empty Re: Nieuwe versie forum

Bericht van Milou zo 1 feb - 22:12

Ik ben zelf tegen het idee, maar waarom zou ik daar iets over te zeggen hebben? Het is jouw forum, Sharon, jij bent de bazin (ofzoiets) en jij moet dus de beslissingen nemen. Al vind ik het wel lief van je dat je ons ook laat beslissen.

De voornaamste reden waarom ik tegen het idee ben: Ik ben bang dat iedereen verkast naar die Engelse Site en van dit Forum niets meer over blijft. En dat zou ik heel jammer vinden, vooral omdat ik niet van plan ben Engelse verhalen te gaan schrijven. Ik ben nogal slecht in Engelse grammatica, dus vandaar dat ik het niet overweeg.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Bericht van Sharon ma 2 feb - 16:02

Daarom vraag ik ook jullie mening. Ik maak het niet voor alleen mijzelf, ook voor anderen die er gebruik van kunnen maken. Kijk maar naar dit forum. Zelf schrijf ik het liefst gewoon Nederlands, maar ik ben van plan met een nieuw idee te proberen in het Engels uit te werken, voor het eerst. Ik heb gewoon liever jullie mening, zodat ik zie of het wel nut heeft om er tijd in te steken (wat ik dus vaak doe en leuk vind, zolang er geen gezeur komt).
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Bericht van Sharon vr 6 feb - 16:54

Nou, ik kon het gewoon niet laten en ben dus aan de slag gegaan. Ik ben namelijk van plan eens mijn Engels uit te proberen en te verbeteren door in het Engels te gaan schrijven. Alles ben ik druk aan het vertalen, dus als jullie al nieuwsgierig zijn, dit is het adres: Secret Writers. Ik ben nog niet helemaal tevreden met de layout, maar het kan er voorlopig mee door. ^^
    Hulp/commentaar/etc. is welkom en misschien wel tot bij het Engelse forum (dit forum, schrijfsels, zal echter wel de voorkeur krijgen bij mij).
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Bericht van Milou za 7 feb - 15:50

Ik vind de lay-out niet zo heel mooi. Het manga plaatje vloekt een beetje bij de rest van het forum. Ik zou een van die twee veranderen. En verder blijf ik gewoon lekker hier. happy
    En ik wist wel dat je het niet kon laten. XD
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Bericht van Sharon zo 8 feb - 16:43

Ik weet het, maar ik zit er nog mee te ploeteren xD
    Maar ik moest eerst het forum online hebben om te zien hoe erg het was...
    Dus ik moet nu even tijd maken om alles te vertalen en te posten en de layout te beteren... ^^
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Bericht van Levina zo 15 maa - 11:51

Misschien een beetje heel erg te laat, maar ik wilde toch even zeggen wat ik ervan vind.
    Ten eerste denk ik totaal niet dat er veel animo voor is. Er zijn duizenden van zulke Engelstalige sites waar mensen over heel de wereld op zitten. Wat heeft jouw forum wat al die anderen niet hebben? Kijk, er zijn niet zo veel Nederlandstalige schrijf-forums, misschien honderd of minder, waarvan de helft al jaren inactief is. Er zijn weinig of geen forums zoals deze, maar zoals Secret Writers, daar is al meer aanbod van dan vraag naar.
    Daarnaast vind ik het best wel onprofessioneel staan dat de berichten barsten van krom Engels. Kijk, het is helemaal niet erg als je niet zo goed in Engels bent, dat is heel normaal en heel vergeeflijk. Niks aan de hand. Maar van een beheerder van een Engelstalig schrijf-forum verwacht ik dat hij of zij verstand heeft van het onderwerp waar hij of zij een forum over beheert. Want hoe kan jij de leden helpen met hun schrijfels? Dat verwacht ik ook van een moderator, eerlijk gezegd, hulp en betrokkenheid en jouw Engels heeft nu eigenlijk meer hulp nodig dan je je kunt veroorloven met die status.
    Bovendien zou ik liever hebben dat je de tijd die je kunt besteden, zou geven aan het onderhouden van dit forum, dat nog niet eens helemaal opgestart is. Ik heb het gevoel dat je dit forum verwaarloost en dat al je aandacht nu naar Secret Writers gaat, en als dat inderdaad het geval is wordt ik daar niet blij van. Als ik jou was zou ik eerst maar eens mijn best doen om hier een levendige site van te maken, in plaats van een nieuwe te maken. Als je succes wilt, moet je er hard voor werken, het gaat niet vanzelf.

Ik juich toe dat je jouw Engels wilt verbeteren en dat je in een nieuwe taal wilt schrijven, maar ik denk niet dat dit de manier is. Maar als jij er blij van wordt, doen!
    Sorry als je je nu beledigd voelt, het is niet mijn bedoeling om je te beledigen. Zie dit bericht als opbouwende kritiek!
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Bericht van Sharon zo 22 maa - 21:35

Het was inderdaad wat laat, maar je hebt wel gelijk. Ik merkte zelf al dat ik eerder hier dan daar zat. Het enige was dat het mij met mijn engels zou helpen en zeker nu ik graag in het engels zo nu en dan wil proberen te schrijven... Maar dat oefen ik dan wel op een andere manier. Schrijfsels blijft stukken beter ^^
    Nu kan hier een slotje op *sluit*

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu do 21 nov - 16:56