Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 plaatsers

    opmaak technich

    tatjana
    tatjana
    New Member
    New Member


    Vrouw Aantal berichten : 2

    opmaak technich Empty opmaak technich

    Bericht van tatjana wo 2 maa - 12:04

    hoi iedereen

    ik ben nieuwe hier en dit zal mijn eerste topic zijn.
    ik kan natuurlijk een heel verhaal over mezelf vertellen maar die zal alleen mar langdradig zijn. eerst iets over me zelf.
    mijn naam is tatjana
    ik ben bijna 24
    woon nog steeds thuis sad
    ik ben een schilpad grompie alls huisdier
    ik hou van dansen wandelen fietsen en hardlopen.

    ik schrijf al vanaf dat ik heel kein was, mijn verhallen gingen altijd over dieren. nu ben ik al ruim 6 jaar bezig met eenverhaal
    hij is al af sinds 4 jaar en mijn tante heeft er ruim 2jaar overgdaan om het op speling en gramatica te controleren. ( ben dyslecties) nu wilde ik mijn verhaal opsturen naar de freemusketiers. en alweer hebben ze mijn verhaal geweigert. omdat mijn verhaal opmaak technich niet goed is kunne ze het niet uitgeven. ik moet hem hellemaal opnieuw schijven en ik heb geen idee wat ze bedoellen. ik zie het niet en niemand in de omgeving weet hoe ze het moeten doen.

    heeft enig idee een van jullie wat ik nu moet doen, is er mischien iemand die het wel weet.

    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    opmaak technich Empty Re: opmaak technich

    Bericht van Milou do 3 maa - 18:40

    Hoi Tatjana!

    Dat is moeilijk te zeggen als ik jouw verhaal zelf niet heb gelezen. En dan nog weet ik niet of ik hét probleem zomaar zou kunnen aanwijzen. Ik en anderen hier op dit forum zouden je uiteraard wel tips kunnen geven!

    Wat ik heel leuk vind, is dat je schrijft met je dyslexie! Verder ben ik eigenlijk zeer benieuwd naar je verhaal. Ben namelijk zeer benieuwd hoe je dieren in één verhaal hebt verwerkt! Misschien kun je een klein fragmentje ervan laten lezen. Misschien zouden we ook daaraan al kunnen zien wat er opmaak-technisch niet goed aan is.
    tatjana
    tatjana
    New Member
    New Member


    Vrouw Aantal berichten : 2

    opmaak technich Empty Re: opmaak technich

    Bericht van tatjana do 3 maa - 19:58

    ik ben zeer slecht in namen verzinnen en met al mijn dieren en planten encelopie kijk in naar de latijnse namen, als ik ze kan uitspreken en de latijnse naam is mooi gebruik ik die.
    zoals hirundo rustica= boeren zwaluw.
    hoe zal jij een boerenzwalus tot een volwasen jonge vrouw beschrijven. ik kwam met een jonge vrouw met kastanje bruin haar, en hoewel ze klein en teger is een geweldige jager of stijder.
    bombus agorium= akkerbij. een brede grote man sterk, en maakte van hem een drakenruiter. en ga zo maar door.
    met opmaak technisch bedoelde ze dat het tegenwoordige tijd en verledentijd in een zin voor kwam. alleen voor mij ziet het er goed uit ik haal het er niet echt uit.

    een klein fragmet uit mijn verhaal.

    Hirundo lag op bed, wat rustig leek te slapen bleek een gevecht van binnen te bestrijden, een oorlog die ze niet kon winnen. Geschrokken schroot Hirundo overeind, happend naar adem.
    Servus die op nog geen twee meter afstand in zijn stoel zat, keek haar aan en zag haar bezweten gezicht. Hirundo voelde haar hart hevig bonzen en voelde over haar helle lichaam een tinteling.
    Servus zuchten diep en stond op en liep naar de keuken waar hij een aarde werk beker pakte waar hij vlierbessen sap in deed en liep naar Hirundo.
    Was het diezelfde droom, vroeg Servus zacht en gaf de beker aan Hirundo.
    Ja, alleen vergeet ik steeds meer gezichten, ze lijken te vervagen, fluisterde Hirundo.
    Servus kwam voorzichtig bij haar zitten, hij sloot zijn ogen en zuchten.
    Wil je, je oude dorp nog eens terug zien, misschien dat je dan het verlies kan verwerken, zei Servus.
    Hirundo had de beker tegen haar lip aan gehouden.


    mijn verhaal is 140 blz.
    ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    opmaak technich Empty Re: opmaak technich

    Bericht van Milou do 3 maa - 22:12

    Ah, ik zie al wat dingetjes eigenlijk.

    Werk je met aanhalingstekens? (Dat hoeft overigens niet per se, maar de meeste verhalen hebben dat wel en ik vind het zelf ook wel prettiger lezen bij de meeste verhalen).

    En verder is zuchten in de verleden tijd: zuchtten. Met dubbele t dus.

    Soms heb je ook foutieve samentrekkingen. En verder nog wat stijlfoutjes.

    En soms heb je een -n achter het werkwoord, terwijl dat helemaal niet nodig is, omdat het enkelvoudig is!

    Persoonlijk houd ik van Latijnse namen, maar bombus agorium is best moeilijk te onthouden als lezer. Je kunt ook namen afleiden van iets in het Latijn. (www.babybytes.nl is overigens echt een geweldig goede site voor namen!)


    Verder denk ik dat je tante het niet helemaal perfect heeft gedaan. De spelling en grammatica. Maar Nederlands is dan ook een hele moeilijke taal en het beheersen is soms zowat onmogelijk. Ik wil je best helpen met het verbeteren van je tekst, als je daar interesse in hebt.

    Gesponsorde inhoud


    opmaak technich Empty Re: opmaak technich

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do 9 mei - 15:41