Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vagabondish Dreams.

Chelle
    Chelle
    New Member
    New Member

Vrouw Aantal berichten : 6

Vagabondish Dreams. Empty Vagabondish Dreams.

Bericht van Chelle ma 24 nov - 22:20

Vagabondish Dreams.
    [Banner is in de maak]
    12+

Informatie;
    Dit verhaal schrijf ik na een opwelling van inspiratie.
    Ik schrijf al langer verhalen, maar na een lange writersblock kon ik nu eindelijk met een schone lei beginnen.

Ik betitel mijn verhaal voor nu 12+, omdat er wel een en ander aan romantiek in voorkomt en enkele spannende stukken.
    Eventueel zou ik dit laten nog moeten opkrikken naar 16+.

Vagabondish Dreams betekent kort door de bocht zwervers dromen. Dromen van een leven zonder regeltjes etc.

Samenvatting;
    Nadat Gwen Scanlon afgestudeerd is aan Zweinstein, trekt ze er met 2 vriendinnen op uit om eens de wereld te gaan verkennen. Dit avontuur neemt echter een totaal andere wending wanneer Ashcroft Kincaid in beeld verschijnt. Wat is het mysterie achter deze man?

Met dank aan;
    Mijn betá Iris.

Inhoudsopgave;
    Proloog
    Hoofdstuk één. - Onverwachte gast.

Laatst aangepast door Chelle op ma 24 nov - 22:23; in totaal 1 keer bewerkt
    Chelle
    Chelle
    New Member
    New Member

Vagabondish Dreams. Empty Re: Vagabondish Dreams.

Bericht van Chelle ma 24 nov - 22:21

Proloog

‘Wie denk je dan dat ik ben?’ vroeg Ashcroft op zijn hoede.
    Verlegen beet Gwen op haar onderlip.
    ‘Mijn vriendinnen denken dat jij-’ ze zweeg. Ze kon het woord niet over haar lippen krijgen, ze wilde er niet eens over nadenken wat het zou betekenen als dat waar zou zijn. Laralynn en Maggie geloofden dat hij het was, en zij, zij had zo ook haar bedenkingen.
    ‘Nick Ashdown denkt het ook,’ ging ze verder. ‘ik wil hen niet geloven, maar ze hebben zoveel bewijzen.’
    Chelle
    Chelle
    New Member
    New Member

Bericht van Chelle ma 24 nov - 22:22

Hoofdstuk 1. – Onverwachte gast.

Koude windvlagen bliezen tegen de ramen van ‘Wolve’s nest’. Herfstbladeren werden over de donkere oprit geblazen en regen kletterde op het dak.

Gwendolynn Scanlon keek op vanuit het tijdschrift dat ze aan het lezen was, terwijl ze dat deed dacht ze vagelijk een zwarte schim langs het raam te zien schieten. Ze wachtte tot de deur van de herberg open zou gaan, of totdat het belletje bij de deur zou rinkelen.
    Toen dat na een paar tellen nog niet was gebeurd, wreef Gwen in haar vermoeide ogen.
    Het was verwonderlijk dat ze dacht dat er na middernacht nog iemand zou komen.
    Alle gasten waren al binnen, en met dit weer was er niemand meer op straat om dit tijdstip.
    Haar ogen dwaalden terug naar het artikel dat ze aan het lezen was, het artikel dat ervoor had gezorgd dat zo laat in seizoen deze herberg overstort was met een stroom van gasten.

Brasov, Vrijdag 13 September.

Het Wolve’s nest, dat wordt gerund door Mr. en Mrs. Warmund, werd oorspronkelijk gebouwd als zomerverblijf van de achttiende-eeuwse alchemist Jamesson Warmund.
    De 18 kamers tellende herberg, gelegen in het berg gebied vlakbij kleine stad Brasov, was ooit het huis van Wendel Warmund, van wie wordt beweerd dat hij een vampier was.
    Hij is een mysterieuze dood gestorven, gevonden in het koetshuis en er is nooit een duidelijke doodsoorzaak vast gesteld. Wendel Warmund ligt al die tijd al begraven op de familie begraafplaats in het nabij gelegen pittoreske dorpje Nivsia.
    Het gerucht gaat echter dat hij, bij elke nieuwe maan, opstaat uit zijn graf en dan rondloopt door de straten van het dorp, op zoek naar onschuldige slachtoffers.

‘nonsens,’ zei Gwen in zichzelf. Ze kon het niet waarderen dat die oude verhalen weer leven ingeblazen werden, vooral niet als het was om toeristen aan te trekken. Natuurlijk, ze waren in de buurt van kasteel Dracula en iedereen wist dat vampieren bestonden, net als weerwolven. Maar alleen omdat die man een mysterieuze doodsoorzaak had, was toch nog geen reden om te denken dat hij een vampier was geweest?

Ach ja, de herberg was inmiddels al volgestroomd met tovenaars, en zelfs een paar Dreuzels, die eerdaags wel op onderzoek uit zouden gaan.
    In gedachten lachte ze de arme stumpers al uit, ze kon niet wachten om de gezichten te zien als ze erachter zouden komen dat het hele vampiergedoe één grote publiciteitsstunt was.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu do 21 nov - 21:43