Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Winoah
Laurens
Joost
Suus
Celeste
Levina
Merdyff
Milou
Sharon
13 plaatsers

    Where is that voice coming from...?

    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Milou ma 1 maa - 18:48

    Ik werd net gebeld door iemand van Kunstbende. Ik kan nog meedoen als ik een mailtje vóór maandag verstuur. En dat ga ik dus ook maar doen.

    Ik negeer mijn verhaaltjes Tijdlopen en Geschreven Leven en ik maak een mooi nieuw verhaal waarmee ik gewoon dik de eerste prijs ga winnen, ghehe.

    Dus ik negeer mijn wiskunde, Frans, aardrijkskunde en muziek mooi en ga lekker schrijven. Totdat ik het BESTE uit mezelf gehaald heb, wat nooit iemand doet, hè, Levina? tongue Je blog was ontzettend geweldig!
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 83

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Poltergeist ma 1 maa - 19:48

    Binnenkort een mede gitaarwannabe cool

    (Ik leer het mezelf ook, maar buiten wat simpele dingen lukt er niet veel tongue
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Merdyff ma 1 maa - 20:10

    Ik speel ondertussen *denkt* negen jaar gitaar. Tien in september. Niet altijd even intensief mee bezig geweest, dus als je denkt dat ik na negen jaar een geweldige gitarist ben, heb je het mis. Ik ben vrij goed in akkoorden spelen, maar gitaarsolo's, intro's, riffs, al die dingen waar je aparte noten speelt, daar ben ik niet echt zo goed in.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Merdyff wo 3 maa - 15:31

    Gelukkige verjaardag, Laurens!!!
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Levina vr 5 maa - 16:54

    Ik heb zojuist mijn Hyvesaccount verwijderd.

    Hyves: "Je profiel is nu verwijderd. Hoe heeft het zover kunnen komen?"

    Momenteel sluit ik me aan bij: Aristoteles, Democritus, Horatius en Ovidius.

    "Mijn vrienden! Er zijn geen vrienden."
    "Velen die vrienden schijnen, zijn het niet; en velen die het niet schijnen, zijn het."
    "Wanneer de vaten tot de bodem geledigd zijn, verdwijnen de vrienden."
    En in het bijzonder:
    "Zolang gij gelukkig zijt, zult gij vele vrienden tellen; als de bewolkte dagen komen, zult gij verlaten zijn."

    Er zijn geen vrienden, denk ik. Er zijn alleen maar mensen die je vertrouwt en die je niet vertrouwt.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Milou vr 5 maa - 19:30

    YES! Nog een onthyve't iemand!
    Tygoras
    Tygoras
    Amateur
    Amateur


    Ik hou van taco's.
    Man Aantal berichten : 123

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Tygoras za 6 maa - 19:49

    Hyves is stom.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Milou za 6 maa - 22:16

    Ja, hyves is echt irritant.

    Ik wilde het al niet, maar vrienden en mijn moeder hebben me overgehaald. Het was een week leuk, daarna niet meer. Maar ik mocht het niet verwijderen van mijn moeder.

    Heb ik uiteindelijk toch gedaan, nadat ik er op gestalkt werd door iemand (lang verhaal). Nu hoor je hen er niet meer over. Ook al dat gedoe als je jarig bent.

    Ik had een stuk of 60 felicitaties gekregen ofzo. En iedereen kan ook gewoon zien wat je gaat doen en waar je heen gaat enzo. En blah, dat moet ik toch niet hebben.
    Tygoras
    Tygoras
    Amateur
    Amateur


    Ik hou van taco's.
    Man Aantal berichten : 123

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Tygoras zo 7 maa - 19:26

    Ja, inderdaad.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Inktaap

    Bericht van Joost ma 8 maa - 20:13

    Vandaag naar de Slotdag van de Inktaap in Rotterdam geweest. Het was heel leuk, we hadden een workshop recensie schrijven van Elsbeth Etty en allemaal voordrachten uit Knetterende Letteren. XD
    En natuurlijk de prijsuitreiking en, gelukkig, heeft Robert Vuijsje gewonnen. Alhoewel ik Dimitri Verhulst in real-life wel heel anders vond dan ik hem op tv had gezien.
    Volgend jaar doen ze van school weer mee en dan ga ik ook wel weer meedoen, ik denk dat ik dan ook iets ga inzenden voor Knetterende Letteren. En ik moet over vandaag nog een stukje schrijven voor in de schoolkrant. Where is that voice coming from...? - Pagina 24 255883
    Nu moet ik maar weer verder met het leren voor m'n SchoolExamen Geschiedenis over de Middeleeuwen... Where is that voice coming from...? - Pagina 24 70316
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Dilemma

    Bericht van Joost wo 10 maa - 18:32

    *dubbelpost* (maar ik vind dat het mag, omdat ik nogal met een dilemma zit)

    Eén van mijn vakken op school is Latijn. In de onderbouw heb ik tweeënhalf jaar Latijn én Grieks gevolgd, toen we in de derde ons vakkenpakket moesten samenstellen besloot ik dat ik door wilde gaan met Latijn. Het liep toen al niet altijd lekker en ik heb er zelfs nog voor één dag zonder gezeten (gelukkig is onze decaan heel aardig en begripvol XD). Uiteindelijk heb ik toch doorgezet, onder andere door m'n lerares.
    Eigenlijk bestaat Latijn bij ons uit drie onderdelen: vertalen, tekstbegrip en idioom. In vertalen ben ik écht best wel (heel erg) slecht. Dat was al zo in de onderbouw en het is er niet echt beter op geworden, al had ik in het begin van het jaar nog geen onvoldoendes. Tekstbegrip heeft me altijd al meer gelegen en ik vind dat ook leuker dan vertalen. Met m'n cijfers voor tekstbegrip kon ik altijd nog al wel m'n vertaalcijfer opkrikken. En dan nog idioom, het leren van woordjes heb ik nooit erg gevonden, voor geen enkele taal. Meestal ging het wel goed en ook daar kon ik m'n cijfer mee ophalen.
    M'n eerste schoolexamencijfer voor Latijn van dit jaar was een 2,8 voor een vertaling bij Catullus. Het ging al heel slecht en ik had me er al min of meer bij neergelegd. Vandaag hadden we een SE idioom, waar ik m'n cijfer mee op zou kunnen halen... dacht ik.
    M'n cijfer is een 1! Een dikke, vette, oneerlijke één. Ik snap er helemaal niks van, ik was ruim van tevoren begonnen met leren en ik kende ze, dacht ik, bijna (op twee of drie irritante woordjes na) allemaal. Toch heb ik dat SE op de één of andere manier verpest...
    M'n twee eerste cijfers die nu blijven staan tot m'n eindexamen en die samen met de rest van de toekomstige SE-cijfers zijn nu dik en zwaar teleurstellend.
    M'n gemiddelde is ook nog eens gekelderd, maar dat is op dit moment een bijzaak.
    Op dit moment ben ik heel erg in tweestrijd, ik vind het heel leuk en ik wil er ook mee door, maar ik ben er blijkbaar niet voor gemaakt. Daar bij komt nog dat ik het waarschijnlijk niet kan laten vallen.
    M'n ouders gaan met de docente praten en ik ga ook zelf met haar praten over hoe ik het het beste kan aanpakken/leren. Ik hoop dat het allemaal goed komt, ik hoop het écht. Maar eigenlijk heb ik er een hard hoofd in. Ik weet het allemaal niet meer.

    Sorry, dat ik jullie hier mee moet vervelen, maar ik moest het even kwijt... Where is that voice coming from...? - Pagina 24 70316

    EDIT
    Zou ik bijna nog leuk nieuws vergeten te vertellen. Vandaag moest ik 50 minuten wachten op school en ik ging naar de stad. We hadden laatst een Libris-folder gehad met allemaal aanbiedingen en ik had toen wat leuke boeken gezien en omdat er nog een Boekenbon van €15,- in mijn portemonnee brandde, ging ik boeken kopen. Voor 5 euro had ik Joe Speedboot en voor 10 euro Haar naam was Sarah en vanwege de Boekenweek ook nog het Boekenweekgeschenk van Joost Zwagerman. Where is that voice coming from...? - Pagina 24 221382 Om m'n dag weer een beetje op te vrolijken. XD
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Milou wo 10 maa - 19:16

    Haar naam was Sarah is erg mooi, Joost!

    En ik ben ook bang voor zo een probleem, Joost. En het suckt, maar kun je niet naar atheneum dan? En dan gewoon Grieks (als je dat nog hebt) als bijvak nemen? Ik weet het ook niet, maar ik hoop wel dat het goed komt! Het is echt zwaar balen als je voor één vak slecht staat en voor de rest allemaal héél erg goed. Dat is echt gewoon té oneerlijk.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Levina wo 10 maa - 19:24

    Grieks is nog erger.

    Sorry voor mij nutteloze bijdrage.

    Joost, ik neem aan dat BV of Muziek uitgesloten is? BV zou nog wel kunnen. Dan heb je ook geen probleem met je uren.

    Overigens heb ik een triomf nodig. Ik voel me nogal Rudy Steiner, voor zij die The Book Thief gelezen hebben.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Milou wo 10 maa - 21:34

    Grieks lijkt mij best leuk. XD

    Maar nee, hoor, dat kan natuurlijk weer niet bij ons op school...

    En ik ben blij! Ik heb namelijk een geweldig topidee. XD
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur


    It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Bloody Mary wo 10 maa - 21:49

    Ik ben ook blij! I'm on the move! =)
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Levina wo 10 maa - 21:50

    Grieks is ook leuk. Alleen ontzaglijk moeilijk.
    Ik haalde in de derde klas altijd alleen nog maar voldoendes voor vertalingen en creatieve opdrachten.
    En dat voor een taalkundig talent als ik. clown wink

    Ik ga mezelf blij maken.
    Het zal me lukken.
    HET ZAL ME LUKKEN.

    Ik ga doen wat ik altijd al heb willen doen.
    Ik ga gitaar leren spelen. Mijn schatje is vanavond besteld. Een klassieke akoestische beginnersflutgitaar met nylon snaren. Van €90 voor €35, nieuw.
    Ik ga een boek schrijven.
    Ik ga luisteren naar de klassieke muziek waar ik nooit aan toe kom uit luiheid.
    Ik ga de boeken lezen die ik altijd al heb willen lezen.

    Ik ben van passief leven overgegaan op overleven, en nu ga ik actief leven.

    Sorry dat er in deze post maar twee zinnen te lezen zijn die geen persoonlijk voornaamwoord in de eerste persoon hebben.
    Tygoras
    Tygoras
    Amateur
    Amateur


    Ik hou van taco's.
    Man Aantal berichten : 123

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Tygoras do 11 maa - 18:10

    Grieks is inderdaad best leuk. Vooral de mythologie. Ik haal best wel wat inspiratie uit die mythologie, en Latijn en Grieks zijn mooie talen om toverformules of andere dingen uit te halen.

    En succes met je niet-passiviteit, ik probeer ook actief te worden, maar het lukt me niet...
    Laurens
    Laurens
    Amateur
    Amateur


    Man Aantal berichten : 154

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Laurens do 11 maa - 23:55

    Lalalaa, ik heb gisteren een supergoed rapport teruggekregen ^^
    Dus ik ben zeer blij, alleen hoop ik dat ik vlug mijn laptop terugkrijg want die is momenteel binnen voor een reparatie. Daarom dat ik dus ook niet zo vaak meer hier op het forum zit.
    Maar eh, ik ben op zoek naar een origineel fabeldier... Iemand inspiratie?
    Tygoras
    Tygoras
    Amateur
    Amateur


    Ik hou van taco's.
    Man Aantal berichten : 123

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Tygoras do 11 maa - 23:56

    Fabeldier...
    feniks, hippogrief, griffioen...
    nee nee wacht, chimaera.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Milou vr 12 maa - 10:00

    Lees Fabeldieren en waar ze te vinden, misschien kom je zo wel op iets. tongue
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Levina vr 12 maa - 19:22

    OH YEAH.

    Job Cohen lijstrekker PVDA. Briljante zet gewoon. Echt geniaal. Wauw.

    ------

    Mijn gitaar is binnen, noch ik, noch mijn moeder, noch mijn broer krijgt de GBEsnaren (nylon >_<) gestemd.
    Dus ik ga morgen als ik in Middelburg ben OM DE SPIEGELJONGEN TE KOPEN EN TE LATEN SIGNEREN DOOR FLOORTJE ZWIGTMAN ook even om een pakje gewone snaren.

    OOOOOHYEAH.

    ------

    Ik ben vrolijk. blush
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Joost vr 12 maa - 21:45

    Ik vind het ook echt geweldig dat Job Cohen de nieuwe lijsttreker wordt.
    Wilders noemde 'm natuurlijk gelijk een "multiculti knuffelaar". Where is that voice coming from...? - Pagina 24 285538
    Oh, en Levina is je vader er al definitief vanaf om een deel Een Groene Bloem te gaan lezen? XD
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Levina vr 12 maa - 23:01

    Volgens mij wel. Hou houdt sowieso niet van fictie.

    Best vreemd eigenlijk, want zijn favoriete jeugdboek was Arthur, koning voor eens en altijd van T.H. White. Hmmm.

    EN EN EN.

    Mijn vingers doen pijn van de akkoorden. Ik hoop dat ik morgen allemaal blaren heb, want daarna komt het eelt en kan ik weer verder spelen. Bleek dat mijn ma en mijn broer vergeten was dat je de B-snaar met de vierde positie moet stemmen in plaats van de vijfde. En nu doet 'ie het gewoon perfect.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Milou za 13 maa - 12:28

    Bij maatschappijleer moesten we een debat kijken. Niemand luisterde, behalve een paar mensen. En we bespraken het achteraf niet eens...

    Dus ik aan het einde vragen: 'Waarom bespreken we het niet achteraf?'
    'Ja, goed idee, dat wilde ik eigenlijk ook gaan doen. Dat doen we volgende week wel, want ik vind dat je gelijk heb.'

    Jaja, volgende week. Over twee weken zul je bedoelen, wanneer iedereen het al lang weer vergeten is.

    En als ik er dan commentaar op geef - wat gewoon mij is - dan moet ik op de video letten. Terwijl andere gewoon boekjes zaten te lezen en te lachen over wat nu de beste versiertruc zou zijn volgens dat boekje. Grr.

    ------------------------------

    En ik moet celtx nog downloaden. happy
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Milou ma 15 maa - 16:14

    Ja, dubbelpost. Ik ben koninging der dubbelpost. Maar wat moet ik anders?! Anders zien jullie mijn oh zo geweldige post niet!

    Geschiedenis ging goed! Ik heb eigenlijk nog veel te veel geleerd. Ik had alleen de personen en tijden beter moeten leren. Dan had ik al een tien gehad...

    En ik dacht dat ik te weinig studiert had. Maar we müssen maar eens wieder gehen, want anders haal ik dadelijk voor wiskunde en levenbeschouwing een onvoldoende.

    Gesponsorde inhoud


    Where is that voice coming from...? - Pagina 24 Empty Re: Where is that voice coming from...?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma 20 mei - 13:15