Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+5
Suus
Merdyff
Celeste
Milou
Fantasy_girl
9 plaatsers

    Beroep

    Fantasy_girl
    Fantasy_girl
    Admin
    Admin


    Don't live in the past, think about the future
    Vrouw Aantal berichten : 165

    Beroep Empty Beroep

    Bericht van Fantasy_girl vr 5 dec - 17:26

    Beroep


    Wat voor beroep willen jullie later hebben? Veel zullen vast schrijver of schrijfster willen worden, maar wat als dat niet kan? Schrijf je dan wel door voor jezelf en vrienden? En wat voor beroep wil je dan later doen?
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Milou vr 5 dec - 18:44

    Ik zou later natuurlijk als allerliefste schrijfster als mijn beroep willen hebben, maar dan wel gecombineerd met psycholoog of journalist.

    En omdat veel mensen schijnen te denken dat ik later ook heel graag actrice wil worden: dat is niet zo. Nee? Nee. Oké, dat probleem is ook weer uit de wereld gehaald. Ik vind acteren leuk, heel erg leuk zelfs, maar ik zou het écht niet als mijn baan willen hebben. Ik vind het gewoon leuk om dingetjes te bedenken met mijn vriendinnen en dan het verhaal spelen en opnemen op de digitale camera. Maar écht acteren, dat zou ik niet willen. Dat is met schrijven wel zo.

    Als schrijfster niet lukt (maar ik hoop natuurlijk het tegendeel), dan zou ik graag psycholoog of journalist willen worden.
    Celeste
    Celeste
    Member
    Member


    Vrouw Aantal berichten : 64

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Celeste ma 8 dec - 19:57

    Ik wil enkel en alleen schrijfster worden tongue Ik denk er liever niet aan dat het niet lukt. En ik weet zelfs wel een beetje zeker dat het wel lukt. En daarvoor zijn meerdere redenen. 1. Veel mensen geven compliment over mijn schrijven, en vind mijn schrijfstijl heel erg mooi. Velen zeggen ook dat ik er vooral mee door moet gaan. 2. Ik ben nergens anders goed in tongue Ik ben totaal niet goed in wiskunde en nask enzo. En dat heb je voor veel beroepen nodig. Dus dat is sowieso al geen optie. Wat moet ik anders dan schrijven? Ik zou het niet weten. Ik wil ook al heel erg lang schrijfster worden. 3. Mijn hoofd barst van de ideeën voor boeken enzovoort. Ik wil niets liever dan alles uit me schrijven, wat trouwens niet echt ooit gaat lukken denk ik tongue

    Er zijn nog veel meer redenen hoor, maar die wil ik niet allemaal opnoemen. Ik wil trouwens ook geen opschepster lijken ofzo, dit is gewoon hoe ik erover denk. Ik wil het gewoon zo graag tongue [ik hoop dat jullie nou niet jullie sympathie compleet voor me hebben verloren xD.]
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Milou di 9 dec - 0:18

    Celeste schreef:Ik wil enkel en alleen schrijfster worden tongue Ik denk er liever niet aan dat het niet lukt. En ik weet zelfs wel een beetje zeker dat het wel lukt. En daarvoor zijn meerdere redenen. 1. Veel mensen geven compliment over mijn schrijven, en vind mijn schrijfstijl heel erg mooi. Velen zeggen ook dat ik er vooral mee door moet gaan. 2. Ik ben nergens anders goed in tongue Ik ben totaal niet goed in wiskunde en nask enzo. En dat heb je voor veel beroepen nodig. Dus dat is sowieso al geen optie. Wat moet ik anders dan schrijven? Ik zou het niet weten. Ik wil ook al heel erg lang schrijfster worden. 3. Mijn hoofd barst van de ideeën voor boeken enzovoort. Ik wil niets liever dan alles uit me schrijven, wat trouwens niet echt ooit gaat lukken denk ik tongue

    Er zijn nog veel meer redenen hoor, maar die wil ik niet allemaal opnoemen. Ik wil trouwens ook geen opschepster lijken ofzo, dit is gewoon hoe ik erover denk. Ik wil het gewoon zo graag tongue [ik hoop dat jullie nou niet jullie sympathie compleet voor me hebben verloren xD.]

    Ik heb nog steeds sympathie voor je, hoor! Trouwens ik vind je geen opschepster, ik vind het juist goed dat je zo zelfverzekerd van jezelf bent. Je kunt tegen mij bijvoorbeel 1000 keer zeggen dat iets heel erg mooi is, dan geloof ik het nog niet helemaal, omdat:
    1. Ik denk dat mensen het alleen maar zeggen omdat ze me aardig vinden óf om van me af te zijn.
    2. Sommige mensen hebben er misschien weinig tot geen verstand van.
    3. Anderen zijn zo veel beter.

    Daarom vind ik het helemaal niet slecht van je, maar juist goed!
    Tja, ik denk er ook niet over na hoe het zou zijn als het niet lukt, maar juist wel hoe het zou zijn als het wel lukt. Dat is een goed teken, toch? Haha. Nou, ik heb wel redenen dat laten zien dat ik het echt megagraag wil.
    1. Ik wil het al sinds ik kan lezen. Sinds ik kan lezen schrijf ik al gedichtjes, kleine verhaaltjes. Ik las ook alle boekjes die ik maar in mijn handjes kon krijgen. Ik heb het nooit losgelaten. En ik betwijfel of ik dat ooit doe.
    2. Ik heb een groot fantasiewereldje in mijn hoofd, waar ik vaak in ben. Van kleins af aan ben ik al een echte dromer. Leef ik al in een wereld vol gedachten en hersendraden waarin ik alle inspiratie op een gegeven moment tot één laat komen en er een verhaal van maak. In mijn hoofd.

    Verder weet ik gewoon van mezelf dat dit gewoon mijn droomberoep is. Nadat ik van beroepen zoals: kassajuffvrouw, moeder, paashaar, hulppiet en clown (ja, ik wilde een clown worden vroeger) af was, wilde ik schrijfster worden. Er zijn wel veel mensen die vinden dat ik absoluut door moet gaan met schrijven en dat zal ik dan ook gaan doen. Ik zal mezelf en mijn passie niet in de steek laten. 🐰
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Merdyff di 9 dec - 3:17

    Ik wil later dokter worden. (Oeh, verrassing, waarom studeer ik anders geneeskunde XD) In het vierde leerjaar (= groep 6 in Nederland) wilde ik schrijfster worden, maar eigenlijk heeft die 'fase' niet zo lang geduurd. Al moet ik eerlijk toegeven dat het mij nog steeds geweldig lijkt om ooit een boek te schrijven dat uitgegeven wordt en zo. Alleen ben ik daar nogal realistisch in en schat ik die kans niet al te hoog in. Schrijven zal wel altijd een hobby blijven.
    Suus
    Suus
    Schrijver
    Schrijver


    Lief Luiaardje
    Vrouw Aantal berichten : 219

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Suus di 9 dec - 16:30

    Ik wil graag lerares geschiedenis en/of engels worden. Hoewel een fotografie opleiding me ook wel erg vet lijkt. Maar ik heb eerder zo iets dat je als lerares sneller aan de slag komt, plus ik heb dan ook nog tijd om aan mijn hobby's te besteden. En daar kan ik mijn leerlingen dan lekker mee lastig vallen :albino:
    Schrijven kan ik dan ook nog doen, en als een uitgeverij m'n verhaal dan wil hebben is het leuk ^^
    Het is trouwens bij mij niet zo dat ik het liefst ter wereld schrijfster zou willen worden. Ik vind schrijven superleuk, maar daar blijft het ook wel bij.
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur


    It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Bloody Mary di 30 dec - 22:19

    Schrijfster of Illustrator lijkt me heel leuk. Maar ik ga leren voor fysiotherapeut. Die twee andere kan ik er altijd nog als "hobby" bijdoen en er is eenk ans dat het mijn beroep kan worden. Ik zou het zeker graag willen. Actrice ( toneel, musical, film, serie) lijkt me ook we wat. Misschien ook als "hobby" maar als het werk word dan zou ik het zeker niet afslaan. tongue
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Levina di 30 dec - 22:34

    Als ik géén schrijfster zou kunnen worden, zou ik nog een héleboel mogelijkheden open hebben staan. Ik zit nu in de derde klas van het gymnasium, en er is eigenlijk geen vak waar ik bar slecht in ben, dus... tsja.
    Ik denk dat ik psychologie, rechten of misschien journalistiek zou willen studeren, alhoewel ik heilig geloof dat journalistiek slecht is voor je schrijfstijl en fantasie. Psychologie als voorkeur, dus.
    Het probleem bij mij is dat ik eigenlijk geen beroep wíl uitoefenen, behalve schrijven. Ik wil alleen maar schrijven en ik ben bang dat ik in een boel andere sectoren gewoon geen plezier zou hebben. Sowieso, ik heb nog niemand ontmoet die mij op kantoor ziet zitten. Mijn zus, broers, moeder, vader, beste vriendinnen, de één heeft het letterlijker gezegd dan de ander, maar ze vinden mij geen kantoormens.
    En dat vind ik ook! Misschien zou ik zelfs lesgeven overwegen... Tsja, je ziet maar wat er van komt. Op je veertiende kan er nog zo veel veranderen!
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Milou vr 2 jan - 23:09

    Levina schreef:Als ik géén schrijfster zou kunnen worden, zou ik nog een héleboel mogelijkheden open hebben staan. Ik zit nu in de derde klas van het gymnasium, en er is eigenlijk geen vak waar ik bar slecht in ben, dus... tsja.
    Ik denk dat ik psychologie, rechten of misschien journalistiek zou willen studeren, alhoewel ik heilig geloof dat journalistiek slecht is voor je schrijfstijl en fantasie. Psychologie als voorkeur, dus.
    Het probleem bij mij is dat ik eigenlijk geen beroep wíl uitoefenen, behalve schrijven. Ik wil alleen maar schrijven en ik ben bang dat ik in een boel andere sectoren gewoon geen plezier zou hebben. Sowieso, ik heb nog niemand ontmoet die mij op kantoor ziet zitten. Mijn zus, broers, moeder, vader, beste vriendinnen, de één heeft het letterlijker gezegd dan de ander, maar ze vinden mij geen kantoormens.
    En dat vind ik ook! Misschien zou ik zelfs lesgeven overwegen... Tsja, je ziet maar wat er van komt. Op je veertiende kan er nog zo veel veranderen!

    Wauw, volgens mij denk je er zo ongeveer hetzelfde over als mij.

    Naar Psychologie gaat mijn voorkeur ook uit. Maar het schijnt dat zoveel mensen dat willen. Ik wil vooral een beroep doen wat nuttig is én waar ik goed in ben. Pr-medewerker lijkt me ook wel wat. Ik ben goed in organiseren en presenteren, dus dat heb ik al mooi meegenomen. happy
    Ik denk dat ik wel in veel beroepen plezier zou kunnen hebben. Maar ik stel een paar eisen aan mijn beroep:
    - Het moet niet eentonig zijn. Zo'n kantoorwerkje lijkt me dus helemaal niks. XD
    - Ik moet mijn inspiratie er in kwijt kunnen.

    En ik kom even terug op dat actrice/zangeres. Ik zou het wél willen, mits ik ook schrijven als beroep had. Ik zou het niet boven Schrijven verkiezen, ook al kon ik wél acteren en zingen, dan deed ik het nog niet.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Milou za 14 feb - 14:54

    Sorry, voor mijn dubbelpost. XD

    Ik wil trouwens niet acteren en zingen, omdat ik wil dat mensen me kennen als iemand die goed schrijft en niet als iemand die goed kan zingen.

    Maar ik had informatie-avonden op school. En ben naar Psychologie gegaan en dat was zóó leuk! Ik weet nu bijna zeker dat ik dat wil gaan doen.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Beroep Empty Beroep

    Bericht van Joost vr 17 jul - 18:56

    Ik zou niet weten wat ik later zou willen worden.
    Wel weet ik dat ik iets met aardrijkskunde (planologie, (sociale) geografie, historische geografie etc.), geschiedenis (kunst-, cultuur-, literatuurgeschiedenis of "gewoon" geschiedenis) of iets met talen wil gaan studeren...
    :study:
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Milou vr 17 jul - 20:36

    Geschiedenis en Aardrijkskunde zijn ook een van mijn favoriete vakken! Alleen denk ik niet dat ik er iets mee wil gaan doen. Ik vind Geschiedenis echt zo ontzettend gaaf, maar om er echt mijn beroep van te maken (in die richting dan), nah, dat lijkt me niets. Ik ben nog steeds bezig met mijn psychologie, dat wil ik echt graag. En het schijnt dat in Maastricht de opleiding Psychologie best hoog wordt beoordeeld door studenten ervan.
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver


    Vrouw Aantal berichten : 862

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Levina zo 19 jul - 14:44

    Ik vind geschiedenis en aardrijkskunde ook superinteressant, maar inderdaad, mijn baan zou ik er niet van willen maken.
    Misschien literatuurgeschiedenis... Maar da's weer iets heel anders.
    Het spookt sowieso door mijn hoofd om literatuurwetenschappen te studeren. Lijkt me geweldig!! Misschien valt er dan wel geen rooie cent te verdienen met de boekenwereld, maar ik werk me liever uit de naad met iets dat ik helemaal geweldig vind, dan dat ik minder hoef te werken voor meer geld maar het werk niet het einde vind.

    http://www.let.vu.nl/nl/opleidingen/bacheloropleidingen/literatuurwetenschap/index.asp
    Ik heb me trouwens al aangemeld bij studentenwoningweb! :lol: Maar even serieus, of je een kamer wel of niet krijgt hangt in Amsterdam af van 1) het aantal geld dat je biedt, 2) de connecties die je hebt, 3) puur geluk of 4) hoeveel jaren lang je al op de wachtlijsten staat.
    Je kon je op die site al vanaf je vijftiende aanmelden, en aangezien ik niet met geld kan smijten, mijn enige connecties in Amsterdam mijn demente oma en oom (die al krap leeft), plus de vrienden van mijn broer (maar die heeft zelf ook nog geen kamer in A'dam kunnen krijgen zijn, en ik van geluk niet kan spreken... Heb ik me maar aangemeld! Leek me wel verstandig.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Milou zo 19 jul - 21:59

    Oeh! Ik ga me ook aanmelden! En ja, ik denk er ook nog steeds over na om Literatuur te gaan studeren. Ik wil liever een leuke studie en een wat minder betaalde baan dan een stomme rotbaan waar ik tonnen mee verdien. Bij wijze van spreken dan.
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator


    Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

    Beroep Empty Beroep

    Bericht van Joost ma 20 jul - 13:40

    Ik weet niet waar ik wil gaan studeren... Aardrijksunde zou ik kunnen gaan studeren in Amsterdam, Utrecht (beide niet echt de makkelijkste steden om een kamer te vinden), Groningen (nogal ver weg vanuit Zeeland) of Nijmegen. Geschiedenis zou kunnen in Groningen, Leiden, Amsterdam, Nijmegen, Utrecht ...
    Ik houd me nu nog niet echt bezig met de stad waar ik wil gaan studeren...
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur


    It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Bloody Mary wo 2 sep - 16:31

    Bloody Mary schreef:Schrijfster of Illustrator lijkt me heel leuk. Maar ik ga leren voor fysiotherapeut. Die twee andere kan ik er altijd nog als "hobby" bijdoen en er is eenk ans dat het mijn beroep kan worden. Ik zou het zeker graag willen. Actrice ( toneel, musical, film, serie) lijkt me ook we wat. Misschien ook als "hobby" maar als het werk word dan zou ik het zeker niet afslaan. tongue

    Niet meer, ik wil iets met Kunst, Taal en Cultuur gaan doen. Dat lijkt me leuk, en natuurlijk veel talen vloeiend kunnen spreken. Schrijven, ik weet het niet, de laatste tijd gaat het niet zo goed met mijn schrijven, vandaar dat ik hier niet heel vaak meer kom... :silent: ; ik zit er wel aan te denken om hier iets te plaatsen ofzo. Maar ik moet eerst mijn andere lopende verhalen afmaken.
    yvel
    yvel
    New Member
    New Member


    Man Aantal berichten : 16

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van yvel wo 2 sep - 21:00

    Later zou ik heel erg graag leerkracht worden. Schrijven zit me dan wel in het bloed, maar ik zou er niet mijn beroep van willen maken. Geef me dan maar eerder lekker wat kinderen die ik hier en daar wat straf kan geven. very happy
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur


    It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Bloody Mary za 31 okt - 18:33

    Ik lees hier dingen over Literatuurwetenschappen, dat spreekt me heel erg aan. Het is wel WO, wat betekent dat ik nog VWO moet gaan doen, maar eigenlijk kan ik niets anders. Ik kan niets met economie of natuurkunde of zo. Ik wil wel met cursussen en zo andere dingen opschroeven, maar dit lijkt me gewoon bijna perfect voor mij.
    Vroeger heb ik ook in vriendenboekjes geschreven dat ik schrijfster wilde worden, daarna is dat wat afgezakt, maar nu blijft het toch knagend sinds anderhalf jaar.
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur


    It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Bloody Mary wo 24 feb - 18:57

    Legale dubbelpost omdat het zo lang geleden is.
    Ik wil gaan drama-schrijven aan de Theaterschool. Ik ga volgende maand kijken of het iets voor mij is. Ik weet gewoon niets anders om te doen dan schrijven...
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver


    Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Merdyff wo 24 feb - 19:59

    Sinds NaNoWriMo heb ik eigenlijk ook wel zin gekregen om meer met schrijven te doen. Het is gewoon zo'n bijzonder gevoel om je voor een maand of zo op te sluiten in je eigen fantasiewereld en je niets aan te trekken van de echte wereld om je heen. Probleem is dat ik natuurlijk geneeskunde studeer en nog steeds arts wil worden, maar dat natuurlijk niet echt een 9 to 5 job is waar je vanalle andere dingen mee kan combineren. Maar voorlopig is dat niet echt iets waar ik mij druk om maak. Het duurt nog wel een paar jaar voor ik afgestudeerd ben, dus voorlopig heb ik tijd om te schrijven.
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur


    It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Bloody Mary wo 10 maa - 21:54

    Dat ben ik met je eens! Het is gewoon fijn! Je kunt gedachtes, gevoelens van je af schrijven en het is leuk als je denkt dat je er iets mee kunt. Vooral is het fijn om positieve reacties te krijgen of opbouwende kritiek. Ik ben serieus met iets bezig en ik zou het het liefste meteen opsturen naar een uitgeverij als het af is. Ik merk wel dat je er nu meer je best voor wilt doen, ik doe meer research en het schrijven zelf gaat soms met moeilijkheden, maar het lukt me wel. Schrijven is sowieso iets wat je wel kunt combineren, denk ik.

    Gesponsorde inhoud


    Beroep Empty Re: Beroep

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma 20 mei - 8:51