van Merdyff wo 30 dec - 18:30
@ Milou: Das echt wel rot. Bij ons wordt er op familiefeesten en dergelijke ook wel gedronken, maar gewoonlijk is er niemand dronken. Dronken mensen kunnen echt stom zijn, zeker als je zelf niks gedronken hebt. En commentaar krijgen op jezelf of op dingen die je leuk vindt, is natuurlijk nooit leuk. Bij mij in de familie zijn er heel weinig mensen die weten dat ik met schrijven bezig ben. Volgens mij weten enkel mijn zussen en mijn broer dat echt. Mijn ouders en mijn ene grootmoeder weet dat ik al twee keer heb meegedaan aan een verhalenwedstrijd van cjp, maar ik denk niet dat zij weten dat ik daarbuiten ook verhalen schrijf. Ik heb soms de indruk dat mijn moeder heel erg haar best doet om te negeren dat ik schrijf. Toen ik op 31 oktober zei dat ik een boek ging schrijven (NaNoWriMo) keek ze enkel van: 'Yeah right'. Ik heb een hele maand zitten schrijven (meeste natuurlijk op kot, maar vaak ook 's avonds op mijn kamer) zonder dat ze mij iets gevraagd heeft en toen mijn broer of zus aan het einde van de maand iets gezegd heeft over het feit dat ik een boek aan het schrijven was/geschreven had, zei ze enkel half al lachend, half serieus: 'En wij maar denken dat je aan het studeren bent.' Ik trek er mij niet veel van aan, maar soms wou ik echt dat ze eens vroeg of ze een verhaal van mij mocht lezen of zo. Toen ik in oktober mijn verhaal voor cjp ging inzenden, heb ik haar gevraagd of ze het wilde lezen, ze ging dat doen, maar mijn grootmoeder was daar net. Mijn grootmoeder heeft het toen gelezen en mijn zus, maar zij ging het later wel eens lezen. Ze heeft er niet meer naar gevraagd, waarschijnlijk gewoon niet meer aangedacht, maar ik vond het de eerste keer al moeilijk om te vragen of ze het wilde lezen en ik wilde het geen tweede keer vragen.
Mijn andere grootmoeder heb ik trouwens ook eens min of meer verteld dat ik verhalen schreef, zij keek mij aan alsof ik compleet gestoord was en veranderde van onderwerp. Sindsdien doe ik zeker niet zoveel pogingen meer om familieleden te vertellen dat ik schrijf. XD
Als ik geslaagd ben op mijn examens en mijn NaNo-verhaal is geëdit en ik heb een gratis exemplaar van mijn boek van CreateSpace, ben ik wel van plan het onder hun neus te duwen. Eens zien of ze mijn schrijf-hobby dan wel serieus nemen. Moet ik wel door mijn examens zijn zodat ze mij niet kunnen verwijten dat ik beter zou studeren in plaats van te schrijven.
Trouwens Milou, misschien kan je je zo misdragen dat ze je in het vervolg niet meer willen meenemen? XD