Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

Reactietopic

Fantasy_girl
    Fantasy_girl
    Admin
    Admin

Don't live in the past, think about the future
    Vrouw Aantal berichten : 165

Reactietopic Empty Reactietopic

Bericht van Fantasy_girl zo 23 nov - 19:35

Reactietopic

Hier mag je reacties posten op de verhalen van een ander. Ook kan je hier complimenten, tips en anderen dingen kwijt over de verhalen. Blijf wel beleefd en ga niet schelden! Ga ook niet van die nutteloze berichtjes posten, want die worden verwijdert en kan het ook zijn, als het te vaak gebeurd, dat je een tijdelijke ban krijgt van de bieb of misschien zelfs van het hele forum! Ook kan het zijn dat je eigen topic gesloten wordt dan om die reden, als je er eentje hebt...

Veel plezier!
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Reactietopic Empty Re: Reactietopic

Bericht van Merdyff do 18 jun - 23:08

Oeh, ik ga de eerste zijn die hier een reactie post.

Milou, een korte reactie op je songteksten. Ten eerste vind ik het knap dat je songteksten kan schrijven, want mij lijkt het ongelooflijk moeilijk. Ik ben sowieso niet zo goed in dichten en bij songteksten moet dat dan ook nog passen op een melodie en zo, dus het is iets waar ik de komende tijd mij waarschijnlijk niet aan waag. Twee, het is een beetje vreemd om songteksten gewoon te lezen, zonder de melodie te horen. Komt nooit zo goed over. Ik ben eigenlijk best benieuwd naar de melodie. Ten derde, ik vind de inhoud, het thema, de beelden/gevoelens die je oproept van je teksten erg mooi, het lijkt echt wel iets wat kan werken als song. De eerste bevat alleen ongelooflijk veel fouten tegen het Engels. En ik weet dat er zoiets bestaat als dichterlijke vrijheid, maar sorry dat ik het moet zeggen: de fouten in jouw tekst zijn te erg en te talrijk om daaronder te vallen. De tweede tekst is wél goed, daarin heb ik op het eerste zicht geen fouten in ontdekt. Die vond ik dan ook de mooiste van de twee.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Bericht van Milou do 18 jun - 23:25

Wauw, Soetkin! Ongelooflijk veel bedankt voor je reactie! Het is trouwens inderdaad een beschamend iets, die Engelse foutjes. Dat komt deels doordat ik echt een ramp in Engels ben, maar ook dat het snel gemaakt is. Ik zal er nog eens naar kijken, maar ik kan niet beloven dat de fouten er echt uitgehaald worden door zo een persoon als ik!

Op je eerste punt, ik snap het zelf ook niet. Het leek mij ook altijd een ramp, maar ik had laatst een tekstje gelezen en ik bedacht er zowat vanzelf een passend melodietje bij en het klonk ook nog redelijk boven het achterlijk zijn. En eigenlijk gaat het nu een beetje vanzelf, best wel grappig, want ik ben niet echt muzikaal.
    Je tweede punt, ik weet dat het erg vreemd is, ik vind het zelf ook zo. Laatst moest ik mijn mooiste songtekst uitzoeken en het bleek dat veel liedjes die toch leuk en mooi zijn, niet zo een hele goede songtekst hadden dan dat ik verwacht had. Best vreemd eigenlijk.
    Oeh, erg bedankt! Dit is zo ongeveer mijn vierde songtekstschrijf-poging en het is leuk om er dan toch wel goed commentaar over te krijgen!

Dankjewel dus!

Edit: En ik de tweede dus. wink
    Edit 2: Ik heb eens gekeken naar die songtekst, maar ik zie het gewoon écht niet. Ik ben echt slecht in Engels. Ik laat het mijn half-Engelse vriendin wel eens nakijken, die kan het vast veel beter dan ik! very happy
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Bericht van Merdyff do 18 jun - 23:35

Als je wilt, kan ik er ook wel de fouten uithalen, maar dan wel na mijn examens. Vandaag heb ik er geen zin meer in.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Bericht van Milou vr 19 jun - 14:44

Oh, ja! Dat zou ik heel erg op prijs stellen! Het maakt niet uit wanneer je het doet, ik vind het al heel fijn dát je het wil doen!

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu za 23 nov - 12:41