van Levina za 18 jul - 16:49
^ zo denk ik er ook een beetje over.
Ik ben niet dag en nacht aan het schrijven, maar ik ben wel bijna elk moment van de dag bezig met verhalen te vormen in mijn hoofd. Of zinnen, of situaties. Of ze nu over mij en mijn vrienden gaan, of over mijn personages.
Ik ben nog nooit trotser geweest dan dat ik op sommige schrijfsels ben of was, en ik denk dat ik ook niets zal vinden waar ik meer trots op zal zijn totdat ik kinderen heb.
Heerlijk, ik houd zoveel van schrijven. Ik zou ook gek worden als ik niets mocht schrijven, als al die bedenksels allemaal in mijn hoofd moesten blijven.
Maar schrijfster worden? Wanneer ben je eigenlijk schrijfster? Als je een boek hebt uitgegeven? Of als je van je uitgegeven boeken leeft? Of gewoon, als je schrijft?
Ik denk wel dat ik zeker één verhaal zal schrijven dat ik serieus uit wil laten brengen. En als er dan een uitgever (en dan geen printing on demand of boekscout of zo) is het gaat drukken in boekvorm, dan is dat geweldig en ongelooflijk en ja, dan ben ik schrijfster, denk ik. Maar ik ga er niet van uit dat er zo'n uitgever is.
Maar ik ben zeker wel van plan om gewoon een vak te gaan leren (of iig iets te gaan studeren waar je aan de bak mee kunt komen)! Want van boeken schrijven wordt maar een klein, klein persentage mensen rijk, en de rest, die kan er niet van leven.
Desalniettemin beantwoord ik de vraag "wat wil je later worden?" opnieuw en opnieuw met "schrijfster". (Behalve bij mensen die er toch niets van snappen. Maar ik geloof dat ik het wel serieus tegen mijn decaan heb gezegd toen we het over mijn profielkeuze hadden. :lol: )