Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 plaatsers

Schijn Bedriegt

Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

Schijn Bedriegt Empty Schijn Bedriegt

Bericht van Sharon vr 5 dec - 16:55

Schijn Bedriegt Schijnbedriegt1ui7

Korte inleiding:
    Twee compleet verschillende meiden keren terug naar Zweinstein om te beginnen aan hun vierde jaar. De een oogt ongelukkig en eenzaam, maar het meisje zelf vind dat ze een gelukkig en prima leven leidt. De ander, lijkt op het eerste gezicht populair en gelukkig, maar is erg eenzaam. Wat zij nodig heeft is een echt goede vriendin, een die haar begrijpt.
    Door moed en inspanning raken de twee meisjes met elkaar aan de praat en tot ieders verbazing klikt het meteen. Hilary’s medelijden met Levina verdwijnt als sneeuw voor de zon als ze haar beter leert kennen en Levina’s mening over Hilary heeft ze moeten bijstellen.
    Maar wat houdt Levina verborgen voor Hilary? En waarom doet Hilary zo vreemd tegenover Mariannel, Levina’s beste vriendin vóór Hilary?
    Niet iedereen vind de vriendschap tussen Hilary en Levina even leuk, kunnen ook zij accepteren dat deze twee meisjes vriendschap voor elkaar voelen? Of gaan ze alles doen wat er in hun macht ligt om de twee meisjes uit elkaar te drijven?
    En kan Levina haar normen en waarden en Mariannel behouden nu ze met Hilary omgaat? En Hilary, kan zij, met behulp Levina, eindelijk eens wat gelukkiger worden en over haar verlies heen komen?
    Maar de grootste vraag van dit verhaal: Is de vriendschap tussen Hilary en Levina sterk genoeg om alle gebeurtenissen die zich opstapelen aan te kunnen?
    Dat alles lees je in: Schijn Bedriegt.

Inhoud:
    * Proloog > geschreven door Milou en Sharon
    * H1: Verboden verlangen > geschreven door Milou
    * H2: Een missend gevoel > geschreven door Sharon
    * H3: Doorweekte inktpropjes en smekende kreten> geschreven door Milou
    * H4: ?????
    * H5: ?????

Kleuren:
    Groen= Geschreven door Milou (xMilOa) en Sharon (Hp_Hermelien)
    Roze= Geschreven door Milou
    Blauw= Geschreven door Sharon

Overig:
    - De namen zijn niet zomaar uitgekozen, ze hebben een betekenis.
    Levina= Geliefde vriendin
    Hilary= Vrolijk
    - Elk hoofdstuk posten we een gedichtje of songtekst of iets dat erbij past, soms zelfgemaakt, soms niet

Bedankjes:
    * Jullie (de lezers) voor het lezen en het eventuele beoordelen.
    * En Milou bedankt al mijn vriendinnen en vrienden, zij zijn tot nu toe nog altijd mijn grootste inspiratiebron gebleken!
    * Veerkuh (Veerle van Dreuzels) voor het nakijken van de proloog!
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Schijn Bedriegt Empty Re: Schijn Bedriegt

Bericht van Sharon vr 5 dec - 16:56

Proloog
    Cause everybody hurts. Take comfort in your friends
    Everybody hurts. Don't throw your hand. Oh, no. Don't throw your hand
    If you feel like you're alone, no, no, no, you are not alone

If you're on your own in this life, the days and nights are long,
    When you think you've had too much of this life to hang on

Cause everybody hurts. Take comfort in your friends
    Everybody hurts. Don't throw your hand. Oh, no. Don't throw your hand
    If you feel like you're alone, no, no, no, you are not alone

De tranen vielen uit haar ogen, druppelden op haar wang en daalden neer op haar gewaad. Van haar schoonheid was amper meer wat te zien, alleen haar helderblauwe ogen schenen helderder te glanzen dan normaal. Haar blonde haar viel over haar gezicht, alsof ze niet wilde dat iemand haar tranen van verdriet zag.
    ‘Tien jaar geleden, op deze plek, werd Hij Die Niet Genoemd Mag Worden verslagen,’ zei een klein mannetje in een wit gewaad. ‘Laat dat een troost zijn voor de mensen die dierbaren verloren zijn door Hem.’
    Alle mensen op de tribune waren in het wit gekleed, om vrede uit te stralen en te herdenken wat hier tien jaar geleden voor een tragedie had plaatsgevonden. Sommigen huilden, anderen keken alleen apathisch en er waren ook mensen, die er angstig uitzagen, alsof ze nog steeds niet konden geloven dat alles echt voorbij was.
    Tien jaren geleden, Hilary was toen drie jaar. Haar ouders wilden allebei de strijd aangaan met de meest verdorven tovenaar die ooit geleefd had. Hilary kon het toen nog niet echt begrijpen, ze kon niets weten van het gevaar dat haar ouders betraden. Hilary bleef achter bij haar tante, samen met haar drie jaar jongere broertje. Haar tante had gehuild, gehoopt en gebeden. Ook de twee kleine mensen werden op een gegeven moment onrustig en smeekten om hun ouders. Uiteindelijk hoorden ze het goede nieuws: Jeweetwel was eindelijk verslagen. Maar van Barny en Maggie hadden ze nog steeds niets gehoord. Maggie kwam echter snel terug na dat verheugde nieuws, maar zij bracht heel wat slechter nieuws met zich mee. Barny was gesneuveld in de strijd. Wekenlang huilde Hilary om haar vader, totdat ze eindelijk besefte dat hij nooit meer terugkwam. Dat hij nooit meer met haar speelde, nooit meer zijn wijze raad aan haar doorgaf en nooit meer zou glimlachen met die lieve glimlach van hem. Wekenlang huilden de vier mensen, probeerden ze hun verdriet enigszins weg te spoelen. En Hilary was, na al die jaren, nog steeds niet gewend aan het feit dat haar vader nooit meer terugkwam.
    Een warme hand werd op haar schouders gelegd, maar het gevoel dat nooit iemand haar echt zou begrijpen overmeesterde haar en ze schudde de hand weg.
    Ze keek om.
    Haar moeder keek haar verdrietig aan, ook zij voelde de emotie verdriet als een razende in haar bloed stromen en zelfs haar broertje huilde zijn verborgen tranen. De drie familieleden keken elkaar aan en omhelsden elkaar. Hilary kon zo eeuwig blijven zitten, rouwend om haar vader, haar vader die ze nooit echt goed gekend heeft.
    ‘Kom je Hilary?’
    Een schelle, harde meisjesstem sleurde Hilary ruw uit haar droom.
    Het meisje liet haar moeder los en keek om. De tranen stonden in haar ogen, die rood waren van verdriet.
    ‘Of wil je liever hier blijven?’ vroeg het meisje voorzichtig, terwijl ze een hand op haar schouder legde. Hilary schudde de hand van zich af, hij voelde niet zo warm en vertrouwd aan, niet zoals die van haar moeder.
    ‘Jullie zullen het nooit begrijpen… Nooit.’
    En na die uitspraak rende ze weg, weg van de herdenking, weg van al die mensen die dachten dat ze haar begrepen of zelfs maar een beetje wisten hoe het was om Hilary te zijn. Ze hadden geen idee.

Songtekst R.E.M. - everybody hurts
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Bericht van Milou za 3 jan - 21:38

Hoofdstuk 1 – Verboden verlangen
    Een uiterst klein, bruin meisje stond op het perron afscheid te nemen van haar ouders.
    ‘Pas goed op jezelf Levina!’
    ‘En stuur ons maar regelmatig een uil!’
    ‘Doe ik!’ wuifde Levina haar ouders uit, terwijl ze in de trein stapte. Ze had al ergens een lege coupé gevonden, dus ze hoefde niet meer te sleuren met haar loodzware hutkoffer.
    Terwijl ze door de gangen liep, de blikken van medelijden en het schampere gelach negerend, dwaalde haar gedachten af naar de herdenking, die aan het eind van vorig schooljaar had plaatsgevonden.
    Ze had daar alleen gezeten, helemaal in het wit. Zelf had ze niets van de tovenaarsoorlog meegemaakt. In de tijd van de Slag om Zweinstein was ze nog klein en zat ze in Brazilië. Maar toch had ze een hele hoop emoties gevoeld. Ze voelde het verdriet van de mensen om haar heen, de hoop op een beter leven waarin iedereen gelijk was, de angst dat er weer een duistere tovenaar toesloeg. Ja, ze had een hele hoop emoties gevoeld en op dat moment voelde ze zich eenzaam. Ze had niemand op dat moment gehad om haar emoties te delen.
    Maar wat haar medeleerlingen ook beweren mochten, ze was bijna nooit eenzaam of ongelukkig. Dat ze geen vrienden had hier, op Zweinstein, wilde niet zeggen dat Levina ze helemaal niet had. Integendeel zelfs, sinds haar negende heeft ze al een van de beste vriendinnen die ze maar wensen kon: Mariannel. Mariannel woonde maar drie huizen van haar vandaan, maar desondanks ziet Levina haar niet erg vaak, omdat Mariannel een dreuzel is en Levina vrijwel altijd op Zweinstein zit.
    Mariannel had al snel in de gaten gehad dat er iets anders was aan Levina, ook al had ze dat nog zo heftig ontkend. Uiteindelijk kon Levina het niet meer verzwijgen en gaf ze toe dat ze een heks was. Mariannel had sindsdien geweten wat Levina was, maar als Levina gedacht had dat het haar vriendschap nadelig zou beïnvloeden had ze het mis: haar vriendin behandelde haar nog steeds gewoonlijk. De vriendschap was zo mogelijk nog hechter geworden, het feit dat ze elkaars grootste geheimpjes aan elkaar toevertrouwden maakte de vriendschap onafscheidbaar.
    Uiteindelijk kwam het meisje aan in haar lege coupé. Ze plofte neer en staarde somber voor zich uit: ze zou Mariannel weer een lange tijd niet zien. Een gevoel van verdriet voltrok haar, maar bij het vooruitzicht van de vakanties klaarde ze toch wat op: ze zou Mariannel in ieder geval tijdens de vakanties zien.
    Ze besloot de tijd die de reis naar Zweinstein duurde wat te benutten en ze duikte een boek op uit haar hutkoffer. Het was razend interessant. Het ging over bepaalde soorten toverdranken en ze kon niet wachten om sommige proberen te maken op Zweinstein.
    ‘Sorry, niemandje, kunnen we erbij komen zitten?’ vroeg een meisje, dat ze vaag kende, pesterig.
    Niemandje, haar bijnaam.
    ‘Ik bedoel, dan lijkt het tenminste alsof je vrienden hebt,’ zei ze met een boosaardige schittering in haar ogen terwijl ze grijnzend naar haar twee vriendinnen achter zich keek.
    Levina had niet verwacht dat ze op toestemming wachtten en knikte of zei daarom ook niets. Haar verwachtingen waren niet hooggespannen, want de drie meisjes gingen inderdaad gewoon zitten zonder op toestemming te wachten. Waarom zouden ze ook? Levina was toch niemand.
    Levina kon die pesterijen gemakkelijk aan. Ten eerste, ze was niet eenzaam. Levina zelf vond dat je meer had aan één goede vriendin, dan aan twintig vrienden die je helemaal niet begrepen of niet beseften wie je echt was. Ten tweede, mensen moesten altijd een zondebok aanmerken. Een iemand die ze rustig kunnen treiteren zodat ze zichzelf weer ietsje meer waard voelen. Mensen hunkerden naar macht en op – wat van de buitenkant zo leek – zielige persoontjes konden ze rustig hun macht uitoefenen. En ten derde, en dit vond ze nog wel het allerbelangrijkste. Het gaat erom dat vrienden bij elkaar zichzelf konden zijn. Zuiver, eerlijk en puur. En Levina moest zich wel heel erg vergissen, maar de drie mensen voor zich deden zich anders voor dan ze echt waren. Het is beter gehaat, genegeerd en gepest worden voor wie je bent, dan geliefd worden voor wie je niet bent.
    De drie meisjes voor haar giechelden, kletsten en lachten er op los, terwijl Levina, die stilletjes in een hoekje zat, haar toverdrankenboek uitlas. De hele reis zei ze geen woord tegen de meisjes.
    Toen de rit er uiteindelijk op zat en de drie meisjes weggingen, keek er een naar haar. Haar blik straalde duidelijk medelijden uit, alsof ze het liefst ‘doeg!’ wilde zeggen, maar haar vriendin sleurde haar mee en het meisje haalde uiteindelijk haar schouders op.
    Levina gniffelde in zichzelf. Wat konden mensen toch stom zijn. Soms schaamde ze zich ervoor dat ze er zelf ook een was. Levina was misschien niet het populairste meisje dat je je kon indenken op Zweinstein, maar ze was tenminste wel zichzelf en daar gaf ze veel meer om. Als Levina iemand aardig vond en van Mariannel mocht ze niet eens met die persoon praten, dan had Mariannel toch een probleem. Maar zoiets zou Mariannel nooit doen, Mariannel accepteerde haar zoals ze was en accepteerde haar tekortkomingen, haar fouten. Vrienden accepteerden elkaar. En met die gedachte liep ze de trein uit.

Levina kwam aan bij de Westertoren. Er stonden heel wat meer mensen bij dan dat normaal het geval was. Levina lette niet op hen en ze klopte zachtjes op de deur. De meeste mensen om haar heen giechelden minachtend, blijkbaar wisten ze het antwoord niet en dachten ze dat zij het al helemaal niet kon weten. En weer anderen keken juist geërgerd naar haar, alsof ze eigenlijk wat betere hulp hadden willen zien.
    De adelaar strekte zijn bek open en vroeg:
    ‘Wat kun je geven, maar niet nemen?’
    Levina’s mond viel open van verbazing, waarom wist niemand het antwoord? Was zij nou echt de enige die wist waar het raadsel op doelde?
    ‘Liefde,’ beantwoorde ze keurig, maar nog steeds vol verbazing.
    ‘Correct.’
    De deur zwaaide open.
    ‘Hé, bedankt!’
    ‘Eindelijk, ik kan er in.’
    ‘Natuurlijk moest het liefde zijn, dat wist ik ook heus wel,’ zei een meisje arrogant terwijl ze haar pluk haar achter haar oor deed. ‘Denk nu alsjeblieft niet te veel van jezelf.’
    Sommige keken blij naar haar, andere juist geërgerd, alsof ze liever hadden willen staan wachten op iemand anders, dan dat zij hen het antwoord gaf.
    Een gespierde zesdejaars jongen, met een vleugje bruin over zijn gezicht, glimlachte naar haar. Zijn haren waren lang zwartbruin tot over zijn ogen, die nog net zichtbaar waren. Zijn ogen; bruin, waterig en bloedmooi. Het deed haar denken aan de glanzende en pasgekamde vacht van een donkerbruin paard.

‘Bedankt, hè. Ik wachtte al best lang.’
    ‘Eh, n- niets te danken,’ stotterde ze, terwijl ze bloosde. De knappe jongen liep de deur binnen en Levina volgde hem de kamer binnen, maar zij ging, in tegenstelling tot de jongen, niet bij het knapperende, warme haardvuur zitten. Ze bekeek de jongen stiekem over haar schouders. Wat was hij knap! Zoals hij daar zat in een comfortabele stoel, starend naar het haardvuur, alsof er een wonderbaarlijke schat in lag. Ze keek naar zijn o zo rode lippen en vroeg zich af hoe ze zouden smaken.
    Ze scheurde haar dagdroom doormidden en wendde haar blik van de jongen af. Ze moest niet zo doen; ze wist niet eens zijn naam! Om alleen op iemand te vallen omdat hij of zij nou eenmaal erg knap was, was onnozel, volgens haar. Dat kon je geen echte liefde noemen… Maar toch.
    Levina liep naar boven, naar haar slaapzaal. Haar ogen vielen op een spiegeltje waar een vijfdejaars meisje, die onderuitgezakt op een bank zat, in keek. Ze zag haar eigen spiegelbeeld.
    Haar bruine gezicht zag er mollig uit, maar dat maakte haar juist knap. Ze zag er jong uit voor haar leeftijd, kwetsbaar en klein, maar dat maakte dat haar gezicht er juist heel lief en bezorgd bij stond. Haar diepzwarte haren, zwarter dan de duisternis, zwarter dan de allerzwartste magie en zwarter dan het allerzwartste zwart, waren stijl en lang, iets voorbij haar ellebogen en net niet tot op haar heupen. Ze had een zwarte diadeem in, met een zwart strikje. Haar onbeschrijflijk groene ogen, met lange wimpers maakte haar drie keer zo aantrekkelijk. Ze had iets over zich heen wat anderen aantrok of juist verafschuwde. Maar een ding was zeker: bijzonder was ze wel.

Mari,

Mijn eerste brief naar jou in mijn vierde schooljaar op Zweinstein. Het was weer net zoals gewoonlijk. Ik besef nog steeds niet waarom niemand ziet dat ik helemaal niet afgezonderd, ongelukkig, zielig of wanhopig ben. Ik bedoel, ik heb jou toch?
    Je bent misschien niet altijd bij me in lijfelijke vorm, maar in mijn hart draag ik je toch altijd mee, waar ik ook ben. Altijd en overal. Dat is de troost en liefde die vrienden elkaar te bieden hebben, het blijft voor eeuwig
    Vandaag wist niemand het antwoord op de vraag die de toren van Ravenklauw stelde. Ik snapte niet waarom zoveel mensen het niet hadden kunnen bevatten.
    ‘Wat kun je geven, maar niet nemen?’
    Je kunt iemand wel dwingen je aardig te vinden, maar dan is het niet echte vriendschap. Dan is het niet zoals jou en mij. Dan is het nep, onecht. Dan is er bitter weinig troost te vinden in elkaar, als je in moeilijke tijden verkeerd. Dus daarom ben ik van mening dat je liefde niet kunt nemen. En dat was dan ook het antwoord.
    Hoe was jouw dag? Jammer dat je me niet kon uitzwaaien op het perron, maar ik snapte natuurlijk wel dat jouw opa vóór mij ging, hoe gaat het nu met hem? Hij komt er vast wel weer boven op! Ik voel het.

Groetjes, Levina.

Levina rolde het stukje perkament op en legde het op haar nachtkastje. Morgenvroeg zou ze het briefje wel naar Miki, haar uil, brengen. Nu wilde ze alleen maar slapen en uitgerust zijn voor de volgende dag. Ze deed haar pyjama aan (een kort, grijs broekje, met een zijdezacht, witblauw topje erover), kroop in haar warme bed, wurmde zich onder haar dunne en zachte dekens en viel meteen in slaap.

Een die al je geheimen kent
    Een die echt weet wie je bent
    Een die echt van je houdt
    Een die alles aan je toevertrouwd
    Een echte vriend
    Een die jou echt heeft verdiend
    Een die weet wat leven is
    En dat vriendschap geven is
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Bericht van Sharon wo 20 mei - 20:21

Hoofdstuk 2 – Een missend gevoel
    Het was al aardig druk op het perron toen Hilary aan kwam. Overal waren leerlingen druk bezig met het bij te praten van vrienden en vriendinnen over hun zomervakantie en Hilary kreeg een ongerust gevoel van binnen. Sinds de herdenking vlak voor de vakantie, had ze niet meer persoonlijk met haar vriendinnen gepraat. Ze had van ieder enkele, korte briefjes gekregen, maar had ze niet durven open te maken. Ze wilde de reactie op haar gedrag niet weten, dat voelde ze al meteen van binnen.
    Een ratelend geluid van een volgeladen karretje sleurde haar terug naar de werkelijkheid en deed haar omkeren. Een elfjarige jongen met lichte, blonde haren en lichte, grijze ogen verscheen op het perron. Hij droeg een donkere spijkerbroek, een simpel, donkerblauw shirtje en gloednieuwe sportschoenen. Op zijn gezicht zag je duidelijk zijn angst en onzekerheid, maar ook weer niet. Als zus zag Hilary het goed, al was het nog zo diep verborgen onder zijn stoere blik. Onbewust maakte deze haar aan het lachen.
    ‘Wat lach je nou?’ mompelde Dylan, Hilary’s broertje, geschrokken. Hij begon direct naar zijn kleding te kijken of er iets mis mee was.
    ‘Dat is het niet. Er is niets,’ verzekerde Hilary hem met een glimlach. Ze zuchtte. Dit jaar zou haar broertje voor het eerst ook naar Zweinstein gaan, iets waar Dylan zich de hele zomer al druk over maakte.
    Toen verscheen er een derde persoon op het perron. Een vrouw rond een jaar of veertig keek naar de twee kinderen. In haar zomerse, rode jurk vielen haar krullende, donkerblonde haren en grijze ogen zeer op. Ze loodste de kinderen weg van de verborgen ingang naar het perron en keek ze een voor een aan.
    ‘Beloof me dat jullie je zullen gedragen.’ Ze keek hun streng aan, gevolgd door een glimlach. ‘Ga nu gauw maar een coupé zoeken voordat alles al vol is.’ Hilary keek haar moeder aan en wilde wat zeggen, toen Dylan haar meetrok naar de trein.
    Al gauw hadden ze een lege coupé gevonden waar ze hun spullen in de rekken opborgen en gauw weer teruggingen naar hun moeder. Die stond al op hun te wachten en Dylan rende vrolijk naar haar toe.
    ‘Mam, kan ik-’ begon Hilary, maar haar moeder had even geen aandacht voor haar, alleen maar voor haar broertje. ‘Mam,’ herhaalde ze. Geen reactie. Langzaam kreeg ze weer een eenzaam en achtergelaten gevoel. Sinds de herdenking had ze het niet meer gevoeld en ze had vurig gehoopt het nooit meer te voelen. Tevergeefs gehoopt dus.
    Het leek wel uren te duren voordat haar moeder eindelijk klaar was met Dylan en aandacht scheen te hebben voor Hilary. Het enige wat ze deed was onnozel glimlachen! Dylan gaf zijn zus een por voordat hij in de trein verdween. Toen Hilary haar moeder weer aankeek, na haar broertje grijnzend achterna gekeken te hebben, zag ze een tevreden blik in haar moeders gezicht.
    ‘Schat, je weet toch dat alles goed komt?’ zei ze meteen op een kalme, geruststellende toon zoals niemand anders kon. Hilary wilde haar moeder tegen spreken, maar die maande haar tot stilte. ‘Wees jezelf. Denk niet terug aan vroeger. Alles komt goed.’ Het was niet veel, maar toch ook weer wel. Hilary voelde zich al een stukje beter. Ze omhelsde haar moeder stevig, gaf haar een afscheidszoen en ging de trein in.
    In de coupé trof ze haar broertje aan bij het raam en leek het net alsof hij ernaar verlangde om buiten op het perron te staan. Hilary nam tegenover hem plaats en keek hem aan. Ze haalde Dylans hand van het raam af en zag toen wat hij probeerde te verbergen; tranen van verdriet, tranen van angst, tranen van onzekerheid. Direct begon ze hem te troosten en probeerde ze hem weer het gevoel te bezorgen dat hij de hele zomer al had; blijdschap. Maar Hilary kon het niet, niet goed tenminste. Haar tranen van verdriet overmeesterde ook haar zelf. Ze waren wel niet zichtbaar, maar verstopt. Diep van binnen.
    ‘Hé, je weet toch dat alles goed komt? Kijk maar naar mij; zie jij nog ergens sporen van die doodsbenauwde, paniekerige en verlegen Hilary?’
    Terwijl ze dat zei, zei een stemmetje in haar hoofd wat anders. En Hilary wist dat het gelijk had; het was helemaal niet goed gekomen met haar.
    Dylan leek even na te denken, waarna hij in lachen uitbarstte. Er verscheen een glimlach op Hilary’s gezicht; haar broertje had haar leugen geloofd, ook al geloofde ze het zelf niet.
    Plots kwam met een lichte schok de trein in beweging en gingen ze beiden naar het raam toe. Op het perron stonden allerlei volwassenen, kleine kinderen, jongvolwassenen druk te zwaaien naar leerlingen in de trein, zelfs enkele huisdieren waren aanwezig. Gauw zochten ze hun moeder op, die ze na even zoeken vonden ergens in het midden. Ze was bezig een baan te vinden in de richting van een trein wat nogal moeilijk was. Vrolijk en enthousiast begonnen Hilary en Dylan te zwaaien en zagen tot hun vreugde hun moeder terugzwaaien.
    De trein reed met steeds meer vaart verder weg en de mensen op het perron veranderden al gauw in vage schimmen. Ook die verdwenen al gauw uit het oog, samen met het perron en het station.
    Hilary en Dylan haalden wat spullen tevoorschijn uit hun hutkoffers om zichzelf de rest van de treinrit naar Zweinstein te kunnen vermaken; Dylan begon in een van zijn schoolboeken te bladeren en Hilary ging verder lezen in haar boek Zwerkbal Door De Eeuwen Heen.

Halverwege de treinreis deed Hilary haar boek dicht en borg ze het op. Ze had hem nu al zo vaak gelezen; Ze wenste dat ze het eens in het echt mocht doen, in een team. Ze keek dromerig door het raam naar buiten en zag hoe makkelijk en snel de omgeving veranderde in dit hoge tempo van de trein.
    Langzaam verloor ze de realiteit en zag ze alleen maar voor zich hoe ze met haar rode gewaad op een bezem over het veld sjeesde en met de Slurk overgooide naar haar teamgenoten. Dat zou zo geweldig zijn! Een droom die uit kwam!
    Toen werd de deur van de coupé open geschoven en werd Hilary terug naar de werkelijkheid gehaald. Een stel meisjes van haar leeftijd verscheen in de opening.
    ‘Hilary,’ begon een meisje met lang, donker haar op een onzekere toon, ‘het – het spijt ons van de herdenking.’
    ‘Ja, kun je het ons alsjeblieft vergeven?’ vervolgde een ander op een smekende toon.
    ‘Toe?’ ging een roodharig meisje verder. Hilary zuchtte. Wat moest ze doen? Ze wilde het hun graag vergeven, weer met hun rondhangen en doen alsof alles normaal was. Maar kon ze dat nog wel? Kon ze dat nog steeds volhouden, na al die jaren op Zweinstein? Nog steeds doen alsof haar vriendinnen – bij gebrek aan een beter woord – haar begrepen en zelfs met haar meeleefden?
    ‘Oké, vergeven,’ zei ze uiteindelijk met een glimlach, terwijl ze nauwelijks kon geloven dat ze het hun vergeven had. Ook al wist ze, die van binnen, had ze hun nog steeds niet vergeven. De meisjes keken elkaar vrolijk en opgelucht aan. Toen leken de meisjes pas de andere aanwezige op te merken. ‘Dit is mijn broertje Dylan trouwens,’ stelde Hilary hem snel voor. Dadelijk zouden ze denken dat ze maar met een onbekende eerstejaars rondhing, omdat ze boos was op haar vriendinnen! Dan zouden ze pas echt verbaasd over haar zijn. Hilary, een van de populairste tieners op Zweinstein, die rondhing met een eerstejaars? Dat kon zó niet.
    ‘Hoi Dylan,’ zei het meisje met de lange, blonde vlecht. Hilary had dit niet verwacht, Nadine die aardig deed? Van Amanda kon ze het wel indenken; zij was tegen iedereen aardig en beleefd. Dylan keek wat verlegen over zijn boek heen.
    ‘H-hoi,’ stamelde hij onzeker. Gauw dook hij weer weg achter zijn boek, dit maal die van Spreuken en Bezweringen. Hilary richtte zich weer tot haar vriendinnen.
    ‘S-sorry dat ik niet reageerde op jullie uilen. I-ik wilde jullie reacties eigenlijk niet weten. Ik was bang dat ik me nog rotter zou gaan voelen.’ Hilary schrok van zichzelf, ze was eerlijk, vertelde geen leugen. Iets wat de laatste jaren amper voorgekomen was.
    ‘Geeft niet. Ik ben allang blij dat je ze niet uit wraak of woede niet beantwoord had. En laten we dit nu maar gauw vergeten en ons richten op het nieuwe jaar!’ reageerde Amanda, het meisje met de donkere haren, meteen.
    ‘In welke coupé zitten jullie?’ vroeg Hilary zelfverzekerd, zich afvragend waar het groepje de hele tijd geweest was. Voor een kort moment ving ze de blikken van de meisjes op die elkaar onzeker aankeken alsof ze niet wisten wat ze moesten antwoorden.
    ‘Nou, ehm – hiernaast,’ antwoordde Mariska, het roodharige meisje. ‘We – we wachtten tot het juiste moment. We wisten niet precies wanneer die kwam en, nou – ach, je snapt het wel.’ Eigenlijk snapte Hilary het niet, maar toch knikte ze begrijpend.
    De meiden kwamen bij haar in de coupé zitten, zodat Dylan niet alleen gelaten werd. Vrolijk begonnen ze te praten over allerlei onderwerpen, onderwerpen die niets betekenden. Hilary miste iets, een bepaald gevoel, een soort verlangen…
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator

Bericht van Sharon wo 20 mei - 20:22

Hier is deel twee van hoofdstuk 2. Het bericht was te lang... -_-'

~~~~~~~~~~~

De tijd leek steeds langzamer te gaan, maar op sommige momenten leek het alsof hij sprongen maakte van een hele eeuw. Hilary wist niet wat ze er nou van moest denken. Samen met Dylan stond ze in het trappenhuis. Ze keek Dylan even aan voordat ze wat kon zeggen.
    ‘Dylan, laat me regelmatig wat weten, hè?’
    Dylan was niet bij haar, in Griffoendor, ingedeeld. Nee, hij was in Zwadderich terecht gekomen. Dylan leek een beetje geïrriteerd, of was dat maar schijn?
    ‘Ja ja, tuurlijk!’ zei hij gauw. De groep die hij moest volgen verdween steeds verder uit zicht. ‘Ik moet nu echt gaan!’
    Hij wilde weglopen, maar gaf toen toch nog even snel zijn zus een dikke knuffel en ging toen echt weg, op weg naar zijn eigen afdeling.
    Hilary keek hem even na en liep toen verscheidene trappen op naar boven en versnelde haar pas om zo snel mogelijk haar vrienden in te halen die alvast door gelopen waren. Bij het portret van De Dikke Dame stond ze stil. Wat was het wachtwoord?
    ‘Wachtwoord?’ zei de dame. Hilary dacht na, maar ze kon geen enkel willekeurige mogelijkheid bedenken.
    ‘Feestbeest,’ zei een stem achter Hilary. Ze keek om. Een lange, dunne jongen, met een bruinige huid kwam naar haar toe. Hij had een grote glimlach op zijn gezicht en je zag duidelijk zijn witte tanden. Zijn warrige, zwarte haren stonden alle kanten op, maar dat maakte hem juist schattig en knap met een stoer tintje. Zijn grijze ogen, zo licht en zo mooi, keken haar met een lichte twinkeling aan. ‘Hoi. Leuke vakantie gehad?’
    ‘Ja hoor. We zijn niet echt weggeweest, behalve een zeer kort bezoekje aan mijn tante in Schotland,’ reageerde Hilary glimlachend op de vraag. ‘Waar ben jij heen geweest, Andrew?’
    Ze klommen gezamenlijk door het portretgat. Het geluidsniveau was hoog, waardoor veel mensen steeds harder gingen praten om elkaar te kunnen verstaan. Gauw baanden ze zich een weg door de massa en liepen ze de trap naar de twee slaapzalen op, waar ze boven aan de trap, bij het hek, bleven staan en naar beneden keken naar de drukte.
    ‘Spanje en Portugal. Precies tijdens de hittegolf.’
    Hilary keek Andrew aan. Ze merkte het al vanaf het begin aan hem; normaal had hij al een best gebruinde huid, maar die was nu nog bruiner. Ze kreeg een blos op haar gezicht toen ze naar zijn gespierde lichaam keek.
    ‘Heb je al zin om te Zwerkballen?’ vroeg Hilary gauw. Andrew zat al enkele jaren in het Zwerkbalteam van Griffoendor en was een van de beste Jagers in het team. Heel soms speelde ze met hem een potje, maar vaak had ze daar gewoon de tijd niet voor.
    ‘Tuurlijk! Ik heb deze vakantie enkele potjes met vrienden gespeeld, dus ik ben nog altijd in vorm.’
    Hij keek Hilary aan.
    ‘Ik ga maar. Ik zie je morgen.’ Hij liep de jongensslaapzaal in zonder nog verder een woord uit te wisselen met Hilary. Deze bleef even eenzaam achter, keek toen naar beneden en ging tenslotte ook naar haar slaapzaal. Die was nog helemaal verlaten en alle koffers waren nog ingepakt. Dat was het eerste dat ze ging doen: uitpakken. Direct begon ze en al gauw was ze klaar.
    Na afloop liep ze naar het raam en staarde ze naar de inmiddels bewolkte en donkere buitenlucht. Even staarde ze er dromerig naar voordat ze naar haar nachtkastje liep, er iets uit haalde en zich op haar buik op haar bed liet vallen. Ze sloeg haar dagboek open en dacht na wat ze zou gaan schrijven terwijl ze haar pen tegen haar kin aan hield.

Ik weet nog goed hoe kwaad en furieus ik was tijdens de herdenking eind vorig schooljaar. Maar blijkbaar is het toch mogelijk om zelfs de meest domme fouten te vergeven. Ik, die de brieven van de anderen niet durfde te openen, werd gewoon vergeven van alles; de uitbranding, het niet willen lezen van de brieven, het negeren.
    Dat geeft een goed gevoel, maar ook weer niet. Ze leken er wat moeite mee te hebben. Ze zaten tenslotte in de coupé naast me en wilden al een tijd hun excuses aanbieden, maar durfden niet! Ik snap dat dus niet, echt niet!
    Maar het vreemde gevoel dat ik net zei… Ik zal het uitleggen: ik snap niet met welke reden ze het me nou vergeven hebben. Daarbij heb ik het gevoel alsof er niet veel zal gaan veranderen. Tenslotte zullen ze me toch nooit begrijpen. Ik kan gewoon mezelf niet bij hun zijn, zo voelt het tenminste. Diegene bij wie ik nog het meeste mezelf kan zijn hier op Zweinstein, naast Dylan dan, is bij Andrew. Andrew… Hij is nog veel knapper geworden dan hij in al die jaren al was! Maar ik dwaal af.
    Ik had het over mezelf zijn, ja. Ik vraag me dus af of ik ooit nog wel iemand ontmoet waarbij ik echt honderd procent mezelf kan zijn, zonder er problemen mee te hebben. Bestaan zulke mensen wel? Of is het soms een Dreuzel die ik zoek, een die ik dus nooit zal ontmoeten? Er zijn zoveel Dreuzels, verspreidt over de hele wereld, waarvan ik er maar enkelen ken en er ook nog best weinig mee omga. En hoe ga je in hemelsnaam een Dreuzel vertellen van “Ja, ik ben een heks. Ik ben geen Dreuzel zoals jij. Ook zit ik niet op een normale school, maar op Zweinstein. Ja, Zweinstein. Oké, ik leg het je wel uit…” Ik zie het me al helemaal voor me! Hoe kan je ze alles vertellen als ze niets van onze wereld begrijpen? Niets!
    Nou, ik heb mijn hart ook weer gelucht voor vandaag… Laat ik maar eens kijken waar de meiden blijven of gaan slapen. Morgen beginnen de eerste lessen al weer en ik wil wel een beetje oplettend zijn, ondanks het geklep van de anderen. Ik hoop alleen niet dat ik meteen moet beginnen met Waarzeggerij, dan slaap ik zo weer! Haha!

Hilary las na wat ze geschreven was en glimlachte. Zo voelde ze zich, in het echt en precies zoals ze is. Ze voelde zich verdrietig, alleen, verlaten. Kon ze dan alleen maar zichzelf zijn in haar dagboek en bij haar familie? Nooit bij haar vrienden?
    Toen stopten er giechelende geluiden vlak voor de deur en borg ze gauw haar dagboek op. De deur ging krakend open en Hilary’s vriendinnen verschenen in de opening. Ze schenen ergens plezier om te hebben en leken niet te merken dat Hilary uit alle macht iets voor ze probeerde te verbergen, hier, onder haar kussen. Ook leken ze haar even niet eens op te merken en ze besloot er gebruik van te maken door razendsnel het dagboek weer terug te leggen op haar vaste, veilige verstopplek.
    ‘Hey, Hilary! Ben je hier? We zochten overal naar je!’ zei Nadine.
    ‘Ja. Ik heb wat gepraat met Andrew en besloot toen maar uit te gaan pakken,’ antwoordde Hilary gauw. Net op tijd had ze haar lichaam weer goed op bed gegooid, nu leek het alsof er niets aan de hand was. Ze kreeg het toch enigszins benauwd. Stel dat ze het ontdekten?
    ‘Oh,’ reageerde Amanda. Toen verscheen er een grijns op haar gezicht. ‘Heeft hij je eindelijk gevraagd?!’
    Hilary begon te lachen, een lach die ze onmogelijk wist in te houden. Echt typisch Amanda, de koppelaarster. Ze had al sinds het eerste jaar het plan om Andrew en Hilary te koppelen, wat tot nu toe nog nooit gelukt was.
    Een druk gesprek werd over Hilary en Andrew gestart terwijl haar vriendinnen gingen uitpakken. Al gauw ging het over op allerlei andere mogelijke stelletjes binnen Griffoendor en toen zelfs erbuiten. Uiteindelijk gingen ze over op setjes maken van onpopulaire mensen. Levina werd er ook in vernoemd. De andere meisjes lachtten haar uit. Maar Levina leek Hilary aardig, ze was anders, maar was zij dat eigenlijk ook niet?
    Pas laat in de nacht gingen ze vermoeid naar bed en vielen ze al gauw als blokken in slaap.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu do 21 nov - 22:37