Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+4
Suus
Milou
Levina
Merdyff
8 plaatsers

    ~~Forumcluedo~~

    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    ~~Forumcluedo~~ Empty ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Merdyff di 22 sep - 1:22

    Cluedo


    We schrijven het jaar 1870, de negende van juni. Een bekende schrijver heeft een aantal vrienden uitgenodigd naar zijn landhuis Gad’s Hill Place in Higham, Kent, Verenigd Koninkrijk. Tijdens het verblijf van de gasten wordt de gastheer echter vermoord aangetroffen. Eén van de gasten moet de moordenaar zijn. De naam van de schrijver? Charles Dickens.


    Doel van het spel:
    De spelers moeten uitzoeken wie Charles Dickens vermoord heeft, met welk wapen en op welke plaats in het huis.

    Spelverloop:
    Spelers schrijven zich in in dit topic. Naar gelang het aantal inschrijvingen zal elke speler gepm’d worden door de spelleider (ik) met twee of drie ‘kaartjes’. Op de kaartjes staat ofwel de naam van een personage, ofwel een wapen, ofwel een plaats. De kaartjes waarop de moordenaar, het moordwapen en de plaats van de moord staan, zijn niet in het spel. Kaartjes die je te zien krijgt, kan je dus schrappen van je verdachtenlijst. (Of de kaartjes werkelijk kaartjes zijn of gewoon een woord, zal afhangen van hoeveel tijd ik heb om eventueel te photoshoppen.)
    Wanneer de kaartjes verdeeld zijn, begint het spel. De spelers lopen rond in het huis en interageren met andere personages. Dit gebeurt door middel van rpg-berichtjes. Je schrijft in de verleden tijd en in de ik-persoon. Godmoden is niet toegestaan. Wie vragen heeft over rpg’en, kan mij pm’en.
    Elke dag krijgt iedereen de kans om een verdenking te uiten tegenover een bepaalde persoon. Een verdenking bestaat uit een verdachte, een wapen en een plaats, bijvoorbeeld Merdyff met het touw in de bibliotheek. Deze verdenking zet je in vet in je post. Je moet deze verdenking tegenover een bepaalde persoon uiten. De naam van deze persoon zet je in vet en onderlijnd. Deze persoon zal dan moeten kijken of hij één of meerdere van de dingen die je noemt op zijn kaartjes staan heeft. Hij/Zij pm’t één kaartje naar de vrager als hij één of meerdere elementen heeft, geen als hij niets heeft. Je kijkt enkel naar de kaartjes die je in het begin van de spelleider gekregen hebt. Kaartjes die je in de loop van het spel van andere spelers te zien gekregen hebt, geef je zogezegd terug.
    Elke avond zal de spelleider een overzicht posten van wie wat gevraagd heeft en wie een kaartje te zien gekregen heeft (uiteraard niet welk kaartje).
    Wie denkt te weten wie de moordenaar, het moordwapen en de plaats van de moord is, pm’t dit naar de spelleider. Heeft hij/zij het juist, dan wint hij/zij het spel. Is het fout, dan is hij/zij uitgesloten. Hij/Zij kan wel nog gevraagd worden om kaartjes te tonen en mag verder mee-rpg’en, maar mag geen verdenkingen meer uiten.

    Een voorbeeld:
    Niet duidelijk? Ik geef een voorbeeld.
    Personages zijn Lucas, Dries en Aidan.
    De moordenaar is Dries met vergif in de eetzaal.
    Uitgedeelde kaartjes:
    Lucas kreeg ‘Aidan’ en ‘slaapkamer’.
    Dries kreeg ‘mes’ en ‘studeerkamer’.
    Aidan kreeg ‘Lucas’ en ‘revolver’.
    Lucas schreef:Ik wandelde door de gangen van het grote huis. Ongelooflijk wat er gebeurd was. Onze gastheer was gewoonweg vermoord. Ik kwam Aidan tegen en zei hem dat ik dacht dat Dries het gedaan had, met de revolver in de studeerkamer.
    Dries schreef:Het duurde even voor het tot mij doordrong, maar toen besefte ik dat één van ons een moordenaar was. Een angstige rilling bekroop mij. Ik bevond mij in hetzelfde huis als de moordenaar. Als ik Lucas zag, zou ik hem zeker laten weten dat hij, Lucas, volgens mij de moordenaar was. Ik vertrouwde hem niet echt. Waarschijnlijk had hij in de eetzaal een mes getrokken en de arme schrijver doodgestoken.
    Aidan schreef:Er was een moord gepleegd en vreemd genoeg kon ik mij totaal niet meer herinneren wat ikzelf gedaan had op het ogenblik van het misdrijf. Toen Lucas mij aansprak en zijn verdenkingen uitte, zei ik hem dan ook dat ik dacht dat ik, Aidan, wel eens de moordenaar zou kunnen zijn. Misschien wel met het vergif in de slaapkamer.

    De spelleider schreef:De dag liep ten einde. Iedereen was diep geschokt geweest door de moord op mijn meester. Bij iemand moest de klap echter een stuk minder hard aangekomen zijn dan bij de anderen. Iemand deed alleen maar alsof hij in diepe rouw was. De moordenaar.
    De gasten waren meteen aan de slag gegaan met verdenkingen uiten.
    Lucas verdacht Dries met de revolver in de studeerkamer, maar Aidan ontkrachtte deze theorie.
    Dries dacht dat het Lucas was met het mes in de eetzal. Lucas kon zijn onschuld echter niet bewijzen.
    Aidan vermoedde dat het misschien Aidan was met het vergif in de slaapkamer, maar Lucas vertelde hem dat hij het mis had.

    Wat is er ondertussen via pm gebeurd?
    Aidan stuurde Lucas een pm met het kaartje van de revolver. Dries kreeg geen pm. Lucas stuurde wel een pm naar Aidan met ‘Aidan’ of ‘slaapkamer’.

    Opmerkingen:
    > Het rpg’en mag uiteraard uitgebreider dan in het voorbeeld hierboven. Ik zou zelfs durven zeggen: moet. Laat jullie totaal gaan. Ruzies, romantiek,… Alles is toegestaan tot zolang het niet 16+ is.
    > De spelleider heeft ook een personage dat in het spel meedoet. Hij kan mee rpg’en, maar uit geen verdenkingen. Bij sommige spelersaantallen zal ook de spelleider een aantal kaartjes hebben om een evenwichtige verdeling van de kaartjes te bekomen. In dat geval kan je ook de spelleider aanspreken met je verdenkingen. De spelleider zelf is echter nooit een verdachte.
    > Er zal in het begin van het spel gezegd worden hoeveel kaartjes elke speler heeft (twee of drie) en hoeveel kaartjes de spelleider heeft (geen, twee of drie).
    > Het aantal verdachten, moordwapens en moordplaatsen is afhankelijk van het aantal spelers. Dit zal ook in het begin van het spel bekend gemaakt worden. Ook zal er dan een lijst gemaakt worden van de verdachten, wapens en plaatsen.

    Inschrijven:
    Inschrijven doe je in dit topic met een zelfbedacht personage aan de hand van het volgende lijstje.
    Jouw naam/forumnaam:
    Naam personage:
    Leeftijd personage:
    Geslacht personage:
    Relatie van het personage tot het slachtoffer: (broer, zus, nicht, neef, bediende, minnares, buitenechtelijk kind,… Verzin maar iets. Historische figuren mogen, maar moeten zeker niet. Zorg er wel voor dat er geen 27 buitenechtelijke kinderen rondlopen. Probeer iets te kiezen dat nog niet gekozen is door de personen die voor jou hebben ingeschreven. Niet toegestaan: de butler. De butler is in deze ronde voorbehouden voor de spelleider.)
    Overige informatie over je personage die je kwijt wilt:
    De inschrijvingen sluiten op maandag 28 september om 23u59. Dinsdag ga ik dan aan de slag met het maken en verdelen van de kaartjes. Dinsdagavond of woensdagochtend beginnen we met het spel.

    Nog vragen:
    Pm mij, spreek mij aan op msn of post ze in dit topic.

    Frequently Asked Questions:
    Q: Moet je personage iemand zijn die echt bestaan heeft?
    A: Mag, maar moet niet. Het is niet de bedoeling om een historisch verslag te maken van de moord op Charles Dickens (aangezien die in werkelijkheid natuurlijk niet vermoord is, maar gestorven aan een beroerte). Historische figuren in het verhaal brengen zou wel leuk zijn, maar is zeker niet verplicht.


    Laatst aangepast door Merdyff op do 24 sep - 12:58; in totaal 2 keer bewerkt
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Merdyff di 22 sep - 1:30

    Voorbeeldinschrijving (en mijn personage):

    Jouw naam/forumnaam: Soetkin (Merdyff)
    Naam personage: James
    Leeftijd personage: 42
    Geslacht personage: man
    Relatie van het personage tot het slachtoffer: butler die het slachtoffer jarenlang trouw gediend heeft
    Overige informatie over je personage die je kwijt wilt: hij heeft zwart haar en grijze ogen

    Een foto posten mag trouwens ook zeker, dan zet ik die op de kaartjes. Maakt het wat leuker.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Levina di 22 sep - 19:23

    Jouw naam/forumnaam: Levina
    Naam personage: Vivian
    Leeftijd personage: 27
    Geslacht personage: vrouw
    Relatie van het personage tot het slachtoffer: nichtje (niece) van het slachtoffer
    Overige informatie over je personage die je kwijt wilt: ...

    (plaatje komt nog)_______ plaatje


    Laatst aangepast door Levina op di 22 sep - 20:47; in totaal 1 keer bewerkt
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Milou di 22 sep - 19:48

    Jouw naam/forumnaam: Milou
    Naam personage: Luvia
    Leeftijd personage: 36
    Geslacht personage: Vrouw
    Relatie van het personage tot het slachtoffer: Een vriendin.
    Overige informatie over je personage die je kwijt wilt: Ze heeft het niet gedaan! XD
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver


    Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Suus di 22 sep - 21:08

    Jouw naam/forumnaam: Suus
    Naam personage: Katherina Ashlock
    Leeftijd personage: 33 (claimt dat ze 26 is)
    Geslacht personage: vrouw
    Relatie van het personage tot het slachtoffer: Minnares
    Overige informatie over je personage die je kwijt wilt:
    Is zelf gelukkig getrouwd, maar aangezien haar man ook wel eens een verzetje wilde, vond zij het maar al te eerlijk dat zij dat ook deed.
    ~~Forumcluedo~~ Katherina


    Laatst aangepast door Suus op ma 28 sep - 16:42; in totaal 2 keer bewerkt
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    ~~Forumcluedo~~ Empty Inschrijving Joost

    Bericht van Joost di 22 sep - 21:29

    Jouw naam/forumnaam: Joost
    Naam personage: Louis (volledige naam: Louis Francis Charles Badrick-Balston)
    Leeftijd personage: 25 jaar oud
    Geslacht personage: Man
    Relatie van het personage tot het slachtoffer: Louis was een schoolvriend van Charles Dickens' oudste zoon (Charles Dickens Jr.). Louis ontmoette Charles Jr. op Eton College.
    Tegenwoordig is hij actief in de literaire wereld, waardoor hij, via Charles Jr., weer in contact kwam met Charles Dickens.
    Overige informatie over je personage die je kwijt wilt: Louis is van rijke, adelijke komaf (in of in de buurt van Kent), zijn familie voert de titel van graaf (Count/Earl). Hij zal het gehele familiefortuin erven, aangezien hij de enige man is in de lijn van opvolging (zelf heeft hij één zus).
    Louis is erg geïnteresseerd in literatuur en geschiedenis en heeft met behulp van zijn fortuin een aantal verschillende (beginnende) schrijvers onder zijn hoede. Ook is hij is een graag geziene gast op feesten.

    ~~Forumcluedo~~ Forumcluedopersonagelou

    Originele afbeelding (en grootte): http://13thgirl.files.wordpress.com/2009/04/bingley.jpg


    Laatst aangepast door Joost op wo 23 sep - 17:27; in totaal 2 keer bewerkt
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 154

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Laurens di 22 sep - 21:54

    Jouw naam/forumnaam: Laurens
    Naam personage: Abraham Brownlow
    Leeftijd personage: 57
    Geslacht personage: Man
    Relatie van het personage tot het slachtoffer: Uitgever van Charles Dickens' boeken. Is goed bevriend met de schrijver, een vriend dus van Charles Dickens.
    Overige informatie over je personage die je kwijt wilt:
    Wou ook op de bewuste avond het met Charles over zijn nieuwe boek hebben, waar hij aan het schrijven was. Het boek is echter nooit voltooid door de dood van Dickens.
    Hij is een goede vriend van Dickens, hij was de eerste uitgever van zijn boeken en hun zakelijke relatie is dus uitgegroeid tot een vriendschap. Een personage in Oliver Twist is naar hem vernoemd: Mr. Brownlow.
    (dit is allemaal fictief, buiten het personage dat echt bestaat en het onvoltooide boek : The Mystery of Edwin Drood)

    Uiterlijk:
    Hij heeft dus een snor en een gouden bril montuurtje. Hij wandelt ook steeds met zo'n wandelstok omdat hij ooit in zijn jeugd een beenbreuk had gehad die nooit goed is genezen en waardoor hij een wandelstok nodig heeft.
    Klik Filmpje waar je ongeveer het uiterlijk ziet van de man. Het is die man met baard en bril op 0:26. Prachtige serie trouwens.
    ~~Forumcluedo~~ David_Troughton_07-250pxx0En hier zie je hem nog eens. (je moet niet denken dat het de moordenaar is! Het is gewoon een chirurg in die serie.
    Saibi
    Saibi
    Member
    Member


    Smutlover
    Vrouw Aantal berichten : 39

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Saibi vr 25 sep - 22:46

    Jouw naam/forumnaam: Saibi
    Naam personage: Liam Floinn
    Leeftijd personage: 24-ish
    Geslacht personage: mannelijk
    Relatie van het personage tot het slachtoffer:[/b] Hij is de tuinman en heeft groene vingers, soms letterlijk
    Overige informatie over je personage die je kwijt wilt:

    ~~Forumcluedo~~ Naamloos-1

    note: hij verkleed zich graag...soort van dit is niet zn normale kostuum en zn ogen zijn eigenlijk donkerbruin maar ik heb geen fotosoep
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Merdyff ma 28 sep - 1:26

    Niet vergeten: vandaag is de laatste dag om je in te schrijven.
    Winoah
    Winoah
    Member
    Member


    Vrouw Aantal berichten : 43

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Winoah ma 28 sep - 12:09

    Jouw naam/forumnaam: Winoah
    Naam personage: Letitia Dickens
    Leeftijd personage: 54
    Geslacht personage: vrouw
    Relatie van het personage tot het slachtoffer: Jongere en meest favoriete zus van Charles.
    Overige informatie over je personage die je kwijt wilt: Ze kwam als laatste van alle gasten aan, volgens haarzelf wegens het slechte weer. Ze is al twintig jaar weduwe.
    ~~Forumcluedo~~ Char_lg_mrsjennings


    Laatst aangepast door Winoah op di 29 sep - 17:49; in totaal 1 keer bewerkt
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Merdyff di 29 sep - 2:23

    Oké, inschrijvingen zijn gesloten. Ik ga nu de kaartjes verdelen. Elke speler krijgt drie kaartjes, de spelleider heeft er geen in deze versie.

    Verdachten:
    Vivian (Levina)
    Luvia (Milou)
    Katharina (Suus)
    Louis (Joost)
    Abraham (Laurens)
    Liam (Saibi)
    Letitia (Winoah)


    Potentiële moordwapens:
    Mes
    Touw
    Vergif
    Pistool
    Kandelaar
    Zwaard
    Bijl


    Mogelijke plaatsen van de moord:
    Hall
    Zitkamer
    Eetkamer
    Keuken
    Studeerkamer
    Slaapkamer
    Bibliotheek
    Muziekkamer
    Biljartkamer
    Serre


    Wat jullie nog moeten weten:
    > Het spel begint wanneer ik de beginpost heb geplaatst. Die zal ik posten wanneer alle kaartjes verdeeld zijn.
    > De nacht zal ik steeds proberen rond 22u te posten. Voor die tijd moeten alle verdenkingen geuit zijn. Als ik op voorhand weet dat dat niet zal lukken, zal ik dat op tijd laten weten en komt de nacht ofwel vroeger ofwel later.
    > Als meer dan de helft van de spelers geen verdenking heeft geuit, komt er geen nacht. Dit wil zeggen dat vier spelers een verdenking moeten geuit hebben voor een nacht.
    > Verdenkingen mogen niet veranderd worden. Eens gepost, blijft gepost. Dit om te vermijden dat spelers twee kaartjes op een dag zouden te zien krijgen.
    > Wanneer een verdenking tegenover jou geuit wordt, moet je zelf het initiatief nemen om (indien mogelijk) een kaartje te laten zien aan de speler. Je pm't de afbeelding van het kaartje naar de speler. Hierbij is er geen tussenkomst van de spelleider. Als je geen kaartje hebt, mag je dat aan de speler laten weten, maar dit hoeft niet, aangezien de speler dit 's avonds ook zal zien in het dagoverzicht.
    > Wanneer je in het dagoverzicht dat door de spelleider gepost wordt, ziet dat je een kaartje had moeten krijgen, stuur je een pm naar de spelleider. Die zal ervoor zorgen dat je een kaartje te zien krijgt.
    > Elke speler heeft recht op twee snipperdagen. Snipperdagen kan je opnemen voor dagen waarop je niet online kan komen. Als je een snipperdag opneemt, mag je de volgende dag twee verdenkingen uiten.
    > Het is niet zo dat elke speler één kaartje met een verdachte, één met een moordwapen en één met een plaats gekregen heeft. (Wie een beetje kan tellen, heeft al lang ontdekt dat dat onmogelijk zou zijn.)
    > Voor de rest: have fun! Voor vragen en opmerkingen weet je mij wel te vinden.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Merdyff di 29 sep - 2:50

    Beginpost

    Verslagen wandelde ik door het grote huis. Hoe had het kunnen gebeuren? Zoveel mensen te gast en dan... dan gebeurde er dit. 'Dit' was zo vreselijk dat ik het niet eens in mijn gedachten bij naam durfde te noemen. En toch zou het weldra moeten. Ik moest de gasten op de hoogte brengen.
    Ik trof ze aan, verzameld in de zitkamer. Eén voor één keek ik hen aan. Vivian, het nichtje van mijn meester. Luvia, een vriendin. Katharina Ashlock, meer dan een gewone vriendin. Louis Badrick-Balston, een vriend van de zoon van mijn meester. Abraham Brownlow, mijn meesters uitgever. Liam Floinn, de tuinman. En als laatste aangekomen: Letitia Dickens, de jongste zus van mijn meester. Eén van hen was een moordenaar.
    Ik schraapte mijn keel en wachtte tot het stil werd.
    "Beste gasten, ik heb vreselijk nieuws," zei ik met trillende stem. "Ik heb Mr. Charles Dickens zonet vermoord aangetroffen. De moordenaar moet zich in deze kamer bevinden. Het lijkt mij best dat u dit huis niet verlaat tot de schuldige is gevonden."
    Ik draaide mij om en verliet de kamer. De deur sloot ik achter mij en diepbedroefd leunde ik er tegenaan. Charles Dickens, de grote schrijver, mijn meester en vriend, was niet meer.
    Winoah
    Winoah
    Member
    Member


    Vrouw Aantal berichten : 43

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Winoah di 29 sep - 19:17

    Ik zakte versuft in elkaar. Zoiets verschrikkelijk had ik sinds het sterven van Edward niet meer meegemaakt. En juist Charles, die me destijds over de dood van mijn man had geholpen, was nu degene die was gestorven. Ik wist niet of ik nog zo’n sterfgeval kon verdragen. Mijn nichtje Vivian schoot toe, maar ik wuifde haar weg, al was het zonder veel overtuiging. Deze mensen moesten niet denken dat ik een zwak vrouwtje was. Dat dachten al genoeg mensen. Toen ik zo goed als op de bank lag, keek ik de kamer rond. James had gezegd dat de moordenaar hier was, bij ons, in deze kamer. Ik had al zo mijn verdenkingen, maar die hield ik liever voor me. Overal verbouwereerde gezichten. Het deed pijn, het deed me denken aan de ziekteperiode van Edward. Ik keek weg, en toen viel mijn oog op Luvia. Natuurlijk stond haar gezicht ook verschrikt, maar het zag er verdacht uit. Ik vond dat alles nep leek bij haar, maar dit spande de kroon. Had ik haar niet gehaast zien vanuit de richting van de bibliotheek? Misschien had zij Charles wel vergiftigd! Wat een afschuwelijk gebeuren allemaal. Ik boog me naar Vivian en uitte mijn verdenkingen...


    Laatst aangepast door Winoah op di 29 sep - 20:53; in totaal 2 keer bewerkt
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Levina di 29 sep - 19:46

    Ik was bijna van mijn fauteuil gevallen toen ik me de betekenis van de woorden van de man had realiseerd. Eerst dacht ik dat het een grapje was - een ideetje van mijn oom zelf, dit soort situaties kwam je immers alleen in verhalen tegen. Of ik wílde het gewoon niet geloven, denk ik. Maar om zulke dingen maak je geen grappen - zelfs Charles Dickens niet, en mijn ogen hadden zich met tranen gevuld. Mijn tante Letitia was bijna flauwgevallen.

    De moordenaar zat in deze kamer - achter een van de vriendelijke gezichten schuilde een heuse moordenaar. Maar wie? In de verhalen was het altijd de butler - maar ik was ervan overtuigd dat deze James de uitzondering was.
    Ik keek de groep rond. Niemand zag eruit alsof hij of zij een slecht geweten had. Maar toch vond ik Louis er maar ongemakkelijk bij zitten, hoe verdrietig zijn ogen ook stonden. Wat deed hij überhaupt hier?

    "Ik denk dat Louis het heeft gedaan!" fluisterde ik tegen de oudere man naast me, Abraham Brownlow heette hij, geloof ik, "Misschien met een bijl in de biljartkamer?"
    Waarom ik juist Louis verdacht, wist ik niet. Ikzelf zou evengoed de moordenaar kunnen zijn, als je erover nadenkt...
    Saibi
    Saibi
    Member
    Member


    Smutlover
    Vrouw Aantal berichten : 39

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Saibi di 29 sep - 21:08

    De meester, dood, heengegaan, ik kon het niet plaatsen, het voelde zo raar, lezen kan ik niet, maar de meester is nooit slecht voor me geweest. Ik kon er niet bij, mijn ogen gleden door de kamer. Het viel me op dat ik alleen James regelmatig had gezien en Katherina door het raam als ze al langs kwam. Mijn plaats is buiten in de tuin. Een rilling ging door me heen toen ik James hoorde zeggen dat de moordenaar in ons midden was, iemand moest het zijn en geen van allen waren we op slechte voet met hem. Als een van de weinige stond ik gewoon, in plaats van te zijn gaan zitten op een stoel zoals het hoort, behoorde ik volgens mij, aangezien ik bij de man in dienst was, diende ik me ook gewoon te gedragen als personeel. Mijn gedachtes werden weer te lang.
    Ik zag iets vanuit mijn ooghoeken, ik leunde voorover naar Katharina. "Vind u ook niet dat die uitgever, Abraham Brownlow, verdacht is? Misschien was het wel, misschien gebruikte hij wel een kandelaar in de studeerkamer." toen pas realiseerde ik me wat ik gezegt had. "Het spijt me ik ging te ver..." Fluisterde ik snel erachteraan.
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver


    Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Suus di 29 sep - 21:20

    Toen James ons vertelde over de moord op Charles was ik verstijfd. Mijn hand gleed naar mijn mond om een geluidloze kreet te verhullen.
    Hoe kon dit nu gebeuren! En de moordenaar was aanwezig, hier, in Charles' eigen zitkamer.
    Ik probeerde wanhopig om mezelf in de hand te houden, niet in te storten of te huilen, zoals sommige van de andere dames deden. Maar ik wist dat mijn gezicht lijkbleek was van de schok en angst.

    Mijn ogen vlogen langs de gezichten, wantrouwend. Ik sloot nietmand buiten en bestudeerde ieders gezicht. Iemand moest het gedaan hebben.
    Eerlijk gezegd wantrouwde ik iedereen meteen. Ik was niet vertrouwd met de meeste van de andere gasten.
    Ik pakte mijn waaier op en wuifde mezelf wat verkoeling toe en wenste vurig dat mijn Alfred om me te advieseren. Maar hij was op zakenreis, alweer.
    Dus zou ik het in mijn eentje moeten oplossen.

    Plots kreeg ik een inval en kneep mijn ogen tot spleetjes terwijl ik mijn blik naar Letitia gleed. Dat bejaarde kreng, ik had haar nooit gemogen, maar dat kan ook komen omdat ze er zo oud uit zag, iets wat ik nooit zou willen. Maar er was nog iets, ik had haar niet lang geleden uit de serre zien komen, ik had er toen niets van gedacht, maar het zag er wel een beetje verdacht uit.
    Toen verstoorde de tuinman, Liam of iets dergelijks, mijn gedachten en ik keek geïrriteerd naar hem op. Maar toen ik eenmaal had gehoord wat hij zei wuifde ik even afwezig met mijn waaier.
    "Nee," zei op gedempte toon, zijn verontschuldiging negerend.
    "Het was dat oude mens, ik zag haar uit de serre komen. Het zou me niets verbazen als ze arme Charles heeft neergestoken met een mes." Hoewel ik niet onaardig was, was het aan mijn toon te horen dat ik superieur was aan de tuinjongen.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    ~~Forumcluedo~~ Empty ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Joost di 29 sep - 21:33

    Mijn handen trilden, het nieuws dat de butler ons bracht was alles behalve plezierig geweest. "Beste gasten, ik heb vreselijk nieuws. Ik heb Mr. Charles Dickens zonet vermoord aangetroffen." De woorden galmden nog steeds door m'n hoofd en ik kon ze niet uit m'n gedachten krijgen.
    Eén van ons heeft hem vermoord, maar wie? Wie van ons zou er capabel geweest zijn om een moord te plegen? Ik stond op en ging voor het raam staan dat uitkeek over de tuin. Wie, o wie? Deze woorden bleven maar door m'n hoofd spoken.
    Ik draaide me om, die Katharina, daar was iets mee. Ik herinnerde het me weer, Charles Jr. had ooit tegen me gezegd dat zijn vader vreemd ging met deze vrouw. Hij had mij verzekerd dat ik één van de weinige was die dit wist.
    Liefde, er is geen beter motief voor moord.
    Ik boog me naar Letitia die voor me zat op een bank. "Ik zag Katherina vanmiddag uit de slaapkamer van Charles komen, ietwat verdacht nietwaar? Veel kracht heeft ze niet, maar voor één klap op het achterhoofd met een zilveren kandelaar heeft niemand veel kracht nodig!"
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 154

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Laurens di 29 sep - 22:30

    Charles dood? Moest ik James niet hebben gekend zou ik denken dat hij een grap maken, maar grappen maken over zijn meester was niets voor hem, daarvoor kende ik hem te goed. Ik bleef verweesd achter toen James het vertrek verliet. Iemand van ons had de moord gepleegd, maar wie? Iedereen kon de dader zijn. Maar wie zou nu zo’n goed man kunnen doden?
    Ik raakte in mijn gedachten verzonken, oude herinneringen flitsen voorbij waardoor ik helemaal niet meer lette wat er rondom me gebeurde. Onze eerste ontmoeting, het eerste boek dat we samen uitgaven, en gisteren. Ik bleef bij Charles logeren, en hij was heel opgewonden om mij te zien. Hij vertelde me dat zijn nieuwe boek een succes zou worden, en dat het zijn grootste en beste boek ooit zou zijn. En toen kwam een andere vraag bij me op, ik had niet enkel een goede vriend verloren, maar nu miste de wereld een van zijn beste schrijvers. En wat met The Mystery of Edwin Drood, het zou nu voor eeuwig onvoltooid blijven. En de oorzaak daarvan zat hier ergens in de kamer, ik zag nog net hoe Charles' zus bijna in elkaar zakte. Een jonge vrouw kwam naast me staan. Ik had haar al eens gezien meende ik me te herinneren, op één van Charles feestjes. Als ik me niet vergiste was het zijn nicht.
    "Ik denk dat Louis het heeft gedaan!" fluisterde ze, "Misschien met een bijl in de biljartkamer?"
    Het verbaasde me dat ze me zo direct in vertrouwen durfde nemen en me een van haar verdenkingen te vertellen. Vivian, zo heette ze.
    “Iedereen onder ons zou het gedaan kunnen hebben”,fluisterde ik haar toe.
    “Misschien was Letitia het wel met een mes in de hall? “ zei ik fluisterend tegen Vivian.
    Ze arriveerde veel te laat, en waarom wou ze geen mensen rond haar toen ze daarnet dreigde flauw te vallen, misschien had ze iets te verbergen? Of had ze niet verwacht dat het lijk zo snel zou worden teruggevonden. Maar langs de andere kant was ze wel de lievelingszus van Charles, zou ze misschien die positie hebben misbruikt?
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Merdyff di 29 sep - 23:32

    Nacht 1:

    Toen het buiten donker begon te worden, ging ik de zitkamer opnieuw binnen. Alle gasten waren daar nog steeds verzameld. Ik merkte dat ze onder elkaar verdenkingen begonnen te uiten. Allemaal hadden ze zo hun ideeën over wie de moordenaar was.

    > Letitia vertrouwde Luvia niet echt. Ze dacht dat zij het gedaan had, met vergif, in de bibliotheek. Vivian kon alleen maar knikken en zeggen dat dat best wel eens zo zou kunnen zijn.
    > Vivian op haar beurt verdacht Louis, met een bijl in de biljartkamer. Abraham kon dit niet weerleggen.
    > Liam had geen vertrouwen in Abraham. Volgens hem was het gebeurd met de kandelaar in de studeerkamer. Katharina knikte alleen maar.
    > Op haar beurt uitte Katharina haar verdenking van Letitia, met een mes in de serre. Liam kon haar niet verder helpen.
    > Voor Louis was het duidelijk: Katharina had een kandelaar genomen en Charles in de slaapkamer overmeesterd. Letitia haalde haar schouders op.
    > Abraham dacht dat het Letitia was, met een mes in de hall. Vivian kon haar tante geen alibi verschaffen.

    “U kunt vannacht allemaal in dit huis logeren,” liet ik de gasten weten. “Er zijn voldoende logeerkamers. Ik hoop dat u morgen allen verder gaat met uw onderzoek en dat we snel te weten komen wie Mr. Dickens naar het leven stond. Welterusten allemaal.”


    Right, dit gaat al goed. Allemaal pech gehad, niemand heeft een kaartje te zien gekregen.
    Laurens, zou jij ervoor kunnen zorgen dat in je post enkel je eigen verdenking vet gedrukt is? Nu is het een beetje verwarrend.
    Milou, jij mag als je wilt morgen twee verdenkingen uiten.
    Jullie mogen best meerdere keren per dag posten, laat wel steeds twee posts tussen, en vanaf morgen mogen jullie personages ook vrij rondlopen in het huis. Het overzicht van mogelijke plaatsen waar de moord zich heeft afgespeeld is ook een overzicht van de verschillende kamers in het huis waarin jullie de dag kunnen doorbrengen.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Merdyff wo 30 sep - 18:33

    Mededeling: ik ben vanavond weg en het overzicht zal dus pas laat komen als er tegen dan genoeg mensen gepost hebben, anders wordt het morgenavond. Ik vroeg me trouwens af of jullie liever hebben dat er niet elke avond een nacht komt, maar dat ik het overzicht gewoon in een post overdag verwerk. In Wakkerdam is het steeds een nacht, maar eigenlijk kan de dag hier gewoon doorlopen als jullie dat makkelijker vinden om te rpg'en. Als je post, laat dan meteen ook even weten wat jullie verkiezen.
    Winoah
    Winoah
    Member
    Member


    Vrouw Aantal berichten : 43

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Winoah wo 30 sep - 20:11

    Ik stond vandaag vrij laat op, wat zeer ongewoon is voor mij. Ik had de hele nacht dromen gehad over Edward, iets wat nog steeds heel pijnlijk was, zelfs na al die jaren. Toen ik mijn slaapkamer uitkwam botste ik bijna tegen Louis aan, die op weg was vanuit de eetkamer. Hij begroette me beleefd, maar bleef staan toen hij mijn vermoeide en behuilde gezicht zag. ‘Heeft u heel de nacht aan uw broer gedacht?’ vroeg hij. Geschrokken over die plotselinge nieuwsgierigheid wendde ik mijn hoofd af. Ik stamelde wat onverstaanbaars omdat ik niet wist wat ik moest zeggen. ‘Is er iets waarmee ik u van dienst kan zijn? Komt u anders even mee naar de serre.’ voegde hij er aan toe. Ik wist geen passend antwoord op deze opmerking, dus ging ik maar met hem mee.

    Hij gedroeg zich als een echte heer, vroeg of ik al wat gegeten had, hetgeen ik ontkende. Daarop vertrok hij naar de eetzaal om wat verse broodjes en thee te halen. Toen hij weer terugkwam besloot ik dat ik hem wel kon vertrouwen. Ik begon te vertellen over Edward, zijn ziekte en zijn dood. En over Charles, die me destijds had opgevangen in zijn huis, dít huis, waar hij zelf nu omgebracht was. Ik kon de tranen niet binnenhouden, al voelde het vreemd genoeg prettig om het er met iemand over te hebben, hoewel deze iemand een wildvreemde was. Ik had hem uiteraard wel eens gezien, maar eigenlijk had ik nog nooit met hem gepraat, tot gisteravond.

    Tenslotte vertelde ik Louis ook over mijn verdenkingen jegens Katharina. Ik had dat mens nooit gemogen, ze was te verschillend van mij. Ik was Edward trouw gebleven, zelfs na zijn dood. Maar dat wicht was toch opvallend vaak hier in huis, en ik had zo mijn verdenkingen dat ze méér dan een vriendin was. Misschien had ze een mes getrokken en hem vermoord in de slaapkamer...

    Plotseling begon ook hij verdenkingen te uiten. ‘En die tuinman, hoe heet hij ook al weer, Lian, Liam, vindt u die ook niet verdacht? Hij zou uw broer hier in de serre met een van zijn gereedschappen, bijvoorbeeld met een bijl, makkelijk omgebracht kunnen hebben, denkt u niet?’

    @ Merdyff, je zou het bijvoorbeeld geen nacht kunnen laten worden als mensen nog laat reageren. Zoals nu bijvoorbeeld, hebben wij net gepost als enigen, en is het nog ochtend... Trouwens, het zou dan toch niet de bedoeling zijn dat je meerdere verdenkingen uit, of wel?


    Laatst aangepast door Winoah op za 3 okt - 18:57; in totaal 2 keer bewerkt
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Joost wo 30 sep - 20:13

    Mijn nachtrust was alles behalve rustgevend geweest, meer wakker dan in slaap was ik de afgelopen nacht geweest. Tijdens het ontbijt voelde ik me wonderbaarlijk genoeg toch redelijk fit en wist ik maar liefst vier verschillende broodjes op te eten.
    Toen ik de lege eetkamer verliet, waar de andere gasten heen waren was voor mij totaal onduidelijk, botste ik in de gang bij tegen de zus van Mr. Dickens, Letitia, op, “Goedemorgen Mrs. Dickens.” zei ik tegen haar. Het was op dat moment dat haar vermoeide en behuilde gezicht me opviel. “Heeft u heel de nacht aan uw broer gedacht?” vroeg ik haar. Ze ntwoordde in onverstaanbaar gemompel, ik wist niet hoe ik hier zo snel op moest reageren, maar bedacht me toen dat een verbond met de zus van het slachtoffer, nooit kwaad kon, tenminste zolang ze de moordenaar niet was…

    ‘Is er iets waarmee ik u van dienst kan zijn? Komt u anders even mee naar de serre.’ zei ik dus maar tegen haar en Letitia volgde me naar de serre. Eenmaal daar aangekomen probeerde ik op goede voet met haar te komen, door te vragen of ze al ontbeten had. Ze antwoordde met nee, waarna ik me naar de eetzaal begaf om enkele broodjes en een potje thee te confisqueren. Toen ik terug kwam en haar dit ontbijtje aan had geboden, begon ze als een waterval haar geschiedenis over mij uit te storten. Ze vertelde over haar echtgenoot Edward en hoe Mr. Dickens haar had opgevangen, hier in zijn huis. Aandachtig, of zo ik deed het in ieder geval voorkomen, luisterde ik haar verhaal aan. Ze eindigde met een verdenking jegens Katherina, die haar broer in de slaapkamer met een mes zou hebben vermoord volgens haar.
    Toen volgde er een stilte. Maar plotseling uitte óók ik mijn verdenkingen aan Letitia, “En die tuinman, hoe heet hij ook al weer, Lian, Liam, vindt u die ook niet verdacht? Hij zou uw broer hier in de serre met een van zijn gereedschappen, bijvoorbeeld met een bijl, makkelijk omgebracht kunnen hebben, denkt u niet?” Verschrikt hield ik mijn mond, maar Letitia leek niks te merken van mijn abrupte afronding. Waarschijnlijk was ze zelf ook nog in
    gedachten verzonken.

    @ Merdyff: Mij maakt het niet zo veel uit of er wel of geen nacht is.
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 154

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Laurens wo 30 sep - 21:42

    Ik had de slaap moeilijk kunnen vatten, de oude herinneringen bleven maar opborrelen. Daardoor kwam het dat er rond middernacht nog steeds een olielamp brandde op mijn kamer, ik bladerde door enkele paperassen die ik had laten overbrengen van mijn kantoor. Rekeningen, en nog eens rekeningen. Mijn uitgeverij zat bijna aan de grond, en nu het boek van Charles niet zou worden afgewerkt zat ik nog dieper in de problemen. Daarom probeerde ik nu zoveel mogelijk welgestelde fondsen aan te schrijven, hopend dat zij donaties wilden doneren aan de uitgeverij. Ik sloeg de paperassen dicht, en kroop mijn bed in en probeerde nog enkele uren te slapen.

    Het was vroeg ochtend, en ik schuifelde al kwik aan aan het ontbijt. James had zijn best gedaan, hoewel hij het niet had moeten doen. Want ook al zag het er allemaal aanlokkelijk uit, ik kreeg niet veel binnen. Ik besloot om even een korte wandeling te maken door het huis, ik liep de hall door en bleef staan voor de deur van de bibliotheek. Zachtjes duwde ik de deur open, deze kamer was een heiligdom voor Charles. Ik liep voorbij de verschillende rijen waar boekruggen mij mat aanstaarden, aan het einde van de kamer stond een afzonderlijke boekenkast. Ik liep wat dichterbij en zag dat hij daar al zijn boeken tentoonstelde. Van elke druk stond er één exemplaar, het exemplaar dat ik hem steeds opstuurde. Ik bleef er zo nog een tijdje staan, en daarna liep ik maar weer de bibliotheek uit. Ik vervolgde mijn wandeling door het huis en kwam zo in de serre terecht waar ik op twee andere residenten van het huis botste. Charles’ zus, Letitia, leek me niet op te merken omdat ze zo in gedachten was verzonken. Ik richtte met tot Louis.
    “Vreemd hé? Dat ze soms zo afwezig is en helemaal niet meer merkt wat er rond haar gebeurt. Wie weet heeft zo nog zo’n soort momenten dat ze niet meer weet wat er gebeurde. Of”, ik vervolgde mijn zin nu op een fluisterende toon,”ze niet meer weet wat ze gedaan heeft. Wie weet heeft Letitia Charles wel in de keuken afgemaakt in een hoogoplaaiende ruzie? Er liggen messen genoeg, dus ze kon er makkelijk eentje beethebben en haar bloedeigen broer doodsteken.”
    Ik keek de jongen aan, en wachtte af op een reactie van hem.




    @Merdyff: Je kan het principe van "nacht" hier wel weglaten. Het zou zoiezo leuker zijn om ons misschien ook wat meer tijd te geven om te reageren op een anders post en het kan zorgen voor wat meer interactie en meer berichten tussen verschillende personen. Natuurlijk moet jijzelf beslissen, maar van mij hoeft het zeker niet 's avonds te zijn. Want dan komt er juist het meeste activiteit geloof ik. Zeker in een schoolweek, want dan hebben de meesten maar tijd om iets te posten omdat ze 's middags op de schoolbanken zitten. (zoals ik dus :p)
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Levina do 1 okt - 19:40

    's Nachts had ik niet kunnen slapen van verdriet. Charles was mijn favoriete oom geweest, en ik kon niet begrijpen dat ik hem nooit meer zou kunnen spreken. Nooit meer. 'Nooit' is zo onvoorspelbaar definitief...
    Ook de gedachte dat er een moordenaar in het huis was deed me huiveren. Wie kon het zijn? Hoe? Was ikzelf in gevaar?

    Ik liep door de lange gangen van het manson en opende verschillende deuren om de ruimtes erachter te inspecteren.
    Toen ik in de studeerkamer kwam, liepen er ineens koude rillingen over mijn rug. Ik voelde mij totaal niet op mijn gemak en wilde rechtsomkeert maken, toen ik zag dat een van de zwaarden aan de muur verdwenen waren. Vreemd. Ik weet dat mijn oom niet erg precies was op zijn spullen, maar zijn dienstploeg was dit wel. Daarom verdacht ik Liam.

    Toen ik terug naar de zitkamer liep, kwam ik juist Katharina tegen. Ik was benieuwd naar haar mening en legde mijn verdenking schaamteloos aan haar voor, en rekende er maar op dat ze me serieus zou nemen.


    Soetkin, ik denk dat een dag beter zou zijn dan een nacht. Een beetje met de hierboven genoemde argumenten.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Milou do 1 okt - 19:58

    Mededeling:
    Ik kan niet meedoen deze keer.

    Ik ben een hele week ziek geweest en internet was de hele week dood en zal nog minstens een hele week dood zijn. Bovendien heb ik nu superveel om in te halen, waardoor ik niet de hele dag naar een ander persoon kan huppelen om daar te internetten.

    Is toch geen probleem, of wel? Dan moet je even een vervanger regelen of mij zelf besturen. XD Sorry voor het eh, ongemak, maar voor mij is het ook niet leuk. Vooral omdat, wanneer internet het weer zal doen ik naar Italie op vakantie ga. Dus mij zie je een tijdje niet meer op schrijfsels.

    Gesponsorde inhoud


    ~~Forumcluedo~~ Empty Re: ~~Forumcluedo~~

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo 19 mei - 2:48