Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+4
Milou
Poltergeist
Suus
Levina
8 plaatsers

    Kletsen bij het haardvuur

    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Levina do 31 dec - 13:26

    Je droom bereiken is hard werken.
    Mijn broer heeft geweldg talent voor fotografie (film dus ook, de cameraman wordt meestal DoP, Director of Photography genoemd, dat wilde hij dus worden, hij vroeg: wat wil je worden? ik zei, schrijfster, hij zei, heb je iets te vertellen aan de wereld dan?, ik zei, ja, wat wil jij worden dan, hij zij, dee oo pee.) Als hij een beetje met zijn camera loopt te klooien (of zelfs met zijn iPhone) lukt het hem om een goeie foto te schieten. En de films waar hij de DoP van was waren vreselijk qua verhaal soms, maar het beeld was altijd mooi. Maar hij werd niet toegelaten op de filmacademie. Twee keer kwam hij bij de laatste vierentwintig, en één keer bij de laatste tien ongeveer, er worden er acht aangenomen. Ze vonden hem niet actief creatief genoeg.
    Met andere woorden: hij had gewoon 24/7 met zijn camera rond moeten lopen om alles te fotograferen en te filmen.
    En zo werkt het met bijna alle dromen.

    Milou, Oud en Nieuw bij jou thuis klinkt echt nachtmerrie-achtig. Serieus. Dat soort dingen droom ik best vaak met als gevolg dat ik me de hele dag naar voel. En het klinkt ook echt om te huilen, ik voel echt met je mee. Maar probeer er toch maar boven te staan, volgens mij is dit echt zo'n geval van: het sop is de kool niet waard. (Ik haat het trouwens echt als mensen dit tegen me zeggen, maar het is wel waar.)

    Mijn moeder en mijn broer en zus weten wel dat ik schrijf en schrijfster wil worden, maar ze hebben meer het idee dat het een soort bevlieging is en dat ik volgend jaar astronaut wil worden en het jaar daarop psycholoog. Toen mijn moeder het hoorde (wat trouwens ongeveer een jaar geleden was) had ze zoiets van: "Ooooooh, maar DAT kan jij wel hoooooor! Ik schreef oooooook verhalen toen ik zo oud was als jij," (lees: ze was elf jaar) "en ik had wel schrijfster kunnen worden, maar ik heb het noooooit doorgezet, zoooooo zonde!!!!!! Maar nu kun JIJ gewoon áfmaken waar IK mee ben begonnen!" en toen droomde ze weg in haar eigen herinneringen. Ik heb haar toen een maand lang gehaat. Bovendien had ze helemaal nooit een schrijfsel van me gelezen. Dus dat was bewijsstuk nummer #2 dat ze in mijn dagboek/dummy stukjes las.

    (het gevaarlijke aan mijn dummy in de derde klas was dat stukjes HHVLNL en stukjes dagboek doorelkaar stonden. Dan WIL je gewoon niet dat je moeder dat in handen krijgt. Het gevaarlijke aan mijn huidige dagboek is dat het geen taboes kent (wel hier en daar namencensuur en a whole lot of metaphores) en het gevaarlijke aan mijn dagboek in de tweede klas was dat ik alles vreselijk overdreef en het ding vol stond met halve waarheden en misvattingen)
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Milou do 31 dec - 14:38

    Levina, haha, in mijn dagboeken overdreef ik ook altijd en als ik het dan herlas, scheurde ik de bladzijdes eruit, omdat ik het niet leuk vond wat er stond. XD Sindsdien schrijf ik alleen notities op in word, die ik dan weer kan verwijderen zonder dat hordes schriften en dagboeken naar de haaien gaan. Want als ik er eenmaal in geschreven heb en het is dan niet goed, dan voelt het schrift verpest en dan gooi ik het helemaal weg. =P

    Mijn familie weet het al sinds euh, sinds dat ik in groep drie/vier zat. Sinds dat ik lezen helemaal geweldig vond.

    Edit: Goede voornemens: Ja, ik heb het ook wel eens dat een verhaal zo groot wordt, dat het te erg is om er aan verder te werken. =D

    En eigenlijk hebben al mijn goede voornemens alleen maar te maken met dat ene zinnetje. XD Ik mis de mij van vroeger, maar ik haat de mij van vroeger ook. XD
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver


    Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Suus do 31 dec - 16:16

    Ik heb eigenlijk nooit een dagboek bijgehouden. Wel meerdere malen geprobeerd, maar nooit er in geslaagd. Ik was nooit zo geinteresseert in het opschrijven van mijn eigen gevoelens, als ik schreef, deed ik dat juist om die gevoelens te vergeten en helemaal op te gaan in het verhaal van een ander. Dat was voor mij het makkelijks, nog steeds eigenlijk. Ik verwerk mijn eigen emoties door verhalen over anderen te schrijven.

    Ik vind het ook zo vreemd dat jullie ouders zo negatief over schrijven en lezen kunnen doen. Ik bedoel, dat is toch juist goed? Mijn ouders hebben mij altijd gesteund in alles wat ik leuk vond, zelfs al vonden ze het zelf dan niet zo interessant. Lezen leukvinden is trouwens iets dat ik van hen geleerd heb, we hebben thuis zelfs een traditie dat we elke zomervakantie naar Donner in Rotterdam gaan en dan een boek of twee voor de vakantie uit zoeken. Ik heb het dan denk ik toch wel erg getroffen met m'n ouders, die al mij en mijn vreemde hobbies gewoon accepteren (en nee, dan praat ik niet eens over lezen en schrijven XD)... Ookal mag m'n moeder wel wat minder zeuren over de staat van mijn kamer, die helemaal niet zo rommelig is als zij beweerd.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Milou do 31 dec - 16:20

    Mijn kamer is ook het minst rommelig van iedereen die ik zowat ken, maar toch is het nooit helemaal goed bij mijn ouders. XD

    En ja, hoor, ben maar blij met die ouders. Niets is zo rampzalig als dat je ouders je droom verpesten! Een vriend van mij die had een droom en door anderen is het eigenlijk helemaal verpest.

    @ Suus: Dat heb ik dus ook. Wel geprobeerd, maar het lukt mij ook niet. =P
    Ik schrijf ook gevoelens weg, zoals jij het doet. happy
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Joost do 31 dec - 16:35

    Mijn familie weet geloof ik niet echt dat ik schrijf, wel dat ik graag lees; terwijl m'n ouders totaal géén lezers zijn. Niet dat m'n ouders er een probleem van zouden maken... Toen ik over NaNoWriMo vertelde (wat trouwens desastreus afliep), vonden ze het ook gelijk leuk dat ik meedeed.
    M'n moeder klaagt zo af en toe wel eens over m'n kamer, die op het moment wel redelijk rommelig is. Máár, dat is het bij mijn moeder al gauw. Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 70316
    Onze Oud&Nieuw wordt niet echt spannend, ik ben alleen samen met m'n ouders. M'n moeder en ik hebben vanochtend besloten wat we allemaal gaan kijken vanavond.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Milou do 31 dec - 16:39

    Die dingen wat met Oud en Nieuw altijd op zijn, zijn zo vet irritant. Is gewoon allemaal saai.

    Gerard Joling is zijn glitterende, jolige pak. hmm
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Merdyff do 31 dec - 16:40

    Lang leve de uitvinding van de dvd. XD
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 83

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Poltergeist do 31 dec - 16:41

    Maar komaan, de wereld ligt aan je voeten, de wereld wil je ontmoeten. New Years Party's? Iemand? Ben ik de enige die veel te laat in zijn bed ligt morgevroeg?
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Milou do 31 dec - 16:44

    Nee, hoor. Ik ook. XD

    Mijn vader gaat vast hartstikke dronken doen en dat krijgt mijn moeder zin om weg te gaan, maar dan wil mijn vader niet, dus dan vertrekt ze alvast met mij ofzo.

    Ik denk dat mijn vader om half 5 zowat terugkomt en ik heb zelf geen idee hoelaat ik thuis ben.
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver


    Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Suus do 31 dec - 17:48

    Ik ook hoor XD ga de hele nacht gezellig doen, of dat is het plan tenminste~
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 154

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Laurens do 31 dec - 18:24

    Mja, ik heb vanavond nog familiefeest. Dus is saaie boel, en daarom ik neem wat boeken mee, Ipod, mijn teksten (kan ik ze nog es herhalen) en als laatste mijn notitieschriftje. Kan ik als ik zin heb wat schrijven. En met die dingen hou ik me dan wat bezig, en zeer misschien ga ik nog naar Antwerpen om daar in het Theater nog nieuwjaar te vieren maar zal nog zien.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Merdyff do 31 dec - 18:51

    Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeuren als ik op familiefeest met een boek en mijn mp3-speler in de zetel zou kruipen. Brr. Veel te asociaal. Mp3-speler is toppunt van asocialiteit, volgens verschillende mensen in mijn familie. Op familiefeest moet ik braaf de hele tijd aan tafel blijven zitten en de enige ontsnappingsmogelijkheid is de afwas doen.
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 154

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Laurens do 31 dec - 19:01

    Merdyff schreef:Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeuren als ik op familiefeest met een boek en mijn mp3-speler in de zetel zou kruipen. Brr. Veel te asociaal. Mp3-speler is toppunt van asocialiteit, volgens verschillende mensen in mijn familie. Op familiefeest moet ik braaf de hele tijd aan tafel blijven zitten en de enige ontsnappingsmogelijkheid is de afwas doen.
    Brrrr. Nee, bij mij zeggen ze er eigenlijk niets op. Ik heb btw enkele afleveringen gezien van Robin Hood en vindt de serie echt goed gemaakt. Alleen kwam ik er net achter dat ik al zat te kijken naar seizoen 3 en al dicht bij het einde van de reeks...
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Milou do 31 dec - 19:08

    Merdyff schreef:Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeuren als ik op familiefeest met een boek en mijn mp3-speler in de zetel zou kruipen. Brr. Veel te asociaal. Mp3-speler is toppunt van asocialiteit, volgens verschillende mensen in mijn familie. Op familiefeest moet ik braaf de hele tijd aan tafel blijven zitten en de enige ontsnappingsmogelijkheid is de afwas doen.

    Haha, same here. x)

    I am not alone!

    Met Kerst wilde ik mijn haren gaan föhnen (ik kwam net uit de douche) en dat mocht niet. Dus ik zat daar echt als zo'n baviaan.

    Maar we gaan dus veel vroeger naar die lui toe dan ik dacht. 8/9 uur willen ze al gaan. RAMP! En ik dacht dat ik nog gerust even kon schrijven en leren en huiswerken, maar nee hoor. Ik moet nu soep gaan maken. CIAO.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Levina do 31 dec - 19:15

    ^ gadsiedarrie sad.

    Wij vieren oudjaar met alleen het gezin, heel saai, en we hebben sterretjes gekocht, heel saai, en mijn vader heeft oliebollen gebakken, ook saai, ik heb vandaag nog niks anders gegeten dan oliebollen, en ik hoop dat mijn moeder geen champagne heeft gekocht want iedereen haat het. Saai dus. Maar wel JJ van der Wal, die echt briljant is.

    Maar ik wilde even op iets reageren.
    Een paar van Joosts voornemens:
    3) Aardiger zijn tegen bepaalde personen. (a)
    5) Beter opletten/meedoen in de les bij sommige vakken.
    Als dit inhoud dat je aardiger gaat zijn tegen Iris (voor de rest van het forum: da's een meisje dat een e-reader van haar pappie krijgt omdat het handig is voor in het vliegtuig (ze leest nooit) en denkt dat ze wel bij Harvard wordt aangenomen en dat ze model wordt en dat ze zomaar in de kluis van Joost (en mij) mag inbreken en haar enige vriendin pest en over haar roddelt), dan moeten we toch maar eens gaan praten. En ik hoop dat Aardrijkskunde een uitzondering mag zijn op regel 5.

    Mijn broer kijkt naar Doctor Who. VOOR SCHOOL.
    Like.
    Ik ga ZO Engels HBO'en.

    *breekt in* Uitzonderingen op de regel zijn altijd nodig natuurlijk, dus AK blijft ons kletsuurtje. (A)
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver


    Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Suus do 31 dec - 19:44

    XD Ik kijk Doctor Who gewoon voor mijn plezier, ik vind het zo vet. Morgen het tweede deel van 'The End of Time'! Ik kan echt niet wachten....eigenlijk had ik m'n icon naar The Master moeten veranderen, maar ach.

    Ik ga denk ik ook wel JJ van der Wal kijken, ik vind hem ook altijd erg leuk, misschien nog een filmpje of twee, kletsen, spelletjes ofzo, muziek, lekker eten en drinken en uiteindelijk wat vuurwerk afsteken (Romaanse Kaarsen, Gombloemen en sterretjes), maar vooral er naar kijken. Ik zie wel wat we daarna nog doen XD Het zal vast wel gezellig worden.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Milou do 31 dec - 20:22

    Levina, ha, zo'n mensen ken ik ook! Maar die kunnen er niets aan doen dat ze verwend zijn. happy

    En ik heb een hekel aan oliebollen en champagne. XD

    En Aardrijkskunde is best een leuk vak, hoor. :0
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Merdyff do 31 dec - 20:24

    Laurens schreef:Ik heb btw enkele afleveringen gezien van Robin Hood en vindt de serie echt goed gemaakt. Alleen kwam ik er net achter dat ik al zat te kijken naar seizoen 3 en al dicht bij het einde van de reeks...
    Best vanaf het begin beginnen, grote spoilers anders. Serie 3 vond ik trouwens de minste van de drie seizoenen, al wordt het naar het einde toe wel beter. Welke afleveringen heb je gezien?
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Levina do 31 dec - 20:27

    "En Aardrijkskunde is best een leuk vak, hoor. :0"

    Is het ook! Alleen is Aardrijkskunde ook het nationale kletsuurtje van Joost en mij. XD
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Merdyff vr 1 jan - 2:14

    Gelukkig nieuwjaar iedereen!!!
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver


    Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Suus vr 1 jan - 6:25

    Gelukkig Nieuwjaar!
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Levina vr 1 jan - 14:47

    Wieieie gelukkig nieuwjaar!


    (Ook al was mijn jaarwisseling een ramp. Een regelrechte ramp. Mijn moeder zat het bloed onder mijn nagels vandaan te halen en om 0:00 had ze het zo erg gemaakt dat ik moest huilen. En niemand had het echt door en ik zat heel erg mijn best te doen om niets te laten merken want dan zou het allemaal erger worden en om 0:04 hadden ze het door en vroeg mijn moeder steeds of en waarom ik moest huilen en om 0:05 kreeg ik een spontane bloedneus. Dus dat was het.)
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 154

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Laurens vr 1 jan - 15:49

    Gelukkig Nieuwjaar iedereen!
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Merdyff vr 1 jan - 16:08

    *knuft Levina*
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Oud&Nieuw

    Bericht van Joost vr 1 jan - 19:49

    Gelukkig Nieuwjaar iedereen! Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 221382
    Vandaag weer de ò zo gezellige Oud&Nieuw visite bij opa en oma (en Levina, even voor de goede orde: dat was sarcastisch), nouja het kon erger. Het was op zich nog wel gezellig...
    M'n moeder had dit jaar oliebollen en appelbeignets gebakken, normaal doet m'n vader dat altijd (de enige keer in het jaar dat ie 'kookt'), máár die moest naar het ziekenhuis met m'n opa.
    En we hadden eens een keer champagne, (of nouja champagne: 'Mouserende Perzik Cider' uit m'n vader's kerstpakket) die m'n ouders lekker vonden.
    Voor de rest hebben we alleen tv gekeken.

    Levina, ik heb ook heel vaak spontaan een bloedneus. Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 255883

    Gesponsorde inhoud


    Kletsen bij het haardvuur - Pagina 2 Empty Re: Kletsen bij het haardvuur

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 17 mei - 9:19