Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+3
Joost
Bloody Mary
Levina
7 plaatsers

    Bieb der Gegevens

    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Bieb der Gegevens Empty Bieb der Gegevens

    Bericht van Levina zo 14 maa - 13:53

    Oh oh oh, die Bieb der Gegevens.
    Ik snap hem niet, en ik heb hem nooit gesnapt ook. En van Sharon heb ik als ik me het goed herinner ook geen verduidelijking gehad.

    Mijn voorstel is om er één groot Bord der Gegevens van te maken in plaats van drie aparte borden.

    'Levens der Wezens', tja, ik ben geen grote liefhebber van fantasy. Er zijn een paar fantasyboeken/series die ik leuk vind, en ik moet toegeven dat ik wel eens een ander persoon zou kunnen zijn geworden zonder Harry Potter. En toch vind ik dat de nadruk op dit forum veel te veel ligt op Fantasy. Een apart forum voor beschrijvingen van fabeldieren? Ik dacht altijd dat het de bedoeling was dat je die zo veel mogelijk zelf verzon. Eén onderwerp waar al die voorgekauwde beestjes in genoemd worden, daar ben ik voor. Een subforum is nog tot daaraantoe.
    Een aparte bieb voor Fantasy/Science-Fiction? Waarom zijn dat dan geen verhalen? Ja, het zijn verhalen, natuurlijk zijn het verhalen. En waarom horen ze dan niet in de Bieb der Verhalen? We hebben toch ook geen aparte fora voor detectives, romantiek, psychologische thrillers, noem maar op?

    Dan het register en de encyclopedieën. Wat is het verschil? Volgens mij moet dat verschil nog bedacht worden. En is het dan niet beter om er één groot bord van te maken, gewoon met handige informatie spulletjes voor bij het schrijven?

    Sharon in Encyclopedieën schreef:"Wezens komen in een grote encyclopedie (Levens der Wezens), gegevens die handig zijn voor het schrijven bij Het Register en de rest hier."
    Huh!? De rest?! Wat is de bedoeling van de encyclopedieën als er geen gegevens in komen te staan die handig zijn voor het schrijven?
    Als ik het goed begrijp, mag je alles in de encyclopedieën neerzetten als het maar niet van pas komt bij het schrijven.

    Overigens is het niet allemaal bagger. Ik geef bijvoorbeeld wel mijn complimenten voor de creatieve spelling doe het woord encyclopedieën had gekregen voordat Merdyff en daarna nog eens ik hem verbeterd hadden.

    Ik wilde jullie naar jullie eigen mening vragen over de Bieb der Gegevens.
    Wat moet er mee gebeuren?
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur


    It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

    Bieb der Gegevens Empty Re: Bieb der Gegevens

    Bericht van Bloody Mary zo 14 maa - 14:13

    Met dat science fiction/Fantasy ben ik het met je eens. Dat valt eigenlijk ook onder verhalen, het zijn alleen aparte genres.
    De bieb der gegevens, ik denk dat fantasybeesten geen apart subforum hoeven te hebben. Eventueel kan het samenvallen met encyclopedieën.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Bieb der Gegevens Empty Re: Bieb der Gegevens

    Bericht van Joost zo 14 maa - 14:20

    Ik vind dat er ook best één groot bord kan worden gemaakt van wat nu de Bieb der Gegevens is. De verschillende onderdelen worden apart te weinig gebuikt en ik denk dat één bord het overzichtelijker maakt.
    Tygoras
    Tygoras
    Amateur
    Amateur


    Ik hou van taco's.
    Man Aantal berichten : 123

    Bieb der Gegevens Empty Re: Bieb der Gegevens

    Bericht van Tygoras zo 14 maa - 15:25

    Lijkt mij ook een goed idee.

    Ik vind het ook inderdaad een beetje vaag dat er een board voor 'verhalen' is en voor 'science-fiction/fantasy', die 2e samensmelten met de 1e.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Bieb der Gegevens Empty Re: Bieb der Gegevens

    Bericht van Milou zo 14 maa - 15:28

    Ik ben het helemaal met je eens.

    En je moet begrijpen dat Sharon ontzettend veel van fantasy houdt, dus zo vreemd vind ik dat niet. happy
    Tygoras
    Tygoras
    Amateur
    Amateur


    Ik hou van taco's.
    Man Aantal berichten : 123

    Bieb der Gegevens Empty Re: Bieb der Gegevens

    Bericht van Tygoras zo 14 maa - 15:34

    Fantasy ís ook awesome.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Bieb der Gegevens Empty Re: Bieb der Gegevens

    Bericht van Sharon zo 14 maa - 16:04

    Oké, dat van die Encyclopedieën etc. maakte ik bij de eerste opstelling van het bord. Ik had verwacht dat het iets actiever zou worden en dat het nuttig zou zijn, maar het kan nu best één geheel worden. Dat van Fantasy/Science-fiction komt omdat ik misschien iets te veel van Fantasy houdt, dat moet ik bekennen en daarom had ik dat apart gedaan, zodat als je er totaal niet van houdt je meteen weet dat je daar niet kijken moet. Oké, het valt onder verhalen, dus misschien had ik een subforum moeten nemen (niet dat ik toen veel besef had van forums), maar ik vond het zelf indertijd makkelijker om fantasy en gewone uit elkaar te houden zodat ik wist wat ik wel misschien wilde volgen en wat niet (en voor anderen misschien andersom). Fantasy is ook het enige genre dat ik schrijf, of schreef beter gezegd: ik ben nu pas voor het eerst echt bezig met een verhaal waar ik besloten heb het fantasy element dat ik eerst bedacht heb geheel weg te laten, dus tja... ik denk dat het komt door mijn voorliefde voor fantasyverhalen.
    Ik hoop dat het nu allemaal een beetje duidelijker is.

    (Edit: En ik moet bekennen dat ik nooit verwacht had dat schrijfsels na anderhalf jaar zoveel leden zou hebben en ik had voornamelijk eigen vrienden/mensen van dreuzels verwacht als die al zouden komen, dus vooral fantasy fans dacht ik... maarja).
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Bieb der Gegevens Empty Re: Bieb der Gegevens

    Bericht van Milou zo 14 maa - 16:09

    Dat maakt niet uit, hoor, Sharon. happy

    Er kunnen nog altijd veranderingen komen als we besluiten dat iets niet werkt of als de doelgroep van dit forum verandert. Ik vind het zelf wel een goed idee. Bieb der Register vind ik dan wel weer heel handig en als dat gemengd wordt met fantasy, vind ik dat niet zo geweldig, maar dat is waarschijnlijk wel de beste oplossing.

    Verder had ik misschien een idee. Een speciaal bord over uitgevers?
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Bieb der Gegevens Empty Re: Bieb der Gegevens

    Bericht van Merdyff zo 14 maa - 20:21

    Wat betreft Bieb der Gegevens ben ik het eens met wat hierboven gezegd wordt.
    Fantasy en verhalen bij elkaar voegen zou het inderdaad wel logischer maken, maar ik vraag me af hoe het dan gaat zitten met het aantal verhalen. Want op dit moment kan je in feite zes verhalen open hebben: twee fanfiction(wat ik wel goed vind dat het apart is), twee fantasy/scifi en twee 'gewone' verhalen. Als fantasy en verhalen samengevoegd worden, zijn dat dus twee verhalen minder, tenzij je zegt dat je dan in dat onderdeel vier verhalen mag open hebben. Misschien moet er dan ook eens nagedacht worden over dit aantal verhalen. Want ergens vind ik het toch wel een vage regel. Iemand die veel verschillende genres schrijft en daardoor in verschillende onderdelen kan posten, kan meer verhalen openen dan iemand die enkel gewone verhalen schrijft, maar kan die daarom met meer verhalen actief bezig zijn? Is het geen idee om gewoon een maximum aantal verhalen voor het forum te bepalen en dat je zelf kiest over welke onderdelen je die verdeelt? Bijvoorbeeld max vijf verhalen en iemand kan dan vijf fantasy-verhalen hebben, terwijl iemand anders één fantasy, drie fanfiction en één gewoon verhaal heeft.
    Verder heb ik nog een opmerking over Scripts. Misschien hoort het niet echt hier thuis, maar aangezien het nu toch over de indeling van het forum gaat... Vroeger was er een apart onderdeel voor scripts, maar dat was niet actief en is daarom gesloten (wat een logische stap was). Maar nu er een aantal mensen van plan zijn mee te doen aan Script Frenzy is het misschien geen slecht idee om dat onderdeel opnieuw te maken.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Bieb der Gegevens Empty Re: Bieb der Gegevens

    Bericht van Milou zo 14 maa - 20:33

    Misschien een bieb voor overige? Dan kunnen daar misschien RP(G)'s worden geopent en script in worden gedumpt? En als het blijkt dat het actief is, het aantal RP(G)'s en het aantal scripts of whatever, dat we er dan echt werk van gaan maken.

    Wat betreft het aantal verhalen: Ik lap die regel aan mijn laars als het moet. Ik vind het geen leuke regel. En ik denk dat het voor nu ook nog niet echt noodzakelijk is. Zoveel leden hebben we nog niet. En als het echt de spuigaten uit gaat lopen, kunnen we altijd nog een regel daarvoor aanmaken.
    Sharon
    Sharon
    Moderator
    Moderator


    Don't dream your life, live your dream
    Vrouw Aantal berichten : 482

    Bieb der Gegevens Empty Re: Bieb der Gegevens

    Bericht van Sharon zo 14 maa - 21:15

    Het zijn allemaal logische punten om het over te hebben. Ik wilde in het begin gewoon wat duidelijkheid hebben...
    Dat bord met uitgevers had ik al eens eerder voorgesteld, maar volgens mij had niemand naast Milou er iets over gezegd (bij wat te doen dacht ik). Maar ik wilde wel vanaf het begin géén RP(G) hier. Dan moet je borden met personages hebben en al die dingen erbij en ik heb momenteel al genoeg RP(G)'s. Anders zouden ook mensen enkel voor RP(G) komen en niet voor de andere vormen. Het helpt wel, maar dat kan je beter op een ander forum doen en we hebben een jaar geleden toen met de site besloten geen RP(G) te doen en daar ben ik nog altijd voor: geen RP(G) op Schrijfsels.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Bieb der Gegevens Empty Re: Bieb der Gegevens

    Bericht van Milou zo 14 maa - 21:17

    Ik bedacht eerder geen borden met personages, maar dat je af en toe een personage speelt uit een boek/film en dat je daar een nieuw verhaal mee bedenkt. Zo kun je je inleven in de personages, maar als jullie tegen het idee zijn, dan ben ik er ook tegen, want zo belangrijk vind ik het niet. happy

    En anders blogs en scripts misschien samenvoegen? Die twee worden allebei niet echt actief gevonden.
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur


    It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

    Bieb der Gegevens Empty Re: Bieb der Gegevens

    Bericht van Bloody Mary zo 14 maa - 21:25

    het geen idee om gewoon een maximum aantal verhalen voor het forum te bepalen en dat je zelf kiest over welke onderdelen je die verdeelt?

    Ja, dat vind ik goed, Soetkin. Dan is het aan jezelf om te bepalen wat je er mee doet.
    Blog en Script samenvoegen kan, maar eigenlijk heeft het niet zo veel met elkaar te maken, behalve dan dat het niet zo actief is. Of gewoon één overige board? Met scripts, columns(?) en blogs?
    Fanfiction moet zeker apart blijven staan, zoals Soetkin ook al zei.
    Over RPG, ik RPG niet, maar het lijkt me wel interessant om te proberen. Het hoeft niet per se van mij, want ik weet niet wat ik mis omdat ik het nog nooit gedaan heb.

    Gesponsorde inhoud


    Bieb der Gegevens Empty Re: Bieb der Gegevens

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma 20 mei - 6:10