Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

    Mijn Amerika

    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Mijn Amerika Empty Mijn Amerika

    Bericht van Sharon ma 24 jan - 18:00

    Literaire prijs van de Provincie Gelderland 2011
    Aan: schrijvers in Nederland en Vlaanderen

    Uitnodiging tot deelname aan de Literaire Prijs van de provincie Gelderland 2011

    In short the United States of America is not surrounded.
    Gertrude Stein

    Slechts weinig landen spreken z� tot onze verbeelding als Amerika. Amerika geldt als een overdrijving, een vergrotende trap, maar evengoed als een verdwijnpunt, een slokop en een clich�. We kunnen Amerika opvatten als een symbool, een ding, een mentaliteit en natuurlijk als een landschap dat zich almaar verder lijkt uit te strekken. Voor deze zeventiende editie van de Literaire Prijs van de provincie Gelderland willen wij u daarom van harte uitnodigen om uw eigen land van de onbegrensde mogelijkheden te betreden en een kortverhaal (1000-1400 woorden) te schrijven of drie (korte) gedichten met als onderwerp �Mijn Amerika�.

    Deelname aan de wedstrijd staat open voor alle aspirant-schrijvers in het Nederlandse taalgebied. Om deel te nemen dient u eerst een wedstrijdreglement aan te vragen, bij voorkeur per e-mail: info@literairtijdschriftparmentier.nl, of eventueel telefonisch: 06-42234041. Inzendingen zonder aanvraag van het reglement worden van deelname uitgesloten. Uw inzending moet uiterlijk 25 februari 2011 in het bezit zijn van Parmentier.

    Een vakjury, bestaande uit Kees 't Hart (voorzitter), Vincent Schmitz en Han van der Vegt, zal alle inzendingen beoordelen. Voor de beste inzending is er een prijs van � 1250,- te winnen. Daarnaast ontvangt de beste Gelderse debutant een bedrag van � 750,-. De feestelijke uitreiking van de prijzen vindt plaats tijdens de Arnhemse editie van het Wintertuinfestival, op 29 mei 2011 om 15.00 uur, in het Posttheater in Arnhem.

    Wij kijken uit naar uw inzending!

    Bron: http://www.literairtijdschriftparmentier.nl/index.php?id=3

      Het is nu vr 17 mei - 9:56