Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

    NaNoWriMo

    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    NaNoWriMo Empty NaNoWriMo

    Bericht van Sharon za 23 okt - 15:53

    Levina schreef:National Novel Writing Month


    Wat: Een roman van 50.000 woorden schrijven in een maand tijd. November.

    Wanneer: Je kunt je altijd inschrijven om je naam toe te voegen en op de fora te kijken. Het daadwerkelijke schrijven begint op 1 november. Om aan de officiële lijst van winnaars toegevoegd te worden, moet je uiterlijk op 30 november om middernacht de 50.000 woordengrens gehaald hebben. Zodra je roman is geverifieerd door een van onze woordentelrobots op de website, kan het feesten beginnen.

    Prijs: Je kunt je eigen boek gratis laten drukken (1 exemplaar). Dit is voor iedereen die de 50.000 gehaald heeft.

    Meer informatie: http://www.nanowrimo.org/

    Volgende maand - nog 9 dagen! - gaat de versie van 2010 van start! Wie gaat er meedoen?
    Account NaamTitelWordcount
    Joost93JoostZeitgeist1.342/50.000
    LecineaSuzanne Stilzwijgen14.281/50.000
    MerdyffSoetkinCroeso y Gymru16.119/50.000
    MilouMilouSmoeltjes0/50.000
    SharselSharonDreigingen uit de Duisternis 11.114/50.000


    Laatst aangepast door Sharon op ma 20 jun - 18:06; in totaal 5 keer bewerkt
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver


    Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Suus zo 24 okt - 20:31

    Ik doe mee! Heb er al zin in :3
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Sharon ma 25 okt - 12:08

    Afgelopen zaterdag/zondag heb ik besloten ook mee te doen en er helemaal voor te gaan zover school en alles het toestaat. Gewoon zo veel mogelijk schrijven! very happy

    Ik zal in het eerste bericht een overzichtje maken happy
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Joost ma 25 okt - 12:34

    Ik ga ook meedoen, deze week heb ik nog vakantie dus dan ga ik nog even hard aan het 'outlinen' werken...
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Sharon ma 25 okt - 12:54

    Oké, leuk! Had je vorig jaar al meegedaan? *newbie met NaNoWriMo* Vorig jaar was veels te druk. Nu ga ik in de (hopelijk vrije) week na mijn tentamen werken aan het forum en NaNoWriMo happy
    Wil je ook in het overzicht? Wat is je accountnaam? (misschien dat ik hem al eens gevonden had, weet niet meer XD)
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Joost wo 27 okt - 12:30

    Sharon schreef:Had je vorig jaar al meegedaan?
    Wil je ook in het overzicht? Wat is je accountnaam?
    Vorig heb ik het ook al geprobeerd, maar toen had ik tijdens de eerste week geen internet en toen is het allemaal nogal mislukt. Dit jaar ga ik het weer opnieuw proberen.
    Mijn gebruikersnaam is Joost93 en mijn titel is Zeitgeist.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Milou do 28 okt - 8:31

    Ik doe ook mee. Mijn accountnaam is geloof ik gewoon Milou, maar dat weet ik niet zeker.

    Ik heb nog geen titel, maar wel een werktitel: Smoeltjes.
    Zodra ik een passende titel weet zal ik het zeggen.

    Ik begin een beetje onbezonnen; ik ga gewoon beginnen en niet nadenken over hoe ik zal beginnen. Ik ga het verhaal ook niet in chronologische volgorde schrijven. Het zal waarschijnlijk een romance/psychologisch drama zijn. Ik denk eerder een psychologische roman.

    Ik heb wel al één scène geschreven, omdat dat nodig was voor de voorbereiding.

    Vorig jaar heb ik ook meegedaan, maar aangezien mijn usb-stick toen kapot ging en ik veel woorden verloren was, ben ik gestopt (ook omdat het niet meer zo heel goed ging, mentaal is het zwaar, haha). En ik kon niet meer opnieuw beginnen, omdat het al na de tweede week was. Ik vond de eerste week het moeilijkste, want ik had na een week nog steeds geen goed verhaal. Maar dat zal me nu dus niet gaan gebeuren (hoop ik), want ik schrijf allemaal losse stukjes over de personages waarvan ik vind dat ze bij elkaar horen. En uiteindelijk zal ik bij het herschrijven van die stukjes een verhaal maken. Ik heb natuurlijk wel een idee over de stijl, maar het thema hangt eigenlijk nog als een los, klein, ontrouw draadje aan elkaar. En over een plot wil ik al helemaal niet spreken.

    Ik heb ook nog een B-plan en een C-plan. Mijn B-plan is een ander verhaal (maar dat is een verhaal waar ik nu even totaal geen feeling voor heb en het personage is er gewoon niet). Mijn C-plan is een verhalenbundel van 50.000 woorden maken. Maar hopelijk hoef ik niet op mijn B en C plan te komen.

    En als mijn B en C plan ook allebei mislukken dan maak ik gewoon een ongelofelijk HP fanfictie over Sneep en OC en dan zal het verhaal slecht zijn, maar ik heb NaNo wel gewonnen en ik heb altijd een verhaal bij de hand als ik over Sneep wil lezen. =P


    Edit
    Ik had eerst ook nogal wat dingen losgelaten over mijn personages hier, maar daarna heb ik het snel weer verwijderd, want ze mogen niet weggaan. Ze moeten in mijn hoofd blijven en als ik er teveel over vertel dan verlies ik ze. Dus... Ik kan helaas niets los laten over ze, behalve dat ik niets kan loslaten. XD
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Sharon ma 8 nov - 15:08

    Overzicht is bijgewerkt naar de resultaten na de eerste week happy Succes allemaal!
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Joost ma 8 nov - 18:43

    Ziet er niet heel veelbelovend uit bij mij, hè!?
    Ik weet nu al met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wink dat ik het toch niet ga halen, maar ik weet wel dat ik veel uit dit verhaal kan halen. Het heeft alleen meer tijd nodig, NaNoWriMo is in ieder geval een goede opstap om alvast ver te vorderen met het verhaal...
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Milou di 9 nov - 2:27

    Ik ben na dag één gestopt.

    Kwestie van dat NaNoWriMo niet voor mij werkt.

    Personages weer kwijt. Ze vonden dat ik ze te veel pushte.


    Mooi zo trouwens, dat groen. ^^
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Sharon di 9 nov - 15:55

    @ Joost: Groot gelijk! Haal je het niet, dan heb je vermoedelijk al meer eraan geschreven dan dat je zonder NaNoWriMo deze maand eraan gewerkt zou hebben. Verbazend genoeg kan ik het nog halen nadat ik gisteren helemaal op schema lag sinds ik al vanaf dag 2 achter liep i.v.m. tentamens en Hofpleinvoorstelling.
    @ Milou: Dat is jammer! Maar ze komen vast toch wel een keer terug? Als je er geen plezier erin hebt, is NaNo niet zo leuk. Schrijven moet een passie/hobby/hoe je het ook wilt zien, blijven NaNoWriMo 356846
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Sharon wo 24 nov - 22:18

    Dubbelpost, maarja.
    Ik wilde even zeggen dat ik zojuist na een superww (binnen een uur meer dan 1000 woorden schrijven), net erna, de 50.000 gehaald heb! Yes! Mijn verhaal is nog niet op het eind, maar de 50k halen is al heerlijk op zich. NaNoWriMo 627453 Succes allemaal!
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver


    Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Suus do 25 nov - 18:00

    Ik moet nog 5000 woorden voor de 50k xD maar dat gaat wel lukken~
    Gefeliciteerd Sharon!!
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Sharon do 25 nov - 22:08

    Soetkin, ik zal je hier ook nogmaals feliciteren met het behalen van de 50k! (ondanks jij echt net enkele minuutjes eerder klaar was dan mij) NaNoWriMo 356846 Ik hoop dat je tevreden hebt met wat je tot nu toe geschreven hebt en je nog plezier hebt in het afschrijven ervan!
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Sharon wo 1 dec - 13:18

    Gefeliciteerd aan iedereen die het gehaald heeft!
    Nu kun je even lekker rusten of doorschrijven als je wilt indien je verhaal nog niet af is. Morgen zullen de extra winner goodies online komen, waaronder de code voor createspace. Dan kunnen we lekker ploeteren om ons eigen verhaal in paperback te ontvangen!
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Sharon ma 20 jun - 18:06

    Ik weet niet of jullie nog de nanowrimo-site in de gaten houden en alle berichten, maar dit jaar gaat camp nanowrimo van start. Op twitter las ik dat ze het plaats laten vinden in zowel juli als augustus. Weet iemand meer over wat het precies inhoud? Is het gewoon precies hetzelfde als in november, maar dan in een andere maand? Want er wordt ook steeds over een overlevingspakket gesproken, etc.
    Anyway... mij lijkt het leuk om aan zoiets mee te doen! Ik moet echt weer meer schrijven wanneer mijn vakantie eindelijk ingaat!
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Joost vr 24 jun - 19:47

    Het is gewoon NaNoWriMo maar dan in een andere maand, voor als november voor jou niet geschikt is bijvoorbeeld.
    De mail van NaNoWrimo:

    Greetings, Wrimos!

    If you're holding hot coffee, I'd recommend you put it down. If you're standing, please sit.
    I have potentially explosive news: we're launching Camp NaNoWriMo this summer! As in, mere months from this very moment!
    Some of you may be wondering, "What is this camp you speak of? Will there be mosquitoes?"
    This camp-themed version of National Novel Writing Month enables participants to write a novel in a month other than November. You bring the words and we'll meet you there with the encouragement, tracking tools, and a tent!
    For everyone who has ever wanted to do NaNo multiple times a year—or for those who simply can't make a November novel work—welcome to Camp NaNoWriMo! The plot bunnies will frolic, the sun will warm your half-baked plot, and yes... there will probably be mosquitoes.
    To pay for all these building materials, we're holding a summer fundraising drive starting May 25. More awesome goodies at more levels than ever before! (Two words: bumper sticker. For the first time in NaNo history!)
    Stay tuned for more camp news and details about the upcoming fundraiser. In the meantime, I've still got some canoes to hollow out.

    Chop chop!
    Lindsey
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Sharon do 30 jun - 11:44

    http://www.campnanowrimo.org/sign_in
    https://twitter.com/#!/CampNaNoWriMo
    Het gaat bijna beginnen! NaNoWriMo 221382

    Edit: mijn account http://www.campnanowrimo.org/campers/sharsel
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Joost ma 4 jul - 18:22

    Wanneer gaat het van start? Ik wil nog meedoen, maar kan het niet vinden...
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Sharon wo 6 jul - 19:35

    Het is heel juli en heel augustus. Steeds een maand. Je kunt dezelfde account als op de hoofdsite van nanowrimo gebruiken.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Sharon wo 14 sep - 19:41

    Het is alweer halverwege september. Zijn er al mensen die weten of ze komend november (weer) mee gaan doen met NaNoWriMo 2011? Hebben jullie al een plot, gaan jullie lekker de rebel uithangen of zien jullie het tegen die tijd wel?

    Ikzelf wil weer mee gaan doen, ondanks ik de eerste twee weken met tentamens en nota's zit die zullen bepalen of ik de vakken van blok 1 haal of niet. Maar dat komt wel in orde. Zolang ik het laatste tentamen begin november haal, heb ik genoeg tijd voor de nota en nano samen happy
    Het plot zit ook al in orde. Al maanden eigenlijk. Ik weet welk verhaal ik wil doen en steeds krijg ik kleine ideeën erbij gezien het een verhaal is waarin verschillende kleine verhalen verwerkt zijn. Waarschijnlijk ga ik dat plot uitwerken tijdens komende Nano, maar misschien ga ik de rebel uithangen en tegelijk ook aan andere verhalen werken.

    Gesponsorde inhoud


    NaNoWriMo Empty Re: NaNoWriMo

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do 9 mei - 5:37