Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 plaatsers

Reactietopic Lessen

Fantasy_girl
    Fantasy_girl
    Admin
    Admin

Don't live in the past, think about the future
    Vrouw Aantal berichten : 165

Reactietopic Lessen Empty Reactietopic Lessen

Bericht van Fantasy_girl vr 5 dec - 18:17

Reactietopic Lessen

Hier kan je commentaar geven op de lessen, zodat je die niet tussendoor post. Bij de lessen kan namelijk huiswerk gegeven worden, die de maker dan voor je nakijkt. Zonder allerlei andere dingen tussendoor (die dus hier terecht komen) is het beter te overzien.
    Onzin post je hier niet, maar wel andere dingen die met de lessen en eventueel tips te maken hebben. Hier kan je bijvoorbeeld vragen stellen over de lessen (en andere dingen die met hun onderdeel te maken hebben) aan de 'leraren'. Ook mag je hier vragen wanneer er een nieuwe les komt als dit niet duidelijk is, of vragen hoe je lessen moet maken en wat je moet doen... Zoiets. Hier kan de prof ook vragen wat mensen van zijn lessen vinden. Het is dus een beetje als een gang tussen de klaslokalen waar de leerlingen en docenten met elkaar in contact komen.
    Bij de lessen zelf komen dit soort dingen niet te staan, behalve dat het eventuele huiswerk verstuurd is. Zorg er aub alleen voor dat het hier geen chat wordt! Daar hebben we een chatbox voor.
    Veel plezier en succes!
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Reactietopic Lessen Empty Re: Reactietopic Lessen

Bericht van Merdyff ma 8 dec - 0:28

Vraagje: Ik heb voor een ander forum twee lessen gemaakt: één over het correct gebruik van aanhalingstekens en de manieren om iets wat je aanhaalt uit te drukken (directe rede, indirecte rede,...) en één over het maken van een goede beschrijven. Ik wil die hier ook wel posten als er mensen geïnteresseerd zijn, maar waar horen die thuis? Aangezien het niet specifiek over verhalen of one-shots of zo gaat, maar over iets dat je eigenlijk altijd kan gebruiken.

Edit: Oh, ik zie net in de Biebregels dat enkel gevorderde schrijvers lessen mogen posten. Dat wil zeggen dat ik mijn lessen dus (nog) niet mag posten. Jammer.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

Bericht van Sharon ma 8 dec - 20:50

Voor Dreuzels zeker? Dan vertrouw ik het wel en mag je ze best posten. Lessen zijn aparte topics, alleen de tips komen allemaal bij elkaar...
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff di 9 dec - 3:22

Nee, niet voor Dreuzels, maar wel voor een ander forum waarop 'Dreuzel-mensen' zitten. Ik kan ze posten en ze niet goed zijn, verwijder je ze maar weer. Maar (en dit komt vast behoorlijk opschepperig over, maar dat is niet echt de bedoeling) ik denk niet dat dat nodig zal zijn.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

Bericht van Sharon di 9 dec - 10:38

Nou, ik ben benieuwd ^^
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff di 9 dec - 15:53

@ Celeste: Ik vind je tips voor fantasy-verhalen erg interessant. Tot hiertoe heb ik zelf nog niet echt fantasy geschreven, maar als ik dat ooit wil doen, ga ik je tips zeker in mijn achterhoofd houden. Alleen met de tip over de namen ben ik het niet helemaal eens. Je hebt wel gelijk dat je geen ellenlange, niet te onhouden namen moet verzinnen, maar ik denk dat als je je personages in een fantasy-verhaal Klaas en Piet zou noemen, de sfeer echt helemaal om zeep is. Speciale namen zijn best wel belangrijk voor de juiste sfeer van een fantasy-verhaal, vind ik. Als Tolkien zijn hoofdpersonages Charlie, John en Robert had genoemd in plaats van Frodo, Gandalf en Aragorn zou het toch niet hetzelfde geweest zijn, denk ik.
    Celeste
    Celeste
    Member
    Member

Vrouw Aantal berichten : 64

Bericht van Celeste di 9 dec - 19:02

Klaas en Piet waren voorbeelden xD. Namen als Gandalf en Frodo, of Legolas Greenleaf zijn mooi. En een aparte en nieuwe naam is super. Maar je snapt vast wel wat ik bedoel met onuitspreekbare kilometers lange namen tongue
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Bericht van Milou za 13 dec - 23:07

@ Celeste: Ik denk niet dat iemand zo slim is om een personages Gnionoemiejalakaraktisapipilutarmarcardeddikamaradalustas te noemen XD
    Of je moet behoorlijk dom zijn en denken dat je Ctrl C en V mag gebruiken en dat lezers het wel zullen onthouden XD

In Mijn Puzzel van Mij, heb ik een invloedsrijke en machtige familie ook andere namen gegeven. Clementine en Viëndra. Dat heb ik niet gedaan omdat ik 'Sjaakie' een leukere naam vond, nee, dat doe ik ook vanwege de achtergrond van de personen.
    Celeste
    Celeste
    Member
    Member

Vrouw Aantal berichten : 64

Bericht van Celeste ma 22 dec - 18:40

Dat soort namen zijn heel leuk, en brengen idd sfeer toe aan het verhaal. De tip over namen is trouwens niet geheel zelf bedacht. Ik had het voortgebracht uit reacties op een topic op een andere site. Het was een topic waar je je fantasy-inzakkers kon plaatsen. En veel mensen zeiden niet te houden van onuitspreekbare kilometers lange namen tongue
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Bericht van Milou za 14 feb - 19:33

Merdyff, ik heb jouw tips/lessen eens bekeken. Die van de directe en indirecte reden heb ik overgeslagen, maar misschien ga ik die ook nog wel eens bekijken!

De les over beschrijvingen vind ik heel goed, over al je zintuigen gebruiken, de meesten vertellen inderdaad alleen maar het zien en niet het ruiken, voelen, horen, etc.

Ik vind dat je heel goed duidelijk hebt gemaakt wat het verschil is! happy Een goede les dus.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff zo 15 feb - 20:47

Dank je wel, Milou. Ik ben blij dat je het een goede les vindt. Hopelijk heb je er iets aan gehad.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu do 21 nov - 17:12