Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 plaatsers

    School

    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    School Empty School

    Bericht van Joost ma 20 jul - 20:27

    School

    Het klinkt misschien een beetje suf en misschien heb je er wel helemaal geen zin in in de vakantie. In ieder geval, hier kun je praten over school.
    Wat zijn je favoriete vakken? Welke leraren zijn geweldig en welke absoluut niet? Et cetera, et cetera...
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    School Empty Re: School

    Bericht van Levina ma 20 jul - 20:37

    very happy

    Het klinkt gek, maar ik ben dol op school. Vind het totaal geen straf om les te krijgen, meestal. Sommige vakken kan ik echt niet uitstaan, zoals scheikunde en economie, maar die heb ik dan ook laten vallen.
    Ik heb ook echt zin in volgend jaar! Allemaal kunstvakken in mijn pakket, plus natuurkunde, filosofie, Engels en Nederlands, Frans, en maatschappijleer. Naar die vakken zie ik het meeste uit, maar over wiskunde (cool en natuurwetenschappen (verplicht) ben ik minder enthousiast.

    Het is me verteld dat we in de bovenbouw veel meer met literatuur gaan doen bij Nederlands, en drie keer raden hoe ik dat vind! wink
    Dit jaar (derde klas dus) had ik een hele aardige lerares die ik niet kon uitstaan qua lesgeven. Ze behandelde ons als kleine kinderen. Bijna elke week kregen we snoep van haar om de vreemdste redenen (haar dochtertje was jarig, ze was haar boeken vergeten, etc), en legde alle grammatica heel erg uitgebreid uit, elke keer, en zelfs de simpelste dingen die we al in groep 7 hadden geleerd...
    Maar dat ze steeds heel positief was over mijn boekverslagen en andere schrijfsels (ze vond Onleesbaar helemaal geweldig. Althans, dat zei ze), maakte een hoop goed.

    Het minst leuke aan school vind ik vroeg opstaan, chagrijnige leraren en huiswerk.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    School Empty Re: School

    Bericht van Milou ma 20 jul - 20:56

    Ik vind school ook wel leuk, maar dan wel bij de vakken waar je echt iets bij leert en wat ik interessant vind. Sommige vakken kan ook ik niet uitstaan. Scheikunde en Natuurkunde bijvoorbeeld. Ik vind er gewoon geen biet aan. Duits is nog wel redelijk leuk, maar de lerares is vreselijk. Dat is dus ook de reden waarom ik deze drie vakken heb laten vallen. De rest heb ik wel allemaal gekozen. Maar voor Scheikunde, Duits en Natuurkunde had ik eenn 6. Ik doe meestal net genoeg voor zo'n vakken.

    Nederlands, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Frans en Levensbeschouwing zijn toch mijn favoriete vakken, maar Engels, Muziek, Economie en Wiskunde zijn ook wel leuk.

    Ik heb alleen een hekel aan handarbeid, scheikunde en natuurkunde. Biologie is ook leuk, maar ik denk dat het op een hoger level wat tegenvalt.

    Het minst leuke aan school. Het slokt al je tijd op. En het leukste is dat je dingen erbij leert, niet alleen omdat het school is, maar je ziet ook mensen. Daar leer je ook van. Ik denk dat als ik op een andere school zat, ik school leuker zou hebben gevonden dan nu.

    Maar denk nu niet dat ik een iemand ben die alleen maar leert. Nee, zo ben ik niet. Ik vind alles heel interessant, maar wanneer er huiswerk gemaakt moet worden, ben ik als eerste bij het nakijkboekje om het over te schrijven.

    Eigenlijk weet ik mijn mening over school niet echt goed. Aan de ene kant is het leuk, maar aan de andere kant niet. Er zitten ook nadelen aan, maar de voordelen zijn toch sterker, denk ik.
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur


    It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

    School Empty Re: School

    Bericht van Bloody Mary ma 31 aug - 17:37

    Aangezien de vakantie bijna voorbij is zal ik ook maar vertellen wat ik volgende week ga doen.
    Ik ga naar 4 havo, C & M. Geschiedenis, Frans, Duits, Aardrijkskunde en Wiskunde A. Verder het standaard vakkenpakket van Nederlands, Engels etc. Ik heb er eigenlijk meer zin in dan andere jaren omdat ik nu meer talen heb, en maar één rekenvak. Ik wil later misschien door naar het VWO. Dan als extra vak Biologie. Verder wil ik iets met Kunst, Taal en Cultuur gaan doen. Misschien Literatuurwetenschappen, al moet ik dat dan nog wel zien.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    School Empty Re: School

    Bericht van Milou ma 31 aug - 19:50

    Ik heb vandaag mijn rekenmachine TI-84 plus gehaald! Echt een koeliejoelievethippigleukding! En ik houd helemaal niet zo van wiskunde. Met dit rekenmachine wordt alles leuker. ^^ Stiekem denk ik van niet, maar een beetje goed geloof kan geen kwaad.

    Ik ga naar 4 atheneum met het vakkenpakket E&M en C&M. Ik heb de meeste vakken die je kunt doen met dit vakkenpakket gekozen, behalve de andere vorm van wiskunde, informatica, duits en KCV. En tekenen en handarbeid. Het liefst had ik nog een derde keuzevak erbij willen kiezen, maar dat mocht niet. sad

    En ik heb zin in school! En als je met een vraag zit, kun je hier dan ook je vragen stellen?
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    School Empty @ Milou

    Bericht van Joost ma 31 aug - 19:52

    Milou schreef:En als je met een vraag zit, kun je hier dan ook je vragen stellen?
    Zolang ie maar met school te maken heeft... XD
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    School Empty Re: School

    Bericht van Levina ma 31 aug - 19:56

    ^^ ik heb diezelfde rekenmachine, alleen moet ik er nog batterijen in doen en 'm resetten en stuff. En ik wil er spelletjes op. Statistiek vind ik afgrijselijk (ik doe wiskunde cool, dus dit dingetje is een uitkomst.

    Ik ga naar 4VWO met C&M met Frans, CKV, geschiedenis, aardrijkskunde, wiskunde B, muziek, tekenen, KCV, natuurkunde, filosofie en de standaard vakken die iedereen heeft.

    Vandaag was het docentenrooster binnen (via mijn ma's mail), maar daar kon ik amper wijs uit. Zo zit ik bij het ene vak in V4c en bij het andere vak in V4e, en soms in V4d of b, dus dat is allemaal heerlijk onhandig.

    Huiswerkvragen hier ook?
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    School Empty Re: School

    Bericht van Merdyff ma 31 aug - 20:21

    Ik heb nog een TI-83 plus. Die is een beetje trager met lange berekeningen, maar ik ben er aan gehecht. Hij heet Samson. *knikt* Nu verklaren jullie mij allemaal gek, maar eigenlijk is het mijn wiskundeleraar uit het derde en zesde middelbaar die een beetje gek was. Hij was altijd lyrisch over de TI-83 plus ('Zeg nooit zomaar gewoon rekenmachine tegen een TI-83 plus.' en dat soort dingen). Derde jaar was het eerste jaar dat we een TI-83 plus hadden en in het begin van het schooljaar zei hij dat we onze TI-83 plus een naam moesten geven, want dat hij onze beste vriend ging worden. (Dus Milou en Levina, jullie weten wat jullie te doen staat. XD) In elk geval maakte hij vaak vraagstukken over Samson, omdat wij volgens hem de Samson-generatie waren en dus heb ik mijn TI-83 plus Samson genoemd.

    Ik vind in elk geval dat huiswerkhulpvragen hier ook mogen gepost worden. Ik zal er mijn levensmissie van maken om ze proberen op te lossen. XD
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    School Empty School

    Bericht van Joost ma 31 aug - 21:06

    Ik heb ook een TI-83+, de oude van m'n zus. Aangezien m'n ouders al eens twee grafische rekenmachines hadden gekocht (voor allebei m'n zussen) en ze vonden het overdreven er nog één bij te kopen, terwijl er één in de kast lag.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    School Empty Re: School

    Bericht van Levina wo 23 sep - 10:03

    Ik heb het definitieve besluit genomen dat ik Natuurkunde laat vallen.
    Best moeilijk, want ergens vind ik het leuk, en op een of andere manier stond ik er aan het eind van vorig schooljaar een 9 voor.
    Maar nu heb ik er gewoon geen zin meer in.
    Dus ik ga mijn natuurkundeuurtjes inruilen voor twee tussenuurtjes XD.

    Goddank snappen mijn ouders het; anders krijg ik hetzelfde fiasco als vorig jaar toen ik Latijn en Grieks wilde laten vallen.
    En dat is nou juist waarom ik Natuurkunde wil laten vallen: ik vind het ergens wel leuk, maar later wil ik er toch niks mee, en ik heb geen zin om er heel veel tijd in te steken, maar ik zou het niet erg vinden om het te beheersen, het vak, de taal.

    Achja, ik hoop dat ik de juiste keuze heb genomen, en anders... Tsja. Anders heeft het toch geen zin om me er druk over te maken, right? Wat gedaan is is gedaan, wat NIET gedaan is is NIET gedaan.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    School Empty Re: School

    Bericht van Milou ma 26 okt - 13:41

    Oké, ik zit met een probleem wat school betreft. Ik wil economie en M&O niet meer volgen. Nu heb ik wel een extra keuzevak gekozen, waardoor één van de twee kwijtraken niet zo moeilijk is, maar om ze allebei kwijt te raken is nog lastiger. Ik heb geprobeerd om informatica er voor in de plaats te kiezen, lukte niet. Ik heb geprobeerd KCV te kiezen, lukte ook niet. Handarbeid gaat ook niet. Eigenlijk gaat alles niet behalve Duits. We hebben maar één VWO klas en dus vallen de meeste vakken samen, waardoor ik geen keus heb. Mijn enige, maar dan ook echt mijn enige, optie is Duits. Verder kan ik geen enkel ander vak kiezen. En ik wilde juist geen Duits, maar ik weet niet welk vak ik erger vind: Economie of Duits.

    Ik ga altijd met tegenzin naar de Economielessen en dan staar ik maar wat naar buiten. Bij Duits heb ik dit wat minder, maar het probleem is wel dat, als ik Duits kies, ik Duits dan wel moet halen. Het moet niet te moeilijk worden. En ik stond vorig jaar een 7 voor economie en een 6 voor Duits. Niet dat dit veel wil zeggen, maargoed.

    Overigens heb ik voor M&O een 3 en een 3.5 gehaald. Die 3.5 kwam doordat ik niet geleerd had, maar hoe ik aan die 3 kom, vraag het Sinterklaas maar. Ik vond het zó makkelijk en ik dacht dat ik zeker een 8 had. Dus waarschijnlijk ben ik er gewoon heel slecht in.

    Iemand tips over wat ik het best kan kiezen? Economie of Duits? Wat is moeilijker?
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    School Empty Re: School

    Bericht van Joost ma 26 okt - 15:04

    @ Milou
    Zelf heb ik economie (géén M&O) en geen Duits. Als het had gepast had ik waarschijnlijk ook nog Duits kiezen, maar dat was dus niet het geval.
    Maar in ieder geval, het ligt er ook aan of je Duits wel leuk vindt, want als dat niet het geval is heeft het volgens mij weinig zin om te wisselen. En als je het leuk vindt ben je ook meer gemotiveerd denk ik, dus dan zal je vanzelf wel hogere cijfers halen.
    Ik vind economie zelf wel heel leuk, alleen wel moeilijk... :shock:
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    School Empty Re: School

    Bericht van Milou ma 26 okt - 17:30

    Ik vind Economie oersaai, maar als ik er mijn best voor doe, kan ik goede punten halen, maar het feit is dat ik niet echt zoveel zin heb om mijn best er voor te doen. En waarschijnlijk wordt het ook moeilijker.

    Duits vind ik geen mooie taal, ik vind het ook moeilijk, maar ik vind het wel leuk om woordjes te leren.

    Maar het feit blijft ook nog dat ik aan economie helemaal niets heb, aan Duits misschien nog wel, maar Economie dus helemaal niet.

    Het komt er dus op neer dat ik Duits en Economie allebei niet echt geweldig vind, maar dat ik aan Duits meer heb en dat ik niet weet welk vak ik moeilijker vind.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    School Empty Re: School

    Bericht van Levina zo 6 dec - 12:30

    "Ik vind Economie oersaai, maar als ik
    er mijn best voor doe, kan ik goede punten halen, maar het feit is dat
    ik niet echt zoveel zin heb om mijn best er voor te doen. En
    waarschijnlijk wordt het ook moeilijker." Had ik ook in de derde. Daarom heb ik het ook niet gekozen.

    Hebben jullie ook zo'n behoefte aan vakantie?
    Seriously. School zelf is nog niet zo erg, maar ik loop met een paar vakken achter met huiswerk en ik haat inhaalwerk. Ik wordt echt depressief van inhaalwerk, als ik dat moet maken lijkt het net alsof de aarde opeens twee keer zo hard aan me trekt. Dat dus.

    En CKV is echt een rotvak. Ik had gedacht dat we allemaal leuke dingen zouden doen, kunst bekijken, erover praten, zelf knutselen en teken en zo, maar dat is niet zo en ik vind er echt geen bal aan. Het gaat al vanaf het begin van het jaar over controversiële kunst, en ik ben nogal tegen de regel die mij lerares ons op heeft gelegd, namelijk dat als iets je aan het denken zet, dat het dan kunst is.
    Ik bedoel, ik hou van geweldige schilders, van symbolische kunst, maar controversieel lijkt zo... Makkelijk. Op een goedkope manier. Voor mij is kunst iets waar je je vol van gaat voelen, ik bedoel, vol als in het tegenovergestelde van leeg. En dan maakt het niet zo veel uit welke emotie.
    Maar de kunst die we nu moeten bekijken maakt me alleen maar heel erg leeg.

    Oh, en ik zit de hele tijd in het groepje bij twee mensen die allebei totaal geen interesse hebben in kunst en totaal geen smaak hebben wat dat betreft. Dan moeten we een opdracht maken over kunst gebaseerd op een consumtiemaatschappijartikel en dan moet ik uitleggen aan ze wat de consumptiemaatschappij is, en dan neem ik Disney en McDonalds als voorbeeld en dan worden ze helemaal enthousiast omdat ze Disney en McDonalds zo leuk vinden zonder te begrijpen dat dat nou juist de dingen waren die GEEN kunst zijn. School 511840
    (Trouwens, ik werd toen helemaal enthousiast want ik wilde natuurlijk de presentatie over Andy Warhol maken, dôh, maar de lerares had dat als voorbeeld gegeven aan de rest van de klas en die waren heel fantasieloos dus die kozen ook allemaal hem als onderwerp en dan is het niet leuk meer. Zelfde verhaal bij Salvador Dalí.)

    Maar ik ben er eentje (Esther) aan het proberen haar ogen open te krijgen, vorig jaar heb ik haar in het Rijksmuseum verplicht om voor elk schilderij langer dan 20 seconden te staan kijken, en daar was ze heel erg blij mee, volgens mij is toen haar geest gegroeid.
    (Om vervolgens weer te krimpen door alle Tinkerbellfilms die ze kijkt)
    Conclusie: als je van kunst houdt, is CKV een vreselijk vak. Als je niet van kunst houdt, is het nutteloos. We behandelen kunst zonder er naar te kijken, wat is dat voor flauwekul?
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    School Empty Re: School

    Bericht van Milou zo 6 dec - 13:52

    Ik wil CKV inruilen voor KCV, maar die leraren zien me echt niet nóg een keer mijn profiel veranderen. En Levina, het is nog erger als mensen tegen je gaan zeggen: 'MILOU, JIJ VINDT ALLE KUNST DOM! JE HEBT ER GEEN SNARS VERSTAND VAN!' Ik heb opeens een LAGE ALGEMENE KENNIS, omdat ik mij niet interesseer in Michael Jackson en wie het allemaal met wie doet en of Taylor en Taylor nu werkelijk iets met elkaar hebben. Like, wat interesseert mij dat? Maar nee, hoor, het is heel belangrijk volgens hen dat je TV kijkt en beroemde mensen kent, want anders mis je iets...

    Levina, ziek zijn is voor mij heel slecht. Voordat ik ziek werd deed ik mijn huiswerk allemaal heel netjes enzo. Alles was meteen af. Netjes, ook. Maar toen ik ziek werd, veranderde alles. Ik moest opeens veel inhalen en daar had ik echt geen zin in. En ik had opeens helemaal geen zin meer, dus nu loop ik echt met alles achter. =(
    Dus ik begrijp gedeeltelijk hoe je je voelt. =P

    En ik moet echt beginnen met leren, ik heb nog niets gedaan en mijn proefwerkweek begint maandag. hmm
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    School Empty Re: School

    Bericht van Levina zo 6 dec - 14:01

    ^ Dan moet je zeggen: "Dat is geen kunst! Dat heet wansmaak!" happy Nah, dat heb ik wel eens tegen iemand gezegd geloof ik. Maar dan ging het over muziek. *knikt* Of beter gezegd, over Metallica. Rara tegen wie. Maar goed, jij beseft vast wel dat die mensen ze zelf gewoon een hoop missen door hun televisiekijken en dat zij er dus zelf last van hebben. But it's not easy being green...

    Maargoed. KCV is ook veel leuker, dat gaat tenminste nog ergens over. Het is toch jouw opleiding, niet die van de leraren? Wat hebben ze te zeuren dan? Of mag je niet meer wisselen na een bepaalde datum?

    Succes met je toetsweek!! Volgens mij hebben wij die niet... (Joost? ) hmm
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    School Empty Re: School

    Bericht van Milou zo 6 dec - 14:10

    Ik mag wel wisselen, maar ik ben al gewisseld. En ik vind het dom om nog eens te wisselen. =P

    Dan denken ze dadelijk: 'Die zeur!'

    Oké, ik weet het, het slaat nergens op, maargoed.

    Gesponsorde inhoud


    School Empty Re: School

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 17 mei - 6:56