Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

Regels OS100

Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Regels OS100 Empty Regels OS100

Bericht van Merdyff vr 11 dec - 16:52

Uit de regels van de One-Shot100:
    Ook is er een regeling over de wereld: Je One Shots zijn geen fanfictions! Ze spelen af in de normale wereld, of een wereld die je zelf bedacht hebt. Maar per wereld - met als uitzondering de normale wereld - mag je er maar tien One Shots hebben.
    Ik wilde dit deeltje van de OS100-regels even ter discussie stellen. Ik vraag mij gewoon af waarom die regel er is. Ik ben zelf niet zo'n fanfiction-schrijver, maar af en toe doe ik bijvoorbeeld op Dreuzels mee aan een wedstrijd waarvoor ik een one-shot moet schrijven die heel goed zou aansluiten bij een van de thema's van de OS100. En soms is het mogelijk om een niet HP-versie van die One-Shot te maken, maar soms zou daardoor de essentie van de one-shot verloren gaan. En het gaat niet alleen over HP-fanfics. Ik schrijf eigenlijk zo goed als geen one-shots buiten de OS100, maar als ik dan een leuk idee heb voor bijvoorbeeld een Robin Hood fanfic, blijft dat idee vaak gewoon liggen, omdat ik het dan toch niet kan posten. Ik weet ook dat sommige mensen het makkelijker vinden om fanfiction te schrijven, dus het feit dat dat hier helemaal niet mag, vergroot voor vele mensen misschien ook de stap om mee te doen.
    Daarom is mijn voorstel om de regels aan te passen om fanfiction wel toe te staan, maar dan eventueel in beperkte mate. Bijvoorbeeld maximum 20% van je one-shots mag fanfiction zijn en tussen elke fanfic-one-shot moet minstens één gewone staan. Of max 10 one-shots per fandom en minstens de helft moet niet-fanfiction zijn. Zoiets.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Regels OS100 Empty Re: Regels OS100

Bericht van Milou vr 11 dec - 16:56

Ik vind het hele systeem van de One Shots op niets slaan.

Je mag drie topics openen voor One Shots. Eén fanfiction, een gewoon en een gewoon voor de OS100. Ik vind het een raar systeem en dat heb ik al een keer gemeld, maar toen werd er gezegd dat het onhandig was, omdat mensen dingen moesten overplaatsen.

Ik ben het dan ook wel gedeeltelijk eens met je voorstel. happy
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Bericht van Joost vr 11 dec - 18:44

Ik heb er zelf ook geen problemen mee als fanfiction oneshots zouden worden toegestaan in de OS100.
    Maar ik ben wel een voorstander van het 3 topics systeem, die voor de OS100 is immers maar voor beperkte tijd: zolang je meedoet met de wedstrijd.
    En ik vind het zelf erg handig als je fanfiction en normale oneshots gescheiden zijn, er is ook een aparte bieb voor verhalen en fanfictions en waarom dan niet voor oneshots?
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Bericht van Levina vr 11 dec - 20:04

Wat als we gewoon één bieb van oneshots maakten, waar iedereen maximaal één topic voor oneshots mag, en dat die oneshots zo lang en kort mogen zij als je wilt, zolang het geen gedichten zijn en geen prequels of sequels hebben, en dat je ook FF mag posten, zolang het ook te lezen is door mensen die het fandom niet kennen, en dat je als je een onsehot100 of desnoods oneshot3000 of onsehot15 wil doen, dat je dat ook gewoon in dát topic moet doen?
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Bericht van Merdyff za 12 dec - 1:53

Hm, ik denk dat dát wel vrij onoverzichtelijk zou worden. Ik denk zeker dat OS100 afzonderlijk moet blijven, en of er nu een apart topic voor FF en gewone one-shots is, maakt mij eigenlijk weinig uit. Mijn vraag was enkel om in de OS100 ook FF toe te laten, omdat ik het gewoon een beetje een vage regel vind: een one-shot blijft volgens mij gewoon een one-shot, waar hij ook over gaat, dus ik zie niet in waarom het niet zou tellen voor de OS100 als het over HP of Robin Hood of LOTR of whatever gaat.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr 22 nov - 15:48