Oké, ik ga even reageren op jullie berichten nu ik weer op het forum zit en tijd heb (heb slechts kort kunnen kijken steeds). Lang leve de tussenuren!
@ Levina post 1: Beide punten stimuleren is inderdaad het beste. Ik heb zelf geregeld het erg druk, maar wanneer ik tijd heb, probeer weer erop te komen. Tijdens de vakantie verwachtte ik tijd te hebben, maar steeds kwam er iets tussen.
Ik zal alle leden binnenkort op hun e-mail een bericht sturen in de hoop dat ze weer komen, met name de mensen die nauwelijks iets posten. Ik zal ook proberen zo spoedig mogelijk eindelijk
mijn commentaar op de inzendingen van de wedstrijd(en) te sturen, want het is al veel later dan ik gepland had, maar school werkt dus niet mee -_-'
@ Levina post 2: Schrijven en lezen zijn eigenlijk één. Door te lezen van boeken, doe je ervaring op en vaak ook inspiratie. Je kan zien hoe auteurs het gedaan hebben. Zo heb ik mijn stijl leren ontwikkelen voordat ik verhalen op het internet schreef. Ik zag hoe anderen het deden en ermee om gingen. Een boek kiezen is een leuk idee, maar het probleem waar ik mee zit dan: men moet het lezen om mee te kunnen praten. Ik heb zelf nu al een serie die ik wil lezen en ook een die ik erna wil lezen, maar voor school moet ik eerst boeken lezen en die moeten dus eerst gaan. En je kunt niet meepraten als je het boek niet gelezen hebt en ik denk dat meerdere mensen hiermee zitten. Het is wel erg leerzaam, dat moet ik je toegeven, maar het blijft een probleem. In het discussie forum kan je oorspronkelijk werken beoordelen en bespreken, misschien moeten we die actiever maken?
Het uitkiezen van een werkje kan wel, maar zoals je zei: het kan een negatief effect hebben. We kunnen een nominatietopic ervoor maken en elke maand iemand uitkiezen die we gaan beoordelen en helpen, maar stimulerend. Dat zou wel goed kunnen werken en de schrijver wilt dan natuurlijk tips.
@ Milou post 2: Dat aparte onderdeel voor de lezers is niet echt mogelijk. Leden kunnen alles zien, en soms meer, wat niet-leden kunnen zijn. Wat wel zou kunnen is daar stukjes posten om hun aandacht te trekken en om ze te motiveren lid te worden.
Dat punt dat je aanbracht bij Levina klopt, maar dan moet de schrijver wel aangeven dat hij of zij tegen veel kritiek kan. Het helpt wel het beste, dan weet je wat je anders kan doen. Maar niet iedereen vind dat even fijn en moet aangegeven worden.
@ Levina post 3: Ik reageer veel op jou, zeg. XD Maar over je vraag over de schrijversgroepen: Milou is daar moderator van, omdat het haar idee was.
Ik zal zelf mijn eigen groep eens verder afmaken, speciaal voor fantasy schrijvers. Voor de rest kan ik enkel Milou en Saibi en Suus porren voor hun groep. Daar heb ik geen macht over. Maar ik hoop dat ook deze snel actief zullen worden.
@ Merdyff post 1: Dat systeem kan hier ook gebruikt worden, ik kan het geheel aanpassen in het beheersysteem. Om in te schrijven vind ik dan wel dat er een paar eisen moeten zijn, niet iedereen moet lid worden en iemand moet als moderator de taak van dat forum op zich nemen en de aanvragen goedkeuren. Wie daar mag posten, moet namelijk via een gebruikersgroep geregeld worden. Het boek kiezen is inderdaad moeilijk en daarbij - zoals ik al eerder zei - heeft niet iedereen steeds even veel tijd ervoor vanwege andere boeken die gelezen moeten worden.
En hier sla ik even dit bericht op voordat ik alles kwijt ben... XD@ Levina post zoveel XD: Ja, het eerste boek zou niet zo heel moeilijk moeten zijn. Lekker Harry Potter? ^^
Maar daarna kan het een stuk lastiger gaan worden. Maar als we dit echt willen gaan doen, kunnen we een topic maken waarin iedereen - de mensen die ingeschreven zijn - steeds 2 boeken mogen nomineren en daar een poll voor maken voor de volgende maand. Dan krijg je ongeveer een eerlijke stemming en misschien zitten sommige boeken er wel meerdere keren tussen. Eén boek nomineren kan ook, maar ik vermoed dat in het begin twee handiger is, gezien nog niet zoveel lid zullen zijn van die leesclub.
@ Celeste: Jee, ook een post van jou
Leden zijn inderdaad nodig voor de activiteiten, maar als er geen activiteit te doen is op het forum, komt er ook niemand. Als ze zien dat we nu bijvoorbeeld druk bezig zijn met ideeën en alles, zien ze activiteit en is de neiging lid te worden groter.
Ik zal trouwens nog een leesfreak porren eindelijk lid te worden. Ze wilde niet lid worden wegens de weinige tijd, maar ik ken volgens mij geen grotere lees/fanfic fan dan haar
En dat is positief, want zij weet veel van schrijven en alles en geeft regelmatig commentaar.
@ Levina post na zoveelste post: Ik heb mond op mond reclame, mijn fora en op sites waar ik lid ben. Ik ben zelfs op andere schrijfsites lid geworden om reclame te maken (gelukkig was het gratis, maar ik doe er niet veel mee). Vroeger maakte ik altijd op tientallen Groups sites reclame en dat hielp enorm (ik heb ooit een site gehad met ruim 400 leden, maar ik vond het onderwerp saai worden doordat het kinderachtig werd XD). Nu is Groups echter weg en ben ik van een stuk minder sites lid. Enkel de mensen die ik vraag en enthousiast zijn, vroegen steeds meteen of ze ook anderen ernaar mochten sturen, dus het verspreid zich. En een Schrijfsels hyves? Dat klinkt goed en lijkt me leuk om te maken. Heeft iedereen hyves dan hier? Ik moet echter aan mijn ouders vragen, want toen ik hyves aanmaakte, mocht ik dat niet doen, maar dat is inmiddels weer een aantal jaren terug en vast mag het. Ik heb nu een eigen pc en mag veel meer dan toen
Bovendien zal het mijn aandacht ook weer naar hyves trekken waar ik vaak alleen op zit als ik iemand zoek of iets voor school moet regelen met mensen die ik niet op MSN heb. Misschien dat ik in mijn MSN naam reclame ga maken? Ik heb genoeg mensen in mijn lijst inmiddels XD
En ik zal eens kijken zo naar die sites.
@ Merdyff hierboven: En voor die dingen zijn we nu aan het discussieren en heb ik moderators aangenomen om me te helpen het forum te onderhouden. Ik heb ergens nog altijd een lijst met dingen die ik erop wilde zetten, volgens mij.
Eens even zoeken thuis...
Nou, dit was mijn megalange reactie, hopelijk niet té lang dat hij niet gepost word XD Ik hoor graag van jullie hierover en of jullie het ermee eens zijn of niet. Let niet op de onderstreepte/schuingedrukte dingen, maar dat zijn dingen voor mij zodat ik zie wat ik moet doen als ik thuis ben, anders moet ik weer alles lezen.