Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

Ikvertel.nl

Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Ikvertel.nl Empty Ikvertel.nl

Bericht van Milou wo 18 maa - 18:13

www.ikvertel.nl is een schrijfwedstrijd waar iedereen vanaf 11 jaar aan mee kan doen. Er zijn verschillende leeftijdscategories.

In elke categorie wint er één iemand die naar huis gaat met €150,-! Is dat geen leuk bedrag? Ook de tweede en derde plaats krijgen een geldbedrag. De tweede krijgt maar liefst €100,- en de derde €50,-

Je wordt beoordeeld door een vakkundige jury en de uitslag vind plaats op 1 maart 2010. Dat is lang wachten, maar deze wedstrijd duurt een heel jaar en je kunt in elk kwartaal één verhaal insturen. Dus geen 4 in één keer, maar per kwartaal.

Wat moet je doen
    Schrijf een verhaal van minstens 500 woorden en maximaal 1.500 woorden. Er zijn 9 categories waaruit je kunt kiezen en vanuit dat 'soort verhaal' schrijf je je werkje. Je kunt ook gewoon een verhaal van vroeger pakken en kiezen in welke categorie het verhaal het best past.

Meedoen!
    Als je meedoet, moet je je verhaal opsturen en na 24 uur staat je verhaal (als het goed is) op de site. Zet hier alsjeblieft een link naar waar je verhaal op die site staat, zodat we dáár een berichtje kunnen achterlaten, waardoor hopelijk meer mensen je verhaal lezen!

Informatie
    Alle informatie kun je nog eens extra nalezen op de bovengenoemde site, www.ikvertel.nl.
    Alle niet-genoemde informatie kun je daar ook op vinden.

Hopelijk kunnen jullie dit lezen. Kunnen jullie dus niet. Nevermind, ik heb het lettertype aangepast. ^^

Ik weet niet zeker of ik ook topics met échte wedstrijden mag posten, maar aangezien het wel een nuttig bericht is, denk ik wel dat het mag. En Sharon heeft het toch te druk om hier te kijken. :twisted:
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

Ikvertel.nl Empty Re: Ikvertel.nl

Bericht van Sharon wo 18 maa - 20:39

Tuurlijk mag jij ook topics posten! Hoe meer echte wedstrijden hier komen, hoe beter!
    Hmm, misschien ga ik wel meedoen... Al moet ik dan wel een goede One Shot schrijven xD
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou wo 18 maa - 22:52

Ik heb al een one shot, maar alleen is hij niet zo goed. Ik wilde vragen of je hem wilde lezen, maarja, je hebt het veel te druk. XD

En ik ga dus wel zeker meedoen.
    Celeste
    Celeste
    Member
    Member

Vrouw Aantal berichten : 64

Bericht van Celeste do 19 maa - 19:28

Ik ga zeker meedoen aaw
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Bericht van Merdyff do 19 maa - 20:01

Ik weet het nog niet zo. Ik heb denk ik twee goede one-shots die ik wat betreft de lengte zou kunnen gebruiken, maar de ene heb ik al gebruikt voor de schrijfwedstrijd van cjp en aangezien ik volgend jaar zeker weer wil meedoen met die schrijfwedstrijd en ik mijn tweede geschikte one-shot voorlopig daarvoor wil houden, kan ik die nu niet hiervoor insturen. Ik zie trouwens ook niet meteen een categorie waar mijn shots zouden in passen. En trouwens, mogen Belgen ook meedoen?
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou vr 20 maa - 13:48

Celeste schreef:Ik ga zeker meedoen aaw

Leuk dat je meedoet! Hopelijk win je een prijs!

Ik weet het nog niet zo. Ik heb denk ik twee goede one-shots die ik wat betreft de lengte zou kunnen gebruiken, maar de ene heb ik al gebruikt voor de schrijfwedstrijd van cjp en aangezien ik volgend jaar zeker weer wil meedoen met die schrijfwedstrijd en ik mijn tweede geschikte one-shot voorlopig daarvoor wil houden, kan ik die nu niet hiervoor insturen. Ik zie trouwens ook niet meteen een categorie waar mijn shots zouden in passen. En trouwens, mogen Belgen ook meedoen?

Je kunt eventueel ook een nieuwe one shot gebruiken. Voel je niet verplicht ofzo, het is maar een idee. wink

Ik weet het niet zeker, maar ik kan het wel voor je navragen? Kwestie van een mailtje sturen en dan weet ik het.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Bericht van Sharon vr 20 maa - 13:52

*kopieert van de beginpagina van ikvertel.nl*
    Welkom op ikvertel.nl - de vertelsite voor Nederland & BelgiëWelkom op ikvertel.nl - de vertelsite voor Nederland & België
    Ik denk het wel dus... ^^
    Oeh, eerste termijn loopt tot en met 31 maart... Dat word snel iets schrijven xD
    Naja, volgens mij heb ik op mijn eigen pc (zit nu op school) nog wel enkele niet fanfic-related oneshots, maar of ze passen...
    Heeft iemand al iets ingezonden? Ik hoop mee te kunnen doen, maar ik twijfel of ik het eerste kwartaal haal xD
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff vr 20 maa - 15:08

Probleem is dus dat ik geen nieuwe one-shot heb en ik denk niet dat ik er voor 31 maart nog één ga schrijven. En sowieso, nieuwe one-shots die ik nu schrijf en die de juiste lengte hebben voor cjp, zou ik sowieso daarvoor houden, zodat ik in september de beste kan uitkiezen. (Ik zal dan ook hier iets laten weten, zodat wie geïnteresseerd is ook kan meedoen.) Maar misschien stuur in Afgeschaft wel in. Tenslotte heb ik daar niet mee gewonnen bij cjp en er staat nergens dat je one-shot speciaal voor deze wedstrijd geschreven moet zijn.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou vr 20 maa - 15:21

Ik ga het inzenden als jij het gelezen hebt, Sharon. wink
    En als het dan goedgekeurd is én dus geplubliceerd op de site, dan zet ik hier wel een linkje neer en kunnen jullie eventueel stemmen en een reactie geven.

Ik moet er trouwens bij zeggen dat deze wedstrijd gratis is. happy

Edit: Ik had mijn verkeerde versie ingezonden, die versie mét spelfouten. Bijvoorbeeld verleden tijd en tegenwoordige tijd in één alinea...
    Maar dat kwam omdat ik tijdsverschillen in dat verhaal heb. Niet echt goed gelukt, maargoed.
    Nu staat het verhaal er wel al en een ieder die heel erg geïnteresseerd is, mag het wel vragen, maar ik denk dat morgen het definitieve verhaal van mij erop zal staan. Niet dat iemand daarin geïnteresseerd is ofzo.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Bericht van Sharon do 26 maa - 16:41

Als je instuurd, zorg dat het woord 'dood' er niet in voorkomt! Ik had mijn inzending opgestuurd, kreeg ik een bericht terug dat hij geweigert was met het stukje waarin het woord voorkwam en dat ze dat niet kunnen publiceren! *gromt*
    Probeer dat soort woorden dus te vermijden!
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Merdyff do 26 maa - 20:42

Wat een onzin is dat? Dat ze censureren voor scheldwoorden en zo, kan ik best inkomen, maar ik zie niet in wat er zou kunnen mis zijn aan het woord 'dood'. Als ze zulke dingen gaan censureren, word je volgens mij heel erg beperkt in je schrijven. Er zijn zoveel uitdrukkingen waarin dat woord voorkomt zonder dat het zelfs iets met sterven te maken heeft (vb een doodlopende straat,...). Eerlijk gezegd kan ik dit echt moeilijk geloven. Weet je zeker dat het probleem gewoon dat woord was?
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Bericht van Sharon do 26 maa - 20:46

Ja, want ik heb erna precies dezelfde versie van mijn inzending opgestuurd, enkel het woord dood vervangen door kapot. En nu is hij wel online!
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Bericht van Sharon vr 27 maa - 12:49

Er heeft een update plaatsgevonden op ikvertel.nl!

Ikvertelprijs 2009
    Per leeftijdscategorie worden drie verhalen beloond met de ikvertelprijs
    Daarnaast kan de vakjury eervolle vermeldingen toekennen
    Eerste inzendtermijn: 1 jan. t/m 31 maart 2009. Voor meer info klik HIER

Met deze prijs waren we allemaal wel bekend, maar het volgende is nieuw!

Nieuw: SchrijversPrijs 2009
    Uniek in Nederland en België. Wie krijgt de hoogste waardering van collega-schrijvers?
    Heb jij een verhaal ingestuurd? Kijk op 1 april op deze website voor meer informatie.

Wat denken jullie dat het inhoud? Word er al een prijs gegeven aan een van de mensen die nu al meedoen aan de wedstrijd? Word dit door de jury of door de lezers gegeven?
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou vr 27 maa - 15:21

Door de lezers, denk ik. Nee, help! Door Michelle sta ik nu niet meer bovenaan.
    Dus deze kans is al verkeken, denk ik. tongue

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr 22 nov - 2:36