van Merdyff za 23 mei - 13:26
Een 7, maar enkel omdat dat de wiskundige afronding van 6,5 is. Eigenlijk wou ik een 13 geven (studenten in België rekenen nu eenmaal op 20). Beetje dezelfde redenen als hierboven al worden aangehaald. Weinig leden, weinig activiteit. De lay-out vind ik best wel mooi, maar heeft inderdaad weinig met schrijven te maken en is ook behoorlijk druk. De indeling van het forum vind ik ook behoorlijk onoverzichtelijk. Ik denk dat je echt eens zou moeten nadenken of je niet een aantal onderdelen zou kunnen samenvoegen. Dan wordt het overzichtelijker en zijn er ook minder onderdelen waarin nooit iets gepost wordt, waardoor het gewoon al actiever gaat lijken. Nieuws zou bijvoorbeeld bij Home kunnen. De biebs vind ik goed, alleen zou ik dat beperken tot echte biebs, waarin verhalen en dergelijke gepost worden, m.a.w. inspiratiebieb hoort daar niet echt thuis volgens mij. Levens der Wezens, Encyclopedieën en Register zouden evengoed één onderdeel kunnen zijn. Boek der Schimmen zou ik dan weer een andere naam geven. Leuk dat het een beetje mysterieus is, maar ik denk dat het belangrijker is dat nieuwe leden meteen weten dat ze zich daar kunnen voorstellen. Een titel mag leuk zijn, maar moet ook wel duidelijk aangeven waarover het gaat. En dan zou ik in plaats van de (naar mijn mening) vage onderverdeling in discussie en bezigheidstherapie eerder een onderverdeling maken in schrijf-onderwerpen en niet-schrijf-onderwerpen (wel met een betere titel uiteraard). Dus wedstrijden, schrijflessen, discussieforum, schrijfgroepen in het eerste onderdeel, gameboek en overig in het tweede. Boek der Polls zou ik niet houden als een apart onderdeel, als je een poll wil maken kan dat best in discussieforum of in overig. Chattopic vind ik trouwens ook niet echt in Gameboek thuishoren.
Mijn advies: probeer het forum praktischer en overzichtelijker te maken zodat nieuwe leden sneller hun weg vinden + minder onactieve onderdelen geeft ook op zijn minst de illusie van meer activiteit.