Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 plaatsers

OS100

Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

OS100 Empty OS100

Bericht van Merdyff di 9 jun - 23:26

Ik had een paar kleine ideetjes om de one-shot 100 misschien een beetje actiever te maken. (Vijf deelnemers waarvan er twee nog geen enkel verhaal gepost hebben is niet echt mijn idee van activiteit).
    Het eerste ideetje: bannertjes voor wie een bepaald aantal one-shots geschreven heeft. Bijvoorbeeld 10, 25, 50, 75 en dan eentje voor wie het voltooid heeft. Gewoon standaard bannertjes die iemand maakt, die in het topic met de regels gezet worden en die je in je beginpost van je topic mag posten als je dat bepaalde aantal bereikt hebt. Leuk om je topic wat op te fleuren en geeft denk ik net een extra stimulans om verder te doen. Honderd one-shots lijkt enorm veel en haast onmogelijk om te doen, maar het halen van tien one-shots voor het eerste bannertje is best te doen. Als je er dan tien hebt, is vijfentwintig eigenlijk ook wel haalbaar en voor je het weet zit je aan honderd.
    Tweede ideetje: een statistieken-topic. Een topic waarin (bijvoorbeeld) elke maand een berichtje gepost wordt met de statistieken van de OS100. Dingen als: er zijn nu in totaal x aantal one-shots gepost, thema x is op dit moment al het meest gebruikt, one-shots tellen gemiddeld x aantal woorden, langste one-shot tot hiertoe is x van persoon x met x aantal woorden, kortste one-shot is x van persoon x met x aantal woorden, persoon x heeft op dit moment de meeste one-shots gepost,... Zulke dingen. Zaken die dus geen waarde-oordeel geven, maar gewoon berekend kunnen worden. Elke maand een nieuw berichtje zodat we de evolutie zien. Waarschijnlijk ben ik gewoon een freak, maar ja, ik vind het interessant om te weten wat het gemiddelde aantal woorden is van een one-shot in de OS100. Als er niemand zin heeft om dit soort dingetjes te berekenen, wil ik dat trouwens wel doen.
    Derde en laatste ideetje: dit is denk ik het moeilijkste om uit te voeren, namelijk de maandelijkse/tweemaandelijkse verkiezing van een 'One-shot van de maand/twee maanden'. Een one-shot die er om een of andere reden uitspringt en die op die manier in de spotlights wordt gezet. Het probleem hierbij is alleen dat de persoon die dit zou moeten verkiezen eigenlijk zelf niet zou mogen meedoen aan de OS100 (kwestie van objectiviteit), maar wel alle one-shots zou moeten lezen. Ik weet niet of er iemand is die daar tijd en zin voor heeft. Maar misschien heeft iemand een beter idee waarop dit zou kunnen gedaan worden, daarom zet ik het er toch maar bij.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

OS100 Empty OS100

Bericht van Joost wo 10 jun - 16:23

Ik ben het op zich wel met Merdyff eens, ik heb me pas aangemeld voor de OS100 (niet dat ik al iets gepost heb, druk, druk, druk met school -.-") en ik heb ook gezien dat er niet veel actieve leden zijn. Die banners zouden voor mij ook wel een soort van extra stimulans zijn. Het statistieken-topic lijkt mij ook wel wat, zeker omdat het het topic meer actief houdt. Ik ben zelf geen voorstander van de wedstrijden, maar het is wel een idee om het topic meer actief te houden.

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu di 26 nov - 8:09