Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn Giechelende Tante

Lord_Loss
    Lord_Loss
    New Member
    New Member

Man Aantal berichten : 17

Mijn Giechelende Tante Empty Mijn Giechelende Tante

Bericht van Lord_Loss ma 7 sep - 15:04

MIJN GIECHELENDE TANTE
    Mijn Giechelende Tante Mgtv Mijn Giechelende Tante W650
    Samenvatting:

Alles
    was goed in Miriams leven. En toen Pats! Boem! Allebei haar ouders dood. Nu moet Miriam gaan wonen bij haar tante Charlotte, in een enorme villa, waar veel gasten over de vloer komen. Al snel valt Miriam is vreemds op. Veel van haar tantes gasten hebben nogal de neiging om dood te gaan. Ze besluit om op onderzoek uit te gaan en ontdekt een schokkend familiegeheim.

Leeswijzer:
    Mijn Giechelende Tante Button3v Mijn Giechelende Tante W65Mijn Giechelende Tante Button5r Mijn Giechelende Tante W65Mijn Giechelende Tante Button9c Mijn Giechelende Tante W65

momenteel op non-actief

Laatst aangepast door Lord_Loss op wo 25 aug - 1:04; in totaal 1 keer bewerkt
    Lord_Loss
    Lord_Loss
    New Member
    New Member

Mijn Giechelende Tante Empty Re: Mijn Giechelende Tante

Bericht van Lord_Loss ma 7 sep - 15:04

-1-

“Miriam! Zet die teringherrie eens heel snel uit! Ik heb je verdomme al 10 keer geroepen!” Miriam valt zo’n beetje van haar stoel. Haar vader staat in de deuropening, alle 150 kilo’s van hem. Als hij zo kwaad is als hij nu is het best een komisch gezicht, alsof er een trillende tomaat voor je neus staat. “Als je nu niet die herrie uitzet en razendsnel je naar beneden begeeft dan zal je een dreun krijgen die je je tot je dood zal herinneren!” En Miriam wist dat hij het niet zomaar verzint! Ze heeft vaak genoeg klappen gekregen die ze waarschijnlijk voor altijd zal herinneren. Ze hoort de dreunende stappen van haar vader als hij er vandoor gaat. Ze keert zich terug naar haar laptop. Damn! Ze zat net zo’n fijn yaoi-verhaal te lezen, en het werd net spannend. Jammer dan, ze leest hem wel verder als ze vanavond weer thuis is. Ze had echt geen zin in vanavond. Ze moest met haar ouders naar haar oma, wie had besloten dat het tijd was voor een familiereünie. En als Miriam ergens een hekel aan had dan was het wel haar familie. Ze waren allemaal zo christelijk als het maar zijn kan, en altijd weer die vragen van “Hoe oud word je nu?” en “In welke klas zit je?”. Een keer is niet erg, maar een familielid die het 20 keer vraagt (en dan nog eens zeker 15 van die familieleden) dat is meer irritant dan iets anders. En dan zag ze vanavond ook nog eens haar neef, waar ze gigantisch verliefd op was. Jep, haar neef. Ze wist dat het niet toegestaan was, maar toch bleef ze stiekem hopen dat ze vanavond stiekem weg konden sluipen en dan de hele nacht in een kast kunnen liggen zoenen. Het was ook niet een echte neef. Meer achterneef…soort van. Hij was de kleinzoon van Miriam’s moeders oudste zus (die zus had haar kinderen heel jong, en Miriam’s moeder juist heel oud) dus er zaten nog behoorlijk generaties tussen. Dat levert toch geen mutantbaby’s op? Zucht, oké, meisje, genoeg gedroomd, denkt Miriam, tijd om te vertrekken. Ze sluit haar computer niet af, ze is druk aan het downloaden (wat? Iedereen doet het!) en loopt naar beneden. Haar moeder staat al ongeduldig op haar te wachten. Kreun…was het maar morgen…

“Waarom kon je nou niet gewoon die leuke trui aandoen die tante Charlotte voor je had gekocht? Ze had heel veel moeite voor je gedaan! Het enige wat je dan kan doen is laten zien dat je het aardig van haar vind!”. Miriam’s moeder doet dit nou altijd. Een schuldgevoel aanpraten. Ze doet die trui niet aan omdat het een spuuglelijk ding is! Laat tante Charlotte maar in de stront zakken! “Miriam Marcella Woodward! Luister jij wel naar me?!” Oh, nee! Volledige naam-alarm! Miriam stopt snel haar telefoon, waar ze een spelletje op aan het spelen was, weg en kijkt verschrikt naar haar moeder die woest naar Miriam kijkt. “Ja, Mam. Sorry, Mam. De volgende keer trek ik de trui van tante Charlotte aan, Mam.” Zegt ze, met de bedoeling sarcastisch over te komen. “Mooi zo”. Helaas, dat kwam niet over. “Schat, moeten we niet hier de hoek om om bij mijn moeders huis te komen?” vraagt Miriam’s Moeder aan haar vader. “Nee, nee, lieverd, dit is korter. Zo zijn we zeker tien minuten eerder bij het huis, en dit slingert ook niet zo.” Helaas lette hij niet goed op en knalde de vrachtwagen met volle kracht tegen de auto en stierven Miriam’s ouders een meest pijnlijke dood…
    Lord_Loss
    Lord_Loss
    New Member
    New Member

Mijn Giechelende Tante Empty hoofdstuk 2

Bericht van Lord_Loss ma 7 sep - 15:11

-2-

“Het is echt supererg voor dit meisje” zegt Suzanne, de altijd vrolijke vrijwilligerswerker uit het psychiatrische instituut “Allebei haar ouders dood bij een vreselijk auto-ongeluk. En zij zelf lag ook zeker 2 maanden in het ziekenhuis. Wat had ze een geluk dat ik net kwam werken op dat moment in het instituut, want zo’n drama moet je natuurlijk met een aardig persoon kunnen verwerken, en gelukkig ben ik dat. Ik heb haar persoonlijk de afgelopen maanden door gesleurd. Ze vindt het echt superjammer dat ze me nooit meer te zien krijgt!” Oh, lelijke pokkentrol, wil je je smoel eens een keertje houden? denkt Miriam geïrriteerd. Ze mag Suzanne niet eens. Maar de trut wil haar maar niet met rust laten. Gelukkig mag ze eindelijk weg uit het instituut en gaat ze nu bij tante Charlotte wonen. Je zou denken dat die ‘aardige’ Suzanne deze laatste momenten bij Miriam zou willen zitten, maar die heeft het veel te druk met het versieren van de taxichauffeur, die toegegeven opvallend knap was en druk bezig met het proberen van weg te schuiven bij Suzanne uit de buurt. Miriam vindt het niet erg allemaal, ze vindt de rust om haar heen wel eventjes fijn. Niemand die haar probeert te onderzoeken. Het zal wel even wennen zijn, weer alleen te zijn. Nou ja, alleen…tante Charlotte was er nog. Blech, mam had 5 zussen, en dan moet ze naar die ene tante die sinds de jaren vijftig niet meer van kleding is veranderd. Dit gaan een interessante paar jaar worden. Miriam had geprobeerd om op zich zelf te gaan wonen, maar als 15-jarig meisje is dat helaas nog niet toegestaan en ze moest zeker nog 3 jaar bij haar tante wonen. Ze kijkt naar buiten. Alles is nog precies zoals ze het zich herinnert. In de 5 maanden sinds het ongeluk was Miriam nog nauwelijks buiten geweest, behalve kleine rondjes rijden in een rolstoel door het park achter het instituut met het vervelende gesnater van Suzanne achter zich. Maar nu was ze weer ‘vrij’ en de wereld was er nog, ook al zal het nooit meer helemaal hetzelfde zijn. Ze graait naar haar iPod en zet de muziek wat harder om niet te hoeven luisteren naar het constante gekwaak en ze gaat maar letten op het uitzicht wat ze heeft. Tante Charlotte woont in een prachtige villa vlak buiten de stad. Als klein kind kwam Miriam nog wel eens in het huis en dan raakte ze vaak verdwaald in de eindeloze gangen en kleine verborgen kamertjes. En nu gaat dat ook Miriams huis worden. Ze rilt bij de gedachte. Alles ging nu anders worden. En zo goed kende ze tante Charlotte nou ook weer niet.

De taxi rijdt de oprijlaan op, wat maar goed is, want daar is die voor bedoelt. Miriam kijkt naar het enorme herenhuis dat voor haar opdoemt. Er zijn een aantal dingen veranderd sinds de laatste keer dat ze hier was. De planten groeiden niet zo in het wild en als het goed is had tante eerst andere dakpannen. En het huis lijkt kleiner, hoewel dat ook kan zijn omdat Miriam nu groter is. Suzanne, wie ondertussen haar versierpogingen heeft opgegeven, springt uit de auto en loopt snel naar de kofferbak om de bagage te pakken. “Mir, lieverd, als jij nu snel eventjes gaat laten weten dat we er zijn dan pak ik je spulletjes wel.” Zegt ze in haar hatelijke zoete stem. Miriam loopt het bordes op. Ze begint ineens te twijfelen. Wat nou als ze het niet gaat redden bij tante Charlotte? Wat als ze gigantische ruzies gaat krijgen? Wat dan? Al haar oude vrienden van school wonen bijna 100 kilometer hiervandaan. Voorzichtig drukt ze de oude bel in. In het huis hoort ze gelijk een rumoerig gedreun. Een paar seconden gaat de deur open en er staat een vrouw in de deuropening. Miriam herkent haar tante wel, maar ze lijkt anders. Ze is veel ouder dan dat ze haar herinnert, met haar normaal losse volle haren nu plat en in een knotje op haar achterhoofd geplakt. Ze is magerder en ze ziet er erg moe uit. Maar iets wat niet veranderd is zijn de ogen. Heldere blauwe ogen die je doorboren en het lijkt alsof ze richt in je ziel kunnen kijken. Miriam wordt er altijd een beetje ongemakkelijk door. Zij en tante Charlotte staan een poosje naar elkaar te kijken, niets zeggend, totdat de stilte wordt doorbroken door een irritant gekakel vlak achter Miriam “Ah, mooi zo, u bent er al. Mag ik er even langs? Deze tassen zijn nogal zwaar.” Suzanne verdwijnt achter tante, wie nog steeds strak naar Miriam kijkt. Na een paar seconden zegt tante Charlotte in haar rasperige, hese stem “Kom je nog binnen, meisje? Of heb je het meer naar je zin buiten in de kou?” en draait zich om en gaat achter Suzanne aan om haar te helpen met de koffers. Miriam blijft nog eventjes als verdoofd staan, maar loopt dan ook naar binnen in tante Charlotte’s huis…haar huis.

Gesponsorde inhoud

Mijn Giechelende Tante Empty Re: Mijn Giechelende Tante

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu do 21 nov - 23:00