Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

    Actief

    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Actief Empty Actief

    Bericht van Milou di 9 nov - 2:35

    Ik zie het nog steeds niet veel actiever worden, maar sinds ik de woorden weer voel kloppen, wil ik wel weer helpen! Als ik Sharon niet beledigd heb tijdens mijn vorige brutale opmerkingen. blush


    En ja! Ik voel ze echt kloppen!




    De groene kleur en het nieuwe bord met 'uitgeverijen' zijn echt top! Maar ik zou het voorsteltopic weglaten. Ook zou ik de blogs weglaten. Als iemand een blog heeft, zet hij/zij dat wel in zijn handtekening. En als iemand wil schrijven over zijn reis naar China, kan dat ook bij verhalen, want een verhaal in dagboekvorm is ook een verhaal. Tenzij je onderscheidt wilt gaan maken tussen fictie en non-fictie enblablbla, maar zo'n groot forum is dit forum nog niet, dus ik denk niet echt dat het nodig is. Bovendien haat ik hokjesdenken, dus ik zie het liefst niet dat er overal een stempeltje op gedrukt wordt.


    Gameboek en Lessen & Tips zou ik ook weglaten. Lessen & Tips kunnen wel in een schrijversgroep. Bovendien wordt er nu toch niet veel in geplaatst, dus als er echt behoefte naar is, zullen er uiteindelijk vast wel mensen naar vragen en kun je het altijd nog toevoegen. En een gameboek kan eigenlijk gewoon toegevoegd worden in een off-topic bord.

    En verder heb ik nog wel wat ideetjes.


    Wedstrijdenboek moet ook vooral blijven. Atelier en inspiratie kan eigenlijk ook wel samengevoegd worden, vind ik. En ik zou atelier breder maken (ook foto's en tekeningen en handarbeidwerkjes en eigen muziek enzo). Eigenlijk kunnen die twee dus bij elkaar gevoegd worden. Dan kun je anderszijds je andere talenten nog tentoonstellen, maar mensen hebben er ook nog iets aan als ze inspiratie op willen doen.

    En anders zou ik Inspiratie samen met Encyclopedie/register (hoe heet dat ook allemaal weer?) toevoegen. Het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Actief Empty Re: Actief

    Bericht van Sharon di 9 nov - 14:32

    Hulp is altijd welkom! Eigenlijk heeft deze layout veel weg van de vorige, een van de redenen dat ik hem koos en de oude wat aangepast heb met photoshop. Nu wil alleen het lot dat ik de layout opnieuw in moet stellen, want na één dag werken de plaatjes ineens niet meer. Stomme hitskin. Maar ik ben blij dat hij bevalt!
    Bedankt voor je ideeën. Aan sommigen heb ik echt heel veel! Ik heb echt net op het nippertje mijn tentamen gehaald - eindcijfer een 5,5 en 5,5 of hoger = gehaald - dus ik heb deze week redelijk wat tijd naast NaNoWriMo, dus ik hoop wat veranderingen verder door te kunnen voeren. Meer dan ik zo nu en dan deed en voortzetten wat ik gisteren begonnen ben.
    Veel van je ideeën zijn plannen die ik wel mee wil gaan nemen, maar over het voorsteltopic - daar was het probleem ontstaan, i know, twijfel ik nog. Ik vind dat er in ieder geval een plek moet zijn, al is het maar 1 topic. Anders één topic op... eh, het info bord? En dat daar iedereen zich voor kan stellen in dat topic? De lijst is in ieder geval afgeschaft al even.
    Over het actiever worden: ik ga pas de leden een bericht sturen en nieuwe reclame maken indien er veranderingen plaats gevonden hebben, anders hebben die niet veel nut, toch?

    Edit om 13.56: Volgens mij werkt eindelijk de gehele layout weer! Nu hopen dat het zo blijft. Mocht ik iets gemist hebben, let me know.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Actief Empty Re: Actief

    Bericht van Milou di 9 nov - 20:10

    Ja, ik had gezien dat hij op een gegeven moment niet meer (zo goed) werkte.

    Een topic waarin nieuwe leden zich kunnen voorstellen (en eventueel reageren op elkaar in dat topic?), is wel een goed compromis.

    Fijn dat mijn hulp gewaardeerd word!
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Actief Empty Re: Actief

    Bericht van Sharon wo 10 nov - 21:14

    Volgens mij zijn je meeste (bijna alle) punten wel doorgevoerd inmiddels? Wat vind je ervan?
    Een vraag aan jou/iedereen: is het handig om in het voorsteltopic op elkaar te mogen reageren of juist niet en het zo te laten? Een andere optie is één voorsteltopic en één topic waar je op alle berichten kunt reageren waarmee anderen zich voorstellen... Iedereen die lid is mag zich eventueel daar opnieuw voorstellen! Actief 221382
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 154

    Actief Empty Re: Actief

    Bericht van Laurens vr 12 nov - 16:56

    Sharon schreef:Volgens mij zijn je meeste (bijna alle) punten wel doorgevoerd inmiddels? Wat vind je ervan?
    Een vraag aan jou/iedereen: is het handig om in het voorsteltopic op elkaar te mogen reageren of juist niet en het zo te laten? Een andere optie is één voorsteltopic en één topic waar je op alle berichten kunt reageren waarmee anderen zich voorstellen... Iedereen die lid is mag zich eventueel daar opnieuw voorstellen! Actief 221382

    Ik denk dat als je nu een algemeen chattopic aanmaakt, dat men daar kan reageren op berichten in het voorsteltopic, niet?
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Actief Empty Re: Actief

    Bericht van Joost vr 12 nov - 18:28

    Sharon schreef:Een vraag aan iedereen: is het handig om in het voorsteltopic op elkaar te mogen reageren of juist niet en het zo te laten? Een andere optie is één voorsteltopic en één topic waar je op alle berichten kunt reageren waarmee anderen zich voorstellen... Iedereen die lid is mag zich eventueel daar opnieuw voorstellen! Actief 221382
    Ik heb er zelf niet zo veel problemen mee om in het voorsteltopic te reageren op nieuwkomers, ik kan me wel voorstellen dat anderen dit ondoorzichtig vinden. Maar, ik zou niet een apart topic aanmaken voor de reacties op nieuwkomers. Dat draagt immers alleen bij aan een nog grotere ondoorzichtigheid lijkt me. Reacties kunnen, wanneer voor de tweede optie gekozen wordt, het beste in een gewoon chattopic geplaatst worden. Al ben ik voor deze optie zelf niet zo'n voorstander.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Actief Empty Re: Actief

    Bericht van Milou vr 12 nov - 19:04

    Maar geen reacties is wel een erg strenge regel. Waarom is het voorsteltopic dan nog nuttig als je niet meer mag reageren? Zo krijg je als lid toch niet het gevoel alsof het echt gelezen wordt, of wel?

    Een apart topic is te onoverzichtelijk en een chattopic wordt toch niet meteen doorgelezen (en is ook onoverzichtelijk).


    Als je de overwegingen maakt, dan zou ik zeggen dat er geen reacties moeten komen.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Actief Empty Re: Actief

    Bericht van Joost za 13 nov - 15:19

    Milou schreef:Maar geen reacties is wel een erg strenge regel. Waarom is het voorsteltopic dan nog nuttig als je niet meer mag reageren? Zo krijg je als lid toch niet het gevoel alsof het echt gelezen wordt, of wel?
    Daarom zei ik ook dat ik er zelf geen problemen mee heb om in een dergelijk topic ook gewoon reacties te plaatsen. wink
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Actief Empty Re: Actief

    Bericht van Sharon za 13 nov - 22:23

    Hmm... Het blijft een lastig punt. Het lijkt me leuker voor de nieuwelingen om een reactie te ontvangen, maar mogelijk onoverzichtelijk indien het in één topic is - dat extra topic leek mij eerlijk gezegd ook wat onhandig, maar een uitweg. Zal ik het anders zo laten als het nu is? Het kan later nog altijd aangepast worden indien het niet werkt.

    Gesponsorde inhoud


    Actief Empty Re: Actief

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma 20 mei - 11:57