Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+4
Merdyff
Saibi
Sharon
Milou
8 plaatsers

    Voor- en achternamen

    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Voor- en achternamen Empty Voor- en achternamen

    Bericht van Milou di 25 nov - 21:05

    Ik heb een aantal goede sites die je kunt gebruiken voor het geven van namen aan je personages.

    - Zemma Op deze site kun je een naam invoegen en dan zie je de betekenis ervan. Sommige namen worden echter niet gevonden, maar je kunt wel meestal kijken of je naam niet afgeleid is van iets anders.
    - Wikipedia: Lijst van Voornamen En daar komt de beroemde Wikipedia weer! Wat zouden we toch zonder moeten, haha. Nou, zoals het al zegt: hier vind je een lijstje met jongens- en meisjesvoornamen.
    - Lijst van Achternamen Hier kun je een paar achternamen zien. Op alfabet gesorteerd! Hier staan heus niet alle achternamen, maar hier kun je er wel een vandaan plukken. Als je kijkt op google vind je ook een paar sites waar nog meer achternamen opstaan.
    - Betekenis-Namen Op deze site kun je een betekenis invoegen, vertellen met welke letter het moet beginnen, moet eindigen en je kunt ook nog het geslacht kiezen. Op basis daarvan rollen er een aantal namen uit. Je kunt ook maar één ding aanvinken, zoals het geslacht. Denk er dan wel aan dat je heel veel namen krijgt! Deze site heeft een groot database van namen, maar is wel heel erg handig.

    Hopelijk kun je met deze sites wat. Als je nog een goede site weet, dan kun je altijd de link in dit topic zetten en dan edit ik mijn bericht. Ik zelf weet nog wel meer sites op google te vinden, maar ik vind deze toch wel echt de handigste.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Voor- en achternamen Empty Re: Voor- en achternamen

    Bericht van Sharon wo 26 nov - 13:00

    Je bent me net voor! (A)
    Maar deze is ook erg handig:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/babynamen.php
    Daar kan je ook op betekenis zoeken door de betekenis in te vullen, eerste letter, laatste letter, geslacht en afkomst (dus welke taal). Bijna altijd gebruik ik deze en Zemma, erg handig!
    Saibi
    Saibi
    Member
    Member


    Smutlover
    Vrouw Aantal berichten : 39

    Voor- en achternamen Empty Re: Voor- en achternamen

    Bericht van Saibi wo 26 nov - 16:44

    Vergeet Behind the name en 20.000 Names niet beide zijn goed voor voornamen volgens mij ^^'
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Voor- en achternamen Empty Re: Voor- en achternamen

    Bericht van Merdyff ma 8 dec - 1:53

    Ook imdb is voor mij steeds een grote bron van inspiratie voor namen, vooral voor achternamen dan, want voor voornamen gebruik ik vaak Behind the Name. Het is natuurlijk in de eerste plaats een site over films, maar zeker wanneer je Engels klinkende familienamen zoekt, kan je er heel wat inspiratie opdoen. Gewoon even je favoriete film opzoeken en kijken bij de namen van de acteurs of de personages. Ik kies gewoonlijk wel voor minder bekende namen of namen die veel voorkomen, die niet meteen met een bepaalde acteur geassocieerd worden. Als je je personage DiCaprio noemt, denkt iedereen meteen aan Leonardo, maar als je je personage bv Hawkins noemt, denk ik niet dat er veel mensen aan de actrice Sally Hawkins gaan denken.
    Zack
    Zack
    New Member
    New Member


    Small town boy, big time frown.
    Man Aantal berichten : 18

    Voor- en achternamen Empty Re: Voor- en achternamen

    Bericht van Zack di 15 sep - 13:41

    Voor de fantasyschrijvers misschien wel handig: http://www.rinkworks.com/namegen/

    Als ik met een fantasyverhaal bezig ben en geen naam kan bedenken kijk ik er vaak even, om een geschikte te naam te vinden of om inspiratie voor een naam op te doen.
    Tygoras
    Tygoras
    Amateur
    Amateur


    Ik hou van taco's.
    Man Aantal berichten : 123

    Voor- en achternamen Empty Re: Voor- en achternamen

    Bericht van Tygoras za 20 feb - 1:08

    Behind the name is al genoemd, maar daar zit ook een random name generator waarbij je kan aanklikken uit welk land of welke mythologie de naam moet komen. ook erg handig. en je kan er meteen bij opzoeken waar de naam vandaan komt.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Voor- en achternamen Empty Re: Voor- en achternamen

    Bericht van Joost za 13 maa - 17:01

    http://nine.frenchboys.net/index.php
    Hier kun je niet alleen voor en achternamen (in verschillende talen) genereren, maar ook stadsnamen, titels en vele andere namen! Voor- en achternamen 223816
    Leonie
    Leonie
    New Member
    New Member


    Vrouw Aantal berichten : 2

    Voor- en achternamen Empty Re: Voor- en achternamen

    Bericht van Leonie wo 19 mei - 13:21

    Ik schrijf momenteel een verhaal met personages die allemaal verschillende nationaliteiten hebben...en ik heb echt een geweldige site gevonden. Je vindt er allemaal karakteristieke en veelvoorkomende voor- en achternamen van allemaal specifieke landen (IJsland, Kroatië, Mexico, Luxemburg, Indonesië, Iran, etc. etc.)

    http://www.gaminggeeks.org/Resources/KateMonk/

    Gesponsorde inhoud


    Voor- en achternamen Empty Re: Voor- en achternamen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 17 mei - 5:53