Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 plaatsers

Recensies en waarderingen

Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Recensies en waarderingen Empty Recensies en waarderingen

Bericht van Levina za 18 jul - 20:51

Recensies en waarderingen

Dit topic is bedoeld voor recensies (en waarderingen) in alle soorten en maten, voor alle types media.
    Het kan dus zijn voor een CD, film, boek, tijdschrift, site; maakt niet uit!
    Wees genuanceerd en netjes in wat je schrijft, en spoiler niet! Het maakt niet uit hoe lang of kort of professioneel of diepzinnig je stukje is, het gaat erom dat we meningen en tips uitwisselen. En als je ergens op wilt reageren: doe dat alleen door een eigen recensie te plaatsen. Zo blijft het topic geordend.
    Een plaatje (liever niet groter dan 120 pixels breed en 160 pixels lang) van de cover, poster of omslag wordt op prijs gesteld!

Gelieve dit lijstje aan te houden:

Naam:
    Soort media:
    Auteur:
    Oordeel: geef maximaal vijf sterren (⭐) OF een cijfer tussen één en tien
    EAN / ISBN13: eventueel
    Overig: eventueel, aantal pagina's of tijdsduur, bijvoorbeeld
    Toelichting: je eigenlijke recensie
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Recensies en waarderingen Empty Recensie -

Bericht van Joost di 21 jul - 18:50

Naam: De eenzaamheid van de priemgetallen
    Soort media: Boek
    Auteur: Paolo Giordano
    Oordeel: ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
    EAN / ISBN13: 9789023434962
    Overig: aantal pagina's: 318; uitgeverij: Cargo - De Bezige Bij: Amsterdam; originele titel: La solitudine dei numeri primi; vertaald door: Mieke Geuzebroek en Pietha de Voogd.
    Toelichting: Het alom bejubelde boek van de Italiaan Paolo Giordano (26). Het genre van het boek is niet een genre wat mij normaal aanspreekt, maar de goede recensies en het feit dat ik wel eens iets nieuws wilde proberen, deden mij er toe bewegen het boek te kopen. Het boek is verdeeld in verschillende tijdvakken (1983, 1984, 1991, 1998, 2003, 2007). Ikzelf vind dit prettig, omdat je zo de twee hoofdpersonen (Mattia en Alice) goed leert kennen.
    Ik vind de schrijfstijl erg prettig (doet me in de verte denken aan de Tranen van de moordenaar, nu ik er aan terug denk). Het verhaal heeft een aantal verrassende wendingen die je alleen nog maar door willen doen lezen.
    Kortom, een echte aanrader!

Recensies en waarderingen 36579102532
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Recensies en waarderingen Empty Re: Recensies en waarderingen

Bericht van Levina do 23 jul - 12:27

Naam: 25th Hour
    Soort media: Film
    Auteur: Spike Lee (regie), David Benioff (script)
    Oordeel: ⭐⭐⭐⭐⭐ / 9,5
    EAN / ISBN13: 8711875967375
    Overig: 129 minuten. Met Edward Norton, Philip Seymour Hoffman, Barry Pepper en Brian Cox. Genre is drama (/ criminaliteit).
    Toelichting: Grandioze film. Over het verhaal wil ik niets zeggen. Dat moet je gewoon zien.
    De ijzersterke dialogen maken de film ontzettend spannend, meeslepend en sterk. De karakters zijn diep, het acteerwerk uitmuntend. Bijzonder camerawerk.
    In het begin wordt je geïntroduceerd aan verschillende verhaallijnen - zo lijkt het, maar dan krijg je steeds meer te weten en wordt je steeds dieper in het verhaal gezogen.
    De film zal me nog lang bijblijven.

Recensies en waarderingen 10xheah
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Levina zo 2 aug - 11:15

Naam: Kwaad Bloed
    Auteur: Marita de Sterck
    Oordeel: ⭐⭐⭐⭐ / 8
    EAN / ISBN13: 9789045103549
    Overig: 160 pagina's
    Toelichting: Ik vond het een geweldig, mooi geschreven boek. Het speelt zich af in de jaren vijftig (van de twintigste eeuw), als (plusminus) twaalfjarige Emma naar een heel strenge kostschool wordt gestuurd omdat haar zus ziek is. Maar in plaats van dat alles in het klooster rein, heilig en 'kuis' is, hoort Emma meer vuile liedjes en groeit ze meer dan ooit. Ze stelt ook allerlei vragen, over godsdienst, over taboes, over wat 'wel en niet kan', met een frisse blik.
    Een verrassend einde bij een krachtig boek.
    Echt een aanrader, maar wel meer voor meisjes dan voor jongens. Hoewel die er niet minder van zouden worden als ze dit lazen!

Recensies en waarderingen 209jebn

EDIT: Dit is mijn 400e bericht. :shock:
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Recensies en waarderingen Empty Taal is zeg maar echt mijn ding

Bericht van Joost do 27 aug - 14:38

Naam: Taal is zeg maar echt mijn ding
    Auteur: Paulien Cornelisse
    Oordeel: ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
    EAN / ISBN13: 9789025430498
    Overig: aantal pagina's: 213; uitgeverij: Uitgeverij Contact.
    Toelichting: Voor iedereen die iets met taal te maken heeft en voor iedereen die er niks mee te maken heeft. Een geweldig boek. Het boek gaat over taal (moge dat duidelijk zijn), niet over taal zoals het gesproken en gebruikt zou moeten worden, maar over hoe mensen dat bewust en onbewust doen. Over modewoorden, bepaalde types mensen en hoe mensen zichzelf onbewust profileren door middel van taal. Ook de droge humor en de grappige tekeningen komen het boek zeker ten goede.
    Ik heb alleen maar gelachen toen ik dit boek aan het lezen was. Het is erg herkenbaar en fijn geschreven! ❤

Recensies en waarderingen BoekCornelisse
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Recensies en waarderingen Empty The Proposal

Bericht van Joost ma 31 aug - 12:58

Naam: The Proposal
    Soort media: Film
    Auteur: Ann Fletcher (regie)
    Oordeel: ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
    EAN / ISBN13: 2550009259179
    Overig: duur: 1.58; hoofdrollen: Sandra Bullock, Ryan Reynolds; genre: romantische komedie.
    Toelichting: Sandra Bullock speelt een zeer succesvolle, maar op kantoor gehate uitgever (genaamd: Margaret). Ryan Reynolds (Andrew), haar stuntelende assistent, doet er alles aan om zelf op een dag ook editor te worden en zijn manuscript uitgegeven gezien worden.
    Margaret is Canadees en dus een immigrant in de VS, daarnaast dreigt ze ook nog uitgezet te worden. Ze heeft echter het 'ingenieuze' idee om met Andrew te trouwen zodat ze in de VS kan blijven. Andrew stemt in, onder een aantal voorwaarden. Het plan is om na het trouwen gelijk weer te scheiden en op die manier van elkaar af te zijn. Maar wanneer ze naar de familie van Andrew in Alaska gaan, loopt weinig als gepland...
    Het verhaal klinkt cliché, maar heeft een redelijk verrassend einde. Het acteerwerk in film is goed, het heeft de humor van Bridget Jones en de personages (vooral de oma ('omie') van Andrew) zijn erg grappig!
    Recensies en waarderingen 53686

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu ma 25 nov - 0:59