Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+8
Joost
Merdyff
Levina
Bloody Mary
Celeste
Nicole
Milou
Fantasy_girl
12 plaatsers

    Reactietopic

    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Levina vr 31 jul - 14:36

    ^ Graag gedaan. Ga je eigenlijk nog verder met Nobody said it was easy...?

    Laurens, mijn beloofde reactie op hoofdstuk twee van Zijn Koude Greep!
    Foutjes die ik tegenkwam:
    - Het landschap dat onder henvoorbij flitsten was eentonig.
    Het landschap dat onder hun voorbij flitsten eentonig.
    - De vrouw deed de deur volledig open en liet hen [ Hen ] binnengaan.
    Ik denk dat je dit nog aan moest passen, of zoiets. Tip: als je twijfelt tussen "hun" en "hen" in deze zin, ga dan voor "ze". Dat klinkt soms nog natuurlijker ook.
    - Ik heb hem les gegeven lesgegeven toen ik nog leerkracht Transfiguratie was op Klammfels.
    Lesgeven is aan elkaar, lesgegeven dus ook.
    - Zo is het Ministerie ten val gekomen: door corruptie, indringers en spionage.
    Zonder die dubbele punt is het een vreemde zin. "Zo" verwijst naar dan de oorzaak van de val van het ministerie in de vorige zin, terwijl "door corruptie, indringers en spionage" ook als oorzaak wordt aangegeven.

    Het valt me weer op dat je een grote woordenschat hebt. Voor beschrijvingen en handelingen gebruik je zelden twee keer hetzelfde woord, en dat is heel fijn om te lezen! Wel zijn de dialogen naar mijn mening nog een beetje teveel "vroeg hij, zei hij", dus let daar op. Soms is het beter om het gewoon weg te laten, of een andere handeling van de sprekende persoon te beschrijven. Als er meer mensen aan het gesprek deelnemen, is het een ander verhaal.
    Of kies voor de verandering, bijvoorbeeld:
    “Ja…” Hij zuchtte.
    In plaats van: “Ja…,” zuchtte hij.

    Wat een beetje onwaarschijnlijk aandeed, was dat Peter en de anderen zogenaamd niet wisten van bijv. de val van het ministerie, van Normengard en van de volgelingen van Grindewald. Ze zijn schouwers! Oké, ik snap dat het nodig is voor de lezers, en dat is prima, maar laat Boris dan iets zeggen als "zoals jullie weten", dat maakt het al wat realistischer.

    Verder vond ik het een interessant en meeslepend hoofdstuk en kijk uit naar het vervolg!!
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 154

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Laurens za 1 aug - 11:29

    ^Bedankt voor je reactie! Ik zal de foutjes die je hebt gevonden straks even aanpassen, en wat je zei over Peter en de rest, die niets zouden weten over de val van ministerie etc, heb je ook wel gelijk. Had dat over het hoofd gezien, zal straks kijken of ik het kan oplossen wat kan zijn dat ik daarvan nog iets ga gebruiken voor het verhaal meer naar het einde toe.

    Milou, ik heb de proloog gelezen van Geliefden, en je hebt me als lezer gewonnen! De proloog is leuk geschreven, en er ontstaan ook natuurlijk meteen enkele vragen. Kijk ut naar het vervolg!
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Milou za 1 aug - 12:08

    Laurens, leuk dat ik je als lezer gewonnen heb! Ik zeg wel alvast: de proloog is het beste gedeelte van het verhaal tot nu toe. Dus verwacht er maar niet te veel van. xD
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Levina zo 2 aug - 10:37

    Milou, een reactie op in ieder geval geliefden volgt nog.

    Laurens, ik moet eerlijk bekennen dat ik je ten onrechte heb beschuldigd van een grammaticafout. Namelijk deze:
    -Het landschap dat onder henvoorbij flitsten was eentonig.
    Het landschap dat onder hun voorbij flitste eentonig.
    Hun moet hen zijn (of blijven). Ik was in de war met de zinsdeelfunctie/voorzetselfunctie, denk ik. My bad! :oops: Maar dat van ze, dat is gewoon waar. En "flitsten" moet nog steeds enkelvoud zijn.
    *moethetnederlandsinjepocketboekjetochmaarweereensgaanlezenkuch*


    Laatst aangepast door Levina op zo 2 aug - 13:29; in totaal 1 keer bewerkt
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Merdyff zo 2 aug - 13:07

    @ Levina: Ik heb een nieuw hoofdstuk gepost in Nobody said it was easy. Is dat een antwoord op je vraag? wink Ik ga als ik wat meer tijd heb wel eens controleren of ik hier de gebèta'de versie van de vorige hoofdstukken gepost heb of nog niet. Ik dacht van wel, maar ben het niet zeker.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Merdyff wo 19 aug - 14:13

    @ Laurens: Ik heb zonet je nieuwe hoofdstuk gelezen. De rest van het verhaal had ik gisteren al gelezen, maar nog geen tijd gehad om een reactie te geven. In elk geval vind ik net als iedereen hierboven dat je verhaal erg prettig leest.
    Als ik gisteren had gereageerd, zou ik gezegd hebben dat ik vond dat je een beetje te weinig aandacht besteedde aan de tweede wereldoorlog die op dat moment toch een zeer grote invloed had op het leven in Engeland en dat het mij onwaarschijnlijk leek dat de tovenaars daar zomaar aan voorbij leken te gaan, maar dat heb je met het krantenartikel in dit hoofdstuk mooi opgelost.
    Je schrijft in dit nieuwe hoofdstuk wel weer Meggie in plaats van Maggie. Als je een naam in je verhaal verandert, doe het dan meteen overal, dan vermijd je dat we dat bij elk hoofdstuk moeten herhalen. (Word heeft daar een handige functie voor.)
    Wat ik ook sterk vind aan je verhaal is de manier waarop je ook de duistere kant 'aan het woord laat'. Daar hou ik altijd van in boeken en verhalen.
    Je hebt alweer een nieuwe lezer gewonnen.
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 154

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Laurens wo 19 aug - 20:07

    Merdyff schreef:@ Laurens: Ik heb zonet je nieuwe hoofdstuk gelezen. De rest van het verhaal had ik gisteren al gelezen, maar nog geen tijd gehad om een reactie te geven. In elk geval vind ik net als iedereen hierboven dat je verhaal erg prettig leest.
    Als ik gisteren had gereageerd, zou ik gezegd hebben dat ik vond dat je een beetje te weinig aandacht besteedde aan de tweede wereldoorlog die op dat moment toch een zeer grote invloed had op het leven in Engeland en dat het mij onwaarschijnlijk leek dat de tovenaars daar zomaar aan voorbij leken te gaan, maar dat heb je met het krantenartikel in dit hoofdstuk mooi opgelost.
    Je schrijft in dit nieuwe hoofdstuk wel weer Meggie in plaats van Maggie. Als je een naam in je verhaal verandert, doe het dan meteen overal, dan vermijd je dat we dat bij elk hoofdstuk moeten herhalen. (Word heeft daar een handige functie voor.)
    Wat ik ook sterk vind aan je verhaal is de manier waarop je ook de duistere kant 'aan het woord laat'. Daar hou ik altijd van in boeken en verhalen.
    Je hebt alweer een nieuwe lezer gewonnen.
    Bedankt voor je reactie!
    Meggie is inderdaad een foutje, en verander het meteen naar hetgene wat het had moeten zijn "Maggie" dus. En laat inderdaad de duistere kant aan het woord omdat het in dit verhaal mogelijk is, en Grindelwald is ook gewoon een geweldig interresant personage om over te schrijven. Het volgende hoofdstuk staat al klaar, en ik zal dat deze week nog posten. happy
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 83

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Poltergeist do 24 sep - 21:13

    Merdyff

    Bloed

    Voor ik begin wil ik eerst zeggen dat ik stiekem geen fan ben van fanfictions. Je bent haast verplicht om de zorgvuldig opgebouwde karakters van een ander te verneuken. Maar goed, ik ben nog niet begonnen met lezen, en een verhaal dat af is verdient om gelezen te worden. Misschien verandert men mening nog wel, misschien stop ik wel na hoofdstuk 1. Wie weet. Dit is geen gewone opsomming van goede en kwade kantjes van het verhaal. Het is meer een ervaring van hoe een doordeweekse lezer het verhaal ervaart. Dus andere potentiële lezers, pas op voor SPOILERS. Wat ik zeker in dit spoilerloze gedeelte aan hen wil zeggen is dat dit alles zeker de moeite waard is om te lezen. Maar goed, hier gaan we:

    Inleiding

    Crispin, waar ken ik die naam toch van? Nugoed, vanaf nu is hij de baron. Ik ben benieuwd of je er je eigen draai aan kan geven.

    Hoofdstuk 1

    Met een bang voorgevoel begin ik aan de eerste regels: Zachtjes trok hij aan de teugels om zijn paard in te houden. Ik zet alvast men LOTR muziek op om in de stemming te komen. (Requiem for a dream voor de liefhebbers). Ik merk al meteen een klein probleempje, hoewel ik de harry potter boeken meermaals heb gelezen kan ik me niet meer zo goed herinneren hoe het tussen de baron en de grijze dame is afgelopen. Goed ik weet dat ze is weggelopen met de tiara en dat de baron haar heeft vermoord, maar daar houdt men kennis weer op. Ik weet zelfs niet of er meer in de boeken te vinden is. Stiekem hoop ik dat er in de volgende hoofdstukken een korte samenvatting komt.

    Hoofdstuk 2

    Hoofdstuk 2 begint en daar is een flashback Reactietopic - Pagina 2 Icon_biggrin . Weer een bewijs dat wishfull thinking loont. Brr, grote enge mannen die zonder introductie tegen een jongetje zeggen dat zen paps dood is zijn eng. Ik heb zonet evil karakter 1 gevonden denk ik. Wie is hij, wat doet hij?

    Het is Zwadderich himself! Ik had gewoonweg gelijk over evil karakter 1! Proficiat dus voor de sfeerschepping in dit stukje. De grimmige sfeer in heel dit stuk wordt geschept door 1 enkele zin, en die direct daarna al bevestigd wordt.

    Zwadderich neemt hem mee naar Zweinstein. De juiste man was dus op de juiste plaats. En aangezien Zwadderich een bad guy is vraag ik me af of die brand wel “zo” toevallig was. Heeft Zwadderich hem aangestoken om de jongen mee te kunnen nemen? Heeft Zwadderich de vader van Crispin zelf vermoord? Nog meer vermoeden voor deze theorie als Zwadderich hem als een persoonlijk harnas voor hemzelf begint te gebruiken. Jaja, Zwadderich heeft de brand aangestoken.

    Hoofdstuk 3

    De Baron die halsoverkop uit liefde uit Zweinstein vertrekt. Mmm, niet echt geloofwaardig volgens mij.

    Hoofdstuk 4

    Een nieuwe poging om het vertrek van Crispin te verkopen. Ik ben benieuwd of je dit keer slaagt.

    Naja, een betere poging. Het is alleen moeilijk dat iemand die zijn hele leven door Zwadderich is opgevoed überhaupt zoiets als liefde kent. Misschien was geld of macht een betere reden geweest, de belofte dat hij de diadeem kreeg? (die later kon switchen naar pure liefde.)

    Hoofdstuk 5

    Ik hou onmiddellijk van Helena. Een meid met een eigen pittig karakter, daar hou ik wel van. Prachtig beschreven ook. De blik in haar ogen, het kleine ironische lachje. De twinkeling in haar ogen terwijl ze bewust langzaam sarcastische dingen zegt. (Boeken zijn films waar je de details zelf mag invullen) Ze reageert ook precies zoals het moet. Benieuwd of onze “held” achter roodkapje gaat aandraven om haar te troosten of haar kwaad te doen.

    Hoofdstuk 6

    Flashback! Weeral. Net nu ik wou weten wat Crispin met zijn Helena gaat doen moet ik eerst nog een flashback doorworstelen om het te weten. Ach ja, weer een les geleerd: pas op met wat je wenst.

    Vrouwen en hoofdpijn. Een fenomeen van alle tijden. Verder was dit stiekem een fantastisch hoofdstuk. Nu geloof ik meer in hun relatie. Deze flashback zou je vroeger moeten zetten! Vergeet het geld en macht gedoe, zet deze flashback eerst en dat probleem is opgelost! Het gevecht van Crispin tussen zijn gevoelens en zijn geest is prachtig geschetst. De ommekeer in zijn handelingen omwille van haar zijn ook goed weergegeven. De wil is sterk maar het vlees is zwak.

    SPOILERSECTIE

    Spoiler:

    Conclusie:

    Je bent een meester van het beschrijven van karakters. In enkele zinnen leg je hun denkwijze door en kan de lezer ze doorgronden. Als tip kan ik je meegeven dat je misschien wat meer aandacht moet besteden aan de omgevingen en aan de dingen die rondom hen gebeuren. Hoewel je hier niet mee mag overdrijven.


    Laatst aangepast door Poltergeist op vr 25 sep - 16:55; in totaal 1 keer bewerkt
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Merdyff vr 25 sep - 0:17

    @ Poltergeist: Waauw. *staart een tijdje sprakeloos naar deze ongelooflijk lange reactie* Supererg bedankt. Ik ben blij dat je van mijn verhaal genoten hebt. Wat kan ik verder zeggen?
    Ik denk dat je met het meeste dat je zegt wel gelijk hebt. Omschrijvingen van de omgeving... Om één of andere reden vergeet ik die steeds als ik een lang verhaal schrijf. Ik heb one-shots die voor meer dan de helft uit beschrijving van de omgeving bestaan, dus het is niet dat ik geen omgeving kan beschrijven, maar als het niet nodig is om de juiste sfeer te scheppen (de beschrijving van het bos in de inleiding) denk ik er vaak gewoon niet aan. Het is mij al eerder gezegd, dus het is wel iets waar ik in nieuwe verhalen rekening probeer mee te houden.
    In mijn hoofd is Crispins vader echt gewoon vermoord door Dreuzels en kwam Zwadderich er door magische middelen achter dat zijn oude vriend dood was en dat de jongen hulp nodig had, maar als jij graag gelooft dat hij de hele Dreuzelaanval in scène heeft gezet, heb ik daar niet echt iets op tegen. Alleen... ik denk dat je écht teveel complottheorieën leest. XD
    Eh... meer kan ik niet echt zeggen. Alleen dat ik nu zeker jouw verhaal (verhalen?) ga lezen, want zelfs jouw reactie is al leuk om te lezen. Nogmaals heel erg bedankt.
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 83

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Poltergeist zo 11 okt - 18:49

    Mijn Puzzel - Milou

    Een keuze, een puzzel, een verhaal. Milou, bij deze verwacht ik veel van dit. Heel veel. Ik verwacht een verhaal in stukken, onchronologisch met vele emoties en vele intriges. Ik verwacht dat de lezer zelf de juiste stukken bij elkaar moet leggen, zelf de juiste verbanden leggen. De lezer puzzelt samen met het hoofdkarakter mee en speelt zo op een bizarre manier zelf een grote rol in dit verhaal. Nuja, dit zijn slechts verwachtingen die ik heb van de intro.

    Een meisje dat voor een schooljaar weg is kan onmogelijk nog minder geven om haar ouders. Ze gaat ze overduidelijk niet missen en voelt zich zelfs als een buitenstaander in haar eigen thuis. In een alinea geef je al zoveel prijs van Clementine haar karakter dat het haast griezelig wordt. Direct van de start ben je mee en moet je, in tegenstelling tot wat andere verhalen, geen eeuwen wachten op een beeld van het personage. En net toen ik dacht dat dit onmogelijk te overtreffen was haal je de zin van de slaafjes erbij. Clementine gebruikt mensen en ziet zichzelf als een buitenstaander. Ze weet dat ze ze gebruikt, ze geeft het doe dat ze het graag doet. Zou ze zichzelf als iets slechts beschouwen?

    Ze haat Zweinstein en is meer dan bereid er altijd over te klagen, toch is ze volgens mij blij dat ze erheen mag. Diep vanbinnen is ze zo van haar zorgen af. Ze toont dit echter niet tegen haar vriendin. Ze is iemand met twee gezichten.

    Kvd. Een personage dat Kvd noemt? De ene verbazing na de andere. Het is vast een afkorting, of een bijnaam. Iets dat hij heeft overgehouden uit het verleden als een soort binnenpretje tussen 2 mensen? Of noemt iedereen hem Kvd? Flashbackmateriaal?


    Hoofdstuk 2

    Een meisje dat anderen gebruikt omdat… Omdat ze zich verveelt? Ze iets te doen wil hebben? Toch haat ze het embleem van Zwadderich. Voelt ze zich geen Zwadderaar? Waarom gedraagt ze zich dan zo? Je oppert dat ze het niet beseft. Vreemd, de laatste keer dat ik sarcastisch wou doen moest ik toch veel nadenken. Ach ja, ik ben superbenieuwt naar meer. Hopelijk duurt het deze keer geen 8 maand?
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 83

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Poltergeist ma 19 okt - 20:14

    Joost - The Murders of Midsomer

    Detectives! Ik hou van het genre als het goed is uitgevoerd. Er zijn namelijk een aantal valkuilen. Ik hou ervan als de moordenaar mij verrast, maar dan moet het wel een logische verrassing zijn en niet iets dat de schrijver op pagina 999 uit zijn hoed tovert om toch maar een verrassende moordenaar te hebben. Nee, de lezer moet een eerlijke kans krijgen om de moordenaar te klissen. Ofwel: hoe combineer ik een verrassend plot met een logisch verhaal? Aan jou deze uitdaging.

    PS, ik ben goed in het vinden van moordenaars in boeken.

    “De stoel, een Frans model, donkergroen en met ebbenhouten poten, was van zijn grootvader geweest.”

    Ik weet niet waarom, maar deze zin is prachtig. Misschien omdat je hem zo afstandelijk beschrijft. Het is de beschrijving zoals een detective hem zou zien. Dat zal het wel zijn. Heel dit stuk heeft prachtige zinnen en woorden om alles uit te drukken.

    Goed dan,

    De moordenaar brak het glas van een raam om binnen te komen, schoot de man neer. Het slachtoffer zag wat parels en er vertrok een auto.

    Conclusie: de moordenaar is een man (de parels zijn voor de lezer een valkuil om te denken dat het een vrouw is), die het slachtoffer niet persoonlijk kent. Ik zeg voorlopig een ontevreden klant van de advocaat. Misschien de tegenpartij van een lopende zaak.

    Wanneer komt het vervolg?
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Reactietopic - Pagina 2 Empty @ Poltergeist

    Bericht van Joost di 20 okt - 18:16

    Poltergeist schreef:Joost - The Murders of Midsomer

    Detectives! Ik hou van het genre als het goed is uitgevoerd. Er zijn namelijk een aantal valkuilen. Ik hou ervan als de moordenaar mij verrast, maar dan moet het wel een logische verrassing zijn en niet iets dat de schrijver op pagina 999 uit zijn hoed tovert om toch maar een verrassende moordenaar te hebben. Nee, de lezer moet een eerlijke kans krijgen om de moordenaar te klissen. Ofwel: hoe combineer ik een verrassend plot met een logisch verhaal? Aan jou deze uitdaging.

    PS, ik ben goed in het vinden van moordenaars in boeken.

    “De stoel, een Frans model, donkergroen en met ebbenhouten poten, was van zijn grootvader geweest.”

    Ik weet niet waarom, maar deze zin is prachtig. Misschien omdat je hem zo afstandelijk beschrijft. Het is de beschrijving zoals een detective hem zou zien. Dat zal het wel zijn. Heel dit stuk heeft prachtige zinnen en woorden om alles uit te drukken.

    Goed dan,

    De moordenaar brak het glas van een raam om binnen te komen, schoot de man neer. Het slachtoffer zag wat parels en er vertrok een auto.

    Conclusie: de moordenaar is een man (de parels zijn voor de lezer een valkuil om te denken dat het een vrouw is), die het slachtoffer niet persoonlijk kent. Ik zeg voorlopig een ontevreden klant van de advocaat. Misschien de tegenpartij van een lopende zaak.

    Wanneer komt het vervolg?

    Bedankt voor je reactie! Ik hoop dat je de rest van het verhaal net zo goed zult vinden.
    Ik ben van plan om in de herfstvakantie (=volgende week) sowieso één misschien zelfs twee hoofdstukken te posten.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Milou vr 23 okt - 14:07

    Poltergeist schreef:Mijn Puzzel - Milou

    Een keuze, een puzzel, een verhaal. Milou, bij deze verwacht ik veel van dit. Heel veel. Ik verwacht een verhaal in stukken, onchronologisch met vele emoties en vele intriges. Ik verwacht dat de lezer zelf de juiste stukken bij elkaar moet leggen, zelf de juiste verbanden leggen. De lezer puzzelt samen met het hoofdkarakter mee en speelt zo op een bizarre manier zelf een grote rol in dit verhaal. Nuja, dit zijn slechts verwachtingen die ik heb van de intro. Dat zijn grote verwachtingen, ik hoop dat ik ze ook waar kan maken.

    Een meisje dat voor een schooljaar weg is kan onmogelijk nog minder geven om haar ouders. Ze gaat ze overduidelijk niet missen en voelt zich zelfs als een buitenstaander in haar eigen thuis. In een alinea geef je al zoveel prijs van Clementine haar karakter dat het haast griezelig wordt. Direct van de start ben je mee en moet je, in tegenstelling tot wat andere verhalen, geen eeuwen wachten op een beeld van het personage. En net toen ik dacht dat dit onmogelijk te overtreffen was haal je de zin van de slaafjes erbij. Clementine gebruikt mensen en ziet zichzelf als een buitenstaander. Ze weet dat ze ze gebruikt, ze geeft het doe dat ze het graag doet. Zou ze zichzelf als iets slechts beschouwen? Waarschijnlijk nu nog niet.

    Ze haat Zweinstein en is meer dan bereid er altijd over te klagen, toch is ze volgens mij blij dat ze erheen mag. Diep vanbinnen is ze zo van haar zorgen af. Ze toont dit echter niet tegen haar vriendin. Ze is iemand met twee gezichten. Daar heb je gelijk in.

    Kvd. Een personage dat Kvd noemt? De ene verbazing na de andere. Het is vast een afkorting, of een bijnaam. Iets dat hij heeft overgehouden uit het verleden als een soort binnenpretje tussen 2 mensen? Of noemt iedereen hem Kvd? Flashbackmateriaal? Hij heet Kyd,, geen Kvd. XD Waarschijnlijk is het een foutje op het forum of heb ik een typfoutje gemaakt. Flashbackmateriaal komt nog. wink


    Hoofdstuk 2

    Een meisje dat anderen gebruikt omdat… Omdat ze zich verveelt? Ze iets te doen wil hebben? Toch haat ze het embleem van Zwadderich. Voelt ze zich geen Zwadderaar? Waarom gedraagt ze zich dan zo? Je oppert dat ze het niet beseft. Vreemd, de laatste keer dat ik sarcastisch wou doen moest ik toch veel nadenken. Ach ja, ik ben superbenieuwt naar meer. Hopelijk duurt het deze keer geen 8 maand? Waarschijnlijk duurt het geen acht maanden meer. Ik heb al een stuk en een goed beeld van wat ik wil dat Clementine wordt. En ja, ze haat het embleem van Zwadderich, want dat maakt juist dat ze zo is als ze is. De reden waarom ze die dingen haat, komt nog wel. In een flashback, dat over een paar hoofdstukken gaat plaatsvinden.

    Heel erg bedankt voor het lezen van mijn verhaal! Leuk dat je het wil gaan volgen! Ik hoop snel weer een stuk erbij te kunnen plaatsen!
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur


    It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Bloody Mary wo 28 okt - 18:57

    Joost ; The Murders of Midsomer
    Mogelijke spoilers!

    De aanleiding tot het lezen van je fanfictie was simpel, ik zag vandaag de dvd liggen, en Engelse titels spreken me over het algemeen wel aan.
    Ik heb geen enkele Engelse detective gezien, alleen korte afleveringen van Inspector Morse. Detectives die ik wél gezien zijn zijn van Nederlandse grondbodem, zoals Baantjer, en Flikken (Dat Vlaams is)
    Over je verhaal, je schrijft fijn. Ik vind je einde echt heel leuk, bijna tegen het humoristische aan.
    Toen was het stil, doodstil, want zelfs Händel’s compositie, het laatste op de langspeelplaat, was afgelopen.
    Nu roep je dus, zoals altijd is in een detective, vragen op. En de antwoorden blijven enorme vraagtekens, wat een lezer normaal gesproken aanzet om het verder te gaan lezen.
    Waarom is hij vermoord? Wie was het? Was het een bekende, waarom? Ik hoop, in de loop van je verhaal, antwoorden te krijgen. Een goede detective maken is moeilijk, dus ik ben benieuwd hoe jij dat wilt gaan bereiken. Daarom ben ik benieuwd naar je eerste hoofdstuk! Reactietopic - Pagina 2 Icon_smile
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Reactietopic - Pagina 2 Empty @ Carla

    Bericht van Joost wo 28 okt - 19:16

    Bloody Mary schreef:Joost ; The Murders of Midsomer
    Mogelijke spoilers!

    De aanleiding tot het lezen van je fanfictie was simpel, ik zag vandaag de dvd liggen, en Engelse titels spreken me over het algemeen wel aan.
    Ik heb geen enkele Engelse detective gezien, alleen korte afleveringen van Inspector Morse. Detectives die ik wél gezien zijn zijn van Nederlandse grondbodem, zoals Baantjer, en Flikken (Dat Vlaams is)
    Over je verhaal, je schrijft fijn. Ik vind je einde echt heel leuk, bijna tegen het humoristische aan.
    Toen was het stil, doodstil, want zelfs Händel’s compositie, het laatste op de langspeelplaat, was afgelopen.
    Nu roep je dus, zoals altijd is in een detective, vragen op. En de antwoorden blijven enorme vraagtekens, wat een lezer normaal gesproken aanzet om het verder te gaan lezen.
    Waarom is hij vermoord? Wie was het? Was het een bekende, waarom? Ik hoop, in de loop van je verhaal, antwoorden te krijgen. Een goede detective maken is moeilijk, dus ik ben benieuwd hoe jij dat wilt gaan bereiken. Daarom ben ik benieuwd naar je eerste hoofdstuk! Reactietopic - Pagina 2 Icon_smile
    Bedankt voor je reactie! Ik hoop dat ik je niet teleur zal stellen met de volgende hoofdstukken. Ik ben nog niet helemaal tevreden over hoofdstuk 1, dus het duurt wat langer dan ik had gewild voordat ik het post. Ik hoop toch wel tegen het einde van de week het naar Soetkin te sturen, zodat zij het kan bèta-en.
    Nog even geduld dus.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Milou zo 15 nov - 14:40

    Oké, het gaat wel 8 maanden duren. XD

    Mijn usb is kapot gemaakt. XD Dus nu is mijn plot enzo weg. XD En het personage Clementine, maar het komt wel goed. =p
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 83

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Poltergeist wo 18 nov - 2:45

    @Bloody Mary - Phantom of Love

    Eerst en vooral, ik ken geen van beide dingen waarop het geïnspireerd is. (Goed, ik heb wel van Phantom of the opera gehoord maar buiten het feit dat het over een opera en een spook gaat weet ik er ook niets van tongue). Dus als ik iets dom zeg, sorry.

    Boven me klinkt gestommel, Mr. Todd heeft een klant, ik heb hem net nog gezien.


    Ligt het aan mij of is die Mr. Todd wat ik denk wat hij is? En denken we daarbij aan het oudste beroep ter wereld. Verder vraag ik me ook af of alles wat je gaat vertellen een grote flashback is, of dat al het riool en droom ding één van die dingen is die je hebt overgenomen uit de vorige twee verhalen. Daar zal ik wel achterkomen. Ik moet zeggen dat ik wel van je schrijfstijl hou. Het is niet te uitgebreid en net als je wat veel beschrijvingen achter elkaar opsomt schud je ons wakker met een cliffhanger.

    Goed, hoofdstuk een. Mr. Todd is een barber dus. (PS, dat vertaald zich in het Nederlands als kapper.) Daar is één vraag uit hoofdstuk 1 mee opgelost. Ik weet niet of dit de bedoeling was of aan het feit ligt dat ik teveel TV kijk maar ik vind het wel een leuk effect. Enkel de juiste leeftijd ziet de link terwijl het voor de rest braaf blijft. Voor de rest blijf ik je stijl verbluffend vinden. Het heeft iets oubolligs, in de goede zin omdat het in de 19de eeuw plaatsvindt. Verder heb ik nog altijd geen idee waar dit verhaal heengaat. Wordt het een who-done-it nu er een dode is gevallen of staat er nog meer te gebeuren?

    PS: In Memoriam is inderdaad een term die ook in het Nederlands voorkomt.
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur


    It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Bloody Mary wo 18 nov - 17:58

    Wauw, heel erg bedankt voor je reactie! Ik ben er echt heel blij mee! Reactietopic - Pagina 2 Icon_biggrin
    Mr. Todd is inderdaad een barber, in de film wordt dit vertaald met barbier. Tegenwoordig betekent het inderdaad kapper, ik vind barber toch het mooiste. In mijn beginpost heb ik ook al gezegd dat ik sommige uitdrukkingen niet vertaal. Dit is er een van. Het is geen flash back, het hele verhaal speelt zich in het heden af. (1846 daar) maar soms zullen er wel bepaalde herinneringen of terugwijzingen zijn.
    En bedankt voor je compliment! Ik heb juist het idee dat ik te weinig met de omgeving doe, dat ligt natuurlijk deels aan het feit dat het vanaf 7.2 voor NaNoWriMo is, en dan is het gewoon sneller doorpennen meestal.
    Het wordt geen who-done-it, het is meer een drama. Maar niet klef, want daar houd ik zelf ook niet van. Sweeney Todd was een barber (Er zijn verhalen over hem) hij sneed de kelen van zijn klanten door en Mrs. Lovett (de ik-persoon hier) gebruikte het vlees in haar pasteitjes. Reactietopic - Pagina 2 Icon_smile En The Phantom of the Opera gaat over een gemaskerde man die verliefd wordt op een opera-zangeres.
    Nog een keer bedankt voor je reactie!
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Merdyff wo 2 dec - 19:51

    @ Bloody Mary: Ik heb je verhaal net gelezen. Ik vind het wel leuk geschreven. Het verhaal van Sweeney Todd ken ik niet echt, enkel de grote lijnen (wat je er net over zei), daarom vind ik het soms wel wat moeilijk om te volgen. Maar ik verwacht dat dat beter zal gaan eens je wat verder zit in je verhaal en eens het Phantom-deel komt, want dat ken ik wél. Ik ben benieuwd naar meer.
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur


    It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Bloody Mary wo 2 dec - 21:54

    Jij ook heel bedankt voor je reactie, Soetkin. Het zal het merendeel toch over Sweeney Todd gaan. Aangezien de personen van waaruit het verteld wordt uit Sweeney Todd komen. Het Phantom deel zal je deels wel bekend voorkomen. Ik ga niet van Nellie (Mrs. Lovett) een Christine maken. Erik is ook niet de Engel van de Muziek. Ik heb het zo wel aangepast op de ik-persoon. happy Nogmaals bedankt voor je reactie!
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Joost wo 10 feb - 22:19

    Zo.
    Superdreuzel schreef:ah, midsomer murders (H)
    jij hebt smaak happy

    Dit
    hoort hier niet thuis. In het verhalentopic zelf is het verboden om
    reacties te geven. In het reactietopic mag het wel, maar dat is meer
    voor uitgebreidere reacties. Een reactie als deze kan beter via een
    privé-bericht.

    Lees voor de zekerheid toch even die irritante regeltjes. happy
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Milou zo 21 feb - 17:45

    Simplistische
    Ik heb net je eerste hoofdstuk gelezen. Hij was kort, vooral ook omdat ik dat hele gedoe van die brief oversloeg. Ik denk niet dat het nodig is om de inhoud van de brief te posten, want die kennen de meeste mensen wel en als ze die niet kennen, is dat ook niet noodzakelijk om het verhaal te snappen, want de meesten weten wel wat Harry Potter is. Dus dat is een beetje onzinnige informatie.

    Verder vertel je dat haar moeder (of was het haar moeder niet? Want daar ben ik ook niet helemaal uit, want ergens zij je: 'Ze wist niet waar de vrouw op uit was'. Dat vind ik niet echt klinken alsof het haar moeder is.) het voor haar verborgen heeft gehouden. Dat vind ik ook een beetje raar. Waarom vertelt ze dan wel zo blij over de brief? Als ik blij zou zijn geweest als mijn kind de brief kreeg, dan zou ik het haar vantevoren ook gezegd hebben. En het lijkt alsof ze magie wél mooi vind, waarom gebruikt ze het dan niet?

    Ik denk dat het onderdeel is van een plot, natuurlijk, maar ik vind dat een plot wel geloofwaardig moet zijn en dat vind ik niet van dit verhaal. Misschien veranderen de eerste hoofdstukken nog, maar ik vind het nu een beetje rommelig en niet goed over na gedacht.

    Bovendien denk ik dat Jeniffer slim moet zijn, maar ik heb de indruk van een opmerkzaam, praatgraag en klein meisje. Ik weet niet wat je van plan met haar bent, zeg maar, maar ze lijkt niet echt. En haar moeder ook niet. Ik vind haar moeder ook een beetje raar praten.

    Hopelijk heb je hier iets aan! En als je wilt kan ik wel een heel hoofdstukanalyse maken! Want het lijkt me wel alsof je een heel leuk plot voor ogen heb en het lijkt me ook alsof het verhaal mooi is, maar het komt niet echt goed over. Er zijn teveel tegenstellingen.
    Lifewing
    Lifewing
    New Member
    New Member


    Eigenlijk Tygoras
    Man Aantal berichten : 12

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Lifewing vr 17 sep - 21:46

    Reactie op Sharon's Eén Tweeling, Twee Verschillende Personen
    Hmm, wéér een HP-fanfic...
    Maar, hoe cliché ze ook zijn, ik vind ze meestal toch erg plezant om te lezen, en het idee dat je erachter hebt zitten spreekt me wel aan.
    Een krantenartikel als proloog vind ik toch ook nog steeds leuk.
    Jammer dat er niets meer na de proloog is.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Sharon vr 17 sep - 22:08

    Lifewing schreef:Reactie op Sharon's Eén Tweeling, Twee Verschillende Personen
    Hmm, wéér een HP-fanfic...
    Maar, hoe cliché ze ook zijn, ik vind ze meestal toch erg plezant om te lezen, en het idee dat je erachter hebt zitten spreekt me wel aan.
    Een krantenartikel als proloog vind ik toch ook nog steeds leuk.
    Jammer dat er niets meer na de proloog is.

    Bedankt!
    Het is een oude fanfic waar ik eigenlijk al ruim twee jaar niets aan gedaan heb. Nu wil ik toch proberen hem nog eens verder te schrijven, maar ik ben te lui om de eerste hoofdstukken helemaal te verbeteren naar mijn nieuwe stijl (in de loop der jaren is het toch wat verandert). Het enige wat ik doe, is de tijdsvorm aanpassen gezien het in de tegenwoordige tijd geschreven was en ik dat gewoon niet meer gewend ben. Zodra ik hoofdstuk 1 (en de rest) in de goede tijdsvorm gezet heb, zal ik hem uploaden. Ik hoop dat het je zal gaan bevallen.
    Lifewing
    Lifewing
    New Member
    New Member


    Eigenlijk Tygoras
    Man Aantal berichten : 12

    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Lifewing vr 17 sep - 23:34

    Nice!
    Ik zal het in de gaten blijven houden.

    Gesponsorde inhoud


    Reactietopic - Pagina 2 Empty Re: Reactietopic

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu ma 20 mei - 5:42