Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+2
Milou
Levina
6 plaatsers

    Voor wat hoort wat

    Enquête

    DIT SYSTEEM

    [ 4 ]
    Voor wat hoort wat Bar_left57%Voor wat hoort wat Bar_right [57%] 
    [ 1 ]
    Voor wat hoort wat Bar_left14%Voor wat hoort wat Bar_right [14%] 
    [ 2 ]
    Voor wat hoort wat Bar_left29%Voor wat hoort wat Bar_right [29%] 

    Totaal aantal stemmen: 7
    Enquête gesloten
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Voor wat hoort wat Empty Voor wat hoort wat

    Bericht van Levina zo 21 feb - 17:17

    Ik ben in een knoopdoorhakbui.
    Dus ik heb een voorstel.
    Over vier dagen gaat de poll dicht en dan zien we of het doorgaat of niet. Die keuzemogelijkheid die de meeste stemmen heeft, gaat door. Als de meeste stemmen naar "kan op een andere manier beter, namelijk..." zijn gegaan, gaan we kijken of we het zodanig kunnen aanpassen dat men er wel mee kan leven.

    Het systeem dat ik voorstel:


    Dit lijkt me de eenvoudigste oplossing. Puntensystemen moet je helemaal bij gaan houden en gaan boekhouden en zo en dat is een heel gedoe. En natuurlijk moeten ook moderators aan de regel geloven!

    En voor de mensen die het moeilijk vinden om een reactie van 75 woorden op een schrijfsel te geven zal ik natuurlijk zo vrij zijn om een reactiegeeftipstopic te maken in het schrijflessen en -tipsforum. Dat komt wel goed. very happy
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Milou zo 21 feb - 17:36

    Ik heb op een andere manier gestemd. Lidnamen, avatars en onderschriften boeien me niet echt. Dat viel ook te merken aan dat mijn onderschrift nog steeds 'Proefwerkweek 0/9' was een paar dagen geleden. Terwijl mijn proefwerkweek voor de kerst was.
    Doe mij dan maar liever dat iemand een banner ofzoiets dergelijks voor mij maakt, maar dat is dan weer een hoop gedoe natuurlijk. tongue

    Ik ben ergens wel voor het idee, want het kán werken, maar ik denk niet dat het voor mij echt een motivatie is om het te doen.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Joost zo 21 feb - 18:19

    Ik heb op MAG ER KOMEN gestemd, omdat ik het eens ben met (alles) wat Levina aan heeft gedragen in haar post.
    Tygoras
    Tygoras
    Amateur
    Amateur


    Ik hou van taco's.
    Man Aantal berichten : 123

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Tygoras zo 21 feb - 23:32

    Volgens mij mis ik iets, ik zie namelijk


    Het systeem dat ik voorstel:


    Dit lijkt me de eenvoudigste
    oplossing. Puntensystemen moet je helemaal bij gaan houden en gaan
    boekhouden en zo en dat is een heel gedoe. En natuurlijk moeten ook
    moderators aan de regel geloven!

    volgens mij hoort hier iets tussen..

    EDIT: na het plaatsen van deze post zag ik het wel. ik denk dat het wel enigszins zal helpen, maar niet erg veel.. maar ja, alle beetjes helpen.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Joost di 23 feb - 21:13

    Jullie hebben nog maar een paar dagen om op deze poll te reageren!
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 83

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Poltergeist di 23 feb - 22:19

    Wat is het voorstel? Ik zie het voorstel niet :$

    EDIT

    Aha, nu zag ik het. Het is een begin, maar lang niet genoeg. Dit omdat je bijna nooit je avatars moet veranderen. Zal ik een langer voorstel PM'en? (ik ben in een doe-iets-zinnigs-met-je-tijd-wat-stiekem-niet-zinnig-is-doordram-bui )
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Merdyff wo 24 feb - 2:08

    Van mij mag het systeem er komen, het is zeker een goed begin, al wil ik zeker begin hier beklemtonen. Van mij mag het zeker meer worden. Ik verander mijn avatar, lidnaam en handtekening niet zo vaak, dus bannertjes voor verhalen of zo als beloning, of een reactie in de plaats zou zeker ook mogen.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Joost wo 24 feb - 14:39

    Ik denk dat banners en dergelijke ook zeker wel als beloning gebruikt kunnen worden.
    Maar wat als iemand gewoon vrijwillig een reactie plaatst, zonder daar (op dat moment) iets voor terug te willen? Gaat dan wat er verdiend is gewoon verloren, of kan dat worden opgespaard?
    Tygoras
    Tygoras
    Amateur
    Amateur


    Ik hou van taco's.
    Man Aantal berichten : 123

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Tygoras wo 24 feb - 17:31

    Ik denk dat opsparen erg lastig wordt, omdat iemand dat dan weer moet gaan bijhouden.. daar zou dan misschien een speciaal topic voor gemaakt kunnen worden, dat je daar post als je een punt hebt verdiend, en dat iemand dan in de 1e post daarvan een lijst bijhoudt. daar kan je dan ook meteen je punten inwisselen, of zeggen dat iemand je punten bij jou kan inwisselen.
    gewoon een ideetje hoor. Voor wat hoort wat 223816
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Milou wo 24 feb - 19:56

    Ik vind het niet erg om een lijst bij te houden, maar dat ligt eraan wanneer dit idee werkelijkheid wordt. Als het over een paar dagen al zou zijn, dan zou ik het niet willen.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Levina zo 14 maa - 21:50

    "Maar wat als iemand gewoon vrijwillig een reactie plaatst, zonder daar (op dat moment) iets voor terug te willen? Gaat dan wat er verdiend is gewoon verloren, of kan dat worden opgespaard?"
    Blègh, dat opsparen... Nee. Dat is onzin, want ik heb bijvoorbeeld nu al heel veel reacties gegeven en dan zou ik dus een soort levensvoorraadje hebben. Dat is niet de bedoeling.

    "Ik verander mijn avatar, lidnaam en handtekening niet zo vaak, dus bannertjes voor verhalen of zo als beloning, of een reactie in de plaats zou zeker ook mogen."
    Ja, dat snap ik. Een minpunt. Maar het alternatief vind ik ook zo scheef. Het komt er dan op neer dat een heleboel mensen reacties gaan geven, zodat ze reacties krijgen van een klein groepje mensen. En dat kleine groepje mensen dan? Krijgen die geen beloning voor hun daden? Natuurlijk kun je voor hen weer beloningen bedenken, maar die beloningen moeten weer gegeven worden. Droste-effect.
    Zo werkt het ook bij het maken van banners als beloning. Er zijn natuurlijk fanatiekelingen die geen beloning hoeven voor de beloningen die ze geven (XD), maar dat maakt het voor mij niet minder scheef.
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 83

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Poltergeist zo 14 maa - 22:08

    Sorry maar ik ben mijn woordenboek chinees voor gevorderden al even kwijt.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Levina ma 15 maa - 10:40

    "Het Droste-effect is een visueel effect, waarbij een afbeelding een verkleinde versie van zichzelf bevat. Voor de verkleinde afbeelding geldt weer hetzelfde, enzovoort. Dit proces van zelfverwijzing heet recursie. In theorie kan dit oneindig doorgaan."

    Voor wat hoort wat Droste

    Dat bedoel ik.
    Mensen gaan reacties geven. Daar krijgen ze punten voor. Die punten leveren ze in. En dan mogen idioten zoals jij en ik (jouw woorden!) die mensen voor hun reacties belonen door zelf weer reacties te schrijven of bannertjes te maken. Maar die worden er niet voor beloond.
    Ténzij je weer een paar mensen aanstelt op die idioten te belonen, maar zo kan je wel oneindig doorgaan. Droste-effect.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Milou ma 15 maa - 15:21

    Ja, maar het moet ook gewoon zo lopen. Dat mensen reacties op elkaar gaan geven.

    Maar het is niet dat ik geen reacties wil geven af en toe. Soms heb ik echt zin om iets te lezen, maar merk ik gewoon dat ik alles al gelezen heb, of dat sommige verhalen me gewoon niet zo boeien. En dan denk ik: Ja, wat nu? Ik kan slechts een reactie geven op iets waar ik al op gereageerd heb.
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 83

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Poltergeist ma 15 maa - 19:49

    Wie beïdioot de idioten?

    Prachtig gezegde.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Milou ma 15 maa - 23:55

    OW WACHT

    DIE RECURSIE HEB IK TOEN IK KLEIN WAS AL ONTDEKT.

    ALS JE TV KIJKT EN DE HOOFDPERSONAGE KIJKT DAN WEER NAAR EEN TV WAARIN HET PERSONAGE TV KIJKT DIE KIJKT NAAR TV WAAR HET PERSONAGE TV KIJKT EN DIE OOK WEER KIJKT NAAR EEN PERSONAGE DIE TV KIJKT............. Ojaa. Daar dacht een peuterMilou ook al over na. En toen ik de volwassenen vroeg naar het 'waarom', konden zij me geen antwoord geven en vonden ze dat ik daar maar niet over na moest denken, omdat het onzinnig was.

    Maar nu heeft het een woord, wat leuk. happy En nu weet ik dat het een woord heeft en dat het niet zomaar mijn vage hersenspinsel is. En nu weet ik dat dat kleine oplossinkje van vroeger opgelost is. very happy

    Ik moest dit even kwijt. Nooit geweten dat hier een woord voor is.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Levina di 16 maa - 18:14

    Hihi, ja. Mijn vader kwam er ook nog maar pas mee dat het zo heette, maar ik kende het al van de intertoysgids. Die olifant die erop stond had dan altijd diezelfde intertoysgids vast. XD.

    Gesponsorde inhoud


    Voor wat hoort wat Empty Re: Voor wat hoort wat

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma 20 mei - 14:26