Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 plaatsers

Prompts

Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Prompts Empty Prompts

Bericht van Levina di 5 mei - 14:44

Prompts!
    • to take a prompt, (in acting) to move or speak in response to a cue.

Een 'nieuwbedacht spel', helemaal in de trant van het schrijven. De bedoeling is dat de een een schrijfopdracht, een prompt, post, die de ander vervult. De ander geeft weer een nieuwe opdracht, enzovoort.

Bijvoorbeeld:
    Persoon A post een 'prompt' voor een schrijfseltje. Dus bijvoorbeeld: Beschrijf de sterkste herinnering uit je vroege jeugd.
    Persoon B beschrijft dan zijn/haar herinnering in hetzij een gedicht, hetzij in een kort stukje proza, en geeft de nieuwe opdracht, zoals: Zet jouw liefde voor schrijven (of lezen) om in een haiku.
    Persoon C doet dat dan en geeft weer een nieuwe ...

Goed, dan begin ik maar. Ik vond de opdracht van persoon B wel leuk, dus:

Zet jouw liefde voor schrijven (of lezen) om in een haiku. (een vorm van Japanse dichtkunst, geschreven in drie regels van 5, 7 en 5 lettergrepen)
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Prompts Empty Prompts

Bericht van Joost za 30 mei - 13:21

Zet jouw liefde voor schrijven (of lezen) om in een haiku. (een vorm van Japanse dichtkunst, geschreven in drie regels van 5, 7 en 5 lettergrepen)
    Ik heb er voor gekozen een haiku te schrijven over lezen.

*krijgt hulp van Levina*

ik lees, maar waarom?
    fantasie en geluk zijn
    wat lezen mij brengt...

ik*lees*maar,*waar*om?
    fan*ta*sie*en*ge*luk*zijn
    wat*le*zen*mij*brengt...

Schrijf de inleiding voor een (fictief) krantenartikel over een actueel onderwerp.
    (Niet meer dan 60 woorden, je mag het onderwerp zelf kiezen.)

Laatst aangepast door Joost op za 30 mei - 13:29; in totaal 4 keer bewerkt (Reden : Verwijderen verkeerd geplaatse HTMLcode)
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Prompts Empty Re: Prompts

Bericht van Levina di 16 jun - 19:01

Irritante beestjes, muskieten

Zodra het zomer wordt en de temperatuur begint te stijgen, beginnen wij Nederlanders weer te klagen. Waar je ook gaat hoor je wel iemand zeggen dat ze hebben slecht geslapen ’s nachts door het gezoem, of onder de jeukerige bulten zitten.
    Maar stellen ons eigenlijk behoorlijk aan met onze muggenbeten, als je erbij stilstaat dat er jaarlijks circa één miljoen mensen overlijden aan de ziekte malaria.
    Zes woorden teveel. Het is een beknopte samenvatting van een inleiding voor een populair-wetenschappelijk artikel over Malariamuggen die ik ooit voor Nederlands heb moeten schrijven. (ik moest een inleiding schrijven, niet een artikel, en die inleiding telde 256 woorden)
    (Vergeef me driedubbel :oops: voor 1. het dubbelposten, 2. het woordenoverschot, en 3. het weigeren een nieuwe inleiding te schrijven!)

Anyways, de nieuwe opdracht luidt:
    Beschrijf je (slaap)kamer detailrijk maar levendig in exact 50 of 100 woorden.
    Tip: maak gebruik van alle vijf de zintuigen.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Prompts Empty Prompts

Bericht van Joost di 7 jul - 12:01

Ik weet dat ik eigenlijk nog niet aan de beurt ben, maar aangezien er niemand anders de afgelopen 3 (!) weken heeft gereageerd, vond ik dat ik wel weer aan de beurt was (groot fan van dit spel zijnde).

Beschrijf je (slaap)kamer detailrijk maar levendig in exact 50 of 100 woorden.

Slaapkamer
    Ik zie kaki-kleurig legerprintbehang. Op de muren hangt een
    grote poster van Spongebob Squarepants, met het bijbehorende liedje. Evenals
    een poster van lichtreclames in Honkong. Een grote, groene kledingkast staat
    gelijk naast de deur, aan de andere kant een Billy boekenkast. De balken in het
    plafond hebben dezelfde kleur als de kast en het bureau, dat ook groen is!
    Tegen de kant van het schuine dak staat het bed en aan de andere kant van de
    plafondbalken staat een zwarte zitzak, waar twee Spongebob knuffels op zetelen.
    Boven het bureau hangt een grijs magneetbord, deze hangt vol met allerlei
    onzin...

Deze beschrijving telt 100 woorden, 101 als je de titel meetelt. Ik weet dat het niet heel gedetaileerd is en dat ik alleen gebruik heb gemaakt van het "zien" (de beschrijving is ook geenzins compleet). Misschien dat ik later nog wel een verbeterde versie post!

Schrijf een blog van de laatste maandag die je hebt meegemaakt!
    (Niet meer dan 500 woorden.)

Gesponsorde inhoud

Prompts Empty Re: Prompts

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu do 21 nov - 22:02