Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+5
Joost
Merdyff
Laurens
Milou
Sharon
9 plaatsers

RP Spel

Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

RP Spel - Pagina 2 Empty Re: RP Spel

Bericht van Merdyff ma 31 aug - 12:34

(Bericht als reactie op Laurens, voor Levina postte.)

Maar Laurens, mijn Cluedo-spel zit al zo goed als in elkaar. Als we dat zouden willen doen, is het voor mij echt maar een kwestie van de regels op papier te zetten, die nu min of meer in mijn hoofd zitten. Concreet zou ik dan een setting (plaats, periode, slachtoffer,...) bedenken en een inschrijvingstopic openen. In dat topic kan iedereen zich inschrijven met een bepaald personage dat past in die setting. Ik post een lijstje dat iedereen moet invullen over zijn personage, met een paar basisdingen, bijvoorbeeld naam, geslacht, leeftijd en relatie tot het slachtoffer. Dit zijn de verdachten. Verder maak in een lijstje met moordwapens en met moordplaatsen die ook passen in de setting. Als iedereen ingeschreven is, kies ik een moordenaar, een moordwapen en een moorplaats. De overige verdachten, wapens en plaatsen verdeel ik over de spelers via pm en het spel kan beginnen. Het is écht niet meer werk dan een WvW opstarten en het is eens iets anders.
    Bovendien, zelfs als het meer werk was, maakt dat voor mij niet uit, want 3 september zijn mijn herexamens gedaan en dan heb ik nog zeker drie weken vakantie. Dus sowieso, voor mij is dit de ideale moment om zoiets op punt te zetten. Herfstvakantie duurt één dag bij mij en in de kerstvakantie moet ik studeren, dus als we dit zouden doen, wil ik echt niet wachten tot dan.
    Vergeet ook niet dat er op 11 september weer een WvW start op Dreuzels, dus om dan hier ook WvW te organiseren, terwijl veel leden ook op Dreuzels zitten is misschien een beetje stom, ook al gebruiken we andere regels en zo. Als je echt zin hebt om WvW te spelen zoals het in het kaartspel is (de basisversie dan wel), wil ik je gerust een forum geven waarbij er in de loop van september weer een versie start en waarbij we nog op zoek zijn naar een paar deelnemers. Het is daar niet zozeer met rpg'en, maar het is altijd wel leuk om te doen. Ik vind WvW zelf een heel leuk spel, maar er waren blijkbaar verschillende mensen die eens iets anders wilden en eigenlijk sta ik daar wel achter. Dit zou iets anders zijn en toch vrij eenvoudig om te organiseren.
    Als ik groen licht krijg om dit te organiseren, kan ik misschien zelfs donderdagavond al een inschrijvingstopic openen en anders ten laatste maandag of dinsdag. (Over het weekend kan ik niet echt iets beloven, want het is kermis in ons dorp en dan gaan we vaak bij de familie op bezoek en samen naar de kermis en zo en ik weet nog niet wat de plannen gaan zijn en hoeveel ik dus op de computer ga kunnen.)
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

Bericht van Sharon ma 31 aug - 15:55

Ik vind beide ideeën erg leuk, maar het kan inderdaad lastig zijn.
    Het beginnen lijkt mij alleen het beste wanneer het niet samenvalt met WvW op Dreuzels. Veel van de actieven zitten erop en willen meedoen en dan moeten ze twee spellen op dezelfde dag goed in de gaten houden. 's Avonds ben ik dan druk met WvW en overdags met huiswerk en gegevens bijhouden voor de nachten. Ik zou zelf er dan geen tijd voor hebben en deze WvW willen we goed aanpakken nu Caroline en ik beiden de tijd hebben ervoor en het de tiende editie is (met vernieuwingen). Dus wanneer hier een spel zou komen - welke dan ook - zou ik het wel jammer vinden als hij nu al kwam, want dan gaf ik me niet op omdat ik niet actief zou zijn en dat is zonde.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

RP Spel - Pagina 2 Empty RPG Spel

Bericht van Joost ma 31 aug - 16:01

Het Cluedo idee van Merdyff lijkt me ook geweldig. (Ik ben ook wel een beetje Cluedo fan.)
    Het idee van Laurens (dat van het nieuwe spel) lijkt me ook heel spannend, ik snap alleen het spelverloop nog niet echt, maar dat wordt vast nog wel duidelijk.
    Het maakt me dus niet echt uit welke van deze twee het wordt.
    Ik ben alleen niet echt fan van het WvW idee, maar meer omdat ik het niet snap. :shock: Volgens Levina wordt het gaandeweg nog wel duidelijk, dus op zich zit daar dan ook niet echt een probleem.
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur

Man Aantal berichten : 154

Bericht van Laurens ma 31 aug - 17:48

Joost schreef:Het Cluedo idee van Merdyff lijkt me ook geweldig. (Ik ben ook wel een beetje Cluedo fan.)
    Het idee van Laurens (dat van het nieuwe spel) lijkt me ook heel spannend, ik snap alleen het spelverloop nog niet echt, maar dat wordt vast nog wel duidelijk.
    Het maakt me dus niet echt uit welke van deze twee het wordt.
    Ik ben alleen niet echt fan van het WvW idee, maar meer omdat ik het niet snap. :shock: Volgens Levina wordt het gaandeweg nog wel duidelijk, dus op zich zit daar dan ook niet echt een probleem.
    WvW leer je echt al doende, als je het je wordt uitgelegd of je leest het ergens, versta je er geen snars van. Je krijgt een hele reeks spelregels en karakters opgesomd en het is zeer begrijpelijk dat het je héél ingewikkeld lijkt.
    Klik! Deze man legt het op zijn blog wel goed uit. Lees het eens rustig, heb je vragen stel ze maar op msn happy
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Bericht van Milou ma 31 aug - 19:41

Ik heb alleen van Cluedo gehoord, ik heb het nog nooit gespeeld en ook nog nooit gezien en ik weet ook niet waar het hele spel om draait. Het kan voor mij net zo goed een strategiespel zijn waarbij je anderen uit het spel moet verwijderen door puur geluk of door vragen te beantwoorden, maar het kan ook een moordspel zijn. Ik weet het dus niet. XD

Al heb ik het spel wel al eens gezien, geloof ik, maar ik wilde het nooit spelen, omdat ik het niet snapte. Ik heb er een hekel aan als ik dingen niet snap en vervolgens doe ik niet eens de moeite om het wel te snappen. Maar als jullie het een leuk spel vinden wil ik het wel leren snappen. XD
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur

Bericht van Laurens zo 6 sep - 19:41

*Blaast terug leven in het topic*
    Als je het eigenlijk al beziet hebben wij al 3 mogelijke RPG spellen voor het forum:
    1. Cluedo (van Soetkin)
    2. WvW (van Laurens)
    3. Het RPG spel (van de brainstormers op MSN)

Van die drie is Cluedo hetgene wat het minste moeite zal kosten, omdat Soetkin het enkel wat moet aanpassen. Daarom zou ik dus voorstellen om het Cluedo spel te spelen (als Soetkin het ziet zitten om het aan te passen en te leiden (of lijden) natuurlijk).

Maar dit wil niet zeggen dat we de anders spellen niet meer kunnen spelen, het lijkt me juist leuk om wat variatie te hebben in de RPG spellen. Dus, als het Cluedo spel gedaan is en er loopt geen weerwolven meer op dreuzels EN er is een tijdje tussen het Cluedo spel en het gene wat eraan komt kan ik dan misschien Weerwolven organiseren hier op ons forum. Natuurlijk een andere variant dan vanop dreuzels.

En wie weet, als we dan tijd hebben (kerstvakantie ofzo) kunnen we aan ons eigen RPG spel te werken.

Wat vinden jullie?
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

RP Spel - Pagina 2 Empty RPG Spel

Bericht van Joost zo 6 sep - 19:45

*is het met Laurens eens*
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Bericht van Levina zo 6 sep - 20:08

Indeed.
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver

Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

Bericht van Suus zo 6 sep - 20:57

Prima plan.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou zo 6 sep - 22:24

Mij maakt het ook niet veel uit. Maar dan moeten de spelregels enzo wel nog even duidelijk gemaakt worden, want ik ken die dus niet.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff wo 9 sep - 13:23

Ik vind het ook een goed idee. Misschien moeten we een datum bepalen waarop we willen starten? Want nu is het WvW op Dreuzels, dus Sharon gaat al geen tijd hebben om mee te doen. Deze week heb ik zelf trouwens ook niet zoveel tijd.
    Mijn voorstel: inschrijvingen starten op 21 september, het spel beginnen op 28 september. Ik denk dat WvW tegen dan wel voorbij zal zijn en ik zit normaalgezien weer op kot, waardoor ik elke dag online kan komen.
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur

Bericht van Laurens wo 9 sep - 14:32

Merdyff schreef:Ik vind het ook een goed idee. Misschien moeten we een datum bepalen waarop we willen starten? Want nu is het WvW op Dreuzels, dus Sharon gaat al geen tijd hebben om mee te doen. Deze week heb ik zelf trouwens ook niet zoveel tijd.
    Mijn voorstel: inschrijvingen starten op 21 september, het spel beginnen op 28 september. Ik denk dat WvW tegen dan wel voorbij zal zijn en ik zit normaalgezien weer op kot, waardoor ik elke dag online kan komen.

Lijkt mij goed. En dan zouden we misschien een eigen WvW kunnen starten naar eind oktober toe ofzo.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff za 12 sep - 17:46

Ja, inderdaad. Dat hangt er dan wel vanaf hoe lang het cluedo-spel duurt, want dat is op dit moment vrij moeilijk in te schatten, vind ik. Maar eventueel is het wel gemakkelijk 'versnelbaar' door iedereen twee beschuldigingen per dag te laten doen in plaats van één.
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur

Bericht van Laurens za 12 sep - 17:59

Je mag zelf beslissen, wat jij het leukste en het beste vind. RP Spel - Pagina 2 Icon_biggrin
    Misschien dat ik wel voor het inschrijftopic voor WvW, een soort van vragenlijst post voor WvW. Met vragen wat jullie juist willen in WvW. Het thema, tijdsgeest enzo
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff di 22 sep - 14:10

Ik heb het inschrijvingstopic geopend. Je vindt het hier. Ik hoop dat alles duidelijk is, anders moet je het maar vragen.
    Saibi
    Saibi
    Member
    Member

Smutlover
    Vrouw Aantal berichten : 39

Bericht van Saibi di 22 sep - 14:56

((beetje offtopic))
    Betreft het gebuik van de term RPG
    dit is RPG : http://en.wikipedia.org/wiki/Role-playing_game
    Het zijn spelletjes die gespeeld worden met een karakter, zoals dungeons and dragons, met een gamemaster dus.
    De formele term voor het RolePlayen zoals wij doen op een forum is RP en zeker niet RPG, RPG is ook een term die veel wordt gebruikt in de gamewereld als genre...
    Dit zijn maar aantekeningen, het stoort me gewoon en dus denk ik ik vertel het even...
    ((einde offtopic))
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff di 22 sep - 16:21

What's in a name?
    Tja, het gebruik van de term RPG is een gewoonte die er bij mij inzit door meer dan 2,5 jaar te RPG'en (of RP'n zoals jij het zou noemen) op Dreuzels, waar het dus zo genoemd wordt. Dat krijg je er niet zomaar uit. Bovendien erger ik mij vaak zelfs aan mensen die de term RP gebruiken, omdat ik het anders gewoon ben. Kan best zijn dat zij juist zijn en ik fout, maar oude gewoontes raak je nu eenmaal niet snel kwijt en aangezien ik verder enkel RP(G) op Dreuzels, is er ook geen enkele reden waarom ik ze zou willen kwijtgeraken, want als ik daar over RP begin, gaat iedereen mij vreemd bekijken (voor zover dat mogelijk is op een forum).
    In elk geval zijn we hier bezig met een spel (cluedo) waarin we een rol aannemen, dus denk ik dat de term RPG in dit geval wél gerechtvaardigd is. (Alleen de term RPG-spel is dan eigenlijk wel een beetje idioot.) Verder zou ik zeggen: laten we gewoon allemaal tolerant zijn tegenover de gewoontes van anderen.

Edit: Of met andere woorden: Stop met zagen en schrijf je in! 👅
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou di 22 sep - 19:37

Ik heb er geen moeite mee om RP te zeggen, nadat Saibi ons vertelde dat dat de echte term is, maar ik vond het vreemd, omdat ik de enige was die dat deed en zelf interesseert het me niet veel wat ik zeg. Als ik maar weet wat ik bedoel.
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver

Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

Bericht van Suus di 22 sep - 20:36

Ik gebruik al sinds ik 4 jaar geleden er mee ben begonnen de term RP... dus ja, dat is weer waar ik aan gewend ben.
    Saibi
    Saibi
    Member
    Member

Smutlover
    Vrouw Aantal berichten : 39

Bericht van Saibi wo 23 sep - 15:20

Merdyff schreef:What's in a name?
    Tja, het gebruik van de term RPG is een gewoonte die er bij mij inzit door meer dan 2,5 jaar te RPG'en (of RP'n zoals jij het zou noemen) op Dreuzels, waar het dus zo genoemd wordt. Dat krijg je er niet zomaar uit. Bovendien erger ik mij vaak zelfs aan mensen die de term RP gebruiken, omdat ik het anders gewoon ben. Kan best zijn dat zij juist zijn en ik fout, maar oude gewoontes raak je nu eenmaal niet snel kwijt en aangezien ik verder enkel RP(G) op Dreuzels, is er ook geen enkele reden waarom ik ze zou willen kwijtgeraken, want als ik daar over RP begin, gaat iedereen mij vreemd bekijken (voor zover dat mogelijk is op een forum).
    In elk geval zijn we hier bezig met een spel (cluedo) waarin we een rol aannemen, dus denk ik dat de term RPG in dit geval wél gerechtvaardigd is. (Alleen de term RPG-spel is dan eigenlijk wel een beetje idioot.) Verder zou ik zeggen: laten we gewoon allemaal tolerant zijn tegenover de gewoontes van anderen.

Edit: Of met andere woorden: Stop met zagen en schrijf je in! RP Spel - Pagina 2 Icon_tongue
    : D helemaal mee eens mjah de wereld os dubbelzinning en ik snap het ook wel dat mensen die term gebruiken het is alleen fout in betekenis, maar de nederlandse taal leeft zo is de verledentijd van waaien eigenlijk woei, maar het is nu geaccepteerd dat je waaide zegt, dus ik denk dat dat bij RP hetzelfde gaat zijn : D
    En cluedo is inderdaad een RPG en geen RP *geeft koekje*
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur

It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

Bericht van Bloody Mary vr 30 okt - 13:34

Ik heb zelf nog nooit aan een RPG meegedaan, maar het lijkt me wel leuk om het toch een keer te proberen, en vooral ergens waar het niet zo druk is (zoals hier) Gaat er nog een RPG komen? En dan ook iets waar je als beginneling makkelijk in kunt rollen? Cluedo lijkt me wel leuk, WvW heb ik me eigenlijk nooit in verdiept dus daar kan ik niets over zeggen.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff za 31 okt - 2:40

Eh, eigenlijk is er een Cluedo-spel bezig, maar iedereen lijkt een beetje afgehaakt te hebben.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Bericht van Joost za 31 okt - 12:41

Ik wil wel verder met Cluedo en ik vind het ook heel leuk, alleen ik mag nog niet reageren... -.-"
    Of mag ik gewoon verder met het verhaal zonder verdenkingen te uiten? (*off-topic*)
    Ik zal Winoah ook weer eens aansporen om te reageren, misschien dat het dan weer een beetje op gang komt. (*nog meer off-topic*)
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur

Bericht van Laurens za 31 okt - 12:51

Ik wil ook verder met cluedo, tegen deze avond heb ik een bericht klaar! happy
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff za 31 okt - 16:41

@ Joost: Je mag gewoon verder met het verhaal, hoor. Zo blijft het een beetje actief. Alleen niet dubbelposten.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu vr 22 nov - 5:04