Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

    Write with Passion... - Let's Talk

    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Write with Passion... - Let's Talk Empty Write with Passion... - Let's Talk

    Bericht van Sharon ma 7 sep - 17:50

    Write with Passion... - Let's Talk

    Hier kun je met anderen over de Write with Passion praten, over wat je van de opdrachten vind, hoe je aan ideeën komt, etc. Alles wat je hierover delen wilt. Ook kun je ideeën geven voor de volgende opdrachten die misschien aan bod kunnen komen en wie weet wordt het in een van de volgende rondes wel gebruikt!
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Write with Passion... - Let's Talk Empty Re: Write with Passion... - Let's Talk

    Bericht van Levina zo 13 sep - 19:59

    Zal ik dan maar beginnen?

    Over ronde twee kan ik weinig zeggen, denk ik, behalve dat ik wel van plan ben om mee te doen...

    Goed. Ronde twee. Eigenlijk gek, toen ik de opdracht las, dacht ik meteen aan prologen. (Nee, dat is niet gek, dat weet ik...) Hoe mysterieus die moeten zijn, wat ze moeten vertellen, welke informatie ze juist achter moeten houden, etc. Wat het gekke dus is, is dat ik totaal géén idee had van het verhaal zelf. Ik schreef eerst het proloog, en pas een paar weken later begon ik na te denken over het verhaal erachter.
    En dat vind ik best moeilijk, want de verhaallijnen die ik bedenk, worden nu al gelimiteerd door het proloog dat ik geschreven had.

    Goed, dat over ronde één.

    Ronde twee - ja, toch iets over ronde twee - vind ik een fantastische opdracht. Koppels fascineren mij, ik vind de relaties tussen twee mensen vaak nog interessanter dan dat ik de personen zelf vind. De dynamiek, botsingen, waarom zij juist bij elkaar willen zijn. Ik denk dat als je een personage neemt zonder zijn of haar relaties, dat net zoiets is als een woord uit zijn context. En de plaats die voor het stel veel betekent, daar schuilen hun verschillen in, en ook hun overeenkomsten.

    Heeft iemand Extremely Loud and Incredibly Close gelezen? Van Jonathan Safran Foer?
    Daarin wordt de onmogelijke relatie tussen de oma en opa van Oscar Schell in hun jonge jaren beschreven, en hun huis speelt daar een grote rol in.
    (Trouwens, wie dat boek niet gelezen heeft, raad ik aan om het toch te lezen. Het is uniek boek. Heel bijzonder. Écht bijzonder.)
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Write with Passion... - Let's Talk Empty Re: Write with Passion... - Let's Talk

    Bericht van Milou zo 13 sep - 20:28

    Nou. Ik praat dan ook maar even mee.

    Ik ga niet meedoen - goh wat een verassing, maar ik wens wel iedereen succes en ik zal proberen ze te lezen en als dat me lukt ook te stemmen.

    Ën ik vind het poepiejammer dat ik niet mee kan doen. Ik haat het. Ik voel me net een klein kind.

    Gesponsorde inhoud


    Write with Passion... - Let's Talk Empty Re: Write with Passion... - Let's Talk

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 17 mei - 8:16