nou mijn iddee is een engels deeltje omdat nou engelse fics zijn verboden maar als er dan een deeltje zou komen alleen voor engelse fics dat zou toch handig zijn niet
4 plaatsers
Ideetje voor fics
Enquête
Vinden jullie de mogelijkheid om engelse fics te posten een goed iddee?
- [ 4 ]
- [57%]
- [ 3 ]
- [43%]
Totaal aantal stemmen: 7
Levina- Schrijver
- Aantal berichten : 862
- Bericht nummer 2
Re: Ideetje voor fics
https://schrijfsels.actieforum.com/archief-f3/nieuw-engels-onderdeel-t172.htm
Misschien kun je aan Sharon vragen of ze dit topic weer wil openen, mocht je een paar sterke argumenten hebben die nog niet aan bod waren gekomen.
Misschien kun je aan Sharon vragen of ze dit topic weer wil openen, mocht je een paar sterke argumenten hebben die nog niet aan bod waren gekomen.
Merdyff- Schrijver
- Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
Aantal berichten : 704
- Bericht nummer 3
Re: Ideetje voor fics
Mij lijkt het eerlijk gezegd niet zo'n geweldig idee. Ik denk dat er voldoende Engelstalige forums zijn waar je je Engelstalige fics kwijtkan en eerlijk gezegd heb ik niet zoveel zin om verhalen te lezen die vol fouten tegen de Engelse taal staan. Ik wil niemand beledigen of zo, maar wie realistisch is, weet dat je als je in het Engels schrijft terwijl dat niet je moedertaal is, je sowieso fouten maakt. Het is zelfs niet altijd eenvoudig om een verhaal in het Nederlands te schrijven zonder grammaticafouten, foute zinsconstructies, dt-fouten en dergelijke, dus ik begrijp niet goed waarom iedereen absoluut in het Engels wil gaan schrijven. Ik vind Engels een hele mooie taal en ik denk dat ik hier al eerder ergens gezegd heb dat ik wanneer ik verhalen bedenk, vaak in het Engels denk, maar ik schrijf zelf niet in het Engels. Ik heb het al geprobeerd, maar zelfs al beschouw ik mijn Engels als behoorlijk goed, toch vind ik dat het mij beperkt in mijn schrijven omdat mijn Engelse woordenschat nu eenmaal kleiner is dan mijn Nederlandse en omdat ik mij teveel moet afvragen of mijn zinnen wel echt kloppen. Daarom ben ik er mee gestopt. Dus: van mij mag iedereen in het Engels schrijven zoveel als hij/zij wilt, maar ik ben niet geïnteresseerd om het te lezen en ik vind niet dat het op een Nederlandstalig schrijfforum thuishoort.
Joost- Moderator
- Mr Perfect meets Mr Clever
Aantal berichten : 475
- Bericht nummer 4
Engelstalig topic
Ik ben er op zich niet tegen en ik vind het ook wel een goed idee!
Ik schrijf en denk de helft van de tijd in het Engels (dat laatste heeft echter meer met school te maken, nl. TTO). Ook vind ik dat één Engelstalig topic (dan wel één topic waar alles in andere talen gepost kan worden) geen probleem. Als er dan leden zijn die moeite hebben met het begrijpen van berichten kunnen ze altijd om een vertaling vragen... Ik denk dat ook veel van ons Engelstalige boeken lezen en wat de spellingsfouten/grammaticfouten/woordenschat betreft, het is alleen maar handig om daar van andere leden tips over te krijgen!
En als het een Nederlandstalig schrijfforum is, waarom is het eerste berichtje in het Portal (<- Daar gaan we al...) dan in het Engels?
Ik schrijf en denk de helft van de tijd in het Engels (dat laatste heeft echter meer met school te maken, nl. TTO). Ook vind ik dat één Engelstalig topic (dan wel één topic waar alles in andere talen gepost kan worden) geen probleem. Als er dan leden zijn die moeite hebben met het begrijpen van berichten kunnen ze altijd om een vertaling vragen... Ik denk dat ook veel van ons Engelstalige boeken lezen en wat de spellingsfouten/grammaticfouten/woordenschat betreft, het is alleen maar handig om daar van andere leden tips over te krijgen!
En als het een Nederlandstalig schrijfforum is, waarom is het eerste berichtje in het Portal (<- Daar gaan we al...) dan in het Engels?