Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+2
Simplistische
Sharon
6 plaatsers

    Nieuw (engels) onderdeel?

    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Nieuw (engels) onderdeel? Empty Nieuw (engels) onderdeel?

    Bericht van Sharon ma 12 jan - 17:56

    Gezien ik steeds meer mensen zie die graag Engels schrijven en ik laatst nog de vraag kreeg of engelse gedichten mochten, heb ik besloten hier een discussie over te starten.
    Wat vinden jullie ervan om een engels onderdeel te starten, waar je je engelse dingen kwijt kan? Moet het forum volledig nederlands blijven of moet er een engels onderdeel komen? Moet dit dan weer één bord met alles zijn of bij ieder bord een subcategorie met daar de engelse dingen van dat onderdeel?
    Simplistische
    Simplistische
    New Member
    New Member


    Vrouw Aantal berichten : 14

    Nieuw (engels) onderdeel? Empty Re: Nieuw (engels) onderdeel?

    Bericht van Simplistische ma 12 jan - 18:39

    Ik ben er niet zo weg van, ik schrijf zelf meestal Engels maar voor dit forum...
    Tsja, dan liever een 'nee'.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Nieuw (engels) onderdeel? Empty Re: Nieuw (engels) onderdeel?

    Bericht van Milou ma 12 jan - 18:49

    Ik vind eigenlijk van niet. Dit gaat toch alleen om verhalen, hè?
    Ik zie niet waarom Portugees of Frans dan bijvoorbeeld ook niet zou mogen. Ik schrijf wel eens Portugese of Franse dingen, maar nooit Engels, of het moeten songteksten zijn.
    En ik heb liever dat het een Nederlandstalig Forum blijft.
    En als er dan tóch een apart onderdeel moet komen: maak niet voor iedere categorie een nieuw Forum aan, maar maak dan een bord aan voor: Andere talen.

    Dan kan iedereen daar een topic aanmaken en erbij zetten of het songs/one shots/verhalen, etc zijn.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Nieuw (engels) onderdeel? Empty Re: Nieuw (engels) onderdeel?

    Bericht van Sharon ma 12 jan - 18:54

    Ja, oké, andere talen zijn ook mogelijk. Engels is natuurlijk naar mijn idee de meest voorkomende andere taal waarin men schrijft. Wat ik bedoel meer is: Moet het een volledig Nederlands forum blijven (met alleen eventueel buitenlandse titels) of moet er een bord (of iets) komen voor ander talige verhalen/gedichten/one shots/etc.?
    Winged_Death
    Winged_Death
    New Member
    New Member


    Vrouw Aantal berichten : 10

    Nieuw (engels) onderdeel? Empty Re: Nieuw (engels) onderdeel?

    Bericht van Winged_Death ma 12 jan - 19:12

    Ik vind dat er wel zo'n bord moet komen. Dan kan je als je iets in een andere taal schrijft, dat hier tenminste ook kwijt. Ikzelf schrijf echt 90% van hetgeen ik schrijf in het Engels, en dat kan ik hier dus nergens kwijt omdat het niet mag.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Nieuw (engels) onderdeel? Empty Re: Nieuw (engels) onderdeel?

    Bericht van Levina ma 12 jan - 19:26

    Ik sluit me helemaal bij Milou aan. Dit is een Nederlandstalig forum en ik vind dat alle schrijfsels dus Nederlandstalig horen te zijn. Of anders de regels houden zoals ze zijn - enkel met toestemming anderstalige dingen posten, maar eigenlijk ben ik daar ook niet helemaal voor. Kijk, ik vind dat elke gebruiker van deze site in staat moet zijn om de dingen te lezen, en te reageren daarop. Of in ieder geval de mogelijkheid moet hebben om het te lezen. Als er Engelse, of voor mijn part oud-Griekse schrijfsels worden toegestaan, is die mogelijkheid er niet meer voor iedereen.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Nieuw (engels) onderdeel? Empty Re: Nieuw (engels) onderdeel?

    Bericht van Merdyff ma 12 jan - 21:05

    Wat Levina zegt is wel voor een deel waar (als er anderstalige schrijfsels komen, kan niet iedereen die lezen), maar persoonlijk vind ik dat dat niet echt een reden is om geen anderstalige schrijfsels toe te laten. Als ik gedichten in het Tsjechisch wil posten (niet dat ik Tsjechisch ken, het is puur hypothetisch) dan weet ik op voorhand dat de kans dat er ook maar iemand een woord van mijn gedichten gaat begrijpen bijzonder klein is. Dan weet ik dat ik op die gedichten waarschijnlijk geen reactie ga krijgen. Als ik ze ondanks dat toch zou willen posten, dan is het denk ik mijn probleem dat niemand ze begrijpt. Dat wil niet zeggen dat het forum niet meer toegankelijk is voor iedereen, dat wil enkel zeggen dat die bepaalde gedichten niet toegankelijk zijn voor iedereen en dat is vooral jammer voor de schrijver, denk ik. Als ik een gedicht van iemand anders tegenkom in het Fins, dan ga ik daar echt geen probleem van maken, dan lees ik dat gewoon niet.

    Persoonlijk vind ik dat verhalen (one-shots, fanfictions, magie-verhalen, gewone verhalen - vergeet ik nog een categorie?) in een andere taal niet zouden moeten mogen kunnen. Gedichten en Songteksten (in mijn verdere uitleg spreek ik enkel over gedichten, maar hetzelfde geldt voor songteksten) vind ik echter iets helemaal anders, omdat daar andere dingen van belang zijn dan bij een verhaal. Ritme, klank, eventueel rijmschema's,... Bij gedichten gaat het niet enkel om de betekenis van woorden, maar ook om de woorden zelf. En daarom vind ik dat er voor gedichten (en songteksten dus) een uitzondering gemaakt zou moeten worden. Geen apart onderdeel, maar gewoon, dat je in je gedichten/songtekstentopic ook anderstalige gedichten mag posten. Eventueel met een regel van 1 op 5 gedichten mag anderstalig zijn, of zo, want topics waarin geen Nederlandstalige gedichten meer staan, vind ik eerlijk gezegd ook niet kunnen. Ik zou best Milou's Portugese gedichten willen lezen (of waren dat enkel verhalen?), gewoon omdat het soms leuk is om iets te lezen en niet te weten waarover het gaat, enkel te kijken naar de vorm van de woorden.

    Een apart onderdeel voor anderstalige schrijfsels vind ik een beetje overdreven, ik denk eerlijk gezegd dat daar bijzonder weinig gaat komen te staan. Ik vermoed dat ik degene was waarop Sharon doelde dat er gevraagd was of er Engelstalige gedichten mochten gepost worden, wel, in mijn geval gaat dat op één enkel gedicht dat ik eens voor de les Engels heb geschreven en wel leuk zou vinden om hier te posten. Dat zou ik gewoon tussen mijn andere gedichtjes willen zetten, voor één gedichtje ga ik echt geen nieuw topic openen in een anderstalig onderdeel.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Nieuw (engels) onderdeel? Empty Re: Nieuw (engels) onderdeel?

    Bericht van Milou ma 12 jan - 23:33

    Portugese en Franse gedichtjes bedoelde ik! happy

    En ik sluit me bij Merdyff aan.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Nieuw (engels) onderdeel? Empty Re: Nieuw (engels) onderdeel?

    Bericht van Sharon di 13 jan - 16:24

    Dus als ik nu zeg als conclusie: je hoeft geen toestemming meer te vragen of je het mag posten, want het mag niet, tenzij je een gedicht en/of songtekst in een andere taal wilt posten wat al mag - zijn jullie het daar mee eens?
    Simplistische
    Simplistische
    New Member
    New Member


    Vrouw Aantal berichten : 14

    Nieuw (engels) onderdeel? Empty Re: Nieuw (engels) onderdeel?

    Bericht van Simplistische di 13 jan - 16:30

    ^ ja. wink
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Nieuw (engels) onderdeel? Empty Re: Nieuw (engels) onderdeel?

    Bericht van Levina di 13 jan - 16:35

    Ja, dat is goed... happy
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Nieuw (engels) onderdeel? Empty Re: Nieuw (engels) onderdeel?

    Bericht van Merdyff di 13 jan - 19:20

    Ja
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Nieuw (engels) onderdeel? Empty Re: Nieuw (engels) onderdeel?

    Bericht van Milou wo 14 jan - 14:03

    Ja, hoor.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Nieuw (engels) onderdeel? Empty Re: Nieuw (engels) onderdeel?

    Bericht van Sharon do 22 jan - 20:15

    Prima! ^^
    Dan ga ik het nu mooi in de updates verwerken door het aan te passen en dan is het mogelijk er gebruik van te maken
    *sluit topic*

    Gesponsorde inhoud


    Nieuw (engels) onderdeel? Empty Re: Nieuw (engels) onderdeel?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 17 mei - 6:13