Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 plaatsers

    Drabble-fictie

    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Drabble-fictie Empty Drabble-fictie

    Bericht van Levina di 21 jul - 13:42

    Drabble-fictie

    Een zomervakantie schrijfwedstrijd voor verveelde mensen die wel een uitdaging kunnen gebruiken.

    De opdracht luidt:
    SCHRIJF EEN STUK FICTIE, TELLENDE 100 WOORDEN, MET HET THEMA: GEHEIM

    Ja, honderd woorden. Want dat is een drabble. Het thema geheim heb ik gekozen omdat het zo'n thema is waar je alle kanten mee op kunt, maar toch specifiek is.

    Regels:

    • Een inzending telt negenennegentig, honderd of honderdéén woorden precies.
    • Je mag zo veel mogelijk inzendingen insturen als je wilt.
    • Elke inzending zet je hier neer in een apart bericht. Dubbelposten is toegestaan.
    • De taal is Nederlands. Ik wil geen anderstalige woorden zien; dit is valsspelen. In sommige talen heb je veel minder woorden nodig voor dezelfde betekenis.
    • Gedichten zijn ook van harte welkom.
    • De titel (max. 15 woorden) tel je niet mee.
    • Oude schrijfsels zijn toegestaan. Misschien niet helemaal de bedoeling; het hoort immers een uitdaging te zijn, maar de keuze is aan jou.
    • Fictie is fictie.

    DEADLINE: VRIJDAG14 AUGUSTUS 2009 OM 16:00.

    Daarna open ik het stemtopic.

    Tips:

    • Gebruik korte zinnen. Dan hoef je minder voegwoorden te gebruiken.
    • Actieve zinnen sparen je ook woorden. Dus: "De man sloeg zijn hond", in plaats van: "De hond werd geslagen door zijn baas."
    • Woorden tellen kan automatisch in Microsoft Word via Extra --> woorden tellen. Als je geen word hebt kun je ze ook online op deze website tellen.

    Vragen en opmerkingen kunnen via de PM naar mij toe, en als ze van algemeen belang zijn zal ik ze ook hier posten.

    Je hoeft je niet op te geven of zo, post gewoon een inzending in dit topic.

    Veel plezier!


    LET OP: Ik heb de deadline verplaatst, omdat ik de tiende op vakantie ben. Sorry! *sukkel*


    Laatst aangepast door Levina op wo 5 aug - 22:31; in totaal 3 keer bewerkt
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Drabble-fictie Empty Strand

    Bericht van Joost zo 26 jul - 15:09

    Strand

    Rustig spoelden golven op het strand aan, schuimkoppen achterlatend. Matthew sloeg dit simpele natuurfenomeen gade.
    Alwetend dat het snel eb zou worden, liep Matthew naar de kustlijn. Als het water zich ver genoeg zou hebben teruggetrokken, zou hij het doen. Hij ging zitten en deed zijn rugzak af. Het water reikte net niet tot zijn schoenen. Uit zijn rugzak haalde hij een doosje gemaakt van glimmend ebbenhout. Hij opende het, hij keek erin en sloot het weer. Niemand zou ooit nog weten wat er in zat.
    Hij stond op, groef een kuiltje in het natte zand en legde het doosje erin…

    Aantal woorden: 101
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Drabble-fictie Empty Re: Drabble-fictie

    Bericht van Levina zo 26 jul - 16:40

    Drabble-fictie Button9

    Witheet
    herziene versie

    Ik sloeg nogmaals. En nog eens. En nog eens.
    Mijn vuisten raakten kaak na kaak, neus, kin of slaap. Blind, witheet van woede.
    Zelf werd ik ook geraakt, ik wist het, maar ik voelde niets. Ik voelde enkel kokend bloed onder mijn huid borrelen. Het liep ook uit mijn neus mijn mond in.
    Ik brulde.
    Vervloekt waren ze, verdorven. Allemaal. Hij, zij, en al die andere mensen die hem verdedigden en mij geschrokken aankeken.
    Ik ging schreeuwend een zoveelste dreun tegen dat lelijke gezicht te bezorgen, maar hij was weg. Verdwenen.

    Ik voelde pijn, en eenzaamheid. Maar mijn geheim was verdedigd.

    Aantal woorden: 101
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Drabble-fictie Empty Re: Drabble-fictie

    Bericht van Milou wo 29 jul - 15:55

    Geïsoleerde Inkt

    Daar, in dat stoffige hoekje, lagen de geheimen die ze zocht. Daar waren meer beloftes en leugens te vinden dan ze ooit gekend had. Met haar handen streek ze over de omslag. Ze klikte het slotje open. Na al die jaren nog steeds intact. Als een bezetene bladerde ze door de vergeelde bladzijdes, door pagina’s die doordrenkt waren met koud rood. Stukjes papieren waar soms vloeiende, sierlijke lijnen in stonden, maar ook ruwe en onregelmatige lijnen. Lijnen die uit haar pen waren gevloeid, maar daar niet hoorde te staan. Het was verwijderd uit haar. Het was niet langer van haar.

    Woorden: 100
    Motivatie: Een gesprek met een vriendin over dagboeken. Ik vertelde dat er een tijd was waar ik altijd in mijn dagboek schreef, maar als ik het herlas, altijd weer verwijderde, omdat ik de herinneringen niet leuk/mooi/goed/etc genoeg vond.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Drabble-fictie Empty Re: Drabble-fictie

    Bericht van Milou wo 29 jul - 16:01

    Dood Vs. Dood

    Haar hand klemde zich om het wapen. Er was maar een iemand die zij wilde vermoorden. Een geheim. Alle andere levens zou zij met rust laten. Zij zou één paar ogen van het licht beroven, maar alle anderen zou ze feller laten schijnen. Het wrede mens verdiende het niet om te leven. Het lichaam was doordrenkt met haat en vergif dat elke minuut uit haar stroomde en andere mensen meenam in haar kwaad. Wraak was het enige wat het vergif kon doden en dat was precies wat zij wilde gaan doen. Haar handen spanden zich verder aan, hechtten zich eraan.

    Woorden: 100
    Motivatie: Een verhaal dat ik gelezen heb.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Drabble-fictie Empty Goud

    Bericht van Joost wo 29 jul - 17:37

    Goud

    Hij pakte de gouden deurknop vast en draaide hem naar rechts. Hij hield de deur nog even dicht. “Hoe moet ik ze dit ooit vertellen?” dacht hij, “Waarom moet dit juist in mijn ambtstermijn gebeuren? Hadden die Amerikanen niet 20 jaar kunnen wachten?” Hij opende de deur en stapte een grote, vergaderzaal binnen, met een ovale vergadertafel in het midden. Vijf mannen en vier vrouwen zaten aan deze tafel. Gespannen wachten ze op de reactie van de man.
    “Ik heb er niks meer aan kunnen veranderen, Operatie Goud is begonnen.” De mannen en vrouwen aan de tafel keken hem verschrikt aan…

    Aantal woorden: 101
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Drabble-fictie Empty Re: Drabble-fictie

    Bericht van Merdyff zo 2 aug - 12:52

    Vlucht

    Rennen. Sneller. Weg. Ik moet weg. Nog sneller. Ze halen me in. Blijven rennen. Sneller. Sneller. Buiten adem. Pijn negeren. Verder rennen. Als ze me te pakken krijgen… Het geheim. Ik moet het geheim beschermen. Ze mogen het niet in handen krijgen. Dan is alles verloren. Struikelen. Snel weer overeind krabbelen. Verder rennen. Hinkend. Zere knie. Niet aan denken. Niet opgeven. Ze komen dichterbij. Ik hoor hun ademhaling. Sneller. Nergens een plaats om me te verstoppen. Blijven rennen.
    Dan plots… Een koude hand grijpt mijn bovenarm stevig vast. Ik spartel, krab, schop, sla. Een tik tegen mijn achterhoofd. Alles wordt zwart…

    Woorden: 101
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver


    Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

    Drabble-fictie Empty Re: Drabble-fictie

    Bericht van Suus zo 2 aug - 19:25

    Een klein geheimpje

    Mijn ogen volgde haar bewegingen, mijn hand gleed in mijn gedachten over haar lichaam.
    Ik likte met mijn tong over mijn lippen, alsof het die van haar waren.
    Ik smulde van dit betoverende meisje.
    Ze was perfect in elk opzicht, op elk moment van de dag.
    Natuurlijk weet zij niet dat ik dit weet, dat hoeft ook niet.
    Alleen haar aanblik is genoeg voor mij, het geluid van haar stem.
    Ik heb geen behoefte om gezien te worden, ik ben tevreden met alleen kijken.
    Dat is voldoende, voor nu dan.
    En mijn bestaan blijft voorlopig nog een klein geheimpje.

    Woorden: 101 99 (zelf geteld en word zegt 't ook)


    Laatst aangepast door Suus op ma 3 aug - 23:58; in totaal 1 keer bewerkt
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Drabble-fictie Empty Re: Drabble-fictie

    Bericht van Levina ma 3 aug - 21:07

    Gisteren niet dus morgen niet

    Ik voel me
    als een regendruppel
    Week en vloeibaar
    lichtdoorlatend
    vrij van vlees en zonder bloed

    Ik wou dat ik
    met jou kon zijn
    Hand in hand het leven lijden
    zoals het is
    Het leven nemen
    zoals het is

    Ik wou dat ik
    het zeggen kon
    tegen hem en haar
    tegen man en tegen macht
    wie maar luisteren wil

    Nu heb ik slechts
    gestolen kussen
    in stille hoekjes
    op stille tijden
    terwijl ik het juist schreeuwen wil

    Hoe kan dit nu?
    Wat mag ik nu?
    Wat moet ik nu,
    dat wil ik niet
    Dat kan ik niet
    Dat zal ik niet

    Woorden: 101. Uit HHVLNL, maar dan met vijf woorden minder.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Drabble-fictie Empty Re: Drabble-fictie

    Bericht van Levina vr 14 aug - 17:15

    En, stop maar!!

    (niet dat er nog iemand NIET gestopt was, maar ach!)

    Stemtopic

    Ik ben trouwens wel blij dat er zo veel inzendingen zijn! Een record op dit forum! very happy

    Gesponsorde inhoud


    Drabble-fictie Empty Re: Drabble-fictie

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr 17 mei - 5:10