Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+2
Milou
Levina
6 plaatsers

Tips en alles om het forum weer actief te krijgen

Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Tips en alles om het forum weer actief te krijgen Empty Tips en alles om het forum weer actief te krijgen

Bericht van Levina di 28 apr - 14:30

Titel van Sharon.

Wat we nodig hebben:

• Meer actie op het forum
    • Meer actieve leden op het forum
    Nu is het hierbij zo dat het een komt van het ander, meer actieve leden hebben zorgt voor meer actie en meer actie zorgt voor meer actieve leden. Maar het effectiefst is denk ik om allebei de punten te stimuleren, dus sowieso méér promotie. Misschien is het een goed idee om de lopende wedstrijden weer tot leven te brengen? Nog niet alle deelnemers hebben hun stem uitgebracht (en dat weet ik omdat er maar drie stemmen zijn en vier deelnemers). Ik had het idee dat het misschien handig zou zijn om leden een PM (of e-mail) te sturen met het verzoek om te stemmen, want ik denk dat veel leden eerder hun e-mail dan dit forum checken.

Nou ja, dat waren mijn dingetjes. Als ik nog iets weet post ik het natuurlijk hier.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Tips en alles om het forum weer actief te krijgen Empty Re: Tips en alles om het forum weer actief te krijgen

Bericht van Milou di 28 apr - 14:55

Ik wil best helpen met van alles om het Forum actief te krijgen, want ik ben een beetje depri aan het worden als ik telkens weer zie dat er geen nieuwe berichten zijn. Goed iniatief dus!

Ik zal zelf er voor zorgen dat ik ga stemmen, stoute ik! Ik had het nog helemaal niet gedaan en dat ik ook weer wat actiever ga worden!

En als mensen me nodig hebben voor iets: stuur me maar een privé bericht en ik zal kijken wat ik kan doen!
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Tips en alles om het forum weer actief te krijgen Empty Re: Tips en alles om het forum weer actief te krijgen

Bericht van Levina vr 1 mei - 17:36

Er schoot me even iets te binnen: zou het niet leuk zijn om een soort eigen 'leesclub' te beginnen op dit forum? Dat we bijv. om de maand / aantal weken een nieuw boek uitkiezen en daar dan een discussie over starten. Ik begrijp dat dit een schrijfforum is en de nadruk hoort te liggen op het schrijven, en niet het lezen, maar ik denk dat we er allemaal wel over eens zijn dat je die twee eigenlijk niet los van elkaar kunt zien.
    Ik denk dat het een hele leuke manier zou zijn om meer inzicht te krijgen in de schrijfkunst: niet alleen lezen, maar verdergaan dan dat, erover discussieren, wat had de auteur beter kunnen doen, en wat was goed? Zulk soort dingen zijn ontzettend leerzaam, en als je ze in een groep stelt, kun je goed en veel van elkaars observaties leren.

Wat ook een optie is - maar dat heeft volgens mij pas zin als er minstens twee keer zo veel schrijfsels staan gepost - is om i.p.v. een boek, een schrijfsel van het forum te kiezen (uiteraard alleen als de schrijver het op prijs stelt), die alle deelnemers dan lezen, er feedback op geven, etc. Een grote drawback is natuurlijk dat zoveel commentaar, en al helemaal als het kritisch is, een negatief overweldigend effect kan hebben op de schrijver.

Dus, zien jullie iets in dit idee, of niet?
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou vr 1 mei - 17:53

Levina, ik had ooit eens het idee om een apart onderdeel voor lezers van schrijfsels aan te maken. Helaas was dat idee niet echt goed uitgewerkt en volgens mij zag Sharon er ook niet veel in. Dat van die leesclub vind ik dan ook een heel goed idee, omdat dan niet alleen schrijvers, maar ook mensen die gewoon lezen misschien op dit forum zullen komen. Het publiek vergroten, of hoe zeg je zoiets? Ook ben ik het met je eens dat je daardoor je oog voor fouten kunt verbeteren. Een goed idee dus waar ik zeker voor ben!

Het tweede idee, ik weet niet hoe je het voor je ziet, maar het feit blijft dat er op dit forum nog geen enkel afgemaakt verhaal staat. Dus om een heel verhaal te gaan bekijken lijkt me een beetje moeilijk. Wat je wel kan doen is een verhaal uit kiezen en dan telkens één hoofdstuk nakijken, misschien is dat voor de schrijver ook motiverend om door te schrijven, maar het kan ook als een soort verplichting voelen. Met jouw uitspraak dat negatieve commentaren (of positieve) slecht kunnen zijn ben ik het niet geheel eens. Er zijn mensen die het prachtig vinden als ze punten krijgen wat ze kunnen verbeteren, dus mijn mening is dat zoveel commentaren niet altijd slecht is. Je kunt natuurlijk ook eigenwijs zijn en jezelf gaan ophemelen, maar daar bereik je niets mee.

Misschien zou het een idee zijn om schrijvers zelf te laten beslissen of ze willen dat hun geschreven verhaal meedoet in de 'actie'.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina vr 1 mei - 18:07

Eigenlijk zeg je precies wat ik dacht, dat tweede idee is volledig hypothetisch. Ik heb niets tegen commentaren, dat heb ik niet gezegd, ik zei: "Een grote drawback is natuurlijk dat zoveel
    commentaar, en al helemaal als het kritisch is, een negatief
    overweldigend effect kan hebben op de schrijver." Let op de kan, ik weet dat er mensen zijn die niet tegen kritiek kunnen of het persoonlijk nemen, zelfs als ze denken dat ze er wél tegen kunnen. De schijvers zelf laten beslissen of ze willen dat hun gesvhreven verhaal meedoet in de 'actie', dat lijkt me vanzelfsprekend. "(uiteraard alleen als de schrijver het op prijs stelt)"

Maar ik bedenk me nu, dat mijn tweede idee wel een beetje lijkt op de schrijversgroepen (gebeurt daar trouwens nog wat mee, Sharon?), of tenminste, op wat ik heb begrepen dat de schrijversgroepen inhoudt.

Ik ben in ieder geval heel blij dat je de boekenleesclub een goed idee vindt!!
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Bericht van Merdyff vr 1 mei - 18:29

Ik vind een leesclub ook een erg goed idee. Ik zit op een Jane Austenforum waar er een leesclub is voor haar boeken en ik vind het erg leuk om met verschillende mensen hetzelfde boek te lezen en daarover te discussiëren. Dus ik vind dat we dat zeker moeten doen. En op termijn kan het inderdaad ook goed zijn om verhalen te bespreken die hier staan, als er verhalen af zijn, maar inderdaad alleen als de schrijven daarmee akkoord is. Voor verhalen is het nu nog een beetje moeilijk, omdat er inderdaad nog geen verhalen zijn die ver genoeg gevorderd zijn, maar misschien kan het wel al voor one-shots. Wat betreft de leesclub: ik weet niet of dat hier op het forum kan, maar ik denk dat het best zou zijn om er echt een 'club' van te maken, dus dat je je werkelijk moet inschrijven om er te kunnen posten, maar dat bijvoorbeeld wel iedereen de besprekingen kan lezen. (Zo is het ook op het Jane Austen forum en ik vind dat een erg goed systeem. Uiteraard moet iemand niet aan bepaalde criteria voldoen om zich in te schrijven, gewoon even zeggen dat hij/zij wil meedoen moet genoeg zijn, maar op die manier heb je er wel zicht op wie er allemaal mee bezig is. Het enige probleem dat ik wel zie, is dat het denk ik niet eenvoudig gaat zijn om boeken te kiezen om te lezen. Op een Jane Austen forum is het simpel: ze heeft 6 boeken geschreven, die gaan we lezen en er is een poll om te beslissen welk boek we eerst lezen. En als we deze boeken allemaal gelezen hebben, zal het nog steeds best wel meevallen, dan worden het misschien spin-offs of boeken van tijdsgenoten van JA (North and South of Jane Eyre of zo). Maar hier hebben we zo'n beetje de hele boekenwereld tot onze beschikking en ik denk dat iedereen hier verschillende interesses heeft. We zitten hier allemaal omdat we graag schrijven, niet omdat we van dezelfde schrijver/schrijfster of genre houden. Dus ik vind dat we het zeker moeten proberen, maar dat we dan wel een goede manier moeten vinden om boeken te kiezen, waar iedereen zich in kan vinden.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina vr 1 mei - 19:35

very happy

Ja, dat is inderdaad een handig systeem! Inschrijven lijkt me inderdaad het beste, zo heb je toch wat meer zekerheid, dan kun je er meer op rekenen dat er animo voor 'het volgende boek' zal zijn, bijvoorbeeld.
    Met je laatste zin heb je inderdaad een punt, welke boeken? Mijn idee was om zo verschillend mogelijke auteurs, genres en periodes uit de tijd te kiezen, het zij van de bestsellerlijst (waar ik iets minder enthousiast over ben), het zij uit de wereldliteratuur. Of boeken van een totaal nieuw soort, waar niemand echt aan gewend is. Om boeken te zoeken die we allemaal geweldig zullen vinden is niet of amper mogelijk, maar boeken vinden waar we allemaal ("hoge") verwachtingen van hebben is denk ik niet moeilijk. Bovendien behoren we grotendeels tot dezelfde generatie/leeftijdsgroep.
    (En ik moet toch even opmerken dat een groot deel van de leden lid is van het dreuzels forum, of er zelfs vanuit daar hier terecht is gekomen. Hoezo overeenkomstige smaak? wink)
    Het lijkt me een idee om elke keer een paar totaal verschillende boeken te selecteren en volgens stemmen te bepalen welke we gaan lezen.

EDIT: PS: Misschien is het leuk om ook een keer een boek over (creatief) schrijven of taal te lezen... H(oewel ik erg huiverig ben voor zulk soort boeken, ik ben altijd bang dat ze me proberen te veranderen in een tien-in-een-dozijn schrijver, of dat ze me gaan vertellen hoe ik origineel moet zijn.) Maar ik wed dat er best hulpvolle exemplaren zijn te vinden.
    Celeste
    Celeste
    Member
    Member

Vrouw Aantal berichten : 64

Bericht van Celeste zo 3 mei - 20:50

Ik vind al jullie ideeën wel heel leuk en zou er graag aan meedoen! Maar er is een maar. Als we geen leden hebben, heeft het dan wel zin om al die dingen op te gaan zetten? Ik bedoel, het word dan wel gestart, maar strand uiteindelijk ook weer. Omdat we geen leden hebben. Ik vind dat we beter eerst flink reclame moeten gaan maken, mensen informeren over Schrijfsels en gewoon leden trekken. Anders word het forum nooit actief. En dat wil ik [en jullie vast en zeker ook] zo graag! :albino:
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina zo 3 mei - 22:44

Ja, dat ben ik met je eens, er moet veel meer gepromoot worden. Ik weet niet of Sharon - behalve wat mond tot mond reclame, links op haar eigen fora en onderschriften op dreuzels nog adverteert?

Misschien is het een idee om een Schrijfsels hyves aan te maken, dat is tegenwoordig de makkelijkste vorm van reclame..? Ik heb ooit al eens een link en een reclameverhaaltje en een link in het drukbezochte Pennen, Typen, Schrijven topic op desims.nl, toen zijn er een paar mensen hiernaartoe gekomen. Maar die heb ik hier in geen tijden meer gezien. Can you blame them, het is/was hier zo dood als een pier. (EDIT: ik heb nog een keer een link en promoverhaaltje neergezet in hun nieuwe topic...)

Dus je zult beiden moeten doen. Reclame maken heeft weinig zin als er 'niets aan de gang is', en projecten opzetten heeft weinig zin als er geen nieuwe leden komen. Maar als je er allebei aan werkt, dus EN reclame maken EN projecten opzetten, zou je hier nog wel eens een levendig forum van kunnen maken.

http://www.wikihow.com/Get-More-Members-on-a-New-or-Empty-Forum
    http://www.ehow.com/how_2384459_get-more-members-empty-forum.html

^ daar staan een hoop tips waar we wat aan kunnen hebben
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff ma 4 mei - 1:26

Ik ben het eens met Levina. Je moet zowel het forum actiever maken als meer nieuwe leden zoeken. Het ene werkt niet zonder het andere. Nieuwe leden haken heel snel af als ze merken dat er niet vaak gepost wordt, en je moet niet alleen nieuwe leden bijkrijgen, maar het belangrijkste (en moeilijkste) is om ze actief te houden. En daarvoor moeten er dingen gebeuren op een forum.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

Bericht van Sharon vr 8 mei - 12:28

Oké, ik ga even reageren op jullie berichten nu ik weer op het forum zit en tijd heb (heb slechts kort kunnen kijken steeds). Lang leve de tussenuren!

@ Levina post 1: Beide punten stimuleren is inderdaad het beste. Ik heb zelf geregeld het erg druk, maar wanneer ik tijd heb, probeer weer erop te komen. Tijdens de vakantie verwachtte ik tijd te hebben, maar steeds kwam er iets tussen. Ik zal alle leden binnenkort op hun e-mail een bericht sturen in de hoop dat ze weer komen, met name de mensen die nauwelijks iets posten. Ik zal ook proberen zo spoedig mogelijk eindelijk mijn commentaar op de inzendingen van de wedstrijd(en) te sturen, want het is al veel later dan ik gepland had, maar school werkt dus niet mee -_-'

@ Levina post 2: Schrijven en lezen zijn eigenlijk één. Door te lezen van boeken, doe je ervaring op en vaak ook inspiratie. Je kan zien hoe auteurs het gedaan hebben. Zo heb ik mijn stijl leren ontwikkelen voordat ik verhalen op het internet schreef. Ik zag hoe anderen het deden en ermee om gingen. Een boek kiezen is een leuk idee, maar het probleem waar ik mee zit dan: men moet het lezen om mee te kunnen praten. Ik heb zelf nu al een serie die ik wil lezen en ook een die ik erna wil lezen, maar voor school moet ik eerst boeken lezen en die moeten dus eerst gaan. En je kunt niet meepraten als je het boek niet gelezen hebt en ik denk dat meerdere mensen hiermee zitten. Het is wel erg leerzaam, dat moet ik je toegeven, maar het blijft een probleem. In het discussie forum kan je oorspronkelijk werken beoordelen en bespreken, misschien moeten we die actiever maken?
    Het uitkiezen van een werkje kan wel, maar zoals je zei: het kan een negatief effect hebben. We kunnen een nominatietopic ervoor maken en elke maand iemand uitkiezen die we gaan beoordelen en helpen, maar stimulerend. Dat zou wel goed kunnen werken en de schrijver wilt dan natuurlijk tips.

@ Milou post 2: Dat aparte onderdeel voor de lezers is niet echt mogelijk. Leden kunnen alles zien, en soms meer, wat niet-leden kunnen zijn. Wat wel zou kunnen is daar stukjes posten om hun aandacht te trekken en om ze te motiveren lid te worden.
    Dat punt dat je aanbracht bij Levina klopt, maar dan moet de schrijver wel aangeven dat hij of zij tegen veel kritiek kan. Het helpt wel het beste, dan weet je wat je anders kan doen. Maar niet iedereen vind dat even fijn en moet aangegeven worden.

@ Levina post 3: Ik reageer veel op jou, zeg. XD Maar over je vraag over de schrijversgroepen: Milou is daar moderator van, omdat het haar idee was. Ik zal zelf mijn eigen groep eens verder afmaken, speciaal voor fantasy schrijvers. Voor de rest kan ik enkel Milou en Saibi en Suus porren voor hun groep. Daar heb ik geen macht over. Maar ik hoop dat ook deze snel actief zullen worden.

@ Merdyff post 1: Dat systeem kan hier ook gebruikt worden, ik kan het geheel aanpassen in het beheersysteem. Om in te schrijven vind ik dan wel dat er een paar eisen moeten zijn, niet iedereen moet lid worden en iemand moet als moderator de taak van dat forum op zich nemen en de aanvragen goedkeuren. Wie daar mag posten, moet namelijk via een gebruikersgroep geregeld worden. Het boek kiezen is inderdaad moeilijk en daarbij - zoals ik al eerder zei - heeft niet iedereen steeds even veel tijd ervoor vanwege andere boeken die gelezen moeten worden.

En hier sla ik even dit bericht op voordat ik alles kwijt ben... XD

@ Levina post zoveel XD: Ja, het eerste boek zou niet zo heel moeilijk moeten zijn. Lekker Harry Potter? ^^
    Maar daarna kan het een stuk lastiger gaan worden. Maar als we dit echt willen gaan doen, kunnen we een topic maken waarin iedereen - de mensen die ingeschreven zijn - steeds 2 boeken mogen nomineren en daar een poll voor maken voor de volgende maand. Dan krijg je ongeveer een eerlijke stemming en misschien zitten sommige boeken er wel meerdere keren tussen. Eén boek nomineren kan ook, maar ik vermoed dat in het begin twee handiger is, gezien nog niet zoveel lid zullen zijn van die leesclub.

@ Celeste: Jee, ook een post van jou tongue Leden zijn inderdaad nodig voor de activiteiten, maar als er geen activiteit te doen is op het forum, komt er ook niemand. Als ze zien dat we nu bijvoorbeeld druk bezig zijn met ideeën en alles, zien ze activiteit en is de neiging lid te worden groter. Ik zal trouwens nog een leesfreak porren eindelijk lid te worden. Ze wilde niet lid worden wegens de weinige tijd, maar ik ken volgens mij geen grotere lees/fanfic fan dan haar tongue En dat is positief, want zij weet veel van schrijven en alles en geeft regelmatig commentaar.

@ Levina post na zoveelste post: Ik heb mond op mond reclame, mijn fora en op sites waar ik lid ben. Ik ben zelfs op andere schrijfsites lid geworden om reclame te maken (gelukkig was het gratis, maar ik doe er niet veel mee). Vroeger maakte ik altijd op tientallen Groups sites reclame en dat hielp enorm (ik heb ooit een site gehad met ruim 400 leden, maar ik vond het onderwerp saai worden doordat het kinderachtig werd XD). Nu is Groups echter weg en ben ik van een stuk minder sites lid. Enkel de mensen die ik vraag en enthousiast zijn, vroegen steeds meteen of ze ook anderen ernaar mochten sturen, dus het verspreid zich. En een Schrijfsels hyves? Dat klinkt goed en lijkt me leuk om te maken. Heeft iedereen hyves dan hier? Ik moet echter aan mijn ouders vragen, want toen ik hyves aanmaakte, mocht ik dat niet doen, maar dat is inmiddels weer een aantal jaren terug en vast mag het. Ik heb nu een eigen pc en mag veel meer dan toen tongue Bovendien zal het mijn aandacht ook weer naar hyves trekken waar ik vaak alleen op zit als ik iemand zoek of iets voor school moet regelen met mensen die ik niet op MSN heb. Misschien dat ik in mijn MSN naam reclame ga maken? Ik heb genoeg mensen in mijn lijst inmiddels XD
    En ik zal eens kijken zo naar die sites.

@ Merdyff hierboven: En voor die dingen zijn we nu aan het discussieren en heb ik moderators aangenomen om me te helpen het forum te onderhouden. Ik heb ergens nog altijd een lijst met dingen die ik erop wilde zetten, volgens mij. Eens even zoeken thuis...

Nou, dit was mijn megalange reactie, hopelijk niet té lang dat hij niet gepost word XD Ik hoor graag van jullie hierover en of jullie het ermee eens zijn of niet. Let niet op de onderstreepte/schuingedrukte dingen, maar dat zijn dingen voor mij zodat ik zie wat ik moet doen als ik thuis ben, anders moet ik weer alles lezen.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff vr 8 mei - 15:36

Sharon schreef:@ Levina post zoveel XD: Ja, het eerste boek zou niet zo heel moeilijk moeten zijn. Lekker Harry Potter? ^^
    Dat zou ik nu net niet doen, eerlijk gezegd. Om Harry Potter te bespreken hebben we Dreuzels, lijkt me. Ik denk dat daar zowat elk aspect van de boeken al grondig besproken is, dus het lijkt mij een beetje stom om dat nog eens te doen.
    Het idee om elk leesclub-lid boeken te laten nomineren en dan te stemmen, vind ik wel een goed idee, zoiets had ik zelf ook al in gedachten. Iedereen twee boeken laten nomineren en dan een poll waarbij je niet op je eigen boeken mag stemmen of zo (anders stemt iedereen natuurlijk gewoon op zijn eigen boeken. En dan misschien de volgende keer de persoon van wie het boek gekozen werd, geen boek laten nomineren, zodat iedereen de kans krijgt om eens een zelfgekozen boek te lezen. 't Is maar een ideetje, maar dat lijkt mij het eerlijkst.
    Het feit dat sommige mensen misschien niet zoveel tijd hebben om te lezen, mag denk ik geen reden zijn om het niet te doen. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die wel voldoende tijd hebben. En tot zolang je 'enkele' boeken kiest en geen volledige series, valt dat toch best wel mee?
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Bericht van Sharon vr 8 mei - 18:33

Mmm, ja. Daar zit ook wat in. Dan moeten we een ander boek waar we het snel over eens zijn uitkiezen voor de eerste keer, maar eerst moet ik het onderdeel nog maken. Gelukkig heb ik nu wat mods die me kunnen helpen ^^
    En waarschijnlijk komt de schrijfselshyves eraan tongue
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou vr 8 mei - 19:03

Zou het geen idee zijn als de mensen die meewillen doen, bijvoorbeeld, Sharon, Merdyff, Levina, Celeste, Saibi en ik.

Dan kiest Sharon als eerste een boek uit die iedereen dan gaat lezen en dan spreek je een tijd af, afhankelijk van de lengte van het boek. En dan weer een ander, totdat iedereen geweest is. Het best is denk ik als Sharon dan 3 boeken uitkiest, waar de rest uit stemt. En dan Merdyff 3 boeken uitkiest, waar de rest dan ook een favoriet gaat kiezen. Zo lees je ook eens boeken die je normaal niet zou lezen.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina vr 8 mei - 19:16

^ Oh, dat is echt een super idee! Dat is precies wat ik wilde bedenken om iedereen wat meer "soevereiniteit" te geven over de boekenkeuze en om niet elke keer hetzelfde soort boek te hoeven lezen, maar zelf niet kon bedenken.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Bericht van Sharon vr 8 mei - 20:44

Oké, de hyve voor het forum is aangemaakt. Ik ben er al mee bezig, maar het is nog het begin. Net zoals ik eens begonnen ben met dit forum. ^^
    http://schrijfselsfora.hyves.nl
    Celeste
    Celeste
    Member
    Member

Vrouw Aantal berichten : 64

Bericht van Celeste vr 8 mei - 20:50

Wauw goed bedacht zeg! Ik doe zeker mee :twisted: Ik had trouwens nog een ideetje voor de toekomst, en dan wel voor de verre toekomst. Maar het lijkt mij in ieder geval leuk;

Stel nou dat alle leden van het forum een keer op een afgesproken plek samen kopen, en dan al hun eigen, favoriete boeken meenemen. En dus dan graag je eigen smaak. Dan wisselen we boeken met elkaar uit, en lezen die. Dan meeten we weer, en vertellen elkaar wat we van elkaars boeken vonden! Het lijk heel erg op Milou's idee, maar zie het maar als Milou's Idee Level 2! Maar het is echt maar een idee voor de toekomst. Laten we Milou's plannetje maar eerst doen!
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Bericht van Sharon vr 8 mei - 20:53

Dat meeten: Ik hoop dat het ooit nog komt happy
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou vr 8 mei - 21:33

Ik mag toch niet meeten. Ik ben zelf ook te verstandig om te weten dat ik niet alleen kan reizen met de trein.
    Kyrke
    Kyrke
    New Member
    New Member

When you get what you want but not what you need
    Vrouw Aantal berichten : 18

Bericht van Kyrke za 18 jul - 13:08

Misschien kunnen de leden van de schrijfsels-hyve hun 'vrienden' (ja sorry, maar ik haat die benaming tongue) uitnodigen en op deze manier kunnen we nieuwe leden verwerven. ^^
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina za 18 jul - 13:14

Ik heb alle vrienden die van lezen en schrijven houden al uitgenodigd... 😢
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou za 18 jul - 13:21

Waarom dit idee nou weer? Ik houd niet van hyves. Niet zo veel vrienden vinden lezen leuk. Nog minder vrienden vinden schrijven leuk. En het minst van alles willen ze hun tijd verdoen (zoals zij het dan zo mooi zeggen) aan een 'forum'.

Dus nee. Dat idee gaat alvast niet op voor mij. Ik heb wel een die vind schrijven erg leuk, maar die wil haar schrijfsels niet openbaar maken. Of eigenlijk heeft ze maar een ding geschreven en dat wil ze niet openbaar maken. Verder heb ik haar een keertje zover gekregen dat ze op het forum kwam, maar ze vondt het niet echt leuk hier, zei ze. Ze wil geen commentaar krijgen zoals: 'Je moet wat meer gevoelens beschrijven!'. Want zo'n verhalen vindt ze niet leuk, zegt ze.
    Kyrke
    Kyrke
    New Member
    New Member

When you get what you want but not what you need
    Vrouw Aantal berichten : 18

Bericht van Kyrke za 18 jul - 13:31

Het was niet specifiek tegen jou gericht, Milou, want ik weet dat je niet van hyves houdt, maarja, ik dat dacht dat anderen misschien wel vrienden op hyves hadden die interesse hebben in een forum (want soort zoekt soort tongue).

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu zo 24 nov - 9:18