Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

    Wat vinden jullie het belangrijkst bij het schrijven?

    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Wat vinden jullie het belangrijkst bij het schrijven? Empty Wat vinden jullie het belangrijkst bij het schrijven?

    Bericht van Milou wo 22 jul - 14:10

    Nieuw topic! Oké, ik vroeg me iets af. Wat vinden jullie nou echt belangrijk bij het schrijven? Wat zorgt er nou voor dat het een goed verhaal/gedicht/etc wordt in jouw ogen?

    En dan heb ik het niet over inspiratie, maar dan heb ik het over er echt duidelijk op in gaan. Bijvoorbeeld: Ik heb een nieuw idee voor het verloop, ik heb het gevoel weer, ik heb weer zin om verder te schrijven aan dat verhaal, etc.

    Hopelijk snappen jullie het een beetje!
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Wat vinden jullie het belangrijkst bij het schrijven? Empty Re: Wat vinden jullie het belangrijkst bij het schrijven?

    Bericht van Levina wo 22 jul - 14:43

    Moeilijke vraag, zeg. Maar wel heel interessant.

    Waarschijnlijk is het antwoord bij mij iets waar ik nooit achter zal komen, met kans, en de werking van de hersenen en zo, maar wat ik merk is dit:
    Als ik onophoudelijk bezig ben met woorden vormen in mijn hoofd. De ene zin na de andere komt, helemaal vanzelf, en ik kan er niet mee stoppen. Meestal begint dit onbewust; als ik mijn tanden sta te poetsen, of gewoon in bed lig en mezelf verlies aan mijn gedachten.
    Ja, als de woordenstroom op gang komt. Dit is met schrijven van verhalen evenals gedichten zo.
    Als ik niet zo op gang kom, bak ik vrijwel altijd niets van de schrijfsel. Zo had ik laatst een idee voor een hoofdstuk, wat wel goed leek, en ik schreef het op. Maar toen ik het teruglas vond ik het vreselijk en heb ik het geschrapt.

    Als ik schrijf met zo'n karavaan van zinnen in mijn hoofd, heb ik ook geen idee wát ik nou aan het schrijven ben. Ja, dat klinkt een beetje paranormaal, maar toch is het zo.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Wat vinden jullie het belangrijkst bij het schrijven? Empty Re: Wat vinden jullie het belangrijkst bij het schrijven?

    Bericht van Milou di 27 okt - 22:45

    Ik weet mijn antwoord ook zo ongeveer. Ofja, het is niet echt een antwoord, het is eerder wat ik denk. Het is gewoon de drang. De drang om mijn laptop aan te zetten en te schrijven. En dan schrijf ik wat. Of gewoon een idee. Als ik het gevoel heb. Oké. Ik ben nu alweer af aan het dwalen van wat ik wilde zeggen. Het is gewoon iets in me wat ik het belangrijkst vind, waardoor het schrijven me echt lukt. Het is gewoon heerlijk om dat gevoel te hebben en het gebruiken. Ik heb steeds vaker dat gevoel, geloof ik, maar wel steeds minder hevig. Dat is wel jammer. Maargoed, ik weet niet wat echt belangrijk is en alle schrijvers beweren weer wat anders, maar misschien kun je er niet achter komen of is het gewoon iets van jezelf, wat jezelf doet.
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur


    It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

    Wat vinden jullie het belangrijkst bij het schrijven? Empty Re: Wat vinden jullie het belangrijkst bij het schrijven?

    Bericht van Bloody Mary wo 28 okt - 19:05

    Gaat het hier nu over wat je zelf geschreven hebt? En wanneer je het nu écht goed vindt? Of begrijp ik het verkeerd?
    In dat geval; toch een moeilijke vraag. Ik ben tevreden over iets als het fijn leest, het niet alleen maar dialoog is zonder dat je iets van de ruimte laat zien, dat er genoeg afwisseling is etc.
    Als ik geen zin heb om te schrijven -wat ik dus gehad heb afgelopen zomer- dan kijk ik ook al meteen negatiever naar mijn eigen geschreven dingen, alles bekijk je dan door een negatieve bril. Maar als eenmaal de eerste slag gemaakt is, en het me wel lukt en ik er ook plezier in heb, dan ben ik eerder tevreden met het resultaat. En daarbij helpt het natuurlijk als je reacties krijgt waarin men je complimentjes geeft. Wat vinden jullie het belangrijkst bij het schrijven? Icon_smile

    Gesponsorde inhoud


    Wat vinden jullie het belangrijkst bij het schrijven? Empty Re: Wat vinden jullie het belangrijkst bij het schrijven?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 17 mei - 11:13