Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

    Write with Passion...

    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Write with Passion... Empty Write with Passion...

    Bericht van Sharon di 9 dec - 16:18

    Write with Passion...


    Ja, de kerstvakantie is in aantocht en ik vind dat het tijd wordt om eens de eerste wedstrijd te organiseren, gezien de hele wedstrijd zelf wel wat tijd in beslag zal gaan nemen.
    De allereerste schrijfwedstrijd van het forum heet 'Write with Passion' oftewel 'Schrijf met Passie'. Daarover gaat dan ook deze eerste wedstrijd. Je doet dit in je eentje en de gehele wedstrijd zal uit meerdere rondes gaan bestaan. In iedere ronde krijg je een opdracht die je in bepaalde tijd (soms kort, soms lang, ligt aan de opdracht) moet maken. Het heeft steeds met schrijven te maken, dus het kan zijn dat je een keer een gedicht moet maken, dan een One Shot en dan weer wat anders.
    Via stemming op de anonieme werkjes (je stuurt ze namelijk naar de PB van Fantasy_girl die ze dan online zet) en de mening van de beheerster zal steeds bepaald worden wie hoeveel punten heeft verdient. Per ronde kan je dus een aantal punten verdienen en aan het einde van de wedstrijd worden al die punten bij elkaar opgeteld (per ronde gemiddelde van wat andere leden je geven en beheersters oordeel) en zo de winnaar bepaald.
    Hopelijk is alles duidelijk, anders kan je altijd een PM sturen en dan zullen ze hieronder in de FAQ verschijnen.

    ----------
    FAQ

    Hoe schrijf ik me eigenlijk in voor deze wedstrijd?
    Heel simpel, door je inzending van de eerste ronde op te sturen. Als dat gedaan is, doe je de hele wedstrijd mee (alle rondes). Mocht je een ronde niet mee willen doen, mag je dat zelf bepalen, maar dan moet je dus beter presteren om meer punten te verdienen dan iemand die elke ronde mee heeft gedaan. Je kan dus ook pas vanaf ronde 2 ofzo binnenvallen.

    Waar moet ik mijn inzending laten?
    Die stuur je op naar de PB van Fantasy_girl voor het einde van de deadline.


    Laatst aangepast door Sharon op ma 28 sep - 17:34; in totaal 1 keer bewerkt
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Write with Passion... Empty Opdracht 1

    Bericht van Sharon di 9 dec - 16:29

    Ronde 1

    Wat moet je doen?
    Laten we eens leuk beginnen bij het begin. Als allereerste opdracht moet je een Proloog schrijven van minstens 350 woorden en maximaal 800, anders is het niet echt een proloog meer tenslotte. Het is een proloog van een nog niet bestaand verhaal en het speelt zich af in de normale wereld of een wereld die je nu zelf verzint, dus geen Fanfictions! Voor de rest moet het iets met een passie of schrijven te maken hebben, bijvoorbeeld dat de hoofdpersoon een bepaalde passie heeft of juist een passie voor schrijven (beiden dus), of dat schrijven iemand helpt op de been te blijven, etc. Maak het zo orgineel mogelijk!

    Deadline
    Je moet je proloog opsturen vóór maandag 22 december 23.59 dinsdag 23 december 23.59. Je hebt dus twee weken de tijd om hem te maken en zo kan er nog een ronde in de vakantie lopen (waarschijnlijk).

    Hopelijk is alles duidelijk, anders kan je altijd een PM sturen en dan zullen ze hieronder in de FAQ verschijnen.

    ----------
    FAQ

    Is het bedoeld om later er nog een opdracht mee te maken?
    Dat is nog niet geheel zeker. Het is dus mogelijk en houd er rekening mee! Het kan zijn dat je een latere ronde er een hoofdstuk bij moet maken of iets anders dat er mee te maken heeft.


    Laatst aangepast door Sharon op zo 6 sep - 14:07; in totaal 1 keer bewerkt
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Write with Passion... Empty Re: Write with Passion...

    Bericht van Sharon zo 28 dec - 21:13

    Deadline is een nog een week verplaatst in de hoop op meer inzendingen! Uiterlijk zaterdag 3 januari inleveren, zodat zondag de stemmingen kunnen beginnen.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Write with Passion... Empty Vraagje...

    Bericht van Joost vr 17 jul - 17:36

    Dit hoort vast niet hier thuis, maar wanneer begint Ronde 2?
    (Ik wil namelijk wel mee doen...)
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Write with Passion... Empty Re: Write with Passion...

    Bericht van Sharon di 21 jul - 21:53

    Ik durf niet weer een datum te zeggen, maar ik hoop binnen een week eindelijk echt mijn mening te geven en ook één proloog te kiezen, zodat ronde één afgelopen is en ronde twee beginnen kan. Die zal meteen na de uitslag van ronde één komen.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Write with Passion... Empty Re: Write with Passion...

    Bericht van Sharon zo 6 sep - 15:54

    Ronde 2

    Naast een goed begin, zijn natuurlijk ook de personages en het plot belangrijk voor een verhaal. Daar is deze opdracht bij gemaakt.

    Wat moet je doen?
    Maak een uitgebreide beschrijving van een jong stel hoe ze zouden zijn in jouw ogen wanneer jij er een verhaal mee moest maken.Hoe zie jij de personages voor je, hoe zijn ze, hoe staan ze tegenover elkaar, etc. Hun onderlinge relatie is dus ook van belang. Maak gebruik van een formulier, doe het aan de hand van een verhaaltje, etc. Kies de manier die jij het prettigste vind om het juiste beeld van je personage te krijgen. Tekeningen, schetsen, etc. zijn toegestaan om toegevoegd te worden...
    Daarnaast moet je ook de belangrijkste plek in het verhaal kiezen en uitwerken hoe het eruit ziet, etc. Dit kan een plek zijn die maar een paar regels voorkomt, maar een belangrijke betekenis heeft of juist waar de hoofdpersonen het meeste komen en het meeste in het verhaal meemaken.
    Dus, wat moet je doen: beschrijf het stel zo goed mogelijk met hun eigenschappen en kenmerken op je eigen manier hoe jij ze ziet wanneer jij met hun een verhaal zou moeten maken. En beschrijf daarbij de belangrijkste plek uit het verhaal (hoe het eruit ziet, waar het ligt, wat jij belangrijk vind om allemaal te weten voor bij het schrijven en voor de lezer om te lezen).

    Deadline
    Je krijgt tot en met vrijdag 2 oktober de tijd om het in te leveren via PM naar Fantasy_girl. Vanaf zaterdag 3 oktober kan er dan een stemtopic geopend worden waar we een tijdje zullen stemmen op de inzendingen welke het beste is. Vergeet niet: deelnemers zijn verplicht te stemmen of ze worden gediskwalificeerd voor de betreffende ronde.

    Hopelijk is alles duidelijk, anders kan je altijd een PM sturen en dan zullen ze hieronder in de FAQ verschijnen.

    ----------
    FAQ

    Het stel mag je dus zelf verzinnen?
    Dat klopt. Je moet het wel een jong stel laten zijn, dus dat kunnen tieners zijn of begin twintigers bijvoorbeeld.

    Maar het moet dus in verhaalvorm geschreven worden? En niet alleen de beschrijving?
    Nee, je mag alle mogelijke manieren gebruiken. Dus als jij het handig vind om aan de hand van een verhaaltje iemand goed te leren kennen, mag je dat doen. Maar je mag ook gewoon een formuliertje invullen zoals ze voor een RPG personage vaak doen. Er zijn vele manieren en die mag je gebruiken, zolang je het maar gebruikt om anderen duidelijk te maken hoe je personages zijn.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Write with Passion... Empty Re: Write with Passion...

    Bericht van Sharon do 24 sep - 11:43

    Ik wil jullie er even aan herinneren dat jullie nog ongeveer een week de tijd hebben om in te sturen!
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Write with Passion... Empty Re: Write with Passion...

    Bericht van Sharon di 6 okt - 18:05

    Wegens weinig inzendingen - terwijl ik toch van een aantal wist dat ze mee gingen doen, maar uiteindelijk te weinig tijd hadden - verplaats ik de deadline naar zondag 25 oktober. Maandags start ik dan echt de stemming, dus uiterlijk de 25ste opsturen via PM naar Fantasy_Girl! Had je al iets ingestuurd, dan mag je tot die tijd aanpassen als je wilt...
    Fantasy_girl
    Fantasy_girl
    Admin
    Admin


    Don't live in the past, think about the future
    Vrouw Aantal berichten : 165

    Write with Passion... Empty Re: Write with Passion...

    Bericht van Fantasy_girl ma 7 dec - 11:59

    De wedstrijd wordt gestopt. Ik heb zelf té weinig tijd en bovendien hebben er te weinig mensen iets ingezonden voor ronde twee, zelfs na het uitstellen terwijl ik veel mensen er positief over hoorde (over de opdracht). Als je wilt mag je hier nog even napraten en even je tweede inzending nog posten als je wilt.

    Gesponsorde inhoud


    Write with Passion... Empty Re: Write with Passion...

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 17 mei - 6:56