van Levina zo 15 maa - 11:51
Misschien een beetje heel erg te laat, maar ik wilde toch even zeggen wat ik ervan vind.
Ten eerste denk ik totaal niet dat er veel animo voor is. Er zijn duizenden van zulke Engelstalige sites waar mensen over heel de wereld op zitten. Wat heeft jouw forum wat al die anderen niet hebben? Kijk, er zijn niet zo veel Nederlandstalige schrijf-forums, misschien honderd of minder, waarvan de helft al jaren inactief is. Er zijn weinig of geen forums zoals deze, maar zoals Secret Writers, daar is al meer aanbod van dan vraag naar.
Daarnaast vind ik het best wel onprofessioneel staan dat de berichten barsten van krom Engels. Kijk, het is helemaal niet erg als je niet zo goed in Engels bent, dat is heel normaal en heel vergeeflijk. Niks aan de hand. Maar van een beheerder van een Engelstalig schrijf-forum verwacht ik dat hij of zij verstand heeft van het onderwerp waar hij of zij een forum over beheert. Want hoe kan jij de leden helpen met hun schrijfels? Dat verwacht ik ook van een moderator, eerlijk gezegd, hulp en betrokkenheid en jouw Engels heeft nu eigenlijk meer hulp nodig dan je je kunt veroorloven met die status.
Bovendien zou ik liever hebben dat je de tijd die je kunt besteden, zou geven aan het onderhouden van dit forum, dat nog niet eens helemaal opgestart is. Ik heb het gevoel dat je dit forum verwaarloost en dat al je aandacht nu naar Secret Writers gaat, en als dat inderdaad het geval is wordt ik daar niet blij van. Als ik jou was zou ik eerst maar eens mijn best doen om hier een levendige site van te maken, in plaats van een nieuwe te maken. Als je succes wilt, moet je er hard voor werken, het gaat niet vanzelf.
Ik juich toe dat je jouw Engels wilt verbeteren en dat je in een nieuwe taal wilt schrijven, maar ik denk niet dat dit de manier is. Maar als jij er blij van wordt, doen!
Sorry als je je nu beledigd voelt, het is niet mijn bedoeling om je te beledigen. Zie dit bericht als opbouwende kritiek!