Nog een reactie op de eerste post van Celestes nieuwe fanfic: Mij heb je ook nieuwsgierig gemaakt, klinkt leuk! En de banner, prachtig.... De namen va haar vrienden vind ik ook prachtig. Is het trouwens niet moeilijk om in je ene fic de hoofdpersoon Joanna te noemen, en in de andere Joanne?
Milou: Mooi nieuw hoofdstuk van Schijn Bedriegt! Ik wil als eerste even zeggen dat het ongelooflijk raar is om een verhaal te lezen met een naamgenoot in de hoofdrol voor mij. Zelden kom ik de naam 'Levina' ergens anders tegen dan op mijn eigen schriften, proefwerkblaadjes, paspoort, als gebruikersnaam en uit de monden van vrienden, familie en anderen die ik ken, wat me eigenlijk wel bevalt; Levina is Levina en Levina ben ik, lekker simpel. Maar nu heb ik dus nogal wat moeite om jouw Levina voor me te zien: Levina heeft pikzwart haar? Een bruine huid? Nooohhh, ik heb lichtblond haar en een melkwitte huid!
Ach, gelukkig heb je in de hij/zij-vorm geschreven en niet in de ik-vorm, want nu kan ik me toch enigszins voorstellen dat ze iemand anders is...
Anyway – mijn god, ik heb ondertussen honderdvijfentwintig woorden over niks lopen praten – je hebt me heel erg nieuwsgierig gemaakt, ik wil echt weten hoe het verdergaat. Met die zesdeklasser en al, wauw, je beschrijft hem echt mooi!
Mijn favoriete zin: '
Zoals hij daar zat in een comfortabele stoel, starend naar het haardvuur, alsof er een wonderbaarlijke schat in lag.'
De zin is geen literair hoogstandje of wat, maar het doet me echt iets. Ik kan het precies voor me zien...
Minst favoriete zin: '
Als een oceaan waarin je kunt verdrinken.'
Te cliché, serously. Maar zo gaat dat toch meestal met verliefd zijn; op een gegeven moment praat je enkel nog in clichés.
Ik zie nog een paar foutjes, ergens ben je een punt vergeten:
Levina kwam aan bij de Westertoren Er stonden heel wat meer mensen
En een hun waar hen moet staan:
Levina lette niet op hun en ze klopte zachtjes op de deur.
'Hen' gebruik je na een voorzetsel (
op) of als het een lijdend voorwerp is.
Al met al vond ik het een leuk hoofdstuk!
En wist je dat 'Levina' ook
bliksem, of
lief kan betekenen? En dat volgens anderen het weer van de Latijnse prinses 'Lavinia' komt, om wie een oorlog werd gestart nadat twee mannen beiden met haar wilden trouwen?
Ik weet niet of ik daar nou zou blij mee moet zijn, want je weet,
nomen est omen, je naam is een voorteken!