Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Geheimen van Vriendschap.

Nicole
    Nicole
    Member
    Member

Rupert; (ll')
    Vrouw Aantal berichten : 43

De Geheimen van Vriendschap. Empty De Geheimen van Vriendschap.

Bericht van Nicole di 25 nov - 18:22

De Geheimen van Vriendschap. Nicole

Hallo! Ik ben Nicole en ben 13 jaar!
    Dit is mijn eerste Fanfic en ik ben benieuwd hoe jullie er over denken!
    Reacties zijn van harte welkom en kunnen hier gezet worden!

Bedankjes:
    Milou: Omdat ze mijn supergoede bètareadster is! Je bent super, meis!
    Nanda: Omdat ze de prachtige banner hierboven heeft gemaakt. (Nanda is hier geen lid Nu wel 8D)
    Jullie: Ja, jullie! Omdat jullie (hopelijk) mijn verhaal lezen en erop reageren! *tiptip*

Hoofdstukken:
    01. Een plan na de brief (klaar en gebètaread en gepost!)
    02. Nuchtere luchtigheid? (klaar en gebètaread)
    03. Het bezoek van een tovenaar (klaar en gebètaread)
    04. Ginny (klaar)
    05. Zweinstein (klaar)
    06. De ontknoping (in de maak)

Laatst aangepast door Nicole op za 29 nov - 15:05; in totaal 2 keer bewerkt
    Nicole
    Nicole
    Member
    Member

Rupert; (ll')

De Geheimen van Vriendschap. Empty Re: De Geheimen van Vriendschap.

Bericht van Nicole di 25 nov - 18:56

Een plan na de brief.

Er vloog een uil tegen het raam. Een knap blond meisje met blauwe ogen keek op uit haar boek, dat ze had zitten lezen in haar favoriete stoel in de woonkamer.
    Ze legde haar knalblauwe boekenlegger met het gele vogeltje tweety in het boek, op de plek waar ze gebleven was. Haar boek legde ze weg, op een tafeltje, waar alleen een televisiegids op lag.
    Ze liep naar het raam en keek naar buiten, daar zag ze een grijsbruine uil op de grond liggen. De uil kraste, bewoog even en ging toen rechtop staan. Yasmine sperde haar ogen wijd open van verbazing: het beestje had een brief bij zich.
    Ze liep snel naar buiten en liep voorzichtig naar het uiltje, bang dat het weg zou vliegen. Maar het beestje deed niets en ook bleef het rustig zitten toen Yasmine voorzichtig de brief van zijn poot af haalde. Yasmines verbazing werd, zo mogelijk, nog groter.
    Het papier was een gelig perkament en tot haar verbazing stond haar naam en adres met donkerrode inkt op het papier geschreven. Het nette handschrift kende ze niet en het maakte haar erg nieuwsgierig.
    Yasmine keek op toen de uil zijn veren strekte en wegvloog en op het tuinhek van de overburen ging zitten. Ze draaide de envelop om en zag een raar teken. Een grote 'Z' met 4 dieren erop, ze zag een leeuw, een slang, een das en een raaf. Ze bekeek het goed en bedacht toen: zou ze haar tweelingbroer roepen?
    Ze besloot het toch maar te doen. Ze liep naar binnen en riep onder aan de trap: 'Dan?! Kom eens?’
    Daniël, een jongen met bruin stekeltjeshaar en dezelfde kleur blauwe ogen als haar – zijn paar minuten oudere tweelingzus - kwam de trap af. 'Kijk is wat ik heb' en Yasmine haalde met een mysterieus gezicht de brief achter haar rug vandaan. Daniël keek ernaar en zei: 'Kijk eens
    wat ík heb', en hij haalde zo'n zelfde brief achter zijn rug vandaan.
    Yasmine en Daniël keken elkaar verbaasd aan, keken toen weer naar hun brieven, waarna ze elkaar weer perplex aankeken en tegelijk aan elkaar vroegen: 'Wanneer kreeg jij hem?
    'Daarnet', zei ze, 'er vloog een uil tegen het raam, ik ging kijken en ik zag dat deze brief aan zijn pootje vastzat' somde Yasmine snel op, 'En jij?'
    'Ik zat in mijn nieuwe tekenboek die ene strip af te maken.
    ‘Mijn raam stond open en die uil vloog opeens mijn raam binnen! Ik schrok me dood. En toen ik dacht dat ik alles al gehad had, liet hij die brief vallen en vloog weer naar buiten! Ik durfde hem eerst niet open te maken,’ zei Daniel. Yasmine giechelde zachtjes.
    ‘Dat rare teken op de achterkant, heb jij dat al eens gezien?’ Yasmine schudde haar hoofd. Ze ging haar broer voor naar de woonkamer en plofte in een stoel.
    'Ik tel tot drie, dan maken we het open, oké?' zei Yasmine. Daniël knikte.
    Yasmine haalde diep adem: 'Eén, twee, DRIE!’
    Ze maakte voorzichtig de mysterieuze sticker los en opende de envelop. Er zat maar één brief in. Ze keek even op en zag Daniël de brief er voorzichtig en bevend
    uithalen. Yasmine begon te lezen.

ZWEINSTEINS HOGESCHOOL VOOR HEKSERIJ & HOCUS-POCUS
    Hoofd: Albus Perkamentus

Geachte mevrouw Yasmine Mennings,
    Het doet me een genoegen u te kunnen mededelen dat u in aanmerking komt voor een plaats aan Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus.
    Gelieve vóór 31 juli per uil te reageren met een datum bijgesloten wanneer het U uitkomt, dat iemand van onze School het U allemaal komt uitleggen.
    Hoogachtend,
    Minerva Anderling,
    Plaatsvervangend schoolhoofd.

Ze slaakte een kreetje, las de brief nog eens, nog een keer en uiteindelijk nog een keer.
    Yasmine keek op en zag dat Daniël met grote en
    verbaasde ogen naar het papier staren.
    'Dan? Heb jij ook zo'n rare brief over een school?'
    Daniël keek op en Yasmine zag zijn mond 'ja' vormen, maar er kwam niet echt een geluid uit.
    'Dit kan niet echt zijn' zei Daniël schor, alsof hij al een paar dagen niet gepraat had. Hij schraapte zijn keel: 'dit is een grap, een school voor Hekserij en Hocus-Pocus, dat bestaat helemaal niet, toch? Yasmine?' vroeg hij haast smekend.
    'Ik weet niet, laten we pa en ma
    het maar is laten lezen, vanavond, als ze thuis komen'.
    Meneer en Mevrouw Mennings waren met hun jongere zusje Zara naar het ziekenhuis voor een of andere ontsteking, en zouden rond 8 uur thuis komen.
    Daniël stond op en mompelde iets over zijn strip en liep met zijn brief in zijn handen naar boven, Yasmine daarentegen liep naar de kast met encyclopedieën.
    Ze pakte het boek X - Z, en zocht: ‘Zweinstein’. Maar nee hoor, dat verwachtte ze al, ze kon niets vinden. Ze pakte haar brief en las hem nogmaals. Er stond: ‘Gelieve vóór 31 juli per uil te reageren.’
    Meteen voelde Yasmine een beetje paniek omhoog borrelen: ze hadden geen uil en dus een groot probleem.
    ‘Dan? Dá-han? Daniël? DANIËL!’
    Daniël kwam de trap af gerent, struikelde bijna over zijn eigen schoenen die hij had laten slingeren, liep de woonkamer binnen en riep buiten adem: ‘Wat is er, wat is er?’
    Yasmine lachte, ‘niets ernstigs hoor! Ik vroeg me alleen iets af, hoe komen we aan een uil als we naar die school willen?’
    ‘Daar had ik ook al aan zitten denken’ zei Daniël opgelucht toen hij op de bank neerplofte en de televisiegids pakte om te kijken of er vanavond nog iets leuks op de tv kwam, ‘Maar bij de overburen zit een uil op het tuinhek, misschien is dat de uil die we moeten versturen’.
    ‘Ja, dat is de uil die mijn brief vanmiddag bracht!’, riep Yasmine enthousiast toen ze naar buiten keek, ze zag daar inderdaad dezelfde grijsbruine uil zitten.
    ‘Nou, dat probleem is ook weer opgelost,’ grijnsde Daniël. ‘We gebruiken die uil om ons antwoord terug te sturen. Ik hoop alleen wel dat hij er straks nog zit.’
    Yasmine grinnikte zenuwachtig: ‘Na al die opwinding heb ik honger gekregen, lust je wat te eten?’
    Daniël keek op en knikte. Yasmine liep naar de keuken en pakte de bak macaroni, die haar moeder had klaargemaakt, uit de koelkast. Yasmine zette de macaroni in de magnetron en stelde de klok in op vijf minuten. Ze dacht na over deze bijzondere dag. Als de brief echt was en moest kloppen, was ze een heks, en ging ze na de vakantie naar een school waar ze zou leren toveren. Over een paar uur kwamen haar vader en moeder thuis en zouden ze alles moeten uitleggen. Misschien wisten hun er wel meer van. Misschien was er iemand anders in de familie ook heks of tovenaar. Of misschien één van haar ouders? Of beide, en dat ze het verzwegen hadden. Het belletje van de magnetron ging en Yasmine schrok op uit haar gedachte. Ze pakte de macaroni uit de magnetron en pakte twee borden uit de kast en twee vorken uit de la. Daniël had de televisie aangezet en zat nu lachend naar een comedyserie te kijken. Yasmine hoorde dat het maar een nerveuze lach was, hij was – dacht Yasmine – ook bang om het straks tegen hun ouders te vertellen. Yasmine schepte de macaroni op hun borden en zette de televisie wat zachter zodat ze konden praten. Daniël vertelde over hoe hij er over dacht. En Yasmine haar verhaal, ze bedachten samen een soort plan om het straks tegen hun ouders te vertellen. Tegen de tijd dat ze uitgepraat waren hadden ze hun eten op en zette ze de borden op het aanrecht.
    Ze keken samen nog een hele tijd televisie – of beter gezegd – ze dachten, voor de televisie, na over Zweinstein, totdat hun ouders thuiskwamen en ze hun plan voor de eerste keer konden uittesten.
    Nicole
    Nicole
    Member
    Member

Rupert; (ll')

Bericht van Nicole zo 30 nov - 21:33

Nuchtere luchtigheid?

Yasmine ging rechtop zitten en keek Daniël aan. Daniël stond op en liep langzaam en voorzichtig naar de deur alsof hij dit moment liever had uitgesteld. Yasmine zette de televisie iets zachter. Haar vader en moeder kwamen binnen, met Zara in hun kielzog. Zara was eigenlijk een soort Yasmine in het klein, Zara had - net zoals Yasmine - haar mooie blonde haren stijl langs haar hoofd hangen, en had -
    net zoals haar broer en zus - opvallend blauwe ogen.
    ‘Wat was er nou met Zara?’ vroeg Yasmine terwijl ze omdraaide in haar stoel.
    ‘Ah, een kleine blaasontsteking, ze moet veel rust houden en veel drinken’ beantwoorde mevrouw Mennings en vervolgde tegen Zara: ‘en daarom ga je nu naar bed, meisje’.
    Zara stribbelde niet tegen maar ging gewillig mee naar boven met haar moeder.

Yasmine bedacht dat Zara het nog wel te weten zou krijgen zodra het goede moment er was, toch was Yasmine wel benieuwd hoe Zara zou reageren, maar ze was benieuwder naar de reactie van haar ouders.
    Meneer Mennings hing zijn jas weg en ging daarna langs Daniël op de bank zitten, en Yasmine plofte weer in haar lievelingsstoel.

Ze merkte dat haar vader in de gaten had dat er iets gaande was en na vijf minuten, al leken het er wel twintig, kwam mevrouw Mennings binnen. Ze ging ook zitten en Yasmine zette de televisie uit. Daniël ging op het puntje van de bank zitten en begon: ‘Mam’, hij keek naar zijn moeder en draaide daarna zijn hoofd naar zijn vader: ‘Pap’. Daniël schraapte zijn keel, haalde diep adem en begon:
    ‘Yasmine en ik hebben vanmiddag allebei een brief gekregen van een school’
    ‘Wat?’ riep hun vader verbaasd. ‘Mogen jullie niet naar het Sint-Pieters komen?’

‘Nee, nee pa, dat niet, maar misschien moeten we die school wel even opzeggen’, zei Daniël terwijl hij even naar Yasmine keek. Yasmine knikte bemoedigend en Daniël vervolgde: ‘die school waar wij een brief van hebben gekregen heet: ‘Zweinstein’.’
    Yasmine zag hun ouders verbaasd kijken
    en ze beantwoordde de onuitgesproken vraag van haar ouders: ‘dat is een Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus’
    ‘Ja’, zei Daniël, ‘en wij zijn uitgenodigd om daar te komen en…’
    ‘Geef mij die brief eens’, onderbrak meneer Mennings Daniël ongeduldig.
    Yasmine en Daniël gaven hun brieven aan hun vader en moeder, die afgezonderd van hun naam precies hetzelfde eruit zagen.
    ‘Och jeetje’, mompelde mevrouw Mennings, ‘een school voor tovenaars en heksen, jullie hebben’ ze zuchtte diep alsof ze moeite moest doen om het uit te spreken, ‘magische krachten’.
    Mevrouw Mennings keek naar haar man.

‘Maar’, probeerde Yasmine voorzichtig, ‘is er niemand in de familie die ook magische krachten had, of heeft?’
    Meneer en mevrouw Mennings dachten even na en schudden daarna hun hoofden, er viel een lange stilte, die eigenlijk te lang duurde.
    ‘Jeetje zeg, wat een gebeurtenis’, zei mevrouw Mennings op een gegeven moment,
    ‘Laten we maar iets terug sturen naar die school met een,’ ze keek op de brief ‘ eh, een uil?’
    Voordat mevrouw Mennings nog iets kon zeggen was Daniël al opgestaan en zei: ‘daar hebben we al iets op bedacht’. Hij grijnsde naar Yasmine, wenkte haar, ze liepen samen naar buiten.

Voorzichtig en zonder iets te zeggen liepen ze naar het uiltje op het tuinhek van de overburen. Maar net zoals vanmiddag bleef hij rustig zitten terwijl Daniël hem bij Yasmine op haar schouder zette.
    Terwijl ze terug liepen zei Yasmine: ‘Ze doen best wel luchtig, hè?’
    ‘Ja, ze doen net of het heel normaal is’.
    ‘Waarschijnlijk willen ze niet laten merken dat ze ook wel een beetje nerveus en bang zijn,’ zei Yasmine wijs.

In de gang deden ze hun schoenen uit en liepen met het uiltje op Yasmine’s schouder naar binnen.
    Meneer en mevrouw Mennings keken op en zaten met pen en papier voor hun neus.
    Mevrouw Mennings vroeg: ‘Wat zullen we er precies inzetten?’
    Ze discussieerden even en uiteindelijk stond er:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben vernomen dat jullie graag zouden willen dat Yasmine en Daniël Mennings komen studeren aan jullie school. Yasmine en Daniël Mennings (en wij, hun ouders) zouden graag wat informatie willen over Zweinstein. Dit komt ons het beste uit op vrijdag 17 juli 1992, mocht dit voor U een probleem vormen is zaterdag 18 juli 1992 ook geen enkel probleem.

Vriendelijke groeten, meneer en mevrouw Mennings.

Mevrouw Mennings pakte uit de la van de kast een envelop en zette daar met grote letters ‘Minerva Anderling’ op, en daaronder: ‘Zweinstein’. Ze stopte de brief in de envelop. Ze liet Daniël de brief aan de uil doen omdat zijzelf
    het maar een eng beest vond, en toen het uiltje per ongeluk de glazen vaas omstootte werd hun moeders humeur er niet beter op.
    Nadat de brief eindelijk aan de poot zat zei Yasmine tegen uil: ‘Vlieg naar Zweinstein naar Minerva Anderling en kun je de weg niet vinden kom dan maar terug’.
    Yasmine dacht zelf dat het niet veel zin had om tegen de uil te praten maar hij leek het te begrijpen, omdat hij luid kraste.
    De uil strekte zijn veren en vloog het raam uit
    ,
    dat Yasmine snel had opengezet, en de vier mensen keken de uil na totdat het nog een klein puntje was.
    Daarna liep ze samen met Daniël naar boven en liep Daniël de linkerdeur binnen, en Yasmine de rechterdeur waarnaar ze in een kamer met hemelsblauwe muren binnenstapte.
    Ze plofte met kleren en al op bed, te moe om haarzelf uit te kleden.
    Toch hield haar iets wakker, waarom deden hun ouders zo luchtig en vonden ze het niet raar? Zouden ze er toch iets van weten? Of waren hun ouders toch nerveus en bang, zoals Yasmine vanmiddag ook tegen Daniël had gezegd.
    Yasmine zuchtte diep, draaide zich om, en viel daarna in een onrustige slaap.

*-*-*-*

Reacties zijn niet verboden, mensen!
    Omg. Hoe vaker ik het lees hoe meer bagger ik het vind. -_-

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu do 21 nov - 22:01