Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 plaatsers

    Persoonlijkheidstest

    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Persoonlijkheidstest Empty Persoonlijkheidstest

    Bericht van Milou wo 17 jun - 15:23

    Hier heb ik een site met een persoonlijkheidstest. Het is misschien handig om je personages door de test te halen, zo krijg je misschien een beter beeld! Ook is het leuk om het met je zelf een keertje te doen, haha.
    http://www.eclecticenergies.com/nederlands/enneagram/test.php

    Als mensen nog andere, ook goede, testen hebben mogen zij deze hier plaatsen!
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Persoonlijkheidstest Empty Persoonlijkheidstest

    Bericht van Joost wo 17 jun - 17:48

    "Perfectionisten, verantwoordelijk, gefixeerd op verbetering"

    Type 1. De Hervormer
    Mensen van dit persoonlijkheidstype zijn in essentie op zoek naar het beter maken van dingen, omdat ze vinden dat niets ooit echt goed genoeg is. Dit maakt hen perfectionisten die graag willen hervormen en verbeteren; idealisten die ernaar streven om orde te creëren uit de alomtegenwoordige chaos. Enen hebben een goed oog voor detail. Ze zijn zich altijd bewust van de gebreken bij zichzelf, anderen en de situaties waarin ze zich bevinden. Dit activeert hun behoefte om te verbeteren, wat goed kan zijn voor alle betrokkenen, maar wat ook belastend kan blijken te zijn voor zowel de Een als degenen aan het ontvangende eind van de hervormingspogingen van de Een.

    Het onvermogen van de Een om de perfectie die ze verlangen te bereiken voedt hun schuldgevoelens over tekortgeschoten zijn, en hun beginnende kwaadheid over een onvolmaakte wereld. Enen neigen er echter naar zich schuldig te voelen over hun kwaadheid. Kwaadheid is een "slechte" emotie, en Enen streven er oprecht en met heel hun hart naar om "goed" te zijn. Kwaadheid wordt daarom krachtig uit hun bewustzijn verdrongen, doorbrekend in incidentele vlagen van woede, maar zich gewoonlijk manifesterend in een van de vele minder opvallende variaties—ongeduld, frustratie, ergernis en veroordelende kritiek. Om deze reden kunnen Enen soms moeilijk om mee samen te leven zijn, maar ze zijn daarentegen ook geneigd om loyale, verantwoordelijke en capabele partners en vrienden te zijn.

    Enen zijn serieuze mensen; ze zijn over het algemeen bijzonder principieel, competent en compromisloos. Ze houden zich aan de regels en verwachten van anderen dat die dat ook doen. Omdat ze zo diep in hun overtuigingen geloven, zijn ze vaak uitstekende leiders, die degenen die hen volgen kunnen inspireren met hun eigen visioen van uitmuntendheid. In de voorhoede van hervormingsbewegingen bevinden zich vaak Enen.

    Enen zijn vaak gedreven en ambitieus, en zijn soms workaholics. Maar wat hun beroepsmatige betrokkenheid ook is, ze zijn absoluut actieve, praktische mensen die dingen gedaan krijgen. Ze zijn geboren organisatoren, mensen die lijsten maken en alles op de lijst ook afmaken, de laatste die het kantoor verlaat, de eerste om terug te keren, nijver, betrouwbaar, oprecht en plichtsgetrouw.

    Hun gestage najagen van het ideaal kan maken dat Enen gespannen mensen zijn, die het moeilijk vinden om te ontspannen, en die zich onnodig veel van de onschadelijke genoegens van het leven ontzeggen. Ze neigen ernaar om emotioneel geremd te zijn en niet op hun gemak met het uiten van tedere gevoelens; in het algemeen zien ze gevoelsmatigheid als een teken van zwakte en gebrek aan beheersing. Ze zijn zelden spontaan. Ze hebben echter diverse interesses en talenten; ze zijn zelfstandig en hebben zelden niets meer te doen.

    Enen zijn vaak intelligent en onafhankelijk, en kunnen zich gemakkelijk aanzien voor Vijven, maar anders dan Vijven, zijn Enen op de eerste plaats mensen van actie, niet van denken. Enen zijn geneigd zich zorgen te maken en zijn gevoelig voor angst, en kunnen soms verkeerd getypeerd worden als Zessen, maar ze zijn bij lange na niet zo geneigd zich ergens bij aan te sluiten zoals Zessen, en hun normen komen niet tot stand door het zoeken van consensus in een groep. Ten slotte kan het gestaag najagen van perfectie zijn tol eisen en leiden tot depressie. Op zulke momenten kan een Een verkeerd getypeerd worden als een Vier. Maar Vieren hebben een tendens naar zelftoegeeflijkheid, terwijl Enen zichzelf dingen ontzeggen. Vieren zijn emotioneel expressief; Enen zijn emotioneel geremd.

    Ik weet niet of het de bedoeling is dat we onze resultaten posten, maar ik vond het wel een leuk idee!
    Ik vind wel dat mijn uitkomst goed klopt!


    Laatst aangepast door Joost op di 23 feb - 21:20; in totaal 1 keer bewerkt
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Persoonlijkheidstest Empty Re: Persoonlijkheidstest

    Bericht van Milou zo 15 nov - 1:59

    Enneagramtype 5 - De Onderzoeker


    Denkers geneigd om terug te trekken en te observeren
    De Onderzoeker 5.
    Mensen van dit persoonlijkheidstype zijn in essentie bang dat ze niet genoeg innerlijke kracht hebben om het leven tegemoet te treden, en daarom zijn ze geneigd om terug te trekken, terug te gaan naar de veiligheid en zekerheid van hun geest waar ze zich mentaal kunnen voorbereiden op hun opkomen in de wereld. Vijven voelen zich op hun gemak en thuis in de wereld van het denken. Ze zijn in het algemeen intelligent, belezen en bedachtzaam, en ze worden vaak experts op de gebieden die hun interesse hebben. Hoewel ze soms wetenschappelijk georiënteerd zijn, in het bijzonder als ze een Zes-vleugel hebben, voelen evenzoveel Vijven zich aangetrokken tot de geesteswetenschappen en is het helemaal niet ongewoon voor Vijven om artistieke neigingen te hebben. Vijven zijn vaak enigszins excentriek; ze voelen weinig behoefte om hun overtuigingen te veranderen om zich aan te passen aan de mening van de meerderheid, en ze weigeren hun vrijheid om te denken zoals ze willen te compromitteren. Het probleem voor Vijven is dat terwijl ze op hun gemak zijn in de wereld van het denken, ze meestal een flink stuk minder op hun gemak zijn met het omgaan met hun emoties, de eisen van een relatie, of de behoefte om een plek voor zichzelf in de wereld te vinden. Vijven neigen ernaar om verlegen te zijn, niet opdringerig, onafhankelijk en onwillig om de hulp te vragen die anderen waarschijnlijk graag aan hen zouden bieden.

    Vijven zijn gevoelig; ze voelen zich onvoldoende tegen de wereld verdedigd. Om te compenseren voor hun gevoeligheid nemen Vijven soms een houding aan van zorgeloze onverschilligheid of intellectuele arrogantie, wat helaas als consequentie heeft dat er afstand gecreëerd wordt tussen hen en anderen. Proberen om die afstand te overbruggen kan moeilijk zijn voor Vijven, omdat die zelden op hun gemak zijn met sociale vaardigheden, maar wanneer het ze lukt om het te doen, zijn ze vaak toegewijde vrienden en levenslange metgezellen.
    Vijven zijn vaak wat geremd in hun emotionele expressie, maar ze hebben vaak sterkere gevoelens dan ze laten blijken. Weinig mensen weten wat er gaande is onder het oppervlak, omdat Vijven vaak een overdreven behoefte aan privacy hebben, en een diepgewortelde angst voor opdringerigheid. Vanwege hun gevoeligheid en hun angst voor ontoereikendheid zijn Vijven bang om overweldigd te worden, door de eisen van anderen of door de kracht van hun eigen emoties. Ze gaan hier soms mee om door een minimalistische levensstijl te ontwikkelen, waarin ze maar weinig van anderen verlangen in ruil voor dat er ook weinig van hen verlangd wordt. Andere Vijven sluiten vrede met de onplezierige rommeligheid van het leven en zijn er meer volledig bij betrokken, maar ze houden bijna altijd hun angst dat het leven op de een of andere manier meer van hen zal vragen dan ze kunnen geven.
    Vijven, in het bijzonder als ze een Vier-vleugel hebben, typeren zichzelf vaak verkeerd als Vieren. Zulke Vijven zien dat ze sterke emoties hebben en identificeren zich niet met het vaak extreem cerebrale portret van type Vijf. Maar Vijven houden altijd een bepaalde mate van onbehaaglijkheid bij het uitten van emotionele staten, terwijl Vieren dat niet hebben. Hoeveel vaardigheid ze hier ook in verkrijgen, de taal van de emotie is niet hun moedertaal.


    Ik typeerde mezelf eerst verkeerd als een vier, deze klopt veel beter. happy Maar ik ben nog steeds niet helemaal tevreden. XD Deze is wel het best, denk ik. Ofja, ik weet het eigenlijk niet. XD
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Persoonlijkheidstest Empty Re: Persoonlijkheidstest

    Bericht van Milou vr 4 jun - 0:24

    Wat ik nogal grappig vind bij deze test, is dat hij telkens verandert.

    Eerst was ik een vier. Daarna werd ik een vijf.

    Nu ben ik een 4/5. Kwam allebei dezelfde score uit en een paar tiende lager kwam al 8 (de uitdager). Nu zul je zien, over twee maanden zal mijn score op de acht uitkomen.

    Ik verander te veel.

    Gesponsorde inhoud


    Persoonlijkheidstest Empty Re: Persoonlijkheidstest

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do 2 mei - 4:26